Deponering af plader.
Fra : skovsgaard

Dato : 23-08-06 18:58

Jeg står for at skulle rejse et halvt års tid. Jeg overvejer om jeg
skal afmelde min bil hos motorkontoret og spare forsikring og
vægtafgift i perioden. Men kan det overhovedet betale sig. Er der
nogen, der ved hvor meget det koster at afmelde og "tilmelde" sin bil
igen??

Fra : tb

Dato : 23-08-06 19:05

afmelding gratis

tilmelding = nye plader, ca 1100kr.

Fra : AW på ZRX

Dato : 23-08-06 20:24

> [...]
>vægtafgift i perioden. Men kan det overhovedet betale sig. Er der
>nogen, der ved hvor meget det koster at afmelde og "tilmelde" sin bil

Hvad med tyveri, brand osv. i det halve år ?
Den skal godt nok stå meget sikkert før jeg turde afmelde forsikring.

Allan

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-08-06 13:41

AW på ZRX wrote:

> Hvad med tyveri, brand osv. i det halve år ?
> Den skal godt nok stå meget sikkert før jeg turde afmelde forsikring.

Så tegner man bare en brand/tyveri forsikring.
Koster nogen ingenting...

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 23-08-06 20:38

On 23-08-2006 19:58 skovsgaard wrote:
> Men kan det overhovedet betale sig. Er der
> nogen, der ved hvor meget det koster at afmelde og "tilmelde" sin bil
> igen??

Det samme som hvis den skal ny-indregistreres, går jeg ud fra.

Men du kan spare forsikringen ved at deponere pladerne hos
forsikringsselskabet. Så skal du kun betale en såkaldt brandforsikring
på vel typisk 5-600 kroner om året. Til gengæld må bilen så ikke stå
parkeret på offentlig vej.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas