Stationcar med største bagagerum
Fra : TGH

Dato : 28-08-06 11:12

Hejsa

Vi står og skal have en lille ny sidst i november og er overvejer derfor om
vi ikke skal have os en større bil. Vi kører lige nu en Golf2 GTD og der er
ikke frygtelig meget plads hvis man skal have baby, Golden Retriever og
barnevogn med.

Vi er derfor gået på jagt efter en stations vogn med et ordentligt
bagegerum.

Er der nogen der ved hvilket mærke/model der har det største bagegerum? Vi
søger rundt i 100k klassen og kun diesel biler.

Hilsen
Tommy

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 28-08-06 11:51

> Vi er derfor gået på jagt efter en stations vogn med et ordentligt
> bagegerum.

Så er der plads i lange baner
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=257900422&page=1

Stef

Fra : Deaster

Dato : 28-08-06 13:27

Stefan Jacobsen skrev:

> Så er der plads i lange baner
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=257900422&page=1
>
> Stef

Hvis det er størst til prisen er der nok ikke noget som kommer i
nærheden af denne her:

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=946363&page=1

--
Guldkorn fra Knud Thomsen:
Du skal hele tiden gøre opmærksom på, hvor lidt du ønsker

Fra : Stefan

Dato : 28-08-06 16:41

> Hvis det er størst til prisen er der nok ikke noget som kommer i
> nærheden af denne her:
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=946363&page=1

Der mangler bare en detalje... stationcar!

Stef

Fra : Deaster

Dato : 28-08-06 17:19

Stefan skrev:

> Der mangler bare en detalje... stationcar!
>
> Stef

Ups, det var ovenikøbet det jeg søgte efter.

Jesper
Lidt fotos:
http://www.pbase.com/jesper_juul

Fra : TGH

Dato : 29-08-06 15:52

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> wrote in message

> Så er der plads i lange baner
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=257900422&page=1
>
> Stef

Ja det ser ud til at der er godt med plads i den der.. Men hvordan med
rusten i sådan en ældre Ford?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-08-06 13:30

Deaster wrote:

> Hvis det er størst til prisen er der nok ikke noget som kommer i
> nærheden af denne her:
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=946363&page=1

Absolut.
Vores gamle Peugeot 605'er havde et monster bagagerum.

Men vedkomne efterlyste jo en stc. så......

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : TGH

Dato : 29-08-06 15:54

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message

Deaster wrote:

> [...]

>Absolut.
>Vores gamle Peugeot 605'er havde et monster bagagerum.
*snip*

ja det tror jeg gerne :) Der er ingen 605 Stc. på bilbasen. Den bliver nu
også for gammel for os.

>Men vedkomne efterlyste jo en stc. så......

Jeps :)

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-08-06 13:39

TGH wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der ved hvilket mærke/model der har det største bagegerum? Vi
> søger rundt i 100k klassen og kun diesel biler.

Peugeot 406 HDi har som stc. et ret stort bagagerum, og 406'eren er en
meget stabil bil.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : TGH

Dato : 29-08-06 15:56

>Peugeot 406 HDi har som stc. et ret stort bagagerum, og 406'eren er en
>meget stabil bil.

En 406 er også et af mine bedste bud. Dog er det ikke til at komme til HDI
endnu til omkring 100K

Fra : Martin Sørensen

Dato : 28-08-06 14:00

TGH skrev:

> [...]
>
> Er der nogen der ved hvilket mærke/model der har det største bagegerum? Vi
> søger rundt i 100k klassen og kun diesel biler.

Xantia?

/Martin

Fra : TGH

Dato : 29-08-06 16:04

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> wrote in message

>Xantia?
Også et godt bud.. Men hvad med det franske olie ophæng? Har den også det?

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 28-08-06 14:08

Hej

TGH wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der ved hvilket mærke/model der har det største bagegerum? Vi
> søger rundt i 100k klassen og kun diesel biler.

Det ubetinget største bagagerum finder du i en Fiat Doblo som rummer 750
liter under dækkenet. Selv en Mercedes E eller den nye Passat ligger
nede omkring de 600l og mange biler i firmabilsklassen ligger mellem 500
og 550l.

Eksempel:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=260500552&page=1

Sikkerhed, kvalitet osv snakker vi så ikke så højt om.

Fra : TGH

Dato : 29-08-06 16:04

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> wrote in message
> Eksempel:
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=260500552&page=1
>
> Sikkerhed, kvalitet osv snakker vi så ikke så højt om.

He he

sikkerhed vil jeg så gerne snakke om.

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 28-08-06 17:11

"TGH" <someone@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> om vi ikke skal have os en større bil. Vi kører lige nu en Golf2 GTD og
> der er ikke frygtelig meget plads hvis man skal have baby, Golden

I min gamle Volvo 245 st.car kunne vi køre barnevognen direkte ind med hjul
på und alles. Den stod så i den ene side, mens vi så kunne have kufferter
osv i den anden. Volvoens lodrette sider gjorde forskellen, så mit tip er,
at du ikke kun skal kigge på rumindholdet men også formen samt åbningens
størrelse!

mvh, Peter Ingsø Laursen
(der nu kører Passat st.car, hvor der _aldrig_ bliver plads til en barnevogn

Fra : TGH

Dato : 29-08-06 16:05

"Peter Ingsø Laursen" <psil*fjern_dette*@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> åbningens størrelse!
>
> mvh, Peter Ingsø Laursen
> (der nu kører Passat st.car, hvor der _aldrig_ bliver plads til en

Rigtig
Kiggede på en Astra i går og den kunne snildt tage 2 barnevogne da disse
kunne stilles ved siden af hinanden og hjulkasserne ikke går "ind" i bilen.

Fra : Michael Hjorth

Dato : 28-08-06 19:13

On Mon, 28 Aug 2006 12:12:04 +0200, TGH wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der ved hvilket mærke/model der har det største bagegerum? Vi
> søger rundt i 100k klassen og kun diesel biler.

Jeg kører selv i en gammel Ford Mondeo (1994), den har et dejligt stort
bagagerum og de behøver ikke være særligt dyre.

Men, du må jo nok ud og kigge hos forhandlerne for at finde den der
passer bedst til dine behov.

Michael.

Fra : TGH

Dato : 29-08-06 16:06

"Michael Hjorth" <mhjorth1@netscape.net> wrote in message

> [...]
> bagagerum og de behøver ikke være særligt dyre.
>
> Men, du må jo nok ud og kigge hos forhandlerne for at finde den der

Jeps

Det bliver nok også det vi gør. Rundt med barnevognen og hunden og se hvad
vi kan finde.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 29-08-06 16:28

Hej

TGH wrote:
> Det bliver nok også det vi gør. Rundt med barnevognen og hunden og se hvad
> vi kan finde.

Overvej eventuelt en anden barnevogn. Der findes modeller som kan foldes
sammen og nærmest puttes i en rygsæk bagefter.

Jeg kan ikke altid se fornuften i at købe en dims (bil) til 100.000
eller mere for at putte en 3000-kroners dims ind i den. Det er da bedre
at bruge 5000,- på en anden dims og så spare 100.000. Alternativt kan
man købe et anhængertræk + kasse/stativ dertil.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-08-06 17:29

Karsten Feddersen skriver:

> [...]
> eller mere for at putte en 3000-kroners dims ind i den. Det er da bedre
> at bruge 5000,- på en anden dims og så spare 100.000.

Hov, hvem har ellers prædiket det før ?

Jeg mindes noget med en barnevogn der kan være bag i en Golf V, hvor er
det nu det er henne

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : TGH

Dato : 30-08-06 06:43

> [...]
> 5000,- på en anden dims og så spare 100.000. Alternativt kan man købe et

Ja det har du ret i dog er det ikke mig der bestemmer hvilken barnevogn der
skal anskaffes. Det er blevet pålagt af øverstkommanderende.
Og da øverskommanderende har besluttet at barnevognen skal være en
Emmaljunga Big Star Suppreme så er det min opgave at denne kan få plads i
bilen om jeg vil eller ej.
Vi har overvejet stativ til anhængertrækket men det kan alligevel gå hen og
blive for småt. Så derfor overvejes nyt køretøj.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-08-06 06:53

TGH skriver:

> [...]
> Og da øverskommanderende har besluttet at barnevognen skal være en
> Emmaljunga Big Star Suppreme så er det min opgave at denne kan få plads i

Hmmm, den bliver ikke så bred, men er til gengæld høj i stellet.

> Vi har overvejet stativ til anhængertrækket men det kan alligevel gå hen og
> blive for småt. Så derfor overvejes nyt køretøj.

Har hun købt ?
Tjek lige denne side http://home6.inet.tele.dk/moppe/bvg.html

Fra : Anders Majland

Dato : 30-08-06 10:30

> Tjek lige denne side http://home6.inet.tele.dk/moppe/bvg.html

Et er om det kan lade sig gøre i forbindelese med længere ture (stod
noget om pakke med julegaver osv) noget andet er om det er nemt i det
daglige.

Nogle venner havde da deres datter var lille en polo fra midt i 90'erne.
Der kunne også nemt være en odder barnevogn i bag i den - men så var der
godt nok heller ikke meget bagageplads tilovers.

Mange steder skal barnevognen med frem og tilbage til dagplejen hver
dag - og de fleste steder skal den mindst med hjem i weekenden. Så er
det man værdsætter at barnevognen bare kan smides ind med hjulene på
stellet og kun klappet sammen. Vi har et stort skrummel af en skandia
årgang 2000 og den kunne _nemt_ være bag i en mazda 626 str.car. Hvis
alt går vel så skal det også prøves om den _nemt_ kan smides bag i en
fabia kombi til foråret... Men ellers enig med Karsten Feddersen i at
det giver mere mening at bruge flere penge på barnevogn end at skifte
bilen.... Men sådan en thule box til angængertrækket er ikke stor nok
til at der kan være en barnevogn deri på en nem måde - og det er heller
ikke lig lykken bar at såtte den på et cykelstativ. Den bliver mildes
talt møget godt til af det... Kassen er man ihvertfald nødt til at have
i bilen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-08-06 11:02

Anders Majland skriver:

> Et er om det kan lade sig gøre i forbindelese med længere ture (stod
> noget om pakke med julegaver osv) noget andet er om det er nemt i det
> daglige.

Det er det.....

> Nogle venner havde da deres datter var lille en polo fra midt i 90'erne.
> Der kunne også nemt være en odder barnevogn i bag i den - men så var der
> godt nok heller ikke meget bagageplads tilovers.

En kamerat drøner rundt i en Lupo med en Emaljunga indendøre....

> [...]
> dag - og de fleste steder skal den mindst med hjem i weekenden. Så er
> det man værdsætter at barnevognen bare kan smides ind med hjulene på

Vi skal fragte barnevogn frem og tilbage i weekenderne, at tage hjul af,
tager vel godt og vel ½ minut.

Men ellers tager det kun 10 minutter at gå op til dagplejen....

> Men ellers enig med Karsten Feddersen i at
> det giver mere mening at bruge flere penge på barnevogn end at skifte
> bilen....

Netop, derfor gav vi også lidt ekstra for at få odder x-dream stellet.

Fra : Anders Majland

Dato : 30-08-06 11:12

> Vi skal fragte barnevogn frem og tilbage i weekenderne, at tage hjul
> af,
> tager vel godt og vel ½ minut.

Men ikke lige sjovt i pis-regnvejr eller snestorm. Og har man smurt
akslerne skal man også passe på ikke at svine bilen med dem - og det
tager også lige 1/2 minut at få kassen af stellet og såtte det ind
seperat. Vi værdsatte ihvertfaldt at skandia'en bare skulle klappes
sammen og såttes bagi.

> Netop, derfor gav vi også lidt ekstra for at få odder x-dream stellet.

Nogen gode bud på barnevogne der fylder minimalt >uden< at kasse hjul
skal afmonteres ?

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-08-06 11:20

Anders Majland skriver:

> Men ikke lige sjovt i pis-regnvejr eller snestorm. Og har man smurt
> akslerne skal man også passe på ikke at svine bilen med dem

Nu er det jo sådan at der er lukkede lejer og at fedtet er inde i
lejerne og ud mod akselenderne er det plastic - intet svineri her -
ellers kom det sku ikke ned i mit bagagerum

> - og det
> tager også lige 1/2 minut at få kassen af stellet og såtte det ind
> seperat. Vi værdsatte ihvertfaldt at skandia'en bare skulle klappes
> sammen og såttes bagi.

Hvor tit brugte i det ?

> Nogen gode bud på barnevogne der fylder minimalt >uden< at kasse hjul
> skal afmonteres ?

Ikke umiddlebart.

X-dream'en, klapper meget sammen i højden, da den ikke har buen i
enderne og vippeleddet som alle andre vogne har, men den halve højde af
hjulene kommer du ikke udenom. Til gengæld kan det ikek klappes sammen
uden at kassen afmonteres.

Fra : Anders Majland

Dato : 30-08-06 12:44

> Nu er det jo sådan at der er lukkede lejer og at fedtet er inde i
> lejerne og ud mod akselenderne er det plastic - intet svineri her -
> ellers kom det sku ikke ned i mit bagagerum

Så er det selvfølelig ikke så slemt at tage hjulene af.

Så lidt fremskidt har der så været på barnevognsfronten ... En skandia
årgang 2000 var konstrueret som en odder årgang 1971 -- Altså med
stålaksel med fedt og plastik glidelejer.

> Hvor tit brugte i det ?

Mindst 2 gang om ugen - ofte mere. Sønnike sov til middag i barnevognen
til umiddelbart inden han kom i børnehave.

/A

Fra : TGH

Dato : 30-08-06 14:07

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> TGH skriver:

> Hmmm, den bliver ikke så bred, men er til gengæld høj i stellet.

> Har hun købt ?
> Tjek lige denne side http://home6.inet.tele.dk/moppe/bvg.html

Den er allerede bestilt. Og den kan faktisk godt stå ned i bagagerummet hvis
jeg rykker de der højtaler holdere ud i hver side.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 30-08-06 14:40

Hej

TGH wrote:
> Den er allerede bestilt. Og den kan faktisk godt stå ned i bagagerummet hvis
> jeg rykker de der højtaler holdere ud i hver side.

Det er jo en god anledning til at montere diverse små diskanter rundt
omkring i bilen og en ordentlig subwoofer under passagersædet

Fra : TGH

Dato : 31-08-06 08:00

> [...]
>
> --
> Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen

Hmm.. Det gider jeg ikke bruge penge på. Jeg klarer mig fint med de to
originale højtalere der sidder i dørene.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 30-08-06 10:26

TGH skrev:

> Også et godt bud.. Men hvad med det franske olie ophæng? Har den også det?

Ja. Men specielt i de senere årgange (svjh efter 95) skulle det ikke
være mere problematisk end konventionel affjedring, og det går for at
være en af de mest problemfrie biler Citroen har lavet (taknemmelig
sammenligning).

Har aldrig haft en, men den er på listen hvis jeg pludselæig må
afskrive den gamle Accord.

/Martin

Fra : mhjorth1@netscape.ne~

Dato : 31-08-06 09:09

TGH skrev:

> "Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> wrote in message

> Ja det ser ud til at der er godt med plads i den der.. Men hvordan med
> rusten i sådan en ældre Ford?

Hvis du ser på en der har været undervognsbehandlet med mellemrum er
det ikke noget problem, min egen er 12 år og ser stadig pæn ud. Den
er selvfølgelig nået i reparationsalderen, men den kører godt og er
betalt så den satser jeg på at holde i live nogle år endnu.
Hvis den du ser på ikke er behandlet kan du danne dig et hurtigt
indtryk af den ved at kigge på skærmkanterne, rundt om forruden,
døre, motorhjelm mv. der vil hurtigt vise sig noget hvis den er
dårligt vedligeholdt.

Michael.

Fra : Martin Vollert

Dato : 31-08-06 21:16

TGH skrev:
> [...]
>
> Er der nogen der ved hvilket mærke/model der har det største bagegerum? Vi
> søger rundt i 100k klassen og kun diesel biler.

En Ford Mondeo kan tage 650 L med bagsæderne oppe og hele 1650 L hvis du
ligger bagsæderne ned.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.