Fiat Punto reservedele
Fra : Martin Christiansen

Dato : 24-08-06 20:07

Hej

Jeg har muligheder for at købe en fin Fiat punto. Den eneste hage er, at den
skal have skiftet bagpotten, bundkaret og tandremmen.....
Hvormeget kan jeg forvente at skulle give for det hos en mekaniker?

Mvh
Martin

Fra : Hafnia

Dato : 24-08-06 20:17

"Martin Christiansen" <bernikow@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den skal have skiftet bagpotten, bundkaret og tandremmen.....
> Hvormeget kan jeg forvente at skulle give for det hos en mekaniker?

husk også lige at checke de bagerste svingarme,-de ryger også, de ting du
har skrevet er standard ting!...køleren kan også være syg..

Fra : lhj

Dato : 24-08-06 20:58

Prisen ved mekaniker kan varierer temmelig meget. Alle de nævnte dele kan
skaffes uoriginalt, og Fiat er generelt meget billige i reservedele. En
Punto er ganske nem at arbejde med, selv tandremmen er let at skifte.
Nedenstående burde ikke koste mere end 2-3 timer på værksted. Hele
udstødningen er i et stykke (fra katalysator og bagud), hænger i 2
gummistropper og koster vel 1000-1500 kr, et bundkar koster vel under 1000
og en tandrem et par hundrede.
Kig evt ind på www.krogslund.dk, de har de fleste dele til en Punto.

Få evt. tilbud fra flere mekanikere og pas på de autoriserede værksteder, de
kan være temmelig dyre. En Punto er simpelt opbygget, den kræver ikke noget
videre kendskab at skrue på.

mvh. Lars Henrik Jensen