VW passat fjernbetjent centrallås
Fra : Morten Petersen

Dato : 29-08-06 16:00

Hej

Jeg har lidt problemer med min fjernbetjening og op/låsning af min passat,
så er der nogle erfaringer med rækkevidde? ca meter, her kan jeg slet ikke
stå ved bagklappen og åbne bilen.
Et andet problem er at hvis jeg bakker ganske kort og blidt, bremser blødt
giver bilen et "klunk" (nede fra forakselen) og ligeledes hvis jeg kører
blidt fremad bagefter. hvis jeg har kun har kørt frem ad nogle gange er der
ingen "klunk" det kommer kun når jeg "skifter" køreretning.
Nu er bilen næsten lige købt hos en forhandler så der er 6mdr garanti på
den, men den har været på et andet værksted for at få lavet den
fjernbetjening men helt uden held...

Så håber på nogle gode "bud"

Mvh Morten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-08-06 17:30

Morten Petersen skriver:

> Jeg har lidt problemer med min fjernbetjening og op/låsning af min passat,
> så er der nogle erfaringer med rækkevidde? ca meter, her kan jeg slet ikke
> stå ved bagklappen og åbne bilen.

Nyt batteri.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Morten Petersen

Dato : 30-08-06 08:19

> Nyt batteri.

Der er sat nyt batteri 2 gange og det hjælper ikke, det er måske
sender/modtager i bilen?

Mvh Morten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-08-06 08:26

Morten Petersen skriver:

> Der er sat nyt batteri 2 gange og det hjælper ikke,

Okay

> det er måske sender/modtager i bilen?

Modtageren i bilen må være næste step i fejlsøgningen.

Fra : Allan Møller

Dato : 30-08-06 20:17

> Der er sat nyt batteri 2 gange og det hjælper ikke, det er måske
> sender/modtager i bilen?

Før i tiden var der en klog mand her i gruppen som vidste rigtigt meget om
VW.
En ting han fortalte var at VW's fjernbetjeninger var følsomme over for at
blive tabt
og det indvirkede kraftigt på rækkeviden.

Det var Claus (www.vwfanatic.dk) som skrev det her i gruppen.

Allan

Fra : Dennis Yssing

Dato : 30-08-06 21:36

Klunk fra foraksel
har selv passat og fik en 4-hjulsudmåling i maj
og regnede med at de fandt ud af hvad der var galt
for det sidste års tid har jeg haft en klunk lyd frra fronten
har haft rykke i hjul-leje styrekugle og kigget på trækaksel
og det eneste jeg havde mistanke til var styretøj
men fandt ud af det her i starten af august da en bærekugle ryger i højre
side
og da jeg vil skifte den i venstre finder jeg ud af at den bagerste bøsning
i bærearm var i stykker
underligt de ikke havde fundet den på værkstedet 2 måneder forinden.
men nu er den skiftet og klunk lyden er væk

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-06 20:24

"Morten Petersen" <my1153xxx@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kører blidt fremad bagefter. hvis jeg har kun har kørt frem ad nogle gange
> er der ingen "klunk" det kommer kun når jeg "skifter" køreretning.

Det er sikkert bremseklodserne der bevæger sig lidt i længderetningen. Ved
ikke lige hvordan passat'ens bremser er bygget op, men mon ikke der skulle
have siddet et par stykker blik eller lign. som nu mangler.
Det er irriterende at høre på, men ikke farligt.

Har lige haft samme fejl på en vw Transporter efter at et "bambus"værksted
havde lavet (eller rettere forsøgt at lave) service på transporteren.

/bo