Er uoriginale skiver ok til en mondeo?
Fra : eichen

Dato : 24-08-06 11:25

Hej

Jeg skal have sat nye skiver og klodser i foran på min Mondeo 2,5 fra
1997. Mekanikeren har bestilt uoriginale skiver og klodser, da han fik
at vide de var ok.
Er der nogen af jer der har erfaring med om uoriginale skiver og
klodser (dog stadig købt hos Ford) er ok?
Jeg kan desværre ikke huske hvilket fabrikat han sagde de var

Mvh Kim

Fra : Christopher Stein

Dato : 24-08-06 12:38

eichen skrev:
> [...]
> klodser (dog stadig købt hos Ford) er ok?
> Jeg kan desværre ikke huske hvilket fabrikat han sagde de var

jeg skiftede skiver på en kammerats mondeo for et stykke tid siden -
brugte Brembo skiver (de alm. ) købt hos mekonomen.. de fejler intet..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-08-06 12:46

Christopher Stein wrote:

> jeg skiftede skiver på en kammerats mondeo for et stykke tid siden -
> brugte Brembo skiver (de alm. ) købt hos mekonomen.. de fejler intet..

Dem har jeg også sat på vores Peugeot 306 og 106, de er gode.
Og Mekonomen har dem til en god pris.
--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-08-06 13:01

"eichen" <eichen@ruc.dk> skrev i en meddelelse

Jeg skal have sat nye skiver og klodser i foran på min Mondeo 2,5 fra
1997. Mekanikeren har bestilt uoriginale skiver og klodser, da han fik
at vide de var ok.

En kollega blev faktisk rådet til uorg. Høyer, før det blev = T.Hansen, af
Fård, efter at have skiftet skæve skiver X gange på hans Deo. Det kan man da
kalde selverkendelse ;).

Fra : Lars Hansen

Dato : 24-08-06 11:49

Lars Hansen
(Erstat danmark med dk i mail-adressen)
[...]

Hej Kim

Da jeg efter 120.000 kilometer skulle have skiftet de fabriksmonterede
bremser ud på min Mondeo 96´er, anbefalede Ford-forhandleren at jeg købte
uoriginale fordi de efter hans udsagn skulle være mere holdbare.
Ford forhandlede på det tidspunkt selv de uoriginale, men han fortalte mig
at jeg kunne købe nøjagtigt de samme hos www.Krogslund.dk men meget
billigere.
Det gjorde jeg så, og da jeg solgte den ca. 60.000 kilometer senere var
bremserne langt fra slidt ned.

Til gengæld har jeg på en kammerats Mondeo 97´er monteret bremser fra Tante
Hansen og efter ca. 20.000 kilometer var der ikke meget skive og da slet
ikke noget klodser tilbage...........

Just my to cents.

Mvh
Lars Hansen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-08-06 13:14

Lars Hansen wrote:
> Til gengæld har jeg på en kammerats Mondeo 97´er monteret bremser fra Tante
> Hansen og efter ca. 20.000 kilometer var der ikke meget skive og da slet
> ikke noget klodser tilbage...........

Så må de dælme også være ringe, 20.000 km er jo intet for
bremseskiver.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Lars Hansen

Dato : 24-08-06 14:15

Lars Hansen wrote:
> [...]
> ikke noget klodser tilbage...........

Så må de dælme også være ringe, 20.000 km er jo intet for

Måske er det derfor at jeg ikke længere kunne drømme om at købe bremsedele
hos Tante Hansen......

Brembo ved jeg virker, og har rigtigt gode erfaringer med.

Mvh
Lars Hansen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-08-06 19:07

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev :

>Så må de dælme også være ringe, 20.000 km er jo intet for
>bremseskiver.

Der er mildest talt sølle

Den ene Scorpio har rendt 150.000 på samme skiver .....

De holder stadig mål

--
Jan_stevns

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-08-06 14:40

Lars Hansen wrote:
> Måske er det derfor at jeg ikke længere kunne drømme om at købe bremsedele
> hos Tante Hansen......

Jeg købte nye renoverede kalibre til vores Peugeot 106 hos T.Hansen.
Det var originale ATE kunne man se. Det ville sikker have været magen
til dem som Peugeot kunne skaffe.

> Brembo ved jeg virker, og har rigtigt gode erfaringer med.

Dog monterede jeg Brembo skiver og Mintex klodser, begge købt hos
Mekonomen.
Smart at de har fået slidindikator.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Lars Hansen

Dato : 24-08-06 14:46

Lars Hansen wrote:
> [...]

> Brembo ved jeg virker, og har rigtigt gode erfaringer med.

Dog monterede jeg Brembo skiver og Mintex klodser, begge købt hos

Kalibre køber jeg også gerne hos Tante Hansen, men ikke skiver, tromler og
klodser.....
Det er nemlig kanon med de slidindikatore.

Mvh
Lars Hansen

Fra : Frank

Dato : 24-08-06 16:11

[...]

Jeg har fundet ud af at dette firma
http://www.refako.dk/dansk/velkommen.htm

sælger smadderbillige bremsedele. 3 års garanti mod fejl på skiver og alt
er produceret i EU efter høje kvalitetskrav. Jeg har nu monteret skiver og
klodser på 3 biler og det kører bare perfekt.

Mvh
Frank