Hyundai Accent
Fra : Bent

Dato : 24-08-06 09:26

Hej Gruppe

I min søgen efter bil er jeg nu ved at opgive at finde den jeg gerne ville
have - En Mitsubitshi Carisma 1.6 EXE fra 1999 eller 2000, 5-dørs model, som
ikke er lokumsblå, til en pris omkring 75.000,-
I går var jeg så tur i Silkeborg, og faldt her over en Hyundai Accent GL 1.5
fra 2000. Den har jo en masse fedt udstyr - ligesom Mitsubitshi'en - og var
faktisk også rigtig pæn at se på. Priserne på disse biler ligger også i
lejet omkring 70.000
Jeg har det lidt skidt når snakken falder på Hyundai, men jeg har egentlig
ikke noget at have det i - blot en dårlig fornemmelse.
Jeg har søgt lidt efter nyere omtale af disse biler, men har ikke
umiddelbart kunne finde noget nyere end fra 1999. Nogen der kan fortælle
noget godt eller skidt om Hyundai Accent modellerne fra 2000 og fremefter?

Mvh.

Bent

Fra : Kent

Dato : 24-08-06 09:56

"Bent" <NO_SPAMschierff@NO_SPAMhotmail.comNO_SPAM> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget godt eller skidt om Hyundai Accent modellerne fra 2000 og fremefter?

Ja, der er li'så mange meninger som der er bilmærker.

Kan bare sige, at for et år siden solgte vi vores Hyundai Accent 1,5, som
jeg
havde købt af ny netop i 2000. I de fem år startede den hver morgen, og jeg
har ikke haft et eneste problem med den. Samtidig er det en dejlig bil at
køre
i, synes jeg. Der er godt træk i den - vel og mærke netop i 1,5. 1,3'eren er
en HELT anden bil - meget mindre træk og sparsom udstyr m.m. - hold dig
fra den!

I de fem år så jeg heller ikke antydninger af rust på nogen måder!

Den ene gang jeg var til periodisk syn med bilen, sagde bilsynsmanden, at de
faktisk meget sjældent så problemer med Hyundai nu om dage.

Hyundai er et godt mærke fra ca. 2000 og frem. Man må IKKE sammenligne
med ældre årgange!

Én ting jeg ville lægge mærke til ville være, om den er blevet
undervognsbehandlet,
og helst flere gange og første gang inden den i det hele taget kom ud at
køre! Jeg
fik min undervognsbehandlet af ny, og jeg ville ikke købe en brugt bil, der
ikke
er blevet det - uanset mærke. Ikke i det danske klima. Vi har lige bestilt
en ny
bil, en Skoda Fabia 1,9 TDI, og den bliver også undervognsbehandet inden vi
får den.

Til prisen er en Hyundai Accent 1,5 2000 et rigtigt godt køb, hvis du
spørger
mig. Havde vi ikke haft behov for mere plads, havde vi haft den endnu.

Kent.