Intel Extreme Graphics 2 vs. Radeon 9250
Fra : Ukendt

Dato : 02-09-06 05:55

Hvor dårligt er Intel Extreme Graphics 2 ? Jeg kan ikke finde meget
data-info om dette integrerede kort og har hørt at det er nærmest en "ruin"
ud i 3D. Er der nogen som har nogle data på kortet ?

Er et Radeon 9250 (AGP og der er ikke mulighed for PCI-e) en forbedring i
forhold til dette kort ? Det er jeg nemlig lidt lun på af flere grunde.

Kortet jeg vil have i maskinen SKAL være passivt kølet og skal ikke være
hamrende dyrt da jeg ikke er den store spillefugl og ikke har behov for et
kæmpe grafik-kort der fylder indtil flere PCI-slots ved siden af kortet

Det jeg har mest brug for er TV-OUT og jeg vil også gerne være forberedt til
DVI.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Bruno

Dato : 02-09-06 13:15

Kim Larsen wrote:
> Hvor dårligt er Intel Extreme Graphics 2 ? Jeg kan ikke finde meget
> data-info om dette integrerede kort og har hørt at det er nærmest en "ruin"
> ud i 3D. Er der nogen som har nogle data på kortet ?

Jeg har ingen data, men det er skod.

> [...]
>
> Det jeg har mest brug for er TV-OUT og jeg vil også gerne være forberedt til

Du kan sagtens finde passivt kølede AGP kort der er væsentligt bedre,
eksempelvis har jeg haft et ATI 9700 Pro med passiv køling. Kig efter
noget brugt - selv på noget uden passiv køling kan man ofte eftermontere
passiv køling.

Mvh

Bruno