40+ årig køb af bil
Fra : jenny og søren

Dato : 30-08-06 15:32

Hej Ng

jeg har brug for et lille godt råd af jer..

en i familien skal bruge en bil, men der er så lige det problem at hun er 44
år og har ikke selv haft bil før,(men har haft kørekort i 20+ år) så hun
skal starte med en præmie på ca 15000,- kr om året !!!
så hvordan gør man lige det smartest skal hun købe en "gammel " golf diesel
fra før 1 jun 1998 på gule plader eller skal hun købe en nyere bil af
slagsen ??
eller kan det ikke svare sig i hendes situration at køre gule plader ???

håber i kan bruge ovenstående til noget

mvh

Søren Brix Nielsen

Fra : Møller

Dato : 30-08-06 15:56

"jenny og søren" <jennyogsoren@mail.dk> wrote in message
> [...]
> slagsen ??
> eller kan det ikke svare sig i hendes situration at køre gule plader ???

Overvej om det kan betale sig med kun at have ansvarsforsikring, det er
meget billigere, og der opnår anciennitet til man har brug for en
kaskoforsikring.

Dvs. køb en bil der ikke koster meget, som er billig at få repareret
småskader, eller lev med dem, det er kun hvis chaufføren er skyld i uheldet,
at i ikke kan få repareret.

Så en billig god bil kunne være løsningen. (en "gammel " golf diesel fra
før 1 jun 1998 på gule plader), i familien anskaffede vi en Xantia til
arvingen ca 27.500 for to år siden, og har kun haft omkostning til nye
kugler, hydraulikrør og bremseskiver, men vi laver det også selv, så det har
været billigt, bilprisen er sparet ind på forsikringen, næsten

Så hvilken bilI skal købe, afhænger af brug og egne præferencer.

44 år er da ingen alder

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-06 16:07

On Wed, 30 Aug 2006 16:32:05 +0200, "jenny og søren"
<jennyogsoren@mail.dk> wrote:

> [...]
>slagsen ??
>eller kan det ikke svare sig i hendes situration at køre gule plader ???

Er der nogen steder, hun kan få dokumenteret skadefri kørsel? Hvis, så
begynder det at hjælpe, selv om der er forskel på kravene. GF tog på
et tidspunkt, da jeg ikke havde haft bil i 10+ år en
arbejdsgivererklæring om skadefri kørsel......og det betød jeg slap
indenfor og fik en relativt billig ansvarsforsikring på en '86 Ascona
1.6S. I dag 7 år senere koster oliefyret 5000 kr/år med kasko og lav
selvrisiko (to forsikringsselskaber senere ) - de skal nemlig
spilles ud mod hinanden)
Find en nysynet Kadett eller Golf - de er billige i stumper, hvis hun
kender nogen, der kan skrue....det er iøvrigt ikke særlig nødvendigt,
det plejer at være røde myrer, der tager livet af dem.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-08-06 21:59

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> et tidspunkt, da jeg ikke havde haft bil i 10+ år en
> arbejdsgivererklæring om skadefri kørsel......

Det er laangtiid siden, eller I har kendt selskabet "godt", den policy er
officielt stoppet for 10-15 år siden. Jeg har forsøgt det, men tommelen
vendte nedad.. .

Fra : Anders Majland

Dato : 31-08-06 11:12

> Det er laangtiid siden, eller I har kendt selskabet "godt", den policy
> er officielt stoppet for 10-15 år siden. Jeg har forsøgt det, men
> tommelen vendte nedad.. .

Prøv et andet selskab - jeg blev "lukket ind" i 2000 på trinnet for 3års
ancienitet istedet for nybegynder pga arbejdskørsel.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 30-08-06 16:19

Hej

jenny og søren wrote:
> jeg har brug for et lille godt råd af jer..

Jeg ville ringe til et par forsikringsselskaber og høre hvad der ville
være billigst for hende, da forskellige selskaber har forskellige
ordninger. Et medlemskab af FDM kunne måske også give nogle gode tilbud.

Vi har nogle venner som gav mere i ansvar for deres dengang 15 år gamle
Polo end vi gjorde for kasko for vores splinternye Mazda 121.

Så ring rundt til alle mulige og hør forsikringsselskabet hvad de vil
anbefale. Hun har sikkert også andre forsikringer, så et flyt kan måske
give hende noget anciennitet. Hvis hun har forsikringer igennem banken
er hun et stort aktiv for andre banker og derigennem kan hun måske nå en
endnu bedre pris.

Jeg har mine forsikringer igennem banken og opnår derved 15% i rabat på
den dyreste forsikring. Det ville lige kappe 2250,- af de 15.000,-
hvilket da også er en slat penge.

Fra : jenny og søren

Dato : 30-08-06 16:50

> [...]
> af slagsen ??
> eller kan det ikke svare sig i hendes situration at køre gule plader ???

Hej igen

svigerfar vrøvlede i øvrigt også om at det kunne betale sig at lease en
bil.....meeen det kan da vist ikke betale sig kan det ???

mvh

Søren Brix

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 30-08-06 16:59

Hej

jenny og søren wrote:
> svigerfar vrøvlede i øvrigt også om at det kunne betale sig at lease en
> bil.....meeen det kan da vist ikke betale sig kan det ???

Ved leasing er forsikring normalt inkluderet i prisen. Det sparer man
dog ikke trin op ved.

Fra : Hauge

Dato : 30-08-06 17:18

Hejsa
jenny og søren wrote:
> en i familien skal bruge en bil, men der er så lige det problem at hun er 44
> år og har ikke selv haft bil før,(men har haft kørekort i 20+ år) så hun
> skal starte med en præmie på ca 15000,- kr om året !!!

Er der ikke andre i husstanden der har bilforsikring? Selvfølgelig en
der har kørt skadefri nogle år.

Jeg har en kammerat boende til leje ved mig (han er 24), og han kunne få
sin bil ind under min forsikring, selvom den står i hans navn. Dvs. den
kommer til at stå som nr. 2 bil i husstanden, og altså til "min" pris.
Prisen ændrede sig fra omkring 10.000 om året uden kasko, til 2500 kr.

Og nej, der er absolut ingen fusk i spillet, hans navn og alder står i
policen.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060830161827@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Otto J.

Dato : 30-08-06 18:00

> en i familien skal bruge en bil, men der er så lige det problem at hun er
> 44 år og har ikke selv haft bil før,(men har haft kørekort i 20+ år) så
> hun skal starte med en præmie på ca 15000,- kr om året !!!

For hvilken bil? Jeg giver lidt under 9000,- som 28-årig førstegangskøber,
godt nok for en ret sløvsindet, men dog spritny koreaner, men alligevel -
mon ikke det kan betale sig at shoppe lidt rundt? Iøvrigt var første tilbud
fra det forsikringsselskab jeg bruger i dag (Topdanmark) 16.000,-, men en
rabataftale hos forhandleren kombineret med at jeg har andre forsikringer i
selskabet kappede næsten halvdelen af dén pris.

Mvh. Otto

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-06 18:10

"jenny og søren" <jennyogsoren@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af slagsen ??
> eller kan det ikke svare sig i hendes situration at køre gule plader ???

Fruen her i huset fik først sit førebevis i en sen alder. Jeg var/er
elitebilist hos GF og uden at fuske med oplysning eller noget, så tilbød GF
at hun kunne få sin egen bil kaskoforsikret som elitebilst lige som jeg
.....uden at det påvirker min status på nogen måder. Det er da meget "fair"
at hun som absolut ny bilist kan få elitestatus når vi andre har brugt mange
år på det

--
Tom

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-08-06 21:55

Tom pretended :
> [...]
> "fair" at hun som absolut ny bilist kan få elitestatus når vi andre har brugt

Sådan er forsikringer - alt andet end fair.

Fra : Kåre

Dato : 30-08-06 21:22

> [...]
> 44 år og har ikke selv haft bil før,(men har haft kørekort i 20+ år) så
> hun skal starte med en præmie på ca 15000,- kr om året !!!

Det bedste råd er nok at ringe til flere forsikringsselskaber.
Den pris der er helt hen i vejret.
Kvinde og 40+ er ikke de dyreste at forsikre.

For 10 år siden fik jeg min dyreste forsikring, som 21-årig og med 2 skader
(temmelig små dog) i ryggen. Der skulle jeg af med 13.000 incl.kasko.
Mand, under 25 og med skader må være meget dyrere end kvinde 40+. Selvom det
er 10 år siden.

Men ellers, køb en bil til 30-40000 max, og undgå kasko forsikring.

mvh
Kåre

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-06 21:57

Undersøg lige Ford samarbejde med If forsikring. Svjh. så kan man blive
elitebillist hvis man er over 25 og køber en ny eller brugt ford.

Mvh. Ulrich

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 31-08-06 00:17

jenny og søren wrote:

> [...]
> så hvordan gør man lige det smartest skal hun købe en "gammel " golf
> diesel fra før 1 jun 1998 på gule plader eller skal hun købe en nyere

Sådan en gammel golf er da kun vis hun er single og skal afsættes til en
mekaniker

mvh
Henning