Så er der penge i kassen igen! ;-)
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-08-06 07:20

Chefpoliti-inspektør Per Larsen fotograferet med mobilen i hånden under
bilkørsel:

http://ekstrabladet.dk/112/article221095.ece
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-08-06 07:35

"Hans Paulin (6310)" skriver:

> Chefpoliti-inspektør Per Larsen fotograferet med mobilen i hånden under
> bilkørsel:

Utroligt, hvordan ekstrabladet har folk der forfølger vip's i hele
landet.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 30-08-06 07:39

Hans Paulin (6310) skrev:

> Chefpoliti-inspektør Per Larsen fotograferet med mobilen i hånden under
> bilkørsel:
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article221095.ece

Jeg skal snart ud og kaste op over den smålighed der er her i landet.

Tænk at der ikke sker mere her i landet end en politimand taler i
telefon under kørselen..

Mikael

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-08-06 07:50

MikLarsen@gmail.com wrote:

> Jeg skal snart ud og kaste op over den smålighed der er her i landet.
>
> Tænk at der ikke sker mere her i landet end en politimand taler i
> telefon under kørselen..

Det er bare skolegården for "voksne" : "Aaaah hah - se Per har pisset i
bukserne!"

--
vh
Torben

Fra : Kostas

Dato : 30-08-06 07:57

MikLarsen@gmail.com wrote in news:1156919922.684008.269740
@i42g2000cwa.googlegroups.com:

> [...]
>

> Jeg skal snart ud og kaste op over den smålighed der er her i landet.
>
> Tænk at der ikke sker mere her i landet end en politimand taler i

Ganske enig!

mvh

Kostas

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 30-08-06 09:48

<MikLarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Jeg skal snart ud og kaste op over den smålighed der er her i landet.

Jeg har lige været der ... jeg lagde en nr 4 uden bund

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-08-06 09:51

Kim Frederiksen skrev:

> Jeg har lige været der ... jeg lagde en nr 4 uden bund

"Spise hér eller med hjem?"
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Brian

Dato : 30-08-06 07:41

> Chefpoliti-inspektør Per Larsen fotograferet med mobilen i hånden under
> bilkørsel:
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article221095.ece

"- Taler du ofte i mobiltelefon, når du kører bil? "

"- Nej, det var et særtilfælde. Jeg havde ikke fået det håndfri udstyr med
mig. "

Hvilket udstyr mon han taler om? Det er da svjh. kun de (fastmonterede)
modeller uden ledning op til øret, som er lovlige. I mit univers er håndfrit
udstyr ikke noget man bare lige tager med sig, men jeg er måske helt ved
siden af?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-08-06 08:02

Brian skriver:

> [...]
> udstyr ikke noget man bare lige tager med sig, men jeg er måske helt ved

Bluetooth "høresnegl".

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 30-08-06 09:38

Brian wrote:

> [...]
> udstyr ikke noget man bare lige tager med sig, men jeg er måske helt ved

Bluetooth?

m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 30-08-06 07:52

Brian skrev:

> [...]
> udstyr ikke noget man bare lige tager med sig, men jeg er måske helt ved

Så skulle du købe en telefon med Bluetooth sæt til, så kan du gå
rundt i BILKA som alle de andre klaphatte med en ørechokoladebolle på
hovedet, og vupti du havde en transportabelt headset som kan glemmes.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-08-06 07:54

MikLarsen@gmail.com skrev:

> Så skulle du købe en telefon med Bluetooth sæt til, så kan du gå
> rundt i BILKA som alle de andre klaphatte med en ørechokoladebolle på
> hovedet, og vupti du havde en transportabelt headset som kan glemmes.

Gæt hvad jeg tar med når jeg kører om lidt?

Det er nu stadig ikke lovligt at aktivere det under kørslen, mener jeg at ha
fået at vide
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-08-06 08:02

"Hans Paulin (6310)" skriver:

> Det er nu stadig ikke lovligt at aktivere det under kørslen, mener jeg at ha
> fået at vide

Jo da, bare din mobiltelefon sidder fast.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-08-06 09:42

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Jo da, bare din mobiltelefon sidder fast.

Jeg snakker om mobilen i lommen og en snegl på øret - jeg har læst at man i
dén situation ikke må tænde for høreapparatet men godt må fortsætte en
igangværende (fra inden man stiger ind i bilen) - samtale.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-08-06 10:19

Hans Paulin (6310) skrev:
> Jeg snakker om mobilen i lommen og en snegl på øret - jeg har læst at man i
> dén situation ikke må tænde for høreapparatet men godt må fortsætte en
> igangværende (fra inden man stiger ind i bilen) - samtale.

Det lyder som en "privat fortolkning".

--
MVH Finn Arbejdsgiverne brokker sig over at det ikke er til at finde
dansk arbejdskraft til serviceerhvervene. De kan da bare begynde at

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-08-06 12:02

Finn Guldmann skrev:

> Det lyder som en "privat fortolkning".

Har læst det hér eller i MOTOR, mener jeg.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-08-06 13:22

Hans Paulin (6310) skrev:
> Har læst det hér eller i MOTOR, mener jeg.

Derfor kan det godt være en eller andens private fortolkning af reglerne
der går igen.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-08-06 13:45

Finn Guldmann skrev:

> Derfor kan det godt være en eller andens private fortolkning af
> reglerne der går igen.

Ja, dér er muligt

På nogen felter er jeg ret autoritetstro
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-08-06 16:04

Hans Paulin (6310) skrev:
> Ja, dér er muligt
> På nogen felter er jeg ret autoritetstro

Der er det jeg foreslår at man selv finder de ufortolkede regler og
læser dem.

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 30-08-06 07:53

Torben Scheel skrev:

> Det er bare skolegården for "voksne" : "Aaaah hah - se Per har pisset i
> bukserne!"

HAHAHA........ Det havde jeg ikke lige tænkt over

Mikael

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 30-08-06 07:58

Hans Paulin (6310) skrev:

> Gæt hvad jeg tar med når jeg kører om lidt?

Vil du ikke love mig at du tager det af når deu stiger ud af bilen og
ikke render rundt med det alle vegne hvor du har dine hænder fri og
mulighed for at ta telefon op til øret. Det ser sipelthen så
latterligt ud. Please!?

Mikael

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-08-06 08:03

MikLarsen@gmail.com skrev:

> [...]
> ikke render rundt med det alle vegne hvor du har dine hænder fri og
> mulighed for at ta telefon op til øret. Det ser sipelthen så

Hæ hæ - det ligger i min brystlomme til det ringer når jeg render rundt i
byen

Er gennem årene vant til reparatører og montører der render rundt på "min"
fabrik og "snakker med sig selv" mens de arbejder, så jeg er nok
milieuskadet
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-08-06 08:04

"Hans Paulin (6310)" skriver:

> Er gennem årene vant til reparatører og montører der render rundt på "min"
> fabrik og "snakker med sig selv" mens de arbejder, så jeg er nok
> milieuskadet

Miljøskadet ?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-08-06 09:49

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Miljøskadet ?

Nu er jeg en del år ældre end dig, så også på dét område er jeg nok
milieuskadet
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 30-08-06 10:06

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> writes:

> Nu er jeg en del år ældre end dig, så også på dét område er jeg nok
> milieuskadet

Milie eller ej, uskadet er du i hvert fald ikke...

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-08-06 10:15

Peter Dalgaard skrev:

> Milie eller ej, uskadet er du i hvert fald ikke...

Så sandt, så sandt.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 30-08-06 10:20

> Nu er jeg en del år ældre end dig, så også på dét område er jeg nok
> milieuskadet

Hører du, lige som mig, til dem der mener det burde være forbundet med
forbud og bødestraf, at stave mayonnaise "majonæse"?

Knu, Kim

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-08-06 12:05

Kim Frederiksen skrev:

> Hører du, lige som mig, til dem der mener det burde være forbundet med
> forbud og bødestraf, at stave mayonnaise "majonæse"?

Ja - helt afgjort!

(Bortset fra at jeg synes offentlig piskning snarere er på sin plads! )
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Brian

Dato : 30-08-06 21:56

> Ja - helt afgjort!

Hvem mon er skyld i det? Det minder jo mere og mere om norsk :)
Snart hedder det vel også 'nivo'...

> (Bortset fra at jeg synes offentlig piskning snarere er på sin plads!
> )

Det burde overvejes, ja :)

Fra : Hans Paulin

Dato : 01-09-06 09:37

Brian skrev:

> Snart hedder det vel også 'nivo'...

LOL

> Det burde overvejes, ja :)

Godt vi er enige!
Hans

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 30-08-06 09:49

> Miljøskadet ?

Nej, milieuskadet.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-08-06 10:17

MikLarsen@gmail.com skrev:
> [...]
> ikke render rundt med det alle vegne hvor du har dine hænder fri og
> mulighed for at ta telefon op til øret. Det ser sipelthen så

Det er nu ellers meget praktisk at bruge når man skal bruge begge hænder
i sit arbejde.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-08-06 11:21

Finn Guldmann skrev:

> Det er nu ellers meget praktisk at bruge når man skal bruge begge
> hænder i sit arbejde.

Ja - bruger det medfølgende headset til min SE W800 under et par høreværn
når jeg er på arbejde - hører musik m.m. og når telefonen ringer afbryder
musikken og jeg kan snakke løs efter at have trykket på en knap på
ledningen.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-08-06 13:20

Hans Paulin (6310) skrev:
> [...]
> når jeg er på arbejde - hører musik m.m. og når telefonen ringer afbryder
> musikken og jeg kan snakke løs efter at have trykket på en knap på

Blev træt af ledningen og købte BT.

(Z800 + K608, så der blev for mange ledninger.)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-08-06 13:44

Finn Guldmann skrev:

> Blev træt af ledningen og købte BT.

Har begge dele - hver ting til sin tid

> (Z800 + K608, så der blev for mange ledninger.)

Lyder osse som cirklens kvadratur
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Kent Glerup

Dato : 30-08-06 09:05

On Wed, 30 Aug 2006 08:20:28 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Chefpoliti-inspektør Per Larsen fotograferet med mobilen i hånden under
>bilkørsel:
>
>http://ekstrabladet.dk/112/article221095.ece

Det er ikke "ulovligt" det er "hamrende ulovligt"... jesus

/Kent Glerup

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-08-06 09:50

Kent Glerup skrev:

> Det er ikke "ulovligt" det er "hamrende ulovligt"... jesus

ROFL
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : BJ

Dato : 30-08-06 09:55

KLIP

> Chefpoliti-inspektør Per Larsen fotograferet med mobilen i hånden under
> bilkørsel:
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article221095.ece

Hvad er det dagspressen i disse tider forsøger at "lære" os....

eks. når øvrighedspersoner skider på ladets love, så kan alle vi andre
menige borgere rolig gøre det samme?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hr. Jensen

Dato : 30-08-06 10:18

Den Wed, 30 Aug 2006 10:55:29 +0200 sendte "BJ"
<mrbearSL@ETpost.tele.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>
>Hvad er det dagspressen i disse tider forsøger at "lære" os....
>
>eks. når øvrighedspersoner skider på ladets love, så kan alle vi andre

Politiet og politikerne kan ikke forstå at autoritetstroen forsvinder
mere og mere.
Nej, det er også svært at forstå, når man ser lovens håndhævere og
lovgiverne træde ved siden af, og bare forsøger at slå det hen med:
"Ja, der er sket en beklagelig fejl fra en ansats side. Og det skal
indskærpes at bla bla bla..."

Vi andre kan sgu'tte bruge den undskyldning, hvis vi bliver punket af
Snupper-Jensen fordi vi "en sjælden gang havde en tung højrefod".

Hvis vi skal have respekt for lov og orden, må politiet og politikerne
(jeg vil ikke inkludere kongehusets medlemmer, da de jo gladeligt
skider på færdselsloven) fremstå som foregangsmænd (og -kvinder).

Men jeg er da 100% sikker på (ingen sarkasme) at Per Larsen er mand
nok til at erkende at han har trådt ved siden af og betaler de 500
dask ved kasse 1.
Der skal være plads til at fejle, så længe man vil erkende det....og
tage "straffen".

--
Hr. Jensen

-The final countdown of this sad life has begun...-

Fra : BJ

Dato : 30-08-06 10:24

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> dask ved kasse 1.
> Der skal være plads til at fejle, så længe man vil erkende det....og

Vi må indføre at det at bære kamera på sin person er lovpligtig og forbundet
med bødestaf og blive taget uden.

Så kan vi få gang i moralen og lovlydigheden på alle fronter.

PS: Jeg ser anarki lige om hjørnet...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-08-06 11:19

BJ skrev:
> Vi må indføre at det at bære kamera på sin person er lovpligtig og forbundet
> med bødestaf og blive taget uden.
> Så kan vi få gang i moralen og lovlydigheden på alle fronter.
> PS: Jeg ser anarki lige om hjørnet...

Gu've' hvad der ville ske hvis vi begyndte at "knipse" og filme
journalisterne når de bevægede sig på den anden side af reglerne?

Hvor mange gange er det lige at "sager" hvor de kongelige er blevet
hængt ud, hvor det hele faldt til jorden fordi den der bragte billederne
til torvs ikke ville stå frem med hvad denne selv havde gjort for at få
taget billederne?

Fra : BJ

Dato : 30-08-06 11:24

KLIP

> Gu've' hvad der ville ske hvis vi begyndte at "knipse" og filme
> journalisterne når de bevægede sig på den anden side af reglerne?

Aner det ikke og du skal bestemt ikke indsnævre det blot at omfatte
journalister.

Der er fri jagt og frit valg på hylde 1.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-08-06 13:21

BJ skrev:
> Aner det ikke og du skal bestemt ikke indsnævre det blot at omfatte
> journalister.
> Der er fri jagt og frit valg på hylde 1.

Det var nu lige så meget fordi de har så travlt med andre. Også hvad de
ville sige til selv at blive hængt ud.

Fra : BJ

Dato : 30-08-06 13:28

KLIP

> Det var nu lige så meget fordi de har så travlt med andre. Også hvad de
> ville sige til selv at blive hængt ud.

Jeg mindes ikke at have set dig afbilledet i landets aviser og i TV-Avisen,
fordi du har kørt 5 - 10 km for stærkt eller talte i mobiltelefon.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-08-06 16:03

BJ skrev:
> Jeg mindes ikke at have set dig afbilledet i landets aviser og i TV-Avisen,
> fordi du har kørt 5 - 10 km for stærkt eller talte i mobiltelefon.

Jeg ved heller ikke af at jeg bruger tid på at hænge andre ud for mindre
overskridelser af hastighedsgrænserne.

Men det jeg var efter var hvad de ville sige til at få en kur med deres
egen medicin.

Fra : BJ

Dato : 30-08-06 16:21

KLIP

> Men det jeg var efter var hvad de ville sige til at få en kur med deres
> egen medicin.

O.k., det giver da i det mindste varmen ... for en tid.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-08-06 18:18

BJ skrev:
> O.k., det giver da i det mindste varmen ... for en tid.

D.v.s. at et lille lønligt håb om at det måske ville bringe enkelte af
dem til at tænke over hvad det er de har gang i, er helt ude i hampen?

Fra : BJ

Dato : 30-08-06 18:23

KLIP

> D.v.s. at et lille lønligt håb om at det måske ville bringe enkelte af dem
> til at tænke over hvad det er de har gang i, er helt ude i hampen?

Nej, slet ikke, desværre tror jeg, det forbliver lønligt, det håb.

Der er for mange penge i alskens bøder, til nogen form for tankevirksomhed.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 31-08-06 06:37

> Der er for mange penge i alskens bøder, til nogen form for
> tankevirksomhed.

Så evig sandt.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 30-08-06 15:19

> PS: Jeg ser anarki lige om hjørnet...

Aaahhh - måske et par lagenklædte sp...lser ;-/

--
MVH Hans

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 30-08-06 15:16

> Hvad er det dagspressen i disse tider forsøger at "lære" os....
>
> eks. når øvrighedspersoner skider på ladets love, så kan alle vi andre
> menige borgere rolig gøre det samme?

Har i anden sammenhæng over for både politiker og politi gjort gældende at
når der ophøjes noget til lov skal der per automatik også frigøres midler
til at håndhæve loven, alt andet tilsidesætter/ødelægger borgernes
retsbevidsthed.

--
MVH Hans

Fra : BJ

Dato : 30-08-06 15:40

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> når der ophøjes noget til lov skal der per automatik også frigøres midler
> til at håndhæve loven, alt andet tilsidesætter/ødelægger borgernes

Når man sådan læser i diverse grupper, er det vist så som så med borgernes
retsbevidsthed.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-06 17:36

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Hvad er det dagspressen i disse tider forsøger at "lære" os....

Ekstrabladet tør hvor andre tier
Oprigtig talt så rager det mig en høstblomst og jeg kunne stadig ikke selv
finde på at købe en holder hvor min Nokia 6103 skal monteres

> eks. når øvrighedspersoner skider på ladets love, så kan alle vi andre
> menige borgere rolig gøre det samme?

Tror slet ikke de journalister er SÅ avancerede. Hvis vi nu tænker logisk,
så er det nok bare en journalist eller to som lige har fået en bøde for en
tilsvarende mindre forseelse og derfor skal etaten ha´igen nu

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 30-08-06 17:38

KLIP

> Tror slet ikke de journalister er SÅ avancerede. Hvis vi nu tænker logisk,
> så er det nok bare en journalist eller to som lige har fået en bøde for en
> tilsvarende mindre forseelse og derfor skal etaten ha´igen nu

Muligheden foreligger da i allerhøjeste grad..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 31-08-06 06:40

> Tror slet ikke de journalister er SÅ avancerede. Hvis vi nu tænker logisk,
> så er det nok bare en journalist eller to som lige har fået en bøde for en
> tilsvarende mindre forseelse og derfor skal etaten ha´igen nu

De skulle skamme sig over at misbruge deres uddannelse på den slags
småligheder. Der er åbenbart for mange journalister i forhold til den mængde
nyheder der er. Måske man burde indføre en strammere kvote på
journalisthøjskolen, så de undgik at gøre hele faget til grin.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 30-08-06 10:18

Hans Paulin (6310) skrev:

> Jeg snakker om mobilen i lommen og en snegl på øret - jeg har læst at man i
> dén situation ikke må tænde for høreapparatet men godt må fortsætte en
> igangværende (fra inden man stiger ind i bilen) - samtale.

Det er en gråzone som den nuværende lovgivning ikke dækker.
Lovgivningen er fra før BT headsæt var udbredt.

Det kan argumenteres for og imod om telefonen sidder bedst fast i en
holder på instrumentpanelet, eller i din lomme. Jeg har altid min
"bamse" i venstre bukselomme, at kalde det en løs telefon er vidst en
overdrivelse der vil noget.

Klaus

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-08-06 11:18

Klaus D. Mikkelsen (google groups) skrev:

> [...]
> holder på instrumentpanelet, eller i din lomme. Jeg har altid min
> "bamse" i venstre bukselomme, at kalde det en løs telefon er vidst en

Helt enig - pillede en fast (Nokia)-installation ud af Camryen da jeg købte
den - synes det skæmmer.

Foretrækker en lomme.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 30-08-06 15:11

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppe@post6.tele.dk> skrev i en
meddelelse

[...]

Jeg spurgte en motorcykelbetjent hvordan det forholder sig med hensyn til
den "klasiske" med ledning og øresnegl og mobilen i brystlommen.

Fik følgende svar.

Hvis du alene besvarer opkald og uden at skal betjene tastaturet på på
telefonen er det lovligt. Hvis du derimod skal taste et nummer og ringe op
skal telefonen være fikseret i holder således at den sidder fast i bilen og
ikke holdes i hånden (håndholdt).

--
MVH Hans

Fra : Otto J.

Dato : 30-08-06 18:06

>Det er en gråzone som den nuværende lovgivning ikke dækker.
>Lovgivningen er fra før BT headsæt var udbredt.

Så bliver det jo først sjovt når man har en fast installation med
bluetooth - den håndfri er fast installeret, men telefonen ligger i
lommen...

Mvh. Otto

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 30-08-06 10:32

Hr. Jensen skrev:

> [...]
> dask ved kasse 1.
> Der skal være plads til at fejle, så længe man vil erkende det....og

Jeg kan ikke helt forstå hvorfor de (politikere og politifolk) skal
være bedre til at overholde love end andre, men jeg har da en klar
forventning om at hvis de overtræder den og bliver opdaget så får de
samme straf som alle andre her i samfundet, hverken mere eller mindre.

Synes det er et skråplan når man stiller krav om at det er
overmennesker som på intet tidspunkt i deres liv som politiker må
lave en fejl.

Jeg kender loven og ved at_jeg_ må ikke køre for stærkt eller på
anden måde bryde loven, hvis jeg gør og det bliver opdaget falder
hammeren, men fordi jeg ser en politimand/kvinde eller en politikker
bryde loven tror jeg jo ikke at "når han må, må jeg også" jeg er jo
ikke 4 år mere og kan godt tænke selv.

Mikael

Fra : C. Caspersen

Dato : 30-08-06 10:46

[...]

-------------------

Enig i det hele.
/Caspersen

Fra : spamsen

Dato : 30-08-06 11:35

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message
> Chefpoliti-inspektør Per Larsen fotograferet med mobilen
> i hånden under bilkørsel:
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article221095.ece
super nice han ikke benægter det trods rimeligt bevis :)

vh.
Flemming

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-08-06 12:06

spamsen skrev:

> super nice han ikke benægter det trods rimeligt bevis :)

Som jeg husker ham fra tossekassen har han osse alle brikker hjemme
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-08-06 16:10

> Som jeg husker ham fra tossekassen har han osse alle brikker hjemme
> --
Han er en af de bedre, det er bare for dumt det dér. Enhver har
"blåtands-ting" og evt. en holder til mobilos; T.Svansen lever af at sælge
sån' noget crap ;). Den virker rigtig godt og har kun fået den byttet 1.
gang, ingen problemer, fik en ny da tlf ikke kunne connecte.

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-06 17:54

> [...]
> sælge sån' noget crap ;). Den virker rigtig godt og har kun fået den
> byttet 1. gang, ingen problemer, fik en ny da tlf ikke kunne connecte.

Både min Nokia 6103 og Nokia 7650 har bluetooth, men jeg har aldrig villet
ofre trådløst headsæt. Om højre hånd holder om en telefon eller en gearknop
tror jeg kun politikerne er overbevist om, gør den store forskel. Jeg
mangler også en SERIØS forklaring på hvorledes man med headsæt kan ringe en
anden person op uden at fedte med diverse taster på telefonen under sin
kørsel. Selv om min Nokia kan ringe op via stemmestyring så skal jeg stadig
først aktivere en knap på fonen.
Enten laver man et total forbud mod mobilsnak under kørslen eller også så
lever man med det mismask der er nu, hvor folk stadig fedter rundt med
mobilen selv om den sidderen i holderen. Eller sidste mulighed, man tager
telefonen i hånden og tager chancen/straffen.....hvilket mit eget skøn ud
fra venner og kolleger at ca. 80% af bilisterne gør. Jeg har eder. ikke set
ret mange installationer i bilerne hos dem jeg har kørt med. Jeg vil
overlade det til læseren at vurdere om disse mennesker stanser bilen hvis
telefonen skulle ringe.

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-08-06 18:24

Tom skrev:
> [...]
> kørsel. Selv om min Nokia kan ringe op via stemmestyring så skal jeg stadig

Det er fordi "de kloge hoveder" finder det mere betrykkende at du sidder
og taster på en telefon der sidder fast, 15-30 grd. ude af fokus fra den
trafik du også skal holde øje med end at du holder telefonen op foran
dig så du kan kigge på trafikken mellem hvert tal du taster.

Nu har de jo hængt sig fast i det med 'fastmonteret' så nu hænger de på den.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-08-06 22:38

> Både min Nokia 6103 og Nokia 7650 har bluetooth, men jeg har aldrig villet
> ofre trådløst headsæt.

Hvorfor ikke?. Jeg foretager ALDRIG opkald fra bilen, men det er rart at
kunne besvaret et. Mit er ikke et headet, men en unit til cigerrettænderen,
har overvejet et headset, men det andet er ok.

> [...]
> en anden person op uden at fedte med diverse taster på telefonen under sin

Nemlig, modtager kun, min tlf. ligger i lommen.. Men måske i en holde?. Det
stemmestyring har jeg ikke meget fidus til :(.

.. Jeg har eder. ikke set
> ret mange installationer i bilerne hos dem jeg har kørt med. Jeg vil
> overlade det til læseren at vurdere om disse mennesker stanser bilen hvis
> telefonen skulle ringe.

Det siger mere om dem, end andet, enten er de for nærige til at købe
blåtand, el. for dumme!!.

Fra : Leonard

Dato : 31-08-06 10:05

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>Det siger mere om dem, end andet, enten er de for nærige til at købe
>blåtand, el. for dumme!!.

Jeg har brug for en telefon der kan holde til lidt af hvert, derfor
har jeg en "håndværkermodel", den fås desværre ikke med blåtand. Det
har hverken noget med min pengepung eller intelligens at gøre,
markedet tilbyder ikke en løsning.

--
Leonard

Aldrig mere holde i kø: http://oy-blu.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-08-06 12:16

Brian skrev:
> [...]
> udstyr ikke noget man bare lige tager med sig, men jeg er måske helt ved

http://www.dkfritidbil.dk/love_regler/mobiltelefon.htm - telefonen skal
blot være fastmonteret, der er ingen krav om at "ledningsfri"
installation.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-08-06 12:22

BJ skrev:
> Hvad er det dagspressen i disse tider forsøger at "lære" os....

> eks. når øvrighedspersoner skider på ladets love, så kan alle vi andre
> menige borgere rolig gøre det samme?

Jeg tror nærmere det handler om at lære øvrighedspersonerne at de
også skal overholde de love de har lavet/håndhæver.

Fra : BJ

Dato : 30-08-06 12:25

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Jeg tror nærmere det handler om at lære øvrighedspersonerne at de
>også skal overholde de love de har lavet/håndhæver.

Tjaeee....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-08-06 12:27

MikLarsen@gmail.com skrev:
> Jeg kan ikke helt forstå hvorfor de (politikere og politifolk) skal
> være bedre til at overholde love end andre,

Fordi de er det de er. Det handler om at de er i en position hvor de
SKAL være gode eksempler for andre. Handlinger taler tydeligere end
ord, hvis Fogh står i Folketinget og siger at den og den lov skal
overholdes men selv overtræder den så mister befolkningen ret hurtigt
respekten for ham. Er der for mange "myndighedspersoner" der laver
sådan et nummer så ryger respekten for dem allesammen. DERFOR skal
politikere, politifolk mfl. være "bedre" til at overholde loven end
andre. Bedre i "" fordi de ikke skal overholde den 110% (køre 45 hvor
grænsen er 50 osv) men blot overholde den.

> men jeg har da en klar
> forventning om at hvis de overtræder den og bliver opdaget så får de
> samme straf som alle andre her i samfundet, hverken mere eller mindre.

Helt klart, men der er som sagt mere i det fordi de er forbilleder,
rollemodeller og de repræsenterer "firmaet" Danmark.

> Synes det er et skråplan når man stiller krav om at det er
> overmennesker som på intet tidspunkt i deres liv som politiker må
> lave en fejl.

Det må de også gerne, problemet opstår IMHO først når de benægter
det. Det handler om troværdighed.

> [...]
> hammeren, men fordi jeg ser en politimand/kvinde eller en politikker
> bryde loven tror jeg jo ikke at "når han må, må jeg også" jeg er jo

Tillykke, du hører til den intilligente halvdel af danskerne
så.........

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-08-06 12:51

Hans Paulin (6310) skrev:

> Chefpoliti-inspektør Per Larsen fotograferet med mobilen i hånden
> under bilkørsel:

Og nu har han været over knæet:

http://ekstrabladet.dk/112/article221183.ece
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : BJ

Dato : 30-08-06 12:53

KLIP

> Og nu har han været over knæet:
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article221183.ece

Så _må_ vi da alle være yderst tilfredse.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 30-08-06 13:15

> Så _må_ vi da alle være yderst tilfredse.

Ja, nu har småligheden sejret igen. Således mætte og tilfredse gik de
videre...

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : BJ

Dato : 30-08-06 13:18

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, nu har småligheden sejret igen. Således mætte og tilfredse gik de
> videre...

Har vi det ikke bare skønt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 30-08-06 15:46

> Har vi det ikke bare skønt.

Jow da Bjørn - måske + et par stykker der mangler livsindhold, og ikke
_gider_ bevæge sig ud på en oplever/udfordring.

Når EB bringer sådan en historie kommer vi alle mere eller mindre op af
stolene.

Eneste - ja absolut eneste grund til at EB bringer sådan en bouleward
historie er at de derved sælger flere aviser, og de som køber aviser derved
støtter den form for intetsigende tomgangsjournalistik af værste skuffe.

Havde det ikke solgt aviser var det _aldrig_ kommet til at optage
spalteplads. Ligeledes havde de ikke sat folk på den slags "opsøgende
journalastik".

Derudover går ingen lovovertræder fri i dette land såfremt bevisbyrden kan
løftes, naturligvis vil der i alle dele af samfundet forekomme "gråzoner"
både for høj og lav, havde det ikke været tilfældet, ville det blive
sultetid for advokatstanden, samt være mindre brug for dommere.

Eksempelvis falder sager på mangler i raportoptagelse, altså anklager kan
ikke løfte "bevisbyrden".

--
MVH Hans

Fra : BJ

Dato : 30-08-06 15:55

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> historie er at de derved sælger flere aviser, og de som køber aviser
> derved støtter den form for intetsigende tomgangsjournalistik af værste

Helt enig.

PS: Jeg var lige forbi oppe på Bredballe Byvej. Der holdt en fotovogn godt
gemt.

Sikke et helt, det ikke var med min ombyggede Porsche 911 GT3..))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Torben Scheel

Dato : 31-08-06 06:56

BJ wrote:

> Sikke et helt, det ikke var med min ombyggede Porsche 911 GT3..))

Er den da ikke fotogen?

--
vh
Torben

Fra : BJ

Dato : 31-08-06 10:00

KLIP

> Er den da ikke fotogen?

Det er en Porsche altid, men sådan noget legetøj, må ikke køre på vejen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 30-08-06 14:09

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message
> Chefpoliti-inspektør Per Larsen fotograferet med mobilen i hånden under
> bilkørsel:
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article221095.ece

Hov hov! Der står kun "...mens han sad bag rattet og talte i
mobiltelefonen."

Det må man så vidt jeg ved godt - bare bilen ikke er i bevægelse

Mvh
Michael

"Jeg vil godt bestille en pizza. Med ekstra paparazzi-skiver på tak"

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-08-06 14:24

Michael Jørgensen skrev:

> Hov hov! Der står kun "...mens han sad bag rattet og talte i
> mobiltelefonen."
>
> Det må man så vidt jeg ved godt - bare bilen ikke er i bevægelse

Jeg spurgte engang i gruppen om noget lignende - var udsat for en betjent
der med horn og "truende" adfærd lod mig forstå, at det var utilbørligt at
jeg - da det grønne lys skiftede til rødt - sad og kiggede på min
mobiltelefons display.

Så det er ganske vist...
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 30-08-06 14:43

[snip]
> Så det er ganske vist...

Det er jo også noget HELT andet. Kunne jo være ganske distraherende
billedmateriale du havde din opmærksomhed på

Mvh
Michael

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-08-06 15:02

Michael Jørgensen skrev:

> Det er jo også noget HELT andet. Kunne jo være ganske distraherende
> billedmateriale du havde din opmærksomhed på

For den rene er alting rent!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-06 17:56

"Michael Jørgensen" <nixenbixen@dukantronej.dk> skrev i en meddelelse
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> Hov hov! Der står kun "...mens han sad bag rattet og talte i
> mobiltelefonen."
>
> Det må man så vidt jeg ved godt - bare bilen ikke er i bevægelse

Sådan går det ikke hvis det er spritkørsel, så.....?

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-06 18:17

[snip]

> Sådan går det ikke hvis det er spritkørsel, så.....?

Må man ikke sove sin brandert ud i førersædet?? Hvad med passagersædet?

Jeg kan godt se at den bliver svær at forklare, når man holder og "hviler
sig lidt" på en rasteplads i en 40-hestes brandert, milevidt fra nærmeste
flaske...

Men alligevel - må sgu' hellere fortsætte helt hjem næste gang i stedet for
at ta' et hvil ved Ejer Bavnehøj

Mvh
Michael

Fra : Thomas H.

Dato : 30-08-06 15:37

> Chefpoliti-inspektør Per Larsen fotograferet med mobilen i hånden under
> bilkørsel:
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article221095.ece

....uha, måske skulle han få en "kalder-kalder" med en spiralledning ligesom
10.000 af hans kollegaer kører rundt og snakker i, for det er jo fuldt
lovligt og slet ikke smæk hamrende farligt ligesom det andet der!!