C3 og ac - mystikken breder sig
Fra : Thomas S

Dato : 27-08-06 08:58

Nu har jeg leget lidt med aircon'en i min bil, og fundet ud af at fejlen
med at den ikke kan slås til og fra kun optræder når blæserindstillingen
er sat rent på "op på forruden". Når jeg vælger en anden indstilling
her, kan den fint slukke og tænde. Når den står på forruden virker tænd
og sluk dog ikke - er der en eller anden smart grund til dette, som jeg
bare ikke kan regne ud, eller er der tale om en fejl?

Har andre oplevet lignende?

Mvh Thomas

Fra : Brian

Dato : 27-08-06 09:02

Thomas S skrev:
> [...]
> på forruden virker tænd og sluk dog ikke - er der en eller anden
> smart grund til dette, som jeg bare ikke kan regne ud, eller er der

Det er helt normalt at kompressoren kører når man vælger
afdugningsfuktionen, ( op på forruden) da det så går hurtigere at få
afdugget.

/Brian

Fra : Thomas S

Dato : 27-08-06 10:38

Brian wrote:

> Det er helt normalt at kompressoren kører når man vælger
> afdugningsfuktionen, ( op på forruden) da det så går hurtigere at få
> afdugget.

ok - tak :) Det er svært at være ny billist med sådan en moderne maskine ;)

Mvh - Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 10:55

"Thomas S" <test@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dog ikke - er der en eller anden smart grund til dette, som jeg bare ikke
> kan regne ud, eller er der tale om en fejl?

Ja, jeg tror det er sådan i de fleste biler. Det er for at trække fugten ud
af luften, så forruden hurtigere/bedre bliver dugfri. Det er altså ingen
fejl, men noget fabrikken mener er en god idé. Personligt foretrækker jeg
selv at bestemme.

Mvh Tommy

Fra : Bo Velschow

Dato : 27-08-06 10:55

> [...]
> dog ikke - er der en eller anden smart grund til dette, som jeg bare ikke
> kan regne ud, eller er der tale om en fejl?

Jep, helt samme funktion på min nuværende Mazda6 og min tidligere Mondeo -
formålet er at skabe maksimal afdugning af forruden.

PS! Fremgår det i øvrigt ikke af manualen??

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Thomas S

Dato : 27-08-06 11:06

> PS! Fremgår det i øvrigt ikke af manualen??

Måske, men vi har ikke kunne finde det i så fald.

Åbenbart er en del af det vi troede var småfejl faktisk praktiske
features - det er jo en behagelig overraskelse.

Hvis nogen så lige kan komme med en universalkode til en blaupunkt
IDC-A09 cd-changer, så er alt bare perfekt.

Mvh Thomas

Fra : Brian

Dato : 27-08-06 11:43

Thomas S skrev:

> Hvis nogen så lige kan komme med en universalkode til en blaupunkt
> IDC-A09 cd-changer, så er alt bare perfekt.

Universalkode kniber nok, men en kode kan da findes udfra serienummeret.

Blaupunkt kan sikkert hjælpe, ellers kan du nok finde et program på
Internettet der kan den slags tricks - det gjorde jeg for nogle år siden,
med en Grundig radio.

/Brian