findes der en ctrl + alt + del funktion so~
Fra : JK

Dato : 16-01-01 11:15

Jeg har nogle spørgsmål til de kloge hoveder.

1. Min kærreste arbejder på en Mac (med OS 8.1), -hun anvender programmet
QuarkXpress 4.1 - hver gang hun skal printe låser maskinenen næsten hele
systemet, og hun kan ikke lave andre ting i den mellemliggende periode, før
udskriften er færdig - Er Mac'en sat forkert op, siden multitasking blir'
sat fuldstændig ud af funktion - og i få fald, hvad kunne der være galt ? -
jeg troede netop, at Multitasking var Mac'ens stærke side - men her kan der
åbenbart kun laves én ting ad gangen ?

2. Findes der ikke en form for CTRL+ALT+DEL som bringer en job/process-liste
op (som den der findes i Windows) - for problemet er, at et program f.eks.
Quark jo stadig godt kan gå ned, og iøjeblikket tar' programmet så resten af
Mac'en med sig i købet og resultatet er, at maskinen skal slukkes totalt, og
genstartes helt forfra hvilket naturligvis er meget tidskrævende, for ikke
at sige irriterende ! -> findes der så ikke en tilsvarende funktion som i
Windows, hvor man kan lukke det program ned som "svarer ikke" ?

Jeg er selv total analfabet mht. Mac'er - så jeg vil være taknemmelig for
alle svar

mvh
JK

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-01-01 11:35

In article <9416sr$22ut$1@news.cybercity.dk>, "JK" <dempsey@email.dk>
wrote:

> [...]
> maskinenen næsten hele systemet, og hun kan ikke lave andre ting i
> den mellemliggende periode, før udskriften er færdig

Hun skal ind i vælgeren og slå baggrundsudskrift til.

> jeg troede netop, at Multitasking var Mac'ens stærke side

Ikke endnu. Lige nu er det vel nærmest en af dens svage sider.

> 2. Findes der ikke en form for CTRL+ALT+DEL som bringer en
> job/process-liste op (som den der findes i Windows) -

Nej, men man kan nogen gange tvinge et program til at lukke, ved at
trykke ALT Æble Escape.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : JK

Dato : 16-01-01 12:41

"Martin Edlich" <nogen@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ikke endnu. Lige nu er det vel nærmest en af dens svage sider.
> Nej, men man kan nogen gange tvinge et program til at lukke, ved at

Tak for svarene

mvh
JK

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 17-01-01 09:31

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> Ikke endnu. Lige nu er det vel nærmest en af dens svage sider.

Så snart MacOS X er ude, skulle det jo hjælpe. Så bliver Mac'en
pludselig en UNIX-maskine.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.