Dæk spørgsmål (Mercedes)
Fra : Ukendt

Dato : 26-08-06 01:32

Continental laver et dæk der hedder "PremiumContact". Men de laver også et
der hedder "PremiumContact M.O." specielt til Mercedes-biler. Nogen af jer
der ved hvad der er specielt ved dette dæk? Det er vel ikke et run-flat dæk?

MVH Peter

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-06 02:22

Peter wrote:
> [...]
> også et der hedder "PremiumContact M.O." specielt til Mercedes-biler.
> Nogen af jer der ved hvad der er specielt ved dette dæk? Det er vel

Beklager, det var SportContact II dækket, jeg mente.
Jeg kan se, at Goodyear også laver M.O. dæk specielt til Mercedes...

/Peter

Fra : alexbo

Dato : 26-08-06 10:09

"Peter" <-> skrev

> [...]
> der ved hvad der er specielt ved dette dæk? Det er vel ikke et run-flat

M.O. står for Middel & Overklasse,
et efter min mening nærmest tåbeligt udtryk, men meningen skulle være at
dette dæk er særlig velegnet til biler i den lidt højere klasse.

Man har nok ville lave et dæk til overklassebiler, men vil også gerne sælge
til alm. biler så tager man middelklassen med.

Hvad forskellen er aner jeg ikke, måske er det nærmest noget første
sortering, nøjagtigere fremstillet, mindre skævt, bedre i balance..

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 26-08-06 12:21

"alexbo" skrev

> M.O. står for Middel & Overklasse,

Og det gør det så ikke.

Merkmale von Michelin-Reifen
Abkürzung Bedeutung
* BMW-Ausführung

C 1 Chrysler Viper Ausführung

G 1 achsweise montieren

MO Mercedes-Ausführung

N0 Porsche Ausführung

N1 Porsche Ausführung

N2 Porsche Ausführung

ZP Zero Pressure:

mvh
Alex Christensen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 26-08-06 11:27

"Peter" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> der ved hvad der er specielt ved dette dæk? Det er vel ikke et run-flat

Jeg "studerede" fænomenet da jeg skulle have nye sutter til konebåden, og
der står ikke O men 0 (nul) så mærkningen er M0 og ikke MO. Jeg skal ikke
kunne sige hvad forskellen er, men ville købe (og købte) dæk uden denne
mærkning hvis ikke det lige ER til en Mercedes. Jeg stod fader til tråden
her http://www.gatago.com/dk/fritid/bil/5524541.html i den forbindelse, og
Pers bud på at M0-dækket sikkert er testet på noget andet end en MB er nok
sandsynligt.

Med venlig hilsen Kim

Fra : alexbo

Dato : 26-08-06 12:16

"Kim Kristensen" skrev i

> Jeg "studerede" fænomenet da jeg skulle have nye sutter til konebåden, og
> der står ikke O men 0 (nul) så mærkningen er M0 og ikke MO.

Nja, det bliver nogen steder til Mercedes Original, og det ville så stadig
være M.O.

Reifen.com får det til Mittel und Oberklasse.
Og jeg har som skrevet hørt det som Middel & Overklasse.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-06 21:58

Kim Kristensen wrote:
> [...]
> http://www.gatago.com/dk/fritid/bil/5524541.html i den forbindelse,
> og Pers bud på at M0-dækket sikkert er testet på noget andet end en

Hmm okay, jeg må prøve og spørge hos Mercedes og Continental. Bilen er en
'06 C-klasse.
Jeg troede først, at dækket måske var mere komfortabelt og støjsvagt.
Mercedes er jo ikke lige sat op til sport ab fabrik. Men jeg skriver, hvis
jeg finder ud af mere.

MVH Peter

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-06 13:08

Peter wrote:
> [...]
> også et der hedder "PremiumContact M.O." specielt til Mercedes-biler.
> Nogen af jer der ved hvad der er specielt ved dette dæk? Det er vel

Jeg lovede at skrive et svar når jeg fik spurgt hos Conti.
De fortæller, at MO står for, at dækket benyttes som originalmonteret dæk på
Mercedes-fabrikken. Dvs. at Mercedes i samarbejde med Conti, muligvis har
fået designet dækket med specielle egenskaber som Mercedes ønsker fremhævet
på deres biler. Det kunne være et af stålbåndende inden i dækket er et par
mm bredere for at give større stabilitet ved høj fart og lign.
Det var den forklaring jeg fik.

MVH Peter