Renault Scenic 1,9 cDi van 2004 km / 140,0~
Fra : Thomas Kaarup

Dato : 25-08-06 07:59

vi overvejer denne bil, men ville lige høre om der er nogen der har noget at
sige om købet.

Godt/skidt ved denne bil omkring ting som drift økonomi, service,
stabilitet, gensalgsværdi ect.

thomas

Fra : Kent Glerup

Dato : 25-08-06 15:38

On Fri, 25 Aug 2006 08:59:14 +0200, "Thomas Kaarup"
<thomas@thomaskaarup.com> wrote:

>vi overvejer denne bil, men ville lige høre om der er nogen der har noget at
>sige om købet.

Dejlig vogn:
Fint med motorkraft, gear går godt, man vænner sig til instrumenterne,
den holder en anstændig brændstoføkonomi.
Førersædet er fantastisk!
Fordrummet ved passageren er ret "kort", så langbenede kan ikke
strække benene ordentligt.
Styretøjet er lidt specielt. Der er INGEN direkte føling med
underlaget. Den elektriske servo kan virke noget "elastisk" i det, og
servovirkningen er temmelig kraftig. Kør en god lang prøvetur, og se
om I har det fint med dette.

>Godt/skidt ved denne bil omkring ting som drift økonomi, service,
>stabilitet, gensalgsværdi ect.

Jeg havde kun min i et halvt år, så jeg kan ikke rigtig sige noget om
de ovenstående.

/Kent Glerup

Fra : Mogens...

Dato : 03-09-06 17:29

"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg havde kun min i et halvt år...

Og jég får min på tirsdag

140.000 kr for '04 lyder af meget i mine ører - men måske den har kørt
meget lidt. Overvej jubilæumsudgaven fra '05 - den havde navigation og
alufælge uden merpris !

Fra : KASO

Dato : 04-09-06 19:46

> [...]
> om I har det fint med dette.

> Jeg havde kun min i et halvt år, så jeg kan ikke rigtig sige noget om

Vi har nu haft en Grand Scénic 1.9dCi i godt et år/30.000km. Vi har haft
lidt småfejl, der alle var på udstyr eftermonteret af værkstedet - selve
bilen fra fabrikken har fungeret perfekt. Det kniber lidt med varmen om
vinteren - specielt hvis man ikke kommer på motorvej eller som minimum op på
landevejshastighed. Vi valgte at få eftermonteret oliefyr - og det fungerer
perfekt. Det varer - som med de fleste moderne dieselbiler - mange km før
den er "kørt til" og forbruget ryger langt nok ned - men vores kører pt.
17-18 km/l, hvilket jeg er svært godt tilfreds med. Iflg. www.vibilagare.se
's rustregister er den en af markedets bedst rustbeskyttede biler med bl.a.
rustfri udstødning etc. Sikkerheden er i top i alle undersøgelser - såvel
EuroNCAP som test af nakkestøtter, påkørsel bagfra m.m.

Glæd dig til en meget komfortabel kørsel i en meget støjsvag bil. Styretøjet
vænner man sig hurtigt til - og faktisk kører den glimrende - højde og vægt
taget i betragtning.

Fra : Mogens...

Dato : 07-09-06 19:16

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Glæd dig til en meget komfortabel kørsel i en meget støjsvag bil.
> Styretøjet vænner man sig hurtigt til - og faktisk kører den glimrende -
> højde og vægt taget i betragtning.

Ja, jeg er meget overrasket, og pladsen bag rattet (gule plader)
er formidabel. Mit største ankepunkt er bilens "kreditcard" (ingen
nøgle), idet den fjernbetjente lås (betjening) er ulogisk opbygget...

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-06 19:52

On Thu, 07 Sep 2006 18:15:54 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

<...>

>Ja, jeg er meget overrasket, og pladsen bag rattet (gule plader)
>er formidabel. Mit største ankepunkt er bilens "kreditcard" (ingen
>nøgle), idet den fjernbetjente lås (betjening) er ulogisk opbygget...

I forhold til Bimmeren mister du vel noget "street credit" eller
respekt eller hvad det nu hedder. Kan sq godt huske, da jeg lånte
lillebrors mørkeblå Mondeo stationcar sidst i 2001 - der var godt nok
respekt om øsen......alle flyttede sig pænt, da vi kom drønende med
fartpiloten sat til 140
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Mogens...

Dato : 07-09-06 20:03

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> On Thu, 07 Sep 2006 18:15:54 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

> I forhold til Bimmeren mister du vel noget "street credit" eller
> respekt eller hvad det nu hedder...

Jep - en kold tyrker...