Hjælp om reperation af Suzuki FZ 50
Fra : Preben Olsen

Dato : 01-09-06 12:05

Hej.Ideer til hvad der kan være galt ,når blinklys og horn ikke fungerer på
min knallert.Jeg har skiftet blinklysrelæ og sat nyt batteri i.Med nyt
batteri fungerer det en lille uge og så skal batteriet lades op igen for at
det fungerer-såvidt jeg kan se ingen ledninger der sidder løst.Jeg har en
gammel knallert mage til,hvad ville du prøve at skifte ?
På forhånd tak vh. Preben

Fra : Yngve Damgaard

Dato : 02-09-06 10:54

Hej
Hvis det er sådan at din forlygte heller ikke lyser selv når du lige har
opladet batteriet manuelt,
så er det med meget stor sandsynlighed lysspolen som skal skiftes.

--
Yngve

Fra : Preben Olsen

Dato : 02-09-06 14:16

Tak for forsøg på hjælp til Yngre.Forlygte og alle andre lysfunktioner
fungerer minus horn og blinklys.Når forlygter fungerer kan det så ikke være
lysspolen. ?

Fra : Yngve Damgaard

Dato : 02-09-06 22:03

Hej Preben
For og baglygtelys for fødes fra lysspolen mens blik,horn, olielampe og
stoplygte fødes fra batteriet.
så når du har lys i forlygten, er lysspolen formentlig ok. Når du lader på
batteriet sker det
gennem en ensretter, som evt kan være stået af. Jeg har et el-diagram et
sted, det skal lige
findes frem og skannes ind, så kan jeg sende det til dig.