Ny bil: Fiat Marea
Fra : Michael Nielsen

Dato : 22-08-06 16:48

Så ble det ny bil til "konen" (ok, skal vente til 30. juni neste år før jeg
kan kalle henne det), en 1999 Fiat Marea 1.6 stationcar, 122K km til
59.000,- NOK.
Noen ridser og småbuler er der, men alt i alt ser den meget flott ut! Fargen
er rød, så her skal det poleres hvis den ikke skal falme i lakken...

Fiat er et meget lille bilmærke i Norge, delvis pga et mindre godt rygte fra
80´erne, noe som igjen merkes på prisene.
For de samme pengene kunne vi kjøpt en ´95-96 Lancer eller Corolla med flere
km på telleren. Nå er jeg bare spent på om det passer at Fiat har blitt
meget bedre mer årene

På sett og vis er det litt sent å spørre etter erfaringer, men jeg vil da
likevel gjerne høre det om andre her har kjennskap til disse biler.

--
Michael Nielsen
1991 Mercedes-Benz W140 400 SE

www.mercefreaken.com

Fra : Deaster

Dato : 22-08-06 18:08

Michael Nielsen skrev:
> [...]
> km på telleren. Nå er jeg bare spent på om det passer at Fiat har blitt

Bare rolig det er de ikke.

Jesper

Fra : jacob johansen

Dato : 26-08-06 09:35

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Bare rolig det er de ikke.

FORDOM......
Nu har jeg kørt 155000KM i vores uden de store problemer. Det er som der
bliver skrevet gamle rygter fra 80èrne....

MVH
Jacob

Fra : Deaster

Dato : 26-08-06 20:13

jacob johansen skrev:
> "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> FORDOM......

Nøø, har haft to kollegaer med sådanne Mareaer, de var ustandseligt på
værksted med alle mulige elektriske fejl.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 22-08-06 19:04

"Michael Nielsen" <mercefreaken@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På sett og vis er det litt sent å spørre etter erfaringer, men jeg vil da
> likevel gjerne høre det om andre her har kjennskap til disse biler.

Jeg skal ikke kunne sige om eller hvor meget bedre de er blevet med årene,
men modellerne i den serie fra Fiat har jeg kun hørt godt om. Et par jeg
kender er ganske tilfreds med deres Marea 1,6 Stationcar, de kørte Corolla
Stationcar før. En pige jeg har arbejdet sammen med kom hurtigt til at savne
sin (problemfri) Bravo, da det viste sig at hendes Alfa 156 var et
problemfyldt bekendtskab. En biks i UK (som forsikre biler mod mekaniske
reparationer indtil bilen er 12 år og/eller passere 208.000 km) har ud fra
kendskab til mere end 55.000 biler kortlagt hvilke biler der er de mest
stabile, og den liste er Marea på som nummer 43, Corolla som du også har set
på ligger til sammenligning nummer 91.

http://www.warrantydirect.co.uk/press/45.doc

Med venlig hilsen Kim

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 22-08-06 20:54

Kim Kristensen wrote:

> http://www.warrantydirect.co.uk/press/45.doc

Jeg tror jeg skal ud og læse godnathistorie for dytten:

"Citroen Xsara was the best-placed French model at number 26."

Men ellers imponerende:

"Warranty Direct, found that every car in the Top 10, and an amazing 16
out of the Top 20, were Japanese models."

Knus
Regnar

Fra : Kim Kristensen

Dato : 22-08-06 22:38

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@writeme.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> "Warranty Direct, found that every car in the Top 10, and an amazing 16
> out of the Top 20, were Japanese models."

En ekstra nænsom støvsugning i weekenden var nok på sin plads

Picasso som jo er en gravid Xsara klare sig jo også fint i ADAC's lister, så
der er jo nok noget om snakken.

Med venlig hilsen Kim