hvordan finder jeg udaf hvor stor motoren ~
Fra : jacob johansen

Dato : 26-08-06 08:35

Hej Ng.

Jeg har lige fået købt mig en billig bil og mangler nu lidt motorstumper,
men jeg ved ikke hvor stor motoren er!!!

Hvem kan hjælpe mig? gerne hurtigt...
bilen er en mitsubishi lancer Glxi fra 1991.

MVH
Jacob

Fra : Brian

Dato : 26-08-06 08:42

"jacob johansen" <jjo@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men jeg ved ikke hvor stor motoren er!!!
>
> Hvem kan hjælpe mig? gerne hurtigt...
> bilen er en mitsubishi lancer Glxi fra 1991.

Siger registreringsattesten intet? Hvor mange HK'er (evt. kW)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-08-06 08:47

jacob johansen skriver:

> Jeg har lige fået købt mig en billig bil og mangler nu lidt motorstumper,
> men jeg ved ikke hvor stor motoren er!!!

Er den indregistreret ?

www.biltorvet.dk

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : jacob johansen

Dato : 26-08-06 09:16

> jacob johansen skriver:

> Er den indregistreret ?
>
> www.biltorvet.dk
>

> Klaus
> --
ja men uden typegodkendelsesnummer...

MVH
Jacob

Fra : Basil

Dato : 26-08-06 20:57

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> jacob johansen skriver:

> Er den indregistreret ?
>
> www.biltorvet.dk
>

> Klaus

Den er sgu ikke helt god.
Største tilladte vægt på påhængskøretøj er en del mindre, for min bil,
end reg.attest siger.
Hvor får de deres oplysninger fra?
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-06 09:00

On Sat, 26 Aug 2006 09:34:33 +0200, "jacob johansen" <jjo@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>men jeg ved ikke hvor stor motoren er!!!
>
>Hvem kan hjælpe mig? gerne hurtigt...
>bilen er en mitsubishi lancer Glxi fra 1991.

Mitsubishi Lancer 1500 GLXi 1991

Konstruktionsland :

Oprindelig nypris :
149.498 kr.

Karrosseritype :
Sedan

Antal døre :
4

Brændstoftype :

Geartype :
Man.

Bagagevolumen bag bagsæde :
337 liter

Længde :
424 cm

Bredde :
167 cm

Højde :
141 cm

Vendediameter :
9,2 m

Egenvægt :
925 kg

Påhængsvægt uden påløbsbremse :
400 kg

Påhængsvægt med påløbsbremse :
950 kg

Acceleration 0-100 km/t :
11,9 s

Tophastighed :
170 km/t

Antal cylindre :
4

Slagvolumen :
1.468 ccm

Effekt :
90 HK

Drejningsmoment :
126 NM

Brændstofforbrug (gns.) :
13,9 km/l

I 1991 ser det ikke ud til, at der findes andre GLXI'ere. Senere
opfandt de også en 1800 GLXI.

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : jacob johansen

Dato : 26-08-06 09:08

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Acceleration 0-100 km/t :
> 11,9 s
>

> Tophastighed :
> 170 km/t
>

> Antal cylindre :
> 4
>

> Slagvolumen :
> 1.468 ccm
>

> Effekt :
> 90 HK
>

> Drejningsmoment :
> 126 NM
>

> Brændstofforbrug (gns.) :
> 13,9 km/l
>
> I 1991 ser det ikke ud til, at der findes andre GLXI'ere. Senere

Kanon, hvor fandt du de oplysninger?

MVH
Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-06 12:21

On Sat, 26 Aug 2006 10:08:29 +0200, "jacob johansen" <jjo@stofanet.dk>
wrote:

<en dataliste>

>Kanon, hvor fandt du de oplysninger?

http://www.biltorvet.dk

Jeg søgte såmænd bare på Mitsu-gryder fra 91 og så var der sørme sådan
en Der var også GTI og hatchback osv osv.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Leif Langgaard

Dato : 26-08-06 09:32

"jacob johansen" <jjo@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Ng.
>
> Jeg har lige fået købt mig en billig bil og mangler nu lidt motorstumper,
> men jeg ved ikke hvor stor motoren er!!!

Det er vel hurtigst hvis du selv måler den

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Harald Blaatand

Dato : 26-08-06 10:20

"jacob johansen" <jjo@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> men jeg ved ikke hvor stor motoren er!!!
>
> Hvem kan hjælpe mig? gerne hurtigt...
> bilen er en mitsubishi lancer Glxi fra 1991.

Spørg personen du har handlet med '?

--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-08-06 11:14

"jacob johansen" <jjo@stofanet.dk> skrev :

>Hvem kan hjælpe mig? gerne hurtigt...

motornummeret kan vel afsløre den ?

(står et eller andet sted på blokken)

--
Jan_stevns

Fra : Madsen58

Dato : 26-08-06 20:31

jacob johansen wrote:
> [...]
> motorstumper, men jeg ved ikke hvor stor motoren er!!!
>
> Hvem kan hjælpe mig? gerne hurtigt...
> bilen er en mitsubishi lancer Glxi fra 1991.

Motorkode 4G13 er en 1,3 12V med 75HK
Motorkode 4G15 er en 1,5 med 90HK
Motorkode 4G37 er en 1,8 med 97HK
Motorkode 4G67 er en 1,8 16V med 136HK

--
Hilsen Madsen

Fra : jacob johansen

Dato : 27-08-06 08:02

"Madsen58" <madsen58@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Motorkode 4G13 er en 1,3 12V med 75HK
> [...]
mange tak for den hurtige hjælp

MVH
Jacob

Fra : Madsen58

Dato : 27-08-06 08:55

jacob johansen wrote:

> mange tak for den hurtige hjælp
>
> MVH
> Jacob

Fandt du motorkoden på din motor?
--
Hilsen Madsen

Fra : jacob johansen

Dato : 27-08-06 18:43

> Fandt du motorkoden på din motor?
> --
> Hilsen Madsen
nej desværre. Jeg kan ikke se numret ( og jeg ved ikke hvor det skal stå),
men det ER en 12v så der er kun èn mulighed.... nemlig 1,3l.

MVH
Jacob

Fra : Madsen58

Dato : 27-08-06 21:34

jacob johansen wrote:
> nej desværre. Jeg kan ikke se numret ( og jeg ved ikke hvor det skal
> stå), men det ER en 12v så der er kun èn mulighed.... nemlig 1,3l.

Det skal være foran på motorblokken tæt på svinghjulet.

--
Hilsen Madsen

Fra : Madsen58

Dato : 27-08-06 21:44

jacob johansen wrote:

> nej desværre. Jeg kan ikke se numret ( og jeg ved ikke hvor det skal
> stå), men det ER en 12v så der er kun èn mulighed.... nemlig 1,3l.

Det kan være en 1,5 da jeg har glemt en:

Motorkode 4G15 er en 1,5 12V med 90HK
Men det er modelen med kat.
--
Hilsen Madsen

Fra : jacob johansen

Dato : 28-08-06 08:49

> Det kan være en 1,5 da jeg har glemt en:
>
> Motorkode 4G15 er en 1,5 12V med 90HK
> Men det er modelen med kat.
> --
> Hilsen Madsen
hmm der er kat på den... men jeg kan ikke se det nummer... kan forhandleren
se det ud fra stelnummeret?

MVH
Jacob

Fra : Madsen58

Dato : 28-08-06 09:23

jacob johansen wrote:
> hmm der er kat på den... men jeg kan ikke se det nummer... kan
> forhandleren se det ud fra stelnummeret?

nej men ud fra typepladen som sider foran køleren,men det er kun muligt hvis
motoren ikke er skiftet.
Men din mekaniker vil kunne finde motorkoden, og forhandleren kan hvis han
har adgang til de rigtige oplysninger.

--
Hilsen Madsen