Citroen C5 HDi?
Fra : "

Dato : 23-08-06 10:52

Hej NG,

Jeg står og skal til at købe en ny bil. Jeg ville endlig gerne have haft en
Citroën C5 HDi med en 1.6 med 110 HK - Men Jeg har læst denne side
www.s-b.dk/C5 og det har fået mig til at overveje, at købe en anden. Er der
noget der har erfaringer med denne C5'er? eller om der evt. er en bil som de
kan anbefale?

Pedersen

Fra : Anders Majland

Dato : 23-08-06 12:22

> [...]
> side www.s-b.dk/C5 og det har fået mig til at overveje, at købe en
> anden. Er der noget der har erfaringer med denne C5'er? eller om der

Tror du finder mandagsbiler i alle mærker. De første årgang c5 havde
rigtigt mange fejl, men jeg ikke de aktuelle er hverken værre eller
bedre end andre franske biler ... Nogle venner har haft en magen til i
godt et års tid uden at have noget at brokke sig over. Før da kørte de
peugeot 307 benziner og det er lige før at brændstofbesparelsen kan
betale afdragene på bilen (de kører vist 40-50000km/årligt i pendler
kø-kørsel)

I sidste ende handler det nok mest om at brue et kompetent værksted ...

Fra : Møller

Dato : 23-08-06 15:38

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:44ec3a55$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Tror du finder mandagsbiler i alle mærker. De første årgang c5 havde
> rigtigt mange fejl,

> I sidste ende handler det nok mest om at brue et kompetent værksted ...

Hvis man ser på tilbagekaldelser, så er der også andre mærker, som har
massive tilbagekaldelser både svenske, tyske, italienske og japanske biler.

Den nævnte side har være kommenteret her på siden før, og der var vist
enighed om, at det var en mandagsbilist

Så en enkelt købers uheldige erfaringer, skal man vist tage med et gran
salt. Papir og internettet er taknemmeligt, man kan næsten komme godt af
sted med at skrive hvad man vil. forfatteren er måske over grænsen til
injurier, hvis nogen gider tager sagen.

Så søg oplysninger mere seriøse steder f.eks.:

ADAC, FDM, Motornännen, vi bilegere og lign.

Møller

Fra : Henrik B.

Dato : 27-08-06 11:54

"Møller" <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Så søg oplysninger mere seriøse steder f.eks.:
>
> ADAC, FDM, Motornännen, vi bilegere og lign.

Og netop FDM skrev at C5 var den mest fejlbehæftede brugtbil, de nogensinde
havde haft på liften.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Broegger

Dato : 23-08-06 15:59

"<<<Pedersen>>>" <mailno_Spam_bette@compu.dk> skrev

> [...]
> side www.s-b.dk/C5 og det har fået mig til at overveje, at købe en
> anden. Er der noget der har erfaringer med denne C5'er? eller om der

http://www.broeggerklanen.dk/min_c5.htm

Jeg kan ikke anbefale en C5!

Hvad med en Skoda octavia, den kører perfekt for mig!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : KASO

Dato : 23-08-06 16:14

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse
> "<<<Pedersen>>>" <mailno_Spam_bette@compu.dk> skrev

> http://www.broeggerklanen.dk/min_c5.htm
>
> Jeg kan ikke anbefale en C5!
>
> Hvad med en Skoda octavia, den kører perfekt for mig!

Øhh - det er en temmeligt meget mindre bil - ikke specielt relevant, hvis
man ser på C5?!?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 23-08-06 19:22

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse news:44ec70aa$0$884

> Øhh - det er en temmeligt meget mindre bil - ikke specielt relevant, hvis
> man ser på C5?!?
Hvilke en af dem, Octi I el II?. Ellers må man jo vælge; show el. go :).

Fra : Broegger

Dato : 23-08-06 20:08

"KASO" <a@b.dk> skrev news:44ec70aa$0$884$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Øhh - det er en temmeligt meget mindre bil - ikke specielt relevant,
> hvis man ser på C5?!?
´
Det kan godt ske på cm'erne. Men til daglig brug syntes jeg at der er bedre
plads i Octien. (Som er en II'er)

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-08-06 16:19

Broegger brought next idea :
> http://www.broeggerklanen.dk/min_c5.htm

Et lille emneskift...

Den læge der har godkendt at ham der kørte ind i dig fik fornyet sit
kørekort, burde han ikke gøres arbejdsløs ? (kan man det ?)

Fra : Broegger

Dato : 23-08-06 20:08

Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> skrev news:mn.bc0e7d68aaa5cb9e.34878
@news.hs235.dk:

> Broegger brought next idea :
>
> Et lille emneskift...
>
> Den læge der har godkendt at ham der kørte ind i dig fik fornyet sit
> kørekort, burde han ikke gøres arbejdsløs ? (kan man det ?)

Det ved jeg ikke, men jeg ved at politiet ville hive gubben ind til en ny
køreprøve.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-08-06 20:24

Broegger wrote :

> Det ved jeg ikke, men jeg ved at politiet ville hive gubben ind til en ny
> køreprøve.

Ja det var da også det mindste de kunne gøre...

Fra : Mø||er

Dato : 23-08-06 17:02

Møller!

Var vi ikke enige om, at du skulle bruge dit fornavn? - Så du ikke
tilsmudser vores fælles navn mere en højst nødvendigt.

Citat:
Den nævnte side har være kommenteret her på siden før, og der var vist
enighed om, at det var en mandagsbilist

Det var vist kun dig, der blev enig om det. Er du ansat ved Chr.
Østergaard I/S? Det er på tide, at sådan nogle firmaer får noget
modstand - Du kan se på siden, at jeg ikke er den eneste der har ringe
erfaringer med dit....øøøhh det firma.

Citat:
[...]

Jeg kan gætte, at du vist ikke er jurist.... injurier!! Nej vel! og hvis
du ser på mandagsbil.dk kan du se, at jeg ikke er den eneste der har
haft problemer med en C5.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 23-08-06 19:27

On Wed, 23 Aug 2006 18:01:49 +0200, Mø||er <mail..No:sPAm@s-b.dk>
wrote:

>hvis
>du ser på mandagsbil.dk kan du se, at jeg ikke er den eneste der har
>haft problemer med en C5.

Hvor "sjovt", når du kører rundt i en af de mest solgte flådebiler i
DK.
--
Hans Pedersen, Varde
Citroën Xantia 1.8 16V Limité Weekend

Fra : Møller

Dato : 23-08-06 19:52

"Mø||er" <mail..No:sPAm@s-b.dk> wrote in message
> Møller!
>
> Var vi ikke enige om, at du skulle bruge dit fornavn? - Så du ikke
> tilsmudser vores fælles navn mere en højst nødvendigt.

Nej.

Møller

Fra : TDN

Dato : 23-08-06 17:56

"<<<Pedersen>>>" <mailno_Spam_bette@compu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> www.s-b.dk/C5 og det har fået mig til at overveje, at købe en anden. Er
> der noget der har erfaringer med denne C5'er? eller om der evt. er en bil

Der er ikke rigtig nogle brugttest af den nye, men den gamle var ikke for
heldig:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/4A06C6D0-3A8C-4A50-9869-14DF37073BC3/0/8689.pdf

http://www.mercedes-benz.fi/Projects/c2c/channel/files/90431_Pannenstatistik_2004_tcm8_114605.pdf#search=%22Pannenstatistik%202004%22

Det lader nogle er nærmest fejlfrie og andre oplever mange fejl, så det er
vel lidt som at spille lotto....

Mvh
Thomas

Fra : Frank

Dato : 23-08-06 21:50

> [...]
> www.s-b.dk/C5 og det har fået mig til at overveje, at købe en anden. Er
> der noget der har erfaringer med denne C5'er? eller om der evt. er en bil

Vi har haft 3 stk C5 i det biludlejningsselskab jer er ansat i. 2 stk. 3,0
V6 & en 2,0 benzin. 2 af dem var fra 2002 og den ene V6 var fra 2005.
Alle 3 biler havde konstant større eller mindre fejl. Lige fra blinkende
lamper i instrument bordet til totalt motorstop p.g.a. fejlmeddelelser i
indsprøjtnings computeren, centrallåsfejl osv. De var alle på autoriseret
værksted, men fejlene blev ved at komme.
Vores erfaringer med en konstant flåde på ca 35 biler bl.a. Opel, Seat, VW,
Peugeot, Citroen, Mazda & Ford så er konklusionen. at hvad angår stabilitet
og omkostninger, så er det japaneren som vinder klart. Desuden tabte de C5
biler vildt meget i værdi i den periode vi havde dem.

Mvh
Frank

Fra : Kristian

Dato : 24-08-06 15:14

> [...]
> www.s-b.dk/C5 og det har fået mig til at overveje, at købe en anden. Er
> der noget der har erfaringer med denne C5'er? eller om der evt. er en bil

Gør dig selv den tjeneste, at lade være med at høre for meget på "de
negative" der nærmest hader franske biler.
Den hjemmeside du henviser til, fortæller jo også en del om ham møIIer.
Der findes mandagsbiler hos alle modeller........og hvis man skulle tro på
den hjemmeside der handler om mandagsbiler, så skulle vi faktisk ikke
overhovedet være i stand til at købe nogle biler.........og den holder vist
ikke helt vand...vel
Sjovt nok har møIIer købt en anden Citroen....Xantia.

Prøv du selv en prøvetur i din favoritbil..........og frem for alt....find
et ordentlig værksted......så kan det ikke gå helt galt.

Jeg selv var også....for en del år siden....ved at køre sur i Citroen, havde
en ZX'er.......men da jeg skiftede værksted fra Mollerup i Næstved, til Arne
Busk i Fakse.......så var det som at komme i en helt anden verden.

Har siden haft en Saxo og en Xantia.....og overvejer i øjeblikket at købe en
C5'er.

Kristian.

Fra : Kai Voss

Dato : 25-08-06 08:06

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev i
en meddelelse news:44edb418$0$12659$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> verden.
>
> Har siden haft en Saxo og en Xantia.....og overvejer i øjeblikket at købe

Du mener altså ikke der er problemer med C5, trods Brugtrevyen, FDM og ADAC
viser at der er mange fejl, dog primært mindre fejl på C5'erne, men
selvfølgelig lyver de alle og bagtaler C5'eren .....

Du mener altså at bare værkstedet er godt og ordner alle fejlene der opstår
er alt godt?

Jeg gad sgu ikke eje en bil man skulle på værksted på med i tide og utide
bare værkstedet ordnede det tilfredstillende på garantien. Det må vist være
en frankofil indstilling til tingene at det er prisen for at køre i en
C5'er.

Mvh
Thomas

Fra : Møller

Dato : 25-08-06 09:51

"Kai Voss" <kai_voss@hotmail.com> wrote in message

> [...]

> viser at der er mange fejl, dog primært mindre fejl på C5'erne, men
> selvfølgelig lyver de alle og bagtaler C5'eren .....

Men som sagt, fordomme hænger ved.

Tysk er kvalitet.
Svensk er bedre
Japansk er uovertruffet
Italiensk er skønt
Spanske er æh, tysk kopi?
Tjekkisk er æh, tysk, japansk, amerikansk, fransk?
Fransk er noget lort? men alligevel bruges PSA motorer i mange andre
bilmærker, og konstruktioner er licenseret af mange andre fabrikanter.

Generalisering er godt, fakta ville være bedre.

http://makeashorterlink.com/?J417251AD
http://www.automotive.com/new-cars/recalls/
http://www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=822
http://www.nhtsa.dot.gov/cars/problems/
http://www.fdm.dk/public/biler/Bildatabasen/tilbagekaldelser/
http://makeashorterlink.com/?S1F6511AD
Møller

Fra : Jens F

Dato : 25-08-06 10:44

Møller wrote:
---snip---

> Generalisering er godt, fakta ville være bedre.

> [...]

Hva' faen! Ska' du ødelægge en god diskussion med fakta?
--

Jens F (Xantia HDI St.car '99 - 300Mm)

Fra : Kristian

Dato : 25-08-06 15:57

> [...]
> bare værkstedet ordnede det tilfredstillende på garantien. Det må vist
> være en frankofil indstilling til tingene at det er prisen for at køre i

Læs lige mit indlæg en gang til..........selvom jeg godt er klar over, hvor
du....thomas.....har sympatien.

Jeg mener bare at man nok skal lade være med at lytte for meget til
"eksperterne".................tag en prøvetur....og dan din egen mening.

Og igen thomas.......hvilken bil har du?...........og du er aldrig på
værksted?

Kristian

Fra : Kai Voss

Dato : 25-08-06 16:29

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev i
en meddelelse news:44ef0fbd$0$12635$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> "eksperterne".................tag en prøvetur....og dan din egen mening.
>
> Og igen thomas.......hvilken bil har du?...........og du er aldrig på

He he, jeg har en Toyota Carina E, fra 1995 som ikke holder på værksted og
før det 3 VW som jeg aldrig har haft bøvl med, kun almindelig udskiftning af
sliddele. Og du har da helt ret at du ikke vil opleve mig anskaffe mig en
bil fra PSA koncernen med mindre jeg vandt den i en konkurence.

Jeg er dog ikke forblændet af VW og du ser mig da heller ophøje VW som nogen
af PSA tilhængerne gør for PSA biler. Ej heller forsvarer jeg VW eller
Toyota, men prøver at forholde mig kritisk til objektive vurderinger. Derfor
linker jeg hellere til test fra FDM, ADAC m.v. end at sige jeg har sådan en
og den fejler ikke noget. Det kan man ikke bruge til noget. Derfor er det
relevant for en der overvejer f.eks en brugt C5 at vide at mange oplever
fejl på dem. Som bil køber vil jeg da hellere have en objektiv vurdering end
et udsagn fra en PSA fanatiker.

Mvh
Thomas

Fra : Frank

Dato : 25-08-06 18:17

"Kai Voss" <kai_voss@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> vide at mange oplever fejl på dem. Som bil køber vil jeg da hellere have
> en objektiv vurdering end et udsagn fra en PSA fanatiker.

Jeg kan godt lide din objektive vurdering. Vi handler jo ud efter hvad vi
selv erfarer.
Jeg har haft 3 stk Mazda 626.
nr.1 = årg. 1993 2,0i. Kørte 310.000 km. Med kun et enkelt uforudset
værkstedsbesøg. (utæt pakning)

Nr.2 = Mazda 626 V6 årg. 1994. Denne model har en svag strømfordeler, så den
havde jeg kun 1 år.

Nr.3 = Mazda 626 2,oi årg. 2000. Den har nu kørt 167.000 km med kun en
eneste fejl. (utæt manifoldpakning = 1400,-kr.skiftet ved Mazda)

Jeg syntes da også andre biler kører ligeså godt som Mazda, men så længe jeg
personligt oplever en så lav fejlprocent ser jeg ingen grund til at køre i
andet. Man ved jo hvad man har.

Mvh:
Frank

Fra : "

Dato : 25-08-06 10:54

> [...]
> vist ikke helt vand...vel
> Sjovt nok har møIIer købt en anden Citroen....Xantia.

Jeg takker for tilbagemeldingerne - Men jeg forstår ikke hvad du mener med
"fortæller jo også en del om ham møIIer" hvis jeg havde min bil havde fejlet
det samme - så var jeg også blevet negativ?

Jeg forstår heller ikke, hvorfor han har købt en anden Citroen, hvis jeg
havde haft sådan en tur - så havde jeg nok valgt noget andet.

Pedersen

Fra : Møller

Dato : 25-08-06 12:53

"<<<Pedersen>>>" <mailno_Spam_bette@compu.dk> wrote in message

> Jeg forstår heller ikke, hvorfor han har købt en anden Citroen, hvis jeg
> havde haft sådan en tur - så havde jeg nok valgt noget andet.
>
> Pedersen

Husk at lad header blive når du sakser,eller kan man ikke se hvem du svarer

Når Mø||er har købt en anden Citroen, kan det jo være, at han generelt er
glad for franske biler og den uovertrufne hydroactive affjedring som Citroen
har ( RR har købt licens til systemet men ikke udnyttet det så vidt jeg ved)

At han så har været uheldig med en model i 0-udgave er jo uheldigt, men
hvilke fabrikanter har ikke præsteret at sende en model lidt for tidligt på
gaden.

Jeg synes, at han har valgt rigtigt.

Der er jo stadig mange der køber Ford, selvom de måske har haft en af de
uheldigste modeller i hele bilhistorien, Pinto:
http://www.fordpinto.com/blowup.htm
eller
Chevrolet med Corvair "a 63:37 rear:front weight distribution" uha, uha,
http://en.wikipedia.org/wiki/Unsafe_at_Any_Speed

Møller