Beschreibung der dänische Folkekirke?
Fra : karlmarx.rl@gmail.co~

Dato : 01-09-06 09:29

Kristendommen er en hoax baseret på godtroenhed, udbredt ved terror og
opretholdt med indoktrinering; dens kirker er professionelt designede
front-organisationer for verdens største multinationale firma; den
tilskynder sine sympatisører til accept af en bred vifte af kriminelle
forhold; den bedrager årligt samfundet for betydelige summer; den
danner grobund for nationale og globale konflikter, og udgør en
alvorlig helbredsrisiko for sine tilhængere."

"For det første er kristendommen jo på ingen måde et vesterlandsk,
men derimod et stykke arabisk kultur, og for det andet er Bibelen som
historisk kildeskrift nærmere beslægtet med Freiherr von
Münchhausen, end med Herodot og Cæsar."

"En slags snuff-religion, der ophidser tilhængerne til
voldshandlinger."

"Psykotiske episoder opleves som personlig frelse ... det særegne
sprog, som skizofrene konstruerer, opfattes som glossolalia, tungetale
.... tvangstanker standardiseres i komplicerede ritualer ... Self
Injurious Behavior, der hyppigt får kristne til at skade sig selv som
middelalderens flagellanter, opfattes som 'bodshandlinger' ...
maniske tilfælde forklares som 'nåde', mens hallucinationer er
'visioner', og depressioner er 'besættelse."

"Når den kristne mister sin tro, mister han jo samtidig en vældig
tiltrækkende forklaringsmodel for sine symptomer."

Grüss Gott euer Freund und Kammerat

Karl

Fra : B æ 9

Dato : 01-09-06 10:03

karlmarx.rl@gmail.com wrote:
> [...]
>
> "Når den kristne mister sin tro, mister han jo samtidig en vældig
> tiltrækkende forklaringsmodel for sine symptomer."

det var nu en meget god måde at sige det på - enkelt og l9igetil

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-09-06 11:08

karlmarx.rl@gmail.com skrev i

> [...]
> danner grobund for nationale og globale konflikter, og udgør en
> alvorlig helbredsrisiko for sine tilhængere."

Du har ganske tydeligt ingen viden om kristendommen, men i uhyggelig grad en
masse tilfælles med Britt Malka, hendes selvmordsopfordrende ægtefælle Cyril
Malka og deres trofaste vovse Henrik Blunck Vestergaard.

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : B æ 9

Dato : 01-09-06 12:00

Andreas Falck wrote:

> Du har ganske tydeligt ingen viden om kristendommen, men i uhyggelig
> grad en masse tilfælles med Britt Malka, hendes selvmordsopfordrende
> ægtefælle Cyril Malka og deres trofaste vovse Henrik Blunck Vestergaard.

så - nu er andresen sgu vågnet op igen

sprutte - sprutte

Fra : struer

Dato : 01-09-06 11:12

B æ 9 skrev:

> det var nu en meget god måde at sige det på - enkelt og ligetil

Sige hvad ?

Så meget jeg kan huske fra forsvinden tid fik Karl Max intet ud af
sine ideer, men døde som en fatig mand i London,

med Karl Max, Friedrich Engels værker gik det som med bibelen, idioter
fordrejede indholdet med det resultat at millioner af mennesker lider
en skrækkelig skæbne.

Erik L

Fra : B æ 9

Dato : 01-09-06 12:09

struer wrote:

> [...]
>
> med Karl Max, Friedrich Engels værker gik det som med bibelen, idioter
> fordrejede indholdet med det resultat at millioner af mennesker lider

Good point!

Nu talte jeg så mere overordnet om at jeg synes det var godt talt af
gamle Karl.

men det er jo netop pointen du er inde på - fordrejningen og misbruget
af diverse charlataner gennem tiderne.

karls skrifter var såmen gode nok - rent videnskabeligt. Han har såmen
bare for en stor dels vedkommende været analysernde i f t
markedsmekanismer og ikke så meget i forhold til revolutioner., og jeg
gider i øvrigt ikke diskutere karl marx.... men han skal da vist ikke ha
skylden for at det gik som det gik i sevietunionen o s v.

lissom det vel heller ikke er jesus skyld at f eks en flok galninge i
usa med mellemræum afliver sig selv og hinanden i guds navn

- eller med et mere nærværende eksempel at nogle danske drenge og piger
vokser op med underlige seksuelle udviklingsforstyrrelser fordi de er
uheldige at være født ind i et jehova-hjem

Fra : Vidal

Dato : 01-09-06 12:11

B æ 9 wrote:

> det var nu en meget god måde at sige det på - enkelt og l9igetil

For mig lyder det som et menneske, som ikke har den mindste
realistiske indsigt i, hvad kristendom er og for såvidt heller ikke
hvad virkeligheden er. Det er på det nærmeste virkeligheds-
forvrængning, der er tale om.

Så vidt jeg kan se, er det ikke gamle Karl selv, der har skrevet
det, men så godt er jeg heller ikke inde i de marxistiske skrifter.

Faktisk er det direkte dumt tænkt.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : B æ 9

Dato : 01-09-06 12:15

Vidal wrote:

> Så vidt jeg kan se, er det ikke gamle Karl selv, der har skrevet
> det, men så godt er jeg heller ikke inde i de marxistiske skrifter.
>
> Faktisk er det direkte dumt tænkt.

hvis du har ret i at det er dumt, så har du osse ret i at det ikke er
karl den gamle der har skrevet det, for karl var en klog mand.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 01-09-06 12:39

Vidal skrev:

> [...]
>
> Så vidt jeg kan se, er det ikke gamle Karl selv, der har skrevet
> det, men så godt er jeg heller ikke inde i de marxistiske skrifter.

Det er ganske rigigt heller ikke den historiske Karl Marx, der har
skrevet disse påstande: Tværtimod stammer det så vidt jeg kan se direkte
fra en vis fynsk forfatters debutroman, kopieret linje for linje.

> Faktisk er det direkte dumt tænkt.

Ja, dèt er så noget helt andet: Manden der har skrevet dette kender
tydeligvis ikke engang sin allermest elementære Danmarkshistorie, da der
lige hoppes let og "elefant" hen over Reformationen og Den Danske
Folkekirke dermed påfaldende "bekvemt" reduceres til at være en
"front-organisation" for Den Romersk-Katolske Kirke, som den altså bare
ikke har været en del af i snart 500 år takket være netop Martin Luthers
kritik af udstrakt katolsk korruption.

Dertil kommer en del andre banale, lodret forkerte påstande, såsom at
det judæo-kristne tankesæt skulle være "arabisk".

Dette bliver dog - ligesom hos kollegaen Dan Brown i øvrigt - bestemt
ikke meget bedre af at vedkommende vist hævder at have foretaget
"årelang research" forud for sin bog, trods at dens vilde påstande, der
ligeledes fremføres som "sandheder" bare overhovedet ikke holder vand,
men derimod i sig selv ligner forsøg på groft bondefangeri.

Faghistorisk set må det vist dermed formuleret på høfligt moderne dansk
siges at være "en OM'er!"

Hvis man derimod vil læse VIRKELIG skarp Kirke- og Kristendomskritik på
ægte Verdenlitteratur-nuiveau, vil jeg nok personligt foreslå den tyske
filosof Friedrich Nietzches "Der Antichrist" fra 1888 (der i øvrigt slet
ikke er så "antikristen", som titlen måske måtte give indtryk af...)

Den kan læses på engelsk her:

http://www.fns.org.uk/ac.htm

eller på tysk her:

http://home.rhein-zeitung.de/~ahipler/kritik/antichri.htm

Dèt er kritik med "klodser" i!

Anders Peter Johnsen

Fra : Vidal

Dato : 01-09-06 12:51

Anders Peter Johnsen wrote:
> Vidal skrev:

> Tværtimod stammer det så vidt jeg kan se direkte
> fra en vis fynsk forfatters debutroman, kopieret linje for linje.

Hehe, der er åbenbart ingen ende på aliaserne her i gruppen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : pølse 3 i anden

Dato : 01-09-06 13:44

Vidal wrote:

> Hehe, der er åbenbart ingen ende på aliaserne her i gruppen.

Du har fuldstændig ret!!

Fra : Vidal

Dato : 01-09-06 16:19

pølse 3 i anden wrote:

> Du har fuldstændig ret!!

Oh Bæ, der er brun(t) i dit navn.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : B æ 9

Dato : 01-09-06 17:15

Vidal wrote:

> Oh Bæ, der er brun(t) i dit navn.

anskuelsesundervisning - men, brun med et eller to u'er - nope!

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 01-09-06 15:57

Vidal skrev:

> Hehe, der er åbenbart ingen ende på aliaserne her i gruppen.

Næh, men hvis vi da i det mindste kan nå til seriøst at debattere
Kristendom på en blot nogenlunde tilbørligt saglig og
"gentleman-sportslig" måde - hvilket jeg i kraft af både selverfaring og
min uddannelse føler mig væsentligt bedre "påklædt" til end for blot
nogle år siden - så passer det mig da såmænd egentlig også ganske fint!

(Det må jo nu engang objektivt konstateres at være væsentligt bedre og
mere gensidigt konstruktivt end udveksling af hhv. barnlige
provokationer og ophidsede voldstrusler, hvordan man så ellers end
vender og drejer det! ;-D)

Anders Peter Johnsen

Fra : Patruljen

Dato : 01-09-06 18:13

karlmarx.rl@gmail.com wrote:

> "Psykotiske episoder opleves som personlig frelse ... det særegne
> sprog, som skizofrene konstruerer, opfattes som glossolalia, tungetale

Faktuelt forkert. Skizofrenes sproglige konstruktioner er meget
anderledes.
Hovedsageligt genkendelige artikulationer og besynderlige
ordsammensætninger.
Artikulationer fra tungetale minder ikke om lyde, fra den danske
sprogstamme.

> ... tvangstanker standardiseres i komplicerede ritualer ...

Det er teoretisk en mulighed. Men i givet fald ikke alene for kristne.
Her må både jøder, muslimer og hinduer, antages at være hårdere
ramt.

Samtidig kan man sige, at ritualer, enkle som komplicerede ikke
nødvendigvis har sin oprindelse i tvangstanker. Ritualer kan tjene det
formål at skabe i det mindste en illusion af kontrol i en
angstfremkaldende, uoverskuelig omverden og fremtid.

> Self
> Injurious Behavior, der hyppigt får kristne til at skade sig selv som
> middelalderens flagellanter, opfattes som 'bodshandlinger' ...

Dette er ikke alene et kristent / katolsk udtryksmiddel.
Bodshandlinger. En jøde, måtte
ofre sin søn. Muslimer er højst selvmutilerende til tider. Hinduer
har fakirer.

> maniske tilfælde forklares som 'nåde', mens hallucinationer er
> 'visioner', og depressioner er 'besættelse."

Nja. Lidt spinkelt, måske. Hallucinationer eller alvorlige psykotiske
gennembrud kunne antages at forklare åbenbaringer og profetier. Den "
direkte linie " til "øverste etage".

Maniske tilfælde kan næppe falde indenfor begrebet , "nåde".

Men "besættelse" kan tilgengæld forklare meget

> "Når den kristne mister sin tro, mister han jo samtidig en vældig
> tiltrækkende forklaringsmodel for sine symptomer."

Igen. Det kan gælde ud i al slags religion, ikke alene kristendom.

Eksempelvis forklarer reinkarnation endnu videre, sygdom, handicaps
etc.
Og ulykkelige skæbner.

Regards Bruun

Fra : struer

Dato : 02-09-06 05:20

B æ 9 skrev:

>og jeg gider i øvrigt ikke diskutere karl marx....

Hvorfor svare du så på indslaget fra karlmarx...@gmail.com

Du er vanskelig at få sund fornuft ud af ?

Erik L

Fra : B æ 9

Dato : 02-09-06 10:23

struer wrote:

> Hvorfor svare du så på indslaget fra karlmarx...@gmail.com
>
> Du er vanskelig at få sund fornuft ud af ?
>
> Erik L

det er sandelig da heller ikke min hensigt - denne gurppe bygger jo ikke
på sund fornuft men på eventyr, fantasi og konspirationsteorier. Nårh ja
og så bitre indlæg fra gamle sure mænd mellem 20 og 80.

Fra : B æ 9

Dato : 02-09-06 10:37

B æ 9 wrote:

> det er sandelig da heller ikke min hensigt - denne gurppe bygger jo ikke
> på sund fornuft men på eventyr, fantasi og konspirationsteorier. Nårh ja
> og så bitre indlæg fra gamle sure mænd mellem 20 og 80.

jårh ja - apropos konspirationsteorier:

har i hørt om ham der kan gå på vandet?

Fra : Anonym skribent

Dato : 03-09-06 20:47

karlmarx.rl@gmail.com skrev:
> Kristendommen er en hoax baseret på godtroenhed, udbredt ved terror og
> opretholdt med indoktrinering;

Hej Karl.

Kristendommen er IKKE opretholdt via indoktrinering, det kan jeg som
kristen mand med sikkerhed fortælle dig.

Fra : B æ 9

Dato : 04-09-06 06:52

Anonym skribent wrote:

> Hej Karl.
>
> Kristendommen er IKKE opretholdt via indoktrinering, det kan jeg som
> kristen mand med sikkerhed fortælle dig.

aha - det er kun kvinderne der er indoktrinerede

Fra : Anonym skribent

Dato : 04-09-06 15:27

B æ 9 <b@e.9> skrev:

> aha - det er kun kvinderne der er indoktrinerede

Stråmand.