Webasto eller Eberspaecher, og billigst/be~
Fra : Kent

Dato : 01-09-06 18:28

Hej

Som jeg har skrevet i tidligere tråde, så ser vi meget frem til at
motage vores nye Fabia Combi 1,9 TDI. I den forbindelse
overvejer vi kraftigt, om vi skal have en motorvarmer i bilen.
Vel og mærke af den brændstofdrevne type, et oliefyr, da jeg
ikke gider de elektriske modeller.

Jeg har hentet et tilbud hjem fra Padborg Elektro,
http://www.padel.dk/padel/index.htm , hvor de foreslår en
Eberspaecher 4kw til Fabiaen.

En 4kw-fyr koster 5.395 inkl. tysk moms afhentet i Tyskland
hos dem. Dertil kommer monteringssæt til Skoda'en til kr. 1015,00.
Montering hos dem vil koste 3.600,00. En total pris vil derfor
blive 10.010,00 kr. Det er så med motorvarmer, kabinevarmer
og med et miniur inde i bilen til betjeningen.

Lyder det fornuftigt? Kan det gøre bedre og/eller billigere?

Bør nok tilføje, at jeg her fra gruppen er bleve tilrådet at få sat
en 5kw-fyr i bilen. Så skal der lægges ca. 1000 kr. i ovenstående
pris.

Hvordan er Eberspaecher egentlig kvalitetsmæssigt i forhold til
Webasto? Fordele og ulemper?

Links, råd, erfaringer m.m. modtages med stort tak!

Kent.

Fra : alexbo

Dato : 01-09-06 19:23

"Kent" skrev

> [...]
> Webasto? Fordele og ulemper?
>
> Links, råd, erfaringer m.m. modtages med stort tak!

Om du vælger 4 eller 5 kw, synes jeg ikke betyder så meget på en Fabia, det
er en forholdvis stor motor, men til gengæld en forholdvis lille kabine.
Hvis man ikke regner med at beholde bilen så længe og vil flytte varmeren
med over til næste bil, så ville jeg vælge 5kw.
Hvad der er bedst W eller E tør jeg ikke sige.
På nedenstående link står en del om varmere.
Og nogle priser at sammenligne med.
http://www.kjoeller.com

mvh
Alex Christensen

Fra : Kent

Dato : 01-09-06 20:47

> "Kent" skrev

> Om du vælger 4 eller 5 kw, synes jeg ikke betyder så meget på en Fabia,
> det
> er en forholdvis stor motor, men til gengæld en forholdvis lille kabine.

Der er faktisk meget plads i kabinen

> [...]
> med over til næste bil, så ville jeg vælge 5kw.
> Hvad der er bedst W eller E tør jeg ikke sige.
> På nedenstående link står en del om varmere.

Mange tak for rådet og linket!

Kent.

Fra : KMH

Dato : 01-09-06 19:49

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Webasto? Fordele og ulemper?
>
> Links, råd, erfaringer m.m. modtages med stort tak!

Jow jo lyder jo fint nok altsammen - MEN
hvorfor bestiller du ikke bare den "orginale" fra ekstraudstyrs listen??
Bilvarmer Webasto Top E (benzin/disel) 10.995,00
Bilvarmer Webasto, tillæg for biler med Climatronic 625,00
Fjernbetjening T80 til Wesbasto bilvarmer (montering samtidigt med
bilvarmer) 2995,00
Altsammen klippet lige fra listen til Fabiaen.
Min holdning er at for de relativt få basseører i forskel gider jeg ikke evt
bøvl med "hvem har nu garanti på hvad" - Er det bilen, fyret, eller montagen
der er skyld i XXX??
Lad os nu antage at der (hvad jeg ikke håber) skulle blive noget bøvl under
garantien - hvor mange gange vil du så bruge tid på at daffe frem og tilbage
mellem parterne for at få lavet en reparation??
Jeg ville nok få fat i skoda forhandleren og høre om der ikke stadig kunne
komme lidt på ekstraudstyrs listen til din bil.

Kim

Fra : Kent

Dato : 01-09-06 20:46

"KMH" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bilvarmer) 2995,00
> Altsammen klippet lige fra listen til Fabiaen.

Hvilken liste til Fabiaen? Jeg har kigget på nettet og har også en
ekstraudstyrs-liste på papir, men der er kun elektriske motorvarmere.
Hvor har du fundet det?

Fra : KMH

Dato : 01-09-06 21:07

> Hvilken liste til Fabiaen? Jeg har kigget på nettet og har også en
> ekstraudstyrs-liste på papir, men der er kun elektriske motorvarmere.
> Hvor har du fundet det?

Dumper et scan af "listen" i dk.binaer.motor

Det er nok stadig en gældende liste/priser da den var udgangspunkt for den
1.9 tdi'er jeg købte for et par mdr. siden.

Kim

Fra : Kent

Dato : 01-09-06 21:39

> Dumper et scan af "listen" i dk.binaer.motor
>
> Det er nok stadig en gældende liste/priser da den var udgangspunkt for den
> 1.9 tdi'er jeg købte for et par mdr. siden.

Tak, men jeg kan desværre ikke hente den. Får at vide, at der
er fejl i dokumentet.

Hvor har du listen fra?

Er du i øvrigt glad for bilen? .

Kent.

Fra : KMH

Dato : 01-09-06 22:27

> Tak, men jeg kan desværre ikke hente den. Får at vide, at der
> er fejl i dokumentet.
>
> Hvor har du listen fra?
>
> Er du i øvrigt glad for bilen? .
>
> Kent.

Listen fik jeg af forhandleren, sammen med div. andet matriale.
Og ja glad er jeg vel - den opfylder behovet uden brok og bøvl

dump en mail adr. og jeg sender dig listen.

Kim

Fra : Kim H

Dato : 01-09-06 21:51

> [...]
> Webasto? Fordele og ulemper?
>
> Links, råd, erfaringer m.m. modtages med stort tak!

Jeg købte en Eberspächer D5WS 5kw. til min Polo 9N TDI for 2 år siden ved
Padborg Elektro til 6500,- , den har den fordel , at den er i ca. halv
byggestørrelse , og derfor nemmere at finde plads til i motorrummet.

Mvh. KimH

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 02-09-06 04:55

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan er Eberspaecher egentlig kvalitetsmæssigt i forhold til
> Webasto? Fordele og ulemper?
>
> Links, råd, erfaringer m.m. modtages med stort tak!

Hej Kent

I følge min mekaniker på privatbilen har Eberspächer førertrøjen hvad angår
komponentkvalitet. Specielt skulle Webasto-kassen være slem til at ruste
(ved ikke om det gælder alle modeller).
Prøv evt. at spørge i dk.teknik.bil
Der mener jeg det tidligere har været diskuteret.

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : ena

Dato : 02-09-06 07:53

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ruste (ved ikke om det gælder alle modeller).
> Prøv evt. at spørge i dk.teknik.bil
> Der mener jeg det tidligere har været diskuteret.

Vi har monteret masser af Eberspächer og Webasto varmere , de er meget ens
kvalitetsmæssigt - og udtalelsen om rust er noget sludder de er begge i
Aluminium så ruste gør de ikke

Den største forskel er at Webasto har stort lager af dele - meget
efteruddanelse etc. så man kan altid lynhurtigt få evt. dele, Eberspächer
var et nicheprodukt for den Danske Bosch importør og reservedele har været
en by i rusland - ofte gik der dage med at fremskaffe en simpel del.

Jeg ved dog at Eberspächer nu også har fået en egen importør i DK - de har
dog gået stille med dørene og man hører ikke meget til dem i Branchen -
reservedele har jeg ikke haft brug for at købe (det er jo sommer endnu) så
om reservedelsforsyningen nu er normaliseret må tiden vise.