Har vi skudt HELT ved siden af(bilsalg) ??
Fra : BS

Dato : 27-08-06 09:56

Hejsa

Vi er i den lykkelige situation at vi skal være forældre om 2 måneder, og i
denne forbindelse forsøger jeg at sælge vores gulplade bil og så skal vi vel
have station car :D :D

Men jeg får bare INGEN respons på mine annoncer på DBA samt bilbasen ??

Jeg har endda lavet denne side til formålet -
http://www.slottoennesen.dk/bilsalg.htm

Bruger vi de forkerte salgs sider - er der bedre ?

Eller har jeg bare skudt HELT ved siden af med prisen ?

Takker !

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 10:07

"BS" <saftkongen@REMOVE_THIShotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.slottoennesen.dk/bilsalg.htm
>
> Bruger vi de forkerte salgs sider - er der bedre ?
>
> Eller har jeg bare skudt HELT ved siden af med prisen ?

Ja du har skudt HELT ved siden af mht prisen.
www.bilpriser.dk siger ca. 101.000 Kr med de data du opgiver, så jeg forstår
udmærket at du ikke får nogen henvendelser
Ellers kan du også sælge den via bilbasen som er STEDET at sælge sin brugte
bil

--
Tom

Fra : Klaus G.

Dato : 27-08-06 11:08

> [...]
> udmærket at du ikke får nogen henvendelser
> Ellers kan du også sælge den via bilbasen som er STEDET at sælge sin
Ja og de priser den side spytter ud kan kun bruges til at tørre røv i... De
så langt fra virkligheden at det er til at græde over. Eneste der bruger
dem, må være forhandlere, som sjovt nok ikke selv sælger deres biler efter
den sides udregninger?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 16:44

> www.bilpriser.dk siger ca. 101.000 Kr med de data du opgiver, så jeg
> forstår udmærket at du ikke får nogen henvendelser

Og med nypris på 185000 har manden tabt ca. 84000 på lidt over et år ??
Hehe..sikken handel...

Fra : Hr. Jensen

Dato : 27-08-06 10:16

Den Sun, 27 Aug 2006 10:55:50 +0200 sendte "BS"
<saftkongen@REMOVE_THIShotmail.com> følgende røgsignaler:

> [...]
>http://www.slottoennesen.dk/bilsalg.htm
>
>Bruger vi de forkerte salgs sider - er der bedre ?
>
>Eller har jeg bare skudt HELT ved siden af med prisen ?

Problemet er nok at Citrobang i øjeblikket kører kampagne på deres
modeller, og dermed også Picasso'en.

En fabriksny Picasso Exclusive van 1,6 HDi koster ca. 160.000 kr med
moms og levering. Så jeg vil tro at 135.000 ved privatsalg er for
"dyrt" i øjeblikket.

--
Hr. Jensen

-The final countdown of this sad life has begun...-

Fra : Henning

Dato : 27-08-06 10:23

On Sun, 27 Aug 2006 10:55:50 +0200, "BS"
<saftkongen@REMOVE_THIShotmail.com> wrote:

> [...]
>have station car :D :D
>
>Men jeg får bare INGEN respons på mine annoncer på DBA samt bilbasen ??

En helt nu koster 130.000 ex. moms iflg.
http://www.citroen.dk/upload/pdf/erhverv-kampagne.pdf
Da din er privat, kan en erhvervsdrivende ikke fratrække momsen -
hvorfor skulle han så gi' 5.000,- mere end en ny?

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 10:52

> [...]
> http://www.slottoennesen.dk/bilsalg.htm
>
> Bruger vi de forkerte salgs sider - er der bedre ?
>
> Eller har jeg bare skudt HELT ved siden af med prisen ?

Ja, mit bud er at du er 30.000 for højt på prisen. Dertil kommer at der ikke
er så mange private, der ønsker en gulpladebil fra efter 7/97 pga
misundelsesafgiften på 5000,-/år. Derfor _kan_ du risikere at skulle indnu
længere ned i pris, for at komme af med den. Citroen har jo nu engang store
afskrivninger, af en eller anden grund jeg ikke kender, for det er da ok
biler.

Mvh Tommy

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-08-06 12:29

TBJ wrote:
> Ja, mit bud er at du er 30.000 for højt på prisen. Dertil kommer at
> der ikke er så mange private, der ønsker en gulpladebil fra efter
> 7/97

2. juni 1998...

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 18:05

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse
> Citroen har jo nu engang store afskrivninger, af en eller anden grund jeg
> ikke kender, for det er da ok biler.

Grunden er ene og alene "efterspørgsel". Netop også derfor at han ikke har
så let ved at sælge bilen.

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-08-06 12:32

BS wrote:
> [...]
> http://www.slottoennesen.dk/bilsalg.htm
>
> Bruger vi de forkerte salgs sider - er der bedre ?
>
> Eller har jeg bare skudt HELT ved siden af med prisen ?

Tja...

hvorfor give + 5000 kr. for en bil, som har kørt 18.000 km mere?
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=257706950&page=1

Tror også at du skal en del mere ned i pris...

Nu er det måske for sent, men hvis forhandleren, som solgte den til dig,
køber den tilbage inden for 1 år, så er der nogen der siger, at de kan
trække momsem tilbage, dvs. at denne forhandler vil kunne sælge den til en
virksomhed, som + moms bil...

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 27-08-06 15:16

BS wrote:
> [...]
>
> Jeg har endda lavet denne side til formålet -
> http://www.slottoennesen.dk/bilsalg.htm
>
> Bruger vi de forkerte salgs sider - er der bedre ?

Bilbasen er IMO det bedste sted.

> Eller har jeg bare skudt HELT ved siden af med prisen ?

Nu er der ikke voldsomt mange at vælge imellem, men generelt tror jeg at
du er nød til at være noget billigere end hvad den ville koste hos
forhandler.

Desuden kan det på bilbasen også være en god ting at alle kan kigge dine
kontaktoplysninger uden at skulle købe privat-abonnementet.

Thomas

Fra : Brian

Dato : 27-08-06 23:19

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse
> Bilbasen er IMO det bedste sted.
> Desuden kan det på bilbasen også være en god ting at alle kan kigge dine
> kontaktoplysninger uden at skulle købe privat-abonnementet.

Det er en _meget_ vigtig ting! Jeg vil ikke betale for det i hvert fald...

Fra : Brian

Dato : 28-08-06 16:08

Brian skrev:

> Det er en _meget_ vigtig ting! Jeg vil ikke betale for det i hvert
> fald...

Hvis du en dag ser at _bilen_ er til salg, vil du sgu nok gerne

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-06 00:21

BS wrote:
> [...]
> bil og så skal vi vel have station car :D :D
>
> Men jeg får bare INGEN respons på mine annoncer på DBA samt bilbasen

Tja, i stedet for at tabe alle de penge som folk herinde advarer imod,
hvorfor så ikke få bagsæder sat i og få den omregistreret til hvide plader?
Så kan du beholde den. Det kan vel næppe koste 85.000 kr.
Blot en tanke.

MVH Peter

Fra : PMH

Dato : 28-08-06 07:48

"Peter" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvorfor så ikke få bagsæder sat i og få den omregistreret til hvide
> plader? Så kan du beholde den. Det kan vel næppe koste 85.000 kr.

Sjovt..
Jeg tænkte præcis det samme da jeg så indlægget..
Det ville jeg da også undersøge hvis det var mig.

PMH

Fra : Henning

Dato : 28-08-06 09:30

On Mon, 28 Aug 2006 01:20:53 +0200, "Peter" <-> wrote:

> [...]
>hvorfor så ikke få bagsæder sat i og få den omregistreret til hvide plader?
>Så kan du beholde den. Det kan vel næppe koste 85.000 kr.

Der kræves vist mere end bare bagsæder. Stilles der ikke større krav
til sikkerhedmht. airbags osv. når der er monteret bagsæder? Bilen kan
formodentlig ikke synes?

Fra : claus b. p.

Dato : 28-08-06 11:21

"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message

> Der kræves vist mere end bare bagsæder. Stilles der ikke større krav
> til sikkerhedmht. airbags osv. når der er monteret bagsæder? Bilen kan
> formodentlig ikke synes?

Jo, der er ingen lovkrav om x antal airbags. Enkelte afgiftsreduktioner er
afhængig af sikkerhedsudstyr, men airbags er vist ikke med mere. Men
sædeantal og sikkerhedsseler skal passe sammen. Men der er faktisk heller
ikke nogen der siger at der skal være bagsæder i når den omregistreres, det
er formelt bare en ændring i anvendelse, og selv lastbiler bliver af og til
registreret med hvide plader. (Fx. dem der bruges til studenter.) Noget
andet er om den ekstra afgift er for høj. Normalt ville det ikke være
rentabelt, men med så stort værditab - måske. Så få et "tilbud" fra Skat,
før du går igang. Gad vide om man kan exportere bilen, få refunderet den
betalte afgift, reimportere den og få den registreret som brugt på hvide
plader med ny afgift...?
/Claus

Fra : Anders Majland

Dato : 28-08-06 13:17

> Gad vide om man kan exportere bilen, få refunderet den betalte afgift,
> reimportere den og få den registreret som brugt på hvide plader med ny
> afgift...?

Bør ikke kunne betale sig i forhold til "blot" at få vurderet afgiften
mhs ombygning fra gulet il hvide plader

Så BS se at få uldfudt en vurderingsblanket med en kopi af din
registreringsattest.

En kollega overvejer det samme for sin ca 4år gamle honda stream der har
rundet de 200000km. Jeg kan ikke huske hvad skat havde foreslået i
afgift - men det var ikke helt tåbeligt.