En tilfældig bils benzinforbrug på blandet~
Fra : Dak

Dato : 23-08-06 13:42

Så kan jeg sige med sørgmodighed fortælle at min bil lige pt. kører 9,3km på
literen. Så pt. så er forholdet næsten 1km:1kr... Nogen der vil købe en
bil?

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-08-06 13:54

> Så kan jeg sige med sørgmodighed fortælle at min bil lige pt. kører 9,3km
> på literen. Så pt. så er forholdet næsten 1km:1kr... Nogen der vil
> købe en bil?

Min går 17 km/l diesel.. og fruens 14,3 km/l benz.

Stef
Gålf TD1,6 extreeeme
Mitsu SS 1,3 comfort
Toro HXL14/Leyland 255/MF31

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-06 14:07

On Wed, 23 Aug 2006 14:42:04 +0200, "Dak"
<dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote:

>Så kan jeg sige med sørgmodighed fortælle at min bil lige pt. kører 9,3km på
>literen. Så pt. så er forholdet næsten 1km:1kr... Nogen der vil købe en
>bil?

Så er det nok ikke nu jeg skal huje om oliefyrets 20,5 km/l på sidste
tank - men det luner alligevel. Udligningsafgiften bliver så rigeligt
betalt
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : BJ

Dato : 23-08-06 14:10

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]

Er der ikke noget med, udligningsafgiften skal betales uanset om potter
kører eller holder stille....?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-06 14:34

On Wed, 23 Aug 2006 15:09:31 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

<snap om Sieraa 11L/100 km og Xsara 5L/100 km...sådan ca.>

>Er der ikke noget med, udligningsafgiften skal betales uanset om potter
>kører eller holder stille....?

Jow, jow, da! Skat holder jo aldrig fri, hvad du nok ved
Man synes da at have hørt rigeligt om deres aktivitet ovre omkring
dine cirkler
Men....bare rolig, den har været ude at rulle.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : BJ

Dato : 23-08-06 15:01

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jow, jow, da! Skat holder jo aldrig fri, hvad du nok ved

Nope.

> Man synes da at have hørt rigeligt om deres aktivitet ovre omkring
> dine cirkler

Så må vi bare have samme aktivitet rettet imod dem..

> Men....bare rolig, den har været ude at rulle.

Trods alt, det er jo en franskmand..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : John Sahl

Dato : 23-08-06 14:26

Dak wrote:
> Så kan jeg sige med sørgmodighed fortælle at min bil lige pt. kører
> 9,3km på literen. Så pt. så er forholdet næsten 1km:1kr... Nogen
> der vil købe en bil?

Jeg var ellers rimeligt imponeret over min lille Uno Turbo 1.4
(med større turbo monteret (T25)) vi var på en tur i weekenden
hvor vi kørte 536km med en gennemsnitsfart på 138km/t,
marchhastighed på 160+ og til tider lidt mere. Alligevel holdt den
10,3km/l for turen, det er sgu ganske ok for sådan en gammel skøjte

--
John Sahl

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 23-08-06 14:58

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> writes:

> Så kan jeg sige med sørgmodighed fortælle at min bil lige pt. kører 9,3km på
> literen. Så pt. så er forholdet næsten 1km:1kr... Nogen der vil købe en
> bil?

Tja, min (Yaris II 1,3) lå på 14.8 ved sidste tankning. Til gengæld
løber forsikring plus afskrivning nok op i 2-3 kr/km. Vi ku'
selvfølgelig bare køre noget mere i den...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-08-06 15:04

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote in

> Så kan jeg sige med sørgmodighed fortælle at min bil lige pt. kører
> 9,3km på literen. Så pt. så er forholdet næsten 1km:1kr... Nogen
> der vil købe en bil?

Det var hvad jeg trillede på literen i weekenden i en S60 2.4
udlejningsbil.

Fra : KASO

Dato : 23-08-06 16:12

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> købe en bil?
>

> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Næh - jeg er tilfreds med mine 17,4 km/l (diesel) i en Grand Scénic (1550kg
egenvægt, stort frontareal) og de 15-16km/l i vores Mégane Coupé (benzin).
Glæd dig til gengæld over den beskedne afskrivning - det kan jeg til gengæld
ikke prale med...

Fra : TDN

Dato : 23-08-06 16:23

> [...]
> købe en bil?
>

> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Toyota Carina E, 1.6, 116 hk, over de sidste 1256 km med blandet hverdags
kørsel, 15,45 km/l.

Det er da meget godt, når jeg hører om kollegaer der ikke kører længere på
literen i deres HDI'ere...

Mvh
Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-08-06 16:33

Dak wrote:
> Så kan jeg sige med sørgmodighed fortælle at min bil lige pt. kører
> 9,3km på literen. Så pt. så er forholdet næsten 1km:1kr... Nogen
> der vil købe en bil?

På min har jeg på de seneste 5 tankninger ligget mellem 11 og 13 km/l.
Det er med ca 2/3 bykørsel og resten på hoved/motorvej (motorvej er meget
ofte kø-kørsel morgen/aften).
Bilen er stort set magen til din, bare et par år (eller 3) nyere.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Deaster

Dato : 23-08-06 17:49

Dak skrev:
> Så kan jeg sige med sørgmodighed fortælle at min bil lige pt. kører 9,3km på
> literen. Så pt. så er forholdet næsten 1km:1kr... Nogen der vil købe en
> bil?

Toyota Corolla fra 95, med 254.000km på klokken primært bykørsel og lidt
motorvej, 15,1 Km/l.

Jesper

Fra : Rune Larsen

Dato : 24-08-06 11:21

Dak wrote:
> Så kan jeg sige med sørgmodighed fortælle at min bil lige pt. kører 9,3km på
> literen. Så pt. så er forholdet næsten 1km:1kr... Nogen der vil købe en
> bil?

De dyre dråber er da heldigvis faldet lidt igen.

Min Civic 1.5 3-stage VTEC m. 114 hk går normalt 14,5 - 15 km/l benzin
ved blandet landevej, by og motorvej og en småtung højrefod. Fedt at
overhale på landevejen i andet gear op til 7000 omdrejninger, hehe.

Hjem fra skiferie gennem Norge i vinters var den over 18 km/l med
blandet landevej og motorvej.

Mvh Rune

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 27-08-06 17:21

> [...]
> Så kan jeg sige med sørgmodighed fortælle at min bil lige pt. kører 9,3km
> på literen. Så pt. så er forholdet næsten 1km:1kr... Nogen der vil

Jeg tror min Cossie løber omkring 5 på literen, BMW'en sniger sig lige over
11, og jeg er bare 100 glad for dem begge :)

-M
'05 BMW 325i E90
'86 Ford Sierra RS Cosworth

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 27-08-06 17:22

> [...]
> Så kan jeg sige med sørgmodighed fortælle at min bil lige pt. kører 9,3km
> på literen. Så pt. så er forholdet næsten 1km:1kr... Nogen der vil

Synes forøvrigt det lyder lavt, min gamle 1993 Sierra 2,0i GLX gik mindst
12, og havde den skam også til at gå lidt over 16 et par gange.

-M
'05 BMW 325i E90
'86 Ford Sierra RS Cosworth

Fra : Dak

Dato : 28-08-06 15:11

> Synes forøvrigt det lyder lavt,

ja det synes jeg umiddelbart også. men det kan jo havde noget at gøre
med at der er puttet 215/45/17 dæk på.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-08-06 15:46

Dak wrote:

> ja det synes jeg umiddelbart også. men det kan jo havde noget at
> gøre med at der er puttet 215/45/17 dæk på.

Jeg kører med 205/55-15 på min og det er næsten samme bredde (10mm til
forskel).
Men måske der er stor forskel på dækkenes rullemodstand ?
Mine er Bridgestone.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Dak

Dato : 29-08-06 14:39

> Jeg kører med 205/55-15 på min og det er næsten samme bredde (10mm til
> forskel).
> Men måske der er stor forskel på dækkenes rullemodstand ?
> Mine er Bridgestone.

Man kan nok ikke sammenligne det når du har "15. Men der er jo forskel hvis
det er gummi som roterer rundt eller det er aluminium. Min bil skal jo
skubbe mine dæk med lidt mere kraft end til dine "15 da dine jo ikke vejer
mere end mine. Og ja så er der jo også den faktor du selv nævner. Man kan jo
rundt regnet sige at der blir tilføjet ca. 5% mere modstand på mine i
forhold til dine. Ved ikke hvad mærke mit er men det er et mindre kendt et +
jeg ikke har så meget mønster tilbage=endnu større rullemodstand .