Mallorca Ca'n Picafort
Fra : Bjarne

Dato : 01-09-06 11:26

Mine døtre er netop kommet til Mallorca med meget kort varsel på et
rejsetilbud og vi har aldrig været der før og aldrig troet vi ville
komme der.

Stedet hedder Ca'n Picafort nordøst på øen.

Er der noget, der er værd at se i nærheden og nemt at komme til med bus
eller på anden vis?

De er ikke til grisefester og disko, men gerne natur, klostre og
hyggelige byer og ikke mindst markeder.

Bjarne

Fra : agardeo@gmail.com

Dato : 01-09-06 12:02

Såfremt de er gamle nok vil jeg ærligt foreslå at leje en bil og
køre til de mange attraktioner rundt omkring på øen. Du kan evt.
leje den for dem fra danmark og spare penge. Har selv brugt
http://www.autoeurope.com uden det mindste problem.

Udflugter, som jeg kom i tanke om på 5 min:

1.) Nær Pollanca, er det et lille idyl (strand og bjerg) kaldet Cala
Sant Vicent som ligger på nordsiden af øen. (Bil nødvendigt)
2.) Alcudia, undersøg hviklen dag der er marked i den gamle by. Bus er
nok muligt og tag tidligt afsted.
3.) Sa Calobra (Vest siden). Meget flot og naturskønt bjergområde med
fascinarende strande, Bil nødvendig*
4.) Palma bytur i den gamle bydel. Bil eller bus. Tag tidligt afsted
på en ikke-helligdag.
5.) Puerto Cristo; Quevas Del Drach, Øst siden. Drypstensgrotter.
Store flotte oplevelser. Bil eller Bus muligt.
6.) Hvis i alligevel er ved Pruerto Cristo så tag ned til Mancor og se
Majorica Perlefabrikken
7.) Cap De Formentor, Norligste spids på Øen. Bil anbefalet*

*Såfremt dine piger køre selv, skal du lige sikre dig at de ikke
lider af højdeskræk da hele vest-siden er meget meget bjerget med
mange hårnålesving. Ellers er der mange mange flotte strande (Alcudia
er luksus) at gå ture på (husk vand, vand og solcreme).

Hvis dine piger er mindre end 18år, så luk øjnene og betal hvad det
koster for at komme med på nogle guidede ture. Det i har sparet på
billetterne, kan i jo nu bruge på oplevelser i selve landet. Det giver
også lidt mere sikkerhed og ro i sindet at være guidet.

Håber det hjælper lidt.

Fra : Bjarne

Dato : 01-09-06 12:13

agardeo@gmail.com skrev:
> [...]
> billetterne, kan i jo nu bruge på oplevelser i selve landet. Det giver
> også lidt mere sikkerhed og ro i sindet at være guidet.

Mange tak!
Det er straks ekspederet videre.
vh
Bjarne