Hvor er det sørgeligt...
Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 25-08-06 23:42

.... At folks bilvalg skal svines til, hver gang folk spørger til problemer
med deres franske biler her i gruppen.
Hvorfor er det at folk ikke bare kan acceptere at andre mennesker har en
anden smag i biler end dem selv, og at der er mange måder at opfatte
kvalitet på. Hvis man ikke kan bidrage med noget positivt i forhold til et
spørgsmål, synes jeg at man skal holde det for sig selv. VW folkene f.eks.
er jo straks på paraderne så nævner dem i en negativ sammenhæng.
Det er synd at en ellers rigtigt god nyhedsgruppe er så snævertsynet.

/Kasper Hansen
Der ejer en Ford Fiesta

Fra : BJ

Dato : 26-08-06 00:09

"Kasper Hansen [8270]" <news@SLETpostmand.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> ... At folks bilvalg skal svines til, hver gang folk spørger til problemer
> med deres franske biler her i gruppen.

Principielt vil jeg give dig ret.

Det er li´som det sjove er gået af det hele.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-08-06 00:15

Kasper Hansen [8270] formulated on lørdag :
> ... At folks bilvalg skal svines til, hver gang folk spørger til problemer
> med deres franske biler her i gruppen.

hørt!

Fra : Hr. Jensen

Dato : 26-08-06 00:20

Den Sat, 26 Aug 2006 00:42:23 +0200 sendte "Kasper Hansen [8270]"
<news@SLETpostmand.com> følgende røgsignaler:

> [...]
>Hvorfor er det at folk ikke bare kan acceptere at andre mennesker har en
>anden smag i biler end dem selv, og at der er mange måder at opfatte

Helt enig.

>/Kasper Hansen
>Der ejer en Ford Fiesta

FORD = Found On Rubbish Dump

--
-"Jeg hedder Arne, og hvad hedder du så?"
-"Jeg hedder Stewart, og jeg kan godt li' kusser."

Fra : Klaus G.

Dato : 26-08-06 01:01

> [...]
> er jo straks på paraderne så nævner dem i en negativ sammenhæng.
> Det er synd at en ellers rigtigt god nyhedsgruppe er så snævertsynet.
Hehe, der er sq noget om snakken. Først havde jeg en Pug405 Mi16 fra
89'(160hk uden KAT). Den blev kaldt et gammel møj franskbrød, og man skulle
tit høre en masse dumme kommentare hver gang man nævnte den på forums ud
over www.hi-speed.dk (PSA side). Nu har jeg fået mig en helt ny(købt ny Sep
2005) Skoda Fabia 1.2 64hk, men nu skriger folk over den lille motor...

Det er sq ikke altid lige nemt :D

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : martin bjerre

Dato : 26-08-06 07:23

Vi kan kun blive enige. Jeg ved godt at min Xantia hele tiden taber et eller
andet, eller går i stykker på de mest ubelejlige tidspunkter, men den er
fantastisk at køre i, og det er nok for mig.

Martin

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 26-08-06 08:06

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in

> Hehe, der er sq noget om snakken. Først havde jeg en Pug405 Mi16 fra
> 89'(160hk uden KAT). Den blev kaldt et gammel møj franskbrød, og man

Jeg har selv haft en. Og den kørte bare godt - når der ikke var problemer
med ..... alt muligt.

/lars

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-08-06 08:12

"Lars Knudsen" <sspaceman@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har selv haft en. Og den kørte bare godt - når der ikke var problemer
> med ..... alt muligt.

Kan vi nu også stole på det, du er HELT sikker? :).

Fra : Lars Knudsen

Dato : 26-08-06 09:06

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in

> Kan vi nu også stole på det, du er HELT sikker? :).

Du kan stole på begge dele. Både køreglæden og problemerne.

/lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-08-06 07:23

"Kasper Hansen [8270]" skriver:

> ... At folks bilvalg skal svines til, hver gang folk spørger til problemer
> med deres franske biler her i gruppen.

Bliver de det ?

Hvis jeg fortækker Henrik om ikek han skal køre hans bil i havnen og
efterfølger det af en smiley formoder jeg at han og andre forstår at
jeg fortæller en joke og ikke mener det.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-08-06 10:02

Klaus D. Mikkelsen formulated the question :

> Hvis jeg fortækker Henrik om ikek han skal køre hans bil i havnen og
> efterfølger det af en smiley formoder jeg at han og andre forstår at
> jeg fortæller en joke og ikke mener det.

Hvis det er news:44EF290F.3577C879@du.kan.finde.den du tænker på så
glemte du faktisk smileyen ;)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-08-06 11:11

Henrik Stidsen skriver:

> Hvis det er news:44EF290F.3577C879@du.kan.finde.den du tænker på så
> glemte du faktisk smileyen ;)

Helt og holdent min fejl !

Kan jeg tilgives ?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-08-06 12:53

Klaus D. Mikkelsen was thinking very hard :

Helt klart, ingen problemer der :)

Fra : Il Duce

Dato : 26-08-06 14:08

> Helt og holdent min fejl !
>
> Kan jeg tilgives ?

Ja... Hvis du sælger Folkewuwnen og køber en Citroën i stedet.

--

MVH

Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-08-06 14:08

Il Duce skriver:

> Ja... Hvis du sælger Folkewuwnen og køber en Citroën i stedet.

Geees, er det ikke nok at jeg har fået en Ford Fuckus C-max at køre i ?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-08-06 08:17

> [...]

> er jo straks på paraderne så nævner dem i en negativ sammenhæng.
> Det er synd at en ellers rigtigt god nyhedsgruppe er så snævertsynet.

De bliver så svinet til på andre områder. Hvis folk ikke kan tåle,
argumentere, sig ud af lidt værkstedeshumor, markeret med :), ;) etc., må
det være fordi de har fortrudt og ærgrer sig.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-08-06 08:13

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> De bliver så svinet til på andre områder.

Hver gang vi er på værksted

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-08-06 08:24

> Hver gang vi er på værksted

Det har joså ikke noget med denne NG at gøre, det er SMC & Co. som klare det
:(. Det værste er at der betale vi for at være til grin.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-08-06 08:47

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Det har joså ikke noget med denne NG at gøre, det er SMC & Co. som klare det
> :(. Det værste er at der betale vi for at være til grin.

ROFL...

Fra : uffeb1@gmail.com

Dato : 26-08-06 08:50

Hr. Jensen skrev:

> Den Sat, 26 Aug 2006 00:42:23 +0200 sendte "Kasper Hansen [8270]"

> FORD = Found On Rubbish Dump

Utroligt som folk er dumme.
Smide guld på dumpen.
De skulle undersøges, hele banden.

Så den godt

Uffe

Fra : uffeb1@gmail.com

Dato : 26-08-06 08:58

Kasper Hansen [8270] skrev:

> [...]
> er jo straks på paraderne så nævner dem i en negativ sammenhæng.
> Det er synd at en ellers rigtigt god nyhedsgruppe er så snævertsynet.

Jeg vil give dig ret i en del af det du skriver.
Dog vil jeg sige at gruppen som sådan ikke er snævertsynet.
Der sidder dog fler rundt omkring der synes,
at netop 'deres' bilmærke er det bedste.
Dette bilmærke, eller blot model, skal så forsvares med næb og
klør.
At andre så kan vælge anderledes er ufatteligt for dem.

<<kiggerpåmigselvogsigerjegermåskeenafddem.avi>>

Uffe

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-08-06 10:06

uffeb1@gmail.com explained on 26-08-2006 :
> Der sidder dog fler rundt omkring der synes,
> at netop 'deres' bilmærke er det bedste.

Det er vel ikke så mærkeligt, det er vel derfor de har valgt lige netop
den.

> Dette bilmærke, eller blot model, skal så forsvares med næb og
> klør.

Og når man gør det ved at svine andre modeller til så hopper kæden -
eller skal vi sige tandremmen i dette forum ? ;) - altså af.

Fra : C boy

Dato : 26-08-06 09:12

"Kasper Hansen [8270]" <news@SLETpostmand.com> wrote in message
> [...]
> er jo straks på paraderne så nævner dem i en negativ sammenhæng.
> Det er synd at en ellers rigtigt god nyhedsgruppe er så snævertsynet.

nu er det jo nærmest sådanne at man man påberåbe sig at være blevet 'svinet
til' bare andre er uenige med en,-ordet 'svinet til' bliver jo brugt bare
en man ikke kender er uenige med en, og man er en tøsedreng som ikke kan
klare at trediemand er uenige med en...og så kryber i hullet og slynger om
sig med 'svinet til', om man skiver negative ting er vel OK, man kan vælge
at skrive begge, men jeg er sgu personligt ligeglad om folk syntes jeg har
en lortegryde eller hvad folk nu mener, jeg tager usenet som en joke, et
sted hvor ens skriveri nødvendigvis ikke behøver være det man mener, et sted
man kan provokere, men frem for alt ikke seriøst sted overhoved....

Citroen C5 er feks en af de allermest fejlfyldte biler FDM har set,-men det
er jo ikke derfor man købe den...

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 26-08-06 09:35

> [...]
> ikke kan klare at trediemand er uenige med en...og så kryber i hullet og
> slynger om sig med 'svinet til', om man skiver negative ting er vel OK,

Jeg har det meget fint med at folk har hver deres holdning til de
forskellige bilmærker - og de må for min skyld hjertens gerne ytre den. Der
hvor jeg synes det er irriterende er når folk forsøger at kaste grus i andre
folks glæde over en ny eller gammel bil. Hvis folk spørger "Skal jeg købe
Citroen eller Toyota" er det helt fint at skrive at Citroen er noget lort
(selvom det ikke passer ). Spørger folk derimod om et eller andet
problem de har med deres bil, synes jeg virkeligt at det er mangel på
respekt at skrive "Du kunne jo også bare lade være med at købe sådan en
lortekasse".
For mig er det med biler som med kvinder - smag er individuelt, man rører
ikke ved andres og man kritiserer ikke andres valg (foran dem).

> [...]
> sted hvor ens skriveri nødvendigvis ikke behøver være det man mener, et
> sted man kan provokere, men frem for alt ikke seriøst sted overhoved....

Det er lige netop sådan en holdning der ødelægger en ellers hyggelig
gruppe... Hvorfor skal DFB ikke være et hyggeligt sted at være, hvor man kan
drøfte biler, problemer med disse og værkstedshumor? Hvis alle folk bare
helst ville sidde i deres eget lille hul og kaste med mudder, behøver vi vel
ikke at have en gruppe til biler?

> Citroen C5 er feks en af de allermest fejlfyldte biler FDM har set,-men
> det er jo ikke derfor man købe den...

Jammen det tvivler jeg ikke på. Det gør det dog alligevel ikke til en dårlig
bil i mine øjne. Den er stor og rummelig, praktisk, velkørende og billig.
Ulempen er så at der er mange småproblemer med den.
Personligt generer det mig faktisk ikke at skulle på værksted i ny og næ
(kører ny bil, så der er garanti) - bare bilen kan køre.

/Kasper Hansen

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 26-08-06 09:17

Kasper Hansen [8270] skrev:
> [...]
> er jo straks på paraderne så nævner dem i en negativ sammenhæng.
> Det er synd at en ellers rigtigt god nyhedsgruppe er så snævertsynet.

AMEN

Min park er måske ikke alle valgt med fornuften, men det er nu kun
englænderen der er upålidelig, de 2 franske kører bare.

--
Keld
Peugeot 406 2.2 HDI 2002

Fra : Harald Blaatand

Dato : 26-08-06 10:28

"Keld Rasmussen" <tridentrider@gmail.com>
klip> klip---klip AMEN

> Min park er måske ikke alle valgt med fornuften, men det er nu kun
> englænderen der er upålidelig, de 2 franske kører bare.

> [...]

Ja,ærgeligt at Triumph ikke laver motorcykler i dag,det kunne jo være at de
ville være noget mere driftsikre

Steen

--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-08-06 11:12

"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev :

>Ja,ærgeligt at Triumph ikke laver motorcykler i dag,det kunne jo være at de
>ville være noget mere driftsikre

De havde vel ikke flere fastnøgler at dele ud af, og måtte derfor
indstille produktionen ? Hehe....

--
Jan_stevns

Fra : Møller

Dato : 26-08-06 11:52

"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> klip> klip---klip AMEN

> Ja,ærgeligt at Triumph ikke laver motorcykler i dag,det kunne jo være at
Ja men gør de ikke det:
http://triumph.co.uk/uk/5.aspx

Møller

Fra : Harald Blaatand

Dato : 26-08-06 16:42

"Møller" <mail..No:sPAm@sb.dk> wrote in message

> de
> Ja men gør de ikke det:
> http://triumph.co.uk/uk/5.aspx
>
> Møller

Nej,det gør de ikke,nogen der har købt navnet laver raketter på 2 hjul

Indian lukkede engang i 1950'erne men "de" laver /lavede motorcykler på
samme måde for nylig,køb et navn og lave en bike.
P.S
Hvad skete der med Triumph biler ?

Steen
--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-08-06 20:16

"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skete der med Triumph biler ?

Sidste var et jointventure med Honda i -84, branded er i dag ejet af BMW:
http://en.wikipedia.org/wiki/Triumph_Motor_Company

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 26-08-06 11:57

> Ja,ærgeligt at Triumph ikke laver motorcykler i dag,det kunne jo være at de
> ville være noget mere driftsikre
>
> Steen

Det gør de og det er de !

http://www.triumph.co.uk

Keld

Fra : Hehe

Dato : 26-08-06 11:58

> Ja,ærgeligt at Triumph ikke laver motorcykler i dag,det kunne jo være at
> de
> ville være noget mere driftsikre

'Ehmm, det gør de jo faktisk..

er det ikke dem der lige har sendt den der vilde en på gaden, med 2,4 liters
motor og 175 hk, og det sygeste moment på en motorcykel, verden hidtil har
set...

http://www.triumph.co.uk/

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 26-08-06 12:58

Den Sat, 26 Aug 2006 12:57:55 +0200 sendte "Hehe"
<Hollydag@fejrndette.adslhome.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>motor og 175 hk, og det sygeste moment på en motorcykel, verden hidtil har

Så har du vist aldrig hørt om:
http://www.bikez.dk/mc.php?mc=5336

--
Hr. Jensen

-The final countdown of this sad life has begun...-

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-08-06 17:08

Harald Blaatand used his keyboard to write :

Kan du ikke nøjes med http://www.triumph.com/ ? ;)

Fra : Harald Blaatand

Dato : 26-08-06 18:28

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> wrote in message
> Harald Blaatand used his keyboard to write :

> [...]

Yes,den køber jeg !
Her er noget der ser driftsikkert ud )
Steen
--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : C. Caspersen

Dato : 26-08-06 10:02

"Kasper Hansen [8270]" <news@SLETpostmand.com> skrev i en meddelelse

> ... At folks bilvalg skal svines til, hver gang folk spørger til problemer
> med deres franske biler her i gruppen.

Fordi jeg selv har haft sådan en dynge lort, for at sige det rent ud. Jeg
vil ikke ønske for min værste fjende, hvad Peugeot har gjort ved mig.

Derfor.

/Caspersen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-08-06 10:08

C. Caspersen expressed precisely :
> Jeg vil ikke ønske for min værste fjende, hvad Peugeot har gjort ved mig.

Jamen det er jo fint du ikke vil det - men det er altså ikke alle som
Peugeot ikke kan lide og derfor vælger at genere. Der er faktisk folk
som Peugeot syns rigtig godt om og deres biler kører bare derudaf ;)

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 26-08-06 10:20

> Fordi jeg selv har haft sådan en dynge lort, for at sige det rent ud. Jeg
> vil ikke ønske for min værste fjende, hvad Peugeot har gjort ved mig.

Jammen jeg har fuld forståelse for at du ikke kan lide Peugeot. Det
retfærdiggører imidlertid ikke at man kritiserer den bil andre folk har
brugt penge på.
Bliver der derimod spurgt om en Peugeot er en god bil, kan du jo bare skrive
hvad du mener.
Jeg ville til enhver tid anbefale venner og familie at købe en Citroen - jeg
har særdeles positive erfaringer med både Xantia og C3.
Så sent som i går roste jeg en kollegas køb af en Suzuki Alto 1,1 AirCon fra
2003. Hvis hun er glad for den, så fred være med det - på trods af at jeg
aldrig ville nærme mig sådan en æske med mine egne penge.

/Kasper Hansen

Fra : Stefan

Dato : 26-08-06 10:42

> [...]
> er jo straks på paraderne så nævner dem i en negativ sammenhæng.
> Det er synd at en ellers rigtigt god nyhedsgruppe er så snævertsynet.

Jeg syntes det er mere sørgeligt at man går så meget op i sin bil at man
tager det så nært hvad folk skriver i en nyhedsgruppe Btw. har lige købt
en Fiesta 1,2 96'er til min mor, en bette, men rap møjspand.

Stef
Der kører i en gammel skrammel golf der snart skal have alt skiftet, har
kørt i en mazda der røg mere end et damp logomotiv, og en space star hvor
udtrækslejet piver mere end en kat der bliver kørt over med en plæneklipper,
og som egentligt har været godt tilfreds med de gøjer han har kørt i.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-08-06 12:00

In article <44f0176c$0$143$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
"Stefan" <stefware@email.dk> wrote:

> en Fiesta 1,2 96'er til min mor, en bette, men rap møjspand.

Fin bil til mor... men "rap" ?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Stefan

Dato : 26-08-06 12:03

> Fin bil til mor... men "rap" ?

Prøv en tur i G2'eren 1,6 TD, så virker fiestaen som en racerbil og det
virker også som om vægt/kraft forholdet er noget anderledes end mitsu'en.

Stef

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-08-06 12:21

In article <44f02a4c$0$146$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
"Stefan" <stefware@email.dk> wrote:

> Prøv en tur i G2'eren 1,6 TD, så virker fiestaen som en racerbil

Haha det vil jeg nu godt tro :)

> og det
> virker også som om vægt/kraft forholdet er noget anderledes end mitsu'en.

Hvad vejer og yder de to hhv.?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 26-08-06 23:12

> Jeg syntes det er mere sørgeligt at man går så meget op i sin bil at man
> tager det så nært hvad folk skriver i en nyhedsgruppe Btw. har lige
> købt

Hvis du lægger mærke til det, er det faktisk ikke kritik af min bil jeg er
harm over.
Iøvrigt er det ikke kritikken af bilen jeg har noget i mod, men mere den
måde folk er overfor hinanden for.

/Kasper Hansen

Fra : TDN

Dato : 27-08-06 09:46

> [...]
> harm over.
> Iøvrigt er det ikke kritikken af bilen jeg har noget i mod, men mere den

Hvor er det svineriet, kommer ind? er det hvis en person peronligt har haft
dårlig erfaring med en bilmodel, hvis der er dårlige brugttest, statistikker
? Hvis det er tilfældet så ender det dårlig rådgivning, rygklapperi m.v..

Jeg er enig hvis du mener at ubegrundede udfald alá "Franske biler er noget
lort" "Du har jo selv bedt om problemer, du har jo købt en Fransk bil",
hvilke er usaglige og ubruglige udsagn.

Men hvis en person spørger konkret til hvad man skal være opmærksom på ved
en konkret bil, får du mig altså ikke til at lade være med at smide link
f.eks brugtbiltest fra FDM, statistiker alá ADAC og TÜV også videre bare
fordi at du synes vi ikke må kritisere, hvis disse test er negative.
Jeg tror en køber gerne vil både objektive og subjektive vurderinger. Derfor
mener jeg stadig der skal være plads til både gode og dårlige personlige
erfaringer samt objektive alá brugtbiltest og statistikker. Så kan køberen
selv vurdere om vedkommende kan leve med lidt fejl hvis bilen ellers
opfylder ens ønsker.

Mvh
Thomas

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 27-08-06 11:50

> [...]
> haft dårlig erfaring med en bilmodel, hvis der er dårlige brugttest,
> statistikker ? Hvis det er tilfældet så ender det dårlig rådgivning,

Jeg tillader mig lige at citere et af mine tidligere indlæg:

> [...]

> noget lort" "Du har jo selv bedt om problemer, du har jo købt en Fransk
> bil", hvilke er usaglige og ubruglige udsagn.

Helt helt enig...

> [...]
> kan køberen selv vurdere om vedkommende kan leve med lidt fejl hvis bilen

Igen, enig...

/Kasper Hansen

Fra : TDN

Dato : 27-08-06 11:56

> [...]
> problem de har med deres bil, synes jeg virkeligt at det er mangel på
> respekt at skrive "Du kunne jo også bare lade være med at købe sådan en

Okay, jeg havde nok ikke fået læst det hele, beklager. Det ser ud til vi
ellers er enige

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 09:21

"Kasper Hansen [8270]" <news@SLETpostmand.com> skrev i en meddelelse
> ... At folks bilvalg skal svines til, hver gang folk spørger til problemer
> med deres franske biler her i gruppen.

Næppe SVINET til, men folk i dette land har vel stadig deres ytringsfrihed
.....mohammed eller ej

> Hvorfor er det at folk ikke bare kan acceptere at andre mennesker har en
> anden smag i biler end dem selv, og at der er mange måder at opfatte
> kvalitet på.

Er det ikke lige netop dette som støder dig, ret beset?

> Hvis man ikke kan bidrage med noget positivt i forhold til et spørgsmål,
> synes jeg at man skal holde det for sig selv.

Fint nok, men ikke alle deler denne opfattelse

> VW folkene f.eks. er jo straks på paraderne så nævner dem i en negativ
> sammenhæng.

Pjat

> Det er synd at en ellers rigtigt god nyhedsgruppe er så snævertsynet.

Det er vist din opfattelse. Jeg mener at gruppen så fint også har plads til
til andre folk end dem der skal give skulderklap og rose.....og at netop
dette gør gruppen ikke er snævertsynet. Så dem som har det svært med kritik
(af BILERNE) må jo selv afgøre om det er rette forum eller om der måske er
flere roser at hente i www baserede mærkevare forums.

> /Kasper Hansen
> Der ejer en Ford Fiesta

Sådan en har jeg også haft i 7 år.....dejlig billig bil at have

--
Tom

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 27-08-06 12:41

> Næppe SVINET til, men folk i dette land har vel stadig deres ytringsfrihed
> ....mohammed eller ej

Folk har da bestemt deres ytringsfrihed, og de må da skrive hvad de vil.
Det jeg efterlyser er bare lidt almindelig respekt for andre -at man ikke
taler nedsættende om andre folks biler.
Det betyder selvfølgelig ikke at værkstedshumor ikke er tilladt, eller at
man ikke på "triumfere" over sig eget mærke.

> Er det ikke lige netop dette som støder dig, ret beset?

Jo lige præcis - men det betyder ikke at vi ikke kan diskutere hvorvidt en
citroen er en god bil eller ej. Jeg hilser absolut enhver debat eller
holdning velkommen.

> Fint nok, men ikke alle deler denne opfattelse

Det er det jeg brokker mig over. Som nævnt andetsteds har jeg intet imod at
man skriver "Jeg kan ikke anbefale Citroen fordi det er noget lort, og jeg
har haft mange dårlige oplevelser", hvis folk spørger efter vejledning ved
køb af bil. Men når de først har købt den, synes jeg ikke det hører hjemme.

> Pjat

Nej, det er de - men det er absolut også fair. Alle har da ret til at
forsvare deres egen bil eller holdning.

> [...]
> kritik (af BILERNE) må jo selv afgøre om det er rette forum eller om der
> måske er flere roser at hente i www baserede mærkevare forums.

Selvfølgelig er det min opfattelse :)
Jeg beder bestemt heller ikke om en "Stjerne for en aften" / "Scenen er
din"-gruppe, hvor alle roser alle og kaster rundt med "5-taller". Kritik og
debat er velkommen, bestemt.

> Sådan en har jeg også haft i 7 år.....dejlig billig bil at have

Bestemt - især når der står ST på bagklappen ;)

/Kasper Hansen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-08-06 12:34

martin bjerre wrote:

> Vi kan kun blive enige. Jeg ved godt at min Xantia hele tiden taber et eller
> andet, eller går i stykker på de mest ubelejlige tidspunkter, men den er
> fantastisk at køre i, og det er nok for mig.

Når den kører

--
Christian,
som er i gang med 3. PSA bil, den aktuelle

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-08-06 12:43

Tom (snabela) wrote:
> "Kasper Hansen [8270]" <news@SLETpostmand.com> skrev i en meddelelse
>
> Næppe SVINET til, men folk i dette land har vel stadig deres ytringsfrihed
> ....mohammed eller ej

Hvem ?
Vi bliver nødt til at se nogle billeder for at vi kan komme i tanke om
hvem han er.

> [...]
> (af BILERNE) må jo selv afgøre om det er rette forum eller om der måske er
> flere roser at hente i www baserede mærkevare forums.

Jeg vil godt give Kasper ret i at man ser mange usaglige udbrud med en
lille overvægt rettet mod franske biler, specielt PSA.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Brian

Dato : 28-08-06 20:20

Christian B. Andresen skrev:

> Jeg vil godt give Kasper ret i at man ser mange usaglige udbrud med en
> lille overvægt rettet mod franske biler, specielt PSA.

Og VW folk er mere fanatiske omkring "deres" mærke, end mange andre... også
i den virkelige verden.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-06 20:27

> Og VW folk er mere fanatiske omkring "deres" mærke, end mange andre...
> også i den virkelige verden.

Dert skal man vel også være når man har betalt 50% mere for bilen i forhold
til de fleste konkurrenter

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 28-08-06 20:36

Tom skrev:

> Dert skal man vel også være når man har betalt 50% mere for bilen i
> forhold til de fleste konkurrenter

Jeps, til gengæld får vi også mere for den, når vi sælger

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-06 20:53

> Jeps, til gengæld får vi også mere for den, når vi sælger

Men kr/øre mæssigt er tabet alligevel større

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 28-08-06 21:33

Tom skrev:

> Men kr/øre mæssigt er tabet alligevel større

Måske, kombinationen af VW og diesel holder prisen ufatteligt godt.

/Brian

Fra : Per O.

Dato : 28-08-06 15:50

> [...]
> er jo straks på paraderne så nævner dem i en negativ sammenhæng.
> Det er synd at en ellers rigtigt god nyhedsgruppe er så snævertsynet.

Jeg synes bestemt også det er for galt at svine folk til fordi de har
forvildet sig ind til en forhandler af franske biler. Har de så til med fået
en bil med derfra, så synes jeg nu også folk burde vise noget medlidenhed i
stedet!

Per O.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 28-08-06 18:03

> [...]
> forvildet sig ind til en forhandler af franske biler. Har de så til med
> fået en bil med derfra, så synes jeg nu også folk burde vise noget

Det er også en måde at se på det - men så længe resultatet er det samme, er
det også fint med mig

/Kasper Hansen