Nu vil Mercedes til at sælge kvalitet ....~
Fra : TDN

Dato : 02-09-06 08:07

Århus Stiftstidende 02.09.2006:

S for skæv

Ikke flere børnesygdomme. Slut med for enhver pris at være først med det
sidste. Fremover skal Mercedes leve op til sit velkendte kvalitets-ry.
Sådan lød det i 2005, da Mercedes erkendte, at der længe har været for
mange smuttere i kvalitetskontrollen med bremsesvigt og rust som nogle af de
mest omtalte. Som en direkte konsekvens har Mercedes for eksempel droppet de
elektroniske "brake-by-wire" bremser i den nye S-klasse.
Tyskerne er dog ikke helt i mål, viser vores test af S-klassen. Efter
blot et døgns bekendtskab gik luftaffjedringen i selvsving. Højre forhjul
hævede sig 10 centimeter i "lift-mode", mens affjedringen på de øvrige tre
hjul forblev i normal-stilling. Resultatet var, at S-klassen stak næsen i
sky, blændede de modkørende og krabbede så skævt henover asfalten, at rattet
måtte drejes 25 grader for at holde kursen. En spøjs oplevelse i en superbil
til 2,1 millioner kroner.
Turen endte på nærmeste værksted. Efter et par dage var
Mercedes-importøren klar med diagnosen: Et sandkorn havde forstyrret en
sensor i luftaffjedringen, hvilket blev klaret med en nulstilling af bilens
computer. Altså intet behov for reparation af den kostbare luftaffjedring.
Fair nok. Alle kan være uheldige. Måske bortset fra Lexus. Og netop
derfor må selv en enkelt svipser vække ærgrelse hos et bilmærke med det
erklærede mål at få udryddet alle kvalitetsproblemer. jevel

Mvh

Thomas

Fra : Martin Kiefer

Dato : 02-09-06 18:10

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Tyskerne er dog ikke helt i mål, viser vores test af S-klassen. Efter
> blot et døgns bekendtskab gik luftaffjedringen i selvsving. Højre forhjul
> hævede sig 10 centimeter i "lift-mode", mens affjedringen på de øvrige tre

Jeg kan kun sige at min hustru har været helt enormt glad for sin
luftaffjedring i sin m-klasse. Og der har ikke været nogen problemer af
nogen art med bilen. (bilen er fra februar 2006)

Martin Kiefer
www.kiefer.dk/m/

Fra : TDN

Dato : 02-09-06 18:31

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> luftaffjedring i sin m-klasse. Og der har ikke været nogen problemer af
> nogen art med bilen. (bilen er fra februar 2006)

Muligt men hvis man har smidt 2.1 mill. for en bil skal den ikke ruste som
en Simca fra 70'erne eller ikke kunne bremse pga. ikke færdigudviklet
bremsesystem eller alle de andre fejl som Mercedes har været ramt af og
indrømmet i den gamle S-klasse.

Jeg tænker straks på de stakkels ørkensheiker som plejer at købe en håndfuld
S-klasse, de har da et seriøst problem hvis et sandkorn kan bringe bilen ud
fatning og hæve og sænke hjulene. Det må sgu se sjovt ud med 2-3 hjul på
asfalten og halvvejs sidelæns kørsel

Mvh
Thomas

Fra : Michael Nielsen

Dato : 02-09-06 18:40

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> wrote in message

> Jeg kan kun sige at min hustru har været helt enormt glad for sin
> luftaffjedring i sin m-klasse. Og der har ikke været nogen problemer af
> nogen art med bilen. (bilen er fra februar 2006)

Samme med min fars W220 S320 - den er fra 1999.
Luftfjæring er ganske genialt når det virker

--
Michael Nielsen
1991 Mercedes-Benz W140 400 SE

www.mercefreaken.com

Fra : Frederik Carøe

Dato : 05-09-06 13:51

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> derfor må selv en enkelt svipser vække ærgrelse hos et bilmærke med det
> erklærede mål at få udryddet alle kvalitetsproblemer. jevel

Tjaa...

Kørte til Rolling Stones i en kollegas Kleemann W211 E320CDI med 250 hk 600
nm.

Der skal ikke være tvivl om, at bilen er guddommelig at køre i. Imidlertid
undrer det mig, at solskærmen ikke sad ordentligt fast, kopholderen er et
billigt plasthelvede og at interiørlisterne på højre fordør ikke flugtede
med instrumentbordet. I venstre side, var der intet problem.

Sad i går i en W124 260E, der virkede som en kampvogn i sammeligning med den
nye.

Jeg synes simpelthen, de nye Mercere mangler følelsen af gedigent kram.

Mvh.

Frederik