Bilforsikring i Sverige
Fra : Troels Nielsen

Dato : 19-08-06 16:01

Idet jeg overvejer at flytte fra Amager til Malmø er jeg ved at lave
et budget for at se hvilken effekt det vil have rent økonomisk. I den
forbindelse vil jeg høre om der er nogen der har en idé om hvilket
niveau bilforsikringerne ligger på i Sverige (for en VW Golf 2.0 TDI
DSG). Har prøvet siden www.folksam.se og de vil have et svensk CPR
nummer....den kan jeg så ikke klare endnu (måske).

Nogen der kender nogle gode sider med info om det?

/Troels

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 19-08-06 16:10

"Troels Nielsen" <faerch_dk@hotmail.com> wrote in message
[...]

**************

Hej

Du skal som sagt have et personnummer ellers kommer du ikke langt med
forespørgsler.

Men det er sikkert at bilforsikring er meget billigere i Sverige.

Mange steder kan du taste en bils registreringsnummer ind (såfremt bilen
ikke er importeret til Sverige) og se premien (du vil ofte kunne få en bedre
pris hvis du krejler eller samler forsikringerne i ét selskab).

Gå ind på www.blocket.se (side for brugte biler). Find en brugt bil der
ligner din egen og hvor registreringsnummeret fremgår.

Gå derefter ind på IF's svenske hjemmeside eller Tenant's hjemmeside (søg på
google - kan ikke huske hjemmesideadresserne) og tast registreringsnummeret
ind og se prisen.

Jeg bor i et belastet område i Göteborg, er 27 år, 1 års skadefri kørsel,
har fuld forsikring med ekstra dækning i visse tilfælde mod eks. hærværk,
dyrkollision osv. og kører i en Volvo S60 T5 med 250 hk.

Min forsikring er på 9200 SEK (ca 7300 dkr) årligt. Jeg får lidt rabat
gennem mit arbejde og rabat fordi jeg har indboforsikring samme sted.

Held og lykke (har du bil nu er det smidigst at sælge den i dk og købe en
ny/brugt i Sverige)

VH Esben

Fra : Lars Knudsen

Dato : 19-08-06 20:53

On 19 Aug 2006 08:00:36 -0700, "Troels Nielsen"
<faerch_dk@hotmail.com> wrote:

> [...]
>nummer....den kan jeg så ikke klare endnu (måske).
>
>Nogen der kender nogle gode sider med info om det?

Det er svært at få oplyst priser uden at have en konkret bil og svensk
personnummer. Præmien afhænger også meget af hvor du bor og din
alder+hvor længe du har haft kørekort.

Jeg har 32 og har haft kørekort siden jeg var 18. Bor ude på
bøh-landet i Sverige og betaler for fuld kasko-forsikring med 6000 sek
i selvrisiko på kaskoskader og reduceret selvrisiko for
parkerings/hærværk mm skader (Plus-forsikring, hos IF):

Cirka 8000 sek/årligt for en 2002 BMW 530dA touring uden
km-begrænsning.

Cirka 4500 sek/årligt for en 1999 Peugeot 406 coupé 3.0V6 med max
20.000 km årligt.

De tyske luksusmærker (BMW, Mercedes specielt - Audi er vist
billigere) er dyrere at forsikre. Malmö centrum er også dyr, specielt
hvis du parkerer på gaden.

** lars