Polering el. lak
Fra : Kim Sch

Dato : 22-08-06 13:24

Hej i gruppen
Jeg har en Astra fra -02 med metallak, som har flere skrammer i lakken.
Min tanke er at prøve at polere dem væk med Custom Marine Polish, el. hvad
er bedst at bruge.
Hvis det ikke lykkes, hvad skal jeg regne med det koster at få den lakeret.
Skal jeg få hele bilen lakeret eller kun skrammerne.
MVH Kim Sch

Fra : Christopher Stein

Dato : 22-08-06 15:06

Kim Sch skrev:
> [...]
> Hvis det ikke lykkes, hvad skal jeg regne med det koster at få den lakeret.
> Skal jeg få hele bilen lakeret eller kun skrammerne.

det kommer jo an på så meget.. bl.a. hvor dybe de er..

du skal nok prøve at give den en ordentlig polering -

hvis du omlakerer enkeltdele, kan du risikere en farveforskel ved
samlingerne..

prøv evt at gå til en maler og spørg..

Fra : Kim Sch

Dato : 23-08-06 17:53

Hej Christopher
Tak for svaret, det vil jeg prøve!
MVH Kim

Fra : claus b. p.

Dato : 24-08-06 11:34

"Kim Sch" <kim.schwalbe_nospam_@bredband.net> wrote in message
> [...]
> lakeret.
> Skal jeg få hele bilen lakeret eller kun skrammerne.

Lakrens er fremragende, renser både snavs og olie/tjærefilm af, og er let
slibende. Derefter poleres op med en lakforsegler, gerne metallicforsegler i
bilens farve. Det burde kunne give et fint resultat.
Er der lidt dybere ridser kan slipoline hjælpe, men er ridsen helt igennem
lakken, er det ikke for almindelige mennesker. Der kan man prøve en af de
profesionelle lak og bule reparatører.

/Claus

Fra : Kim Sch

Dato : 26-08-06 08:46

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44ed80fa$0$20241> >

> [...]
> lakken, er det ikke for almindelige mennesker. Der kan man prøve en af de

Hej Claus
Tak for dit svar, det vil jeg prøve!
MVH Kim