Automester service/Garanti
Fra : H.S.

Dato : 22-08-06 09:45

Har kig på Automesters (http://www.automester.dk/) servicesikring,
hvor man for knap 1.500 kr årligt, forsikrer bilen imod værksteds
regninger.

Er der nogen som har gode/dårlige erfaringer med dette?

Er det en god ide at tegne ?

Fra : TG4600

Dato : 22-08-06 12:09

H.S. skrev:

> Har kig på Automesters (http://www.automester.dk/) servicesikring,
> hvor man for knap 1.500 kr årligt, forsikrer bilen imod værksteds
> regninger.

Bemærk, det er jo kun mod UFORUDSETE værkstedregninger, og "Husk, at
du skal have foretaget de serviceeftersyn fabrikken har anbefalet, hos
din AutoMester." - Pengene skal jo tjenes ind et-eller-andet sted

> Er det en god ide at tegne ?

Det må jo være op til dig selv at vurdere, om du forventer at der
kommer uforudsete værksteds regninger - bemærk for øvrigt også
forskellen mellem dækning på biler over hhv under 5 år + alt det som
ikke står nævnt i dækningsoversigten..

Jeg tror ikke at automester lave dette tilbud, uden at de regner med at
tjene på det, men du kan jo selv overveje om du vil spille med i
"lotteriet"

/TG

Fra : H.S.

Dato : 22-08-06 14:38

TG4600 wrote:
> Bemærk, det er jo kun mod UFORUDSETE værkstedregninger, og "Husk, at
> du skal have foretaget de serviceeftersyn fabrikken har anbefalet, hos
> din AutoMester." - Pengene skal jo tjenes ind et-eller-andet sted

Joeh... men er alt ud over alm service ikke uforudset ? Eller ligger
der noget 'smart' skjult i ordet, som man så først finder ud af når
man står med regningen ?

> Jeg tror ikke at automester lave dette tilbud, uden at de regner med at
> tjene på det, men du kan jo selv overveje om du vil spille med i
> "lotteriet"

Nej det har du ret i, men 1500 kr i uforudsete udgifter om året, er
vel egentlig fint. Jeg tænker på et almindelig hjulleje eller lign
løber jo hurtigt derop ?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 23-08-06 09:07

"H.S." <henrik@aficionado.dk> skrev i en meddelelse

>Joeh... men er alt ud over alm service ikke uforudset ? Eller ligger
der noget 'smart' skjult i ordet, som man så først finder ud af når
man står med regningen ?

"Uforudset" er relativt, især til hvor gl., velholdt, bilen er.

>Nej det har du ret i, men 1500 kr i uforudsete udgifter om året, er
vel egentlig fint. Jeg tænker på et almindelig hjulleje eller lign
løber jo hurtigt derop ?

Jeg syntes det er meget, jeg har heller ikke teknik"skræk", og ved lidt om
hvad der "røre" sig ;). Hvor tit skifter du lejer, hvad lyder regningen på?.
Det som virkelig trækker på bugettet, fx. skift af tandrem, udstødning,
bremser etc. kommer ind under "service", da det ikke er særligt uforudset at
de skal skiftes på et tidspunkt. Som TG skriver; de gør det ikke for dine
blå øjnes skyld ;). Personligt vil jeg spare de 1500,- op, og så bare betale
hvad det nu bliver, det gør mig også fri - jeg bestemmer selv hvem som skal
rode med det.