Valg af oliefyr til HDi
Fra : Otto

Dato : 29-08-06 13:14

Hej

Jeg vil have et fyr monteret i min snart kommende 207 HDi :)

Har kigget lidt på Thermo Top E, med en T100 fjernbetjening, som man
slipper for at montere et ur i bilen - er det ikke korrekt?

Køber man bare et standart universal kit, eller findes der
specialudgaver, der tilpasset de enkelte modeller? Hvis det er
universalt, skal man vel ind og finde ledningerne til blæseren, og
klippe/tilpasse nogle varmeslanger - hvilket vel heller ikke er så
farligt?

Vil garantien bortfalde?

Er det noget bøvl at montere, eller er det sådan rimelig at gå til? Jeg
har før selv monteret klimaanlæg i min gamle bil, så det her kan vel
ikke være mere svært?

Mvh
Otto

Fra : Otto

Dato : 29-08-06 13:20

On 2006-08-29 14:14:21 +0200, Otto <hom@FJERNMIG@pc.dk> said:

Glemte lige en vigtig detalje - bilen har automastisk klimaanlæg. Kan
man så uden videre finde forsyningen til blæseren, og koble fyret ind
her?

Mvh
Otto

Fra : Jørgen L.

Dato : 29-08-06 15:34

> Hej
>
> Jeg vil have et fyr monteret i min snart kommende 207 HDi :)

God ide

> Har kigget lidt på Thermo Top E, med en T100 fjernbetjening, som man
> slipper for at montere et ur i bilen - er det ikke korrekt?

Jo men jeg er slemt skuffet over min T100, den virker ikke ved temp over
10-12 grader så kører fyret i 10 min, hvilket ikke er nok til motoren er
rimmelig varm (ok har også 3,0 TD)

Jeg har også ur i, da jeg ikke var tilfreds med T100 funtioner, selve
fjernbetjeningen rækker fint osv men at den skulle kunne finde ud hvor længe
før den skal varme passer overhovedet ikke

hvis jeg skulle vælge i dag så ville det blive med TT E, T80 og ur

> Køber man bare et standart universal kit,
Ja

> [...]
> det er universalt, skal man vel ind og finde ledningerne til blæseren, og
> klippe/tilpasse nogle varmeslanger - hvilket vel heller ikke er så

Nej der skal ekstra relæ og styring til med klima.

> Vil garantien bortfalde?
Nja det kommer jo an på hvad der går i stykker

> Er det noget bøvl at montere, eller er det sådan rimelig at gå til? Jeg
> har før selv monteret klimaanlæg i min gamle bil, så det her kan vel ikke
> være mere svært?

Klima mener du aircon med dertil hørende styring eller ?

Men nej er man fingernem med mekanisk &
--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : ena

Dato : 29-08-06 17:17

> [...]
>
> Så er det fordi du har stillet din T100 forkert, den kan stilles til
> forskellige komfortgrader - og du kan bruge den som et alm timer hvis du

Min virker fremragende

Fra : Jørgen L.

Dato : 29-08-06 19:49

> Så er det fordi du har stillet din T100 forkert, den kan stilles til
> forskellige komfortgrader - og du kan bruge den som et alm timer hvis du
> vil
>
> Min virker fremragende

Det er jo fint,
Vi er enige om at trin C5 er den skulle give mest varme ikke ?

ang. timer ja men den kører kun i 10 min hvis udendørs temp er over 10
grader, jeg brokkede mig over dette til importøren, og det var en miljø
ting, så fyret ikke kører så længe når det ikke er koldt, det kan godt være
10 min er nok til små biler men ikke til 3,0 td.

det er ikke fordi jeg ikke kan starte fyret med fjernbetjening og lade det
kør i 30 min eller længere, for det kan jeg godt.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Otto

Dato : 29-08-06 17:55

Hej

On 2006-08-29 16:34:05 +0200, "Jørgen L." <Noemail@noemail.dk> said:

> [...]
> længe før den skal varme passer overhovedet ikke
>
> hvis jeg skulle vælge i dag så ville det blive med TT E, T80 og ur

Hrmm ja det er da skuffende, hvis ikke den kan kører ved temp over 12
grader. Der laver man jo stadig kold starter.

> Nej der skal ekstra relæ og styring til med klima.

Laver Webasto mon en canbus styreenhed - går ud fra at varmeapperatet i
en ny franskmand er canbus styret?

> Klima mener du aircon med dertil hørende styring eller ?
>
> Men nej er man fingernem med mekanisk &

Det var et komplet klimaanlæg med alt hvad der hører til - havde hele
instrumetbordet ude :)

Mvh
Otto

Fra : Otto

Dato : 30-08-06 16:57

On 2006-08-29 16:34:05 +0200, "Jørgen L." <Noemail@noemail.dk> said:

> [...]
> længe før den skal varme passer overhovedet ikke
>
> hvis jeg skulle vælge i dag så ville det blive med TT E, T80 og ur

Er T100 ikke rimelig stor at have i nøgleringen? Jeg er ikke så tændt
på at montere ur, da jeg ikke syntes det pynter i en helt ny bil.

Så jeg har tænkt på at købe en T100 HTM + en T91 fb. Så kan man jo bare
gemme den store T100 HTM i huset eller i bilens hanskerum, og have den
lille T91 i nøgleringen.

Er det ikke en god plan? Måske ikke lige den billigste ;)

Mvh
Otto

Fra : Per W.

Dato : 29-08-06 17:49

"Otto" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i melding
> Hej
>
> Jeg vil have et fyr monteret i min snart kommende 207 HDi :)

Er det ikke standard?

/Per W.

Fra : Otto

Dato : 29-08-06 17:56

On 2006-08-29 18:48:39 +0200, "Per W."
<fungererikke@ikkegyldig.no.invalid> said:

> Er det ikke standard?

Ikke mig bekendt...

Tror ikke de små oliebrændere har fyr ab fabrik

/Otto

Fra : Per W.

Dato : 29-08-06 18:22

"Otto" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i melding

> Ikke mig bekendt...
>
> Tror ikke de små oliebrændere har fyr ab fabrik

1.6 HDi til Citroen Berlingo har det, det er jo samme motor?, men kanskje
det er mer standard i Norge

/Per W.

Fra : Otto

Dato : 29-08-06 19:00

On 2006-08-29 19:21:56 +0200, "Per W."

> 1.6 HDi til Citroen Berlingo har det, det er jo samme motor?, men
> kanskje det er mer standard i Norge

Hrmm jo det er samme motor... Mig bekendt er der altså ingen
motorvarmer på, men det skal jeg da lige høre Peugeot ad...

Kan den fungere som kabinevarmer i din Berlingo så? Og hvad med timer?

Mvh
Otto

Fra : Per W.

Dato : 30-08-06 09:01

> [...]
> på, men det skal jeg da lige høre Peugeot ad...
>
> Kan den fungere som kabinevarmer i din Berlingo så? Og hvad med timer?

Da må man kjøpe ett tilleggssett som man monterer, som standard kommer den
med kun kjørevarmer og for å få perkeringsvarmer må man montere inn ur,
styring til vifte, sirkulasjonspumpe osv. men det er fuilt mulig ja.

/Per W.

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 29-08-06 19:45

Otto skrev:
> [...]
>
> Er det noget bøvl at montere, eller er det sådan rimelig at gå til? Jeg
> har før selv monteret klimaanlæg i min gamle bil, så det her kan vel

Der er lavet et specielt monteringskit til 207 HDI, koster cirka 1500

Hvis du selv klipper i ledninger (og det skal du for at montere det) så
bortfalder garantien på hele el systemet, da can bus systemet gør at alt
hænger sammen og samme can bus system er fandens følsomt over for
fejlsignaler, så jeg vil kraftigt anbefale at du bider i det sure æble
og lader Peugeot om at montere det.

Keld

Fra : Otto

Dato : 29-08-06 20:30

On 2006-08-29 20:45:10 +0200, Keld Rasmussen <tridentrider@gmail.com> said:

> [...]
> alt hænger sammen og samme can bus system er fandens følsomt over for
> fejlsignaler, så jeg vil kraftigt anbefale at du bider i det sure æble

Ja jeg kunne godt forestille mig, at de 1500 kr er givet godt ud hvis
der går ged i elsystemet - og de kan jo ske på en franskmand ;)

Det lyder som om du ved noget om Peugeot, så kan du sige mig om en har
motorvarmer ab fabrik?

Mvh
Otto

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 29-08-06 20:55

> Ja jeg kunne godt forestille mig, at de 1500 kr er givet godt ud hvis
> der går ged i elsystemet - og de kan jo ske på en franskmand ;

jeg ville skyde på 4500 for en komplet montering.

> Det lyder som om du ved noget om Peugeot, så kan du sige mig om en har
> motorvarmer ab fabrik?

Ikke dem jeg har set, men det kan sagtens dukke op, men i så fald som en
tilskudsvarmer, der kun er aktiv ved koldstart og som mangler styring og
vandpumpe i forhold til en komplet motor/kabinevarmer, dette kan dog
eftermonteres.

Kontakt mig evt direkte, min mail virker

Keld

Fra : Otto

Dato : 30-08-06 23:15

Så er der bestilt en Thermo Top E med T100 HTM + T91

Kan ikke vente til det blive vinter :)

Mvh
Otto