Temp. måler blinker i Golf 2
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 31-08-06 10:26

Hejsa

På vej til arbejde her til morgen begyndte temp. måleren at blinke. Temp var
ca. midt i, men alligevel holde jeg ind på en tank, først prøvede jeg at
stoppe/starte kværnen og så var det væk, og efterfyldte så ca. ½ liter på
køleren.
Der det bare en indikator af at man bør påfyldte kølervædske, eller er temp.
måleren def.?

Stef
Golf 2 GTD'er

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-06 12:28

> [...]
> på køleren.
> Der det bare en indikator af at man bør påfyldte kølervædske, eller er

nogle G2'ere har en måler i låget på ekspansions tanken (der hvor du fylder
vand på) så er der ledninger dertil, så er det sikkert den

Mvh
Morten

Fra : Martin

Dato : 31-08-06 12:38

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> på køleren.
> Der det bare en indikator af at man bør påfyldte kølervædske, eller er

Du kunne jo tage et kig i instruktionsbogen!

Hvis der er indikator for manglende kølervæske, er den formentlig den samme
som indikatoren for for høj temperatur. Manglede der kølervæske i forhold
til min-mærket?

/Martin

Fra : Kito

Dato : 31-08-06 15:49

> [...]
> på køleren.
> Der det bare en indikator af at man bør påfyldte kølervædske, eller er

Jeg har samme problem, nogen gange hjælper det at rense stikket der sidder
på påfyldningsbeholderen.
Andre gange er det et af de 2 stik der sidder på kølerslangerne.
Den indikerer at der mangler vand men ikke at den er varm.

Poul

Fra : Stefan

Dato : 31-08-06 19:35

> Den indikerer at der mangler vand men ikke at den er varm.

Det var bare det jeg ville vide, der manglede ½ liters penge og den var ikke
varm ifølge måleren.

Stef

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 01-09-06 18:42

> Det var bare det jeg ville vide, der manglede ½ liters penge og den var
ikke
> varm ifølge måleren.

Jep - men det kan også være løs forbindelse som foreslået. Det har rigtig
mange G2'ere.

Jeg havde en der gjorde det konstant så kør du bare videre så længe
temperaturmåleren ikke viser varm og der er vand nok på.

VH EjS

Fra : Morten

Dato : 02-09-06 10:26

Havde selv een der periodisk lavede samme nummer. Problemet blev løst ved at
rense føleren.

Fra : TA

Dato : 03-09-06 20:40

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> wrote in message

> [...]
> køleren.
> Der det bare en indikator af at man bør påfyldte kølervædske, eller er

Det kan evt være en dårlig forbindelse i instrumentkonsollen.

Den røde LED i temperaturmåleren har forbindelse til en printbane på
bagsiden af instrumentkonsollen via en messing-bolt og -møtrik. Hvis
møtrikken er gået løs, kan det få LED'en til at blinke. Evt begynder LED'en
at blinke, når kabinen er blevet varm og bolten har udvidet sig en anelse

TA