/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Basta - gryden skal holdes i kog - debatin~
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 17-08-06 21:28

Synes at den var gået lidt i stå.

Så her er så lidt ved til bålet.


[kopi af indlæg debat TV2]
Basta bør have gevaldigt ondt i fødderne efter sådanne fodskud i egen fod.

Det var noget af det værste journalistik jeg i lang tid har oplevet.

På det nærmeste overfalder Jesper Rainer på hans kontor med kameraet i
hovedet stiller spørgsmål, første gang Jesper åbner munden afryder Kahr ham
med en ny byge af spørgsmål.

Havde der været tale om en dreven medie-lus som var vandt til at begå sig
foran et kamera havde du allerede været mødt tavshed efter din indledende
svada.

Mage til misk mask skal man lede længe efter, har journalister da
overhovedet ikke mere skabt nogen form for sund fornuft i hovedet

Hvis ikke TV2's ledelse kommer på banen i dette her tilfælde står det være
til på kvægtorvet end jeg overhovedet kunne forstille mig.

Indslaget bærer præg af fuldstændig mangel på baggrundsresearch, hvordan kan
man tillade en udsendelse godkendt, alene på mundtlige udsagn og tre mails?

Det som Jesper Rainer efterfølgende har oplagt på hans hjemmeside kunne med
en minimum af arbejdindsat inden udsendelsen, havde været bragt frem i
dagens lys.

Selv afslutningen med FDM som dommer fremstår som en tynd kop te og ganske
uanvendelig, p.g.a. filmen allerede i Polen knækkede da Finn med djævelens
vold og magt skal have bilen med hjem (var det fordi TV2 sponserede
hjemtransporten?)

Jesper indrømmer på hans hjemmeside at der var ting som han - set i
bakspejlet skulle have gjort anderledes.

Finn Holm får som usendelsen fremstilles en sag på benene alene på 3 mail's.
Det eneste der i så fald er at sige, Finn Holm er utrolig dygtig til
manipulation, eller der er tale om ualmindelige uintiligente journalister.

Som sagen i dag (to dage efter) står, fremstår Jesper Rainer som den absolut
mest hæderlige i den sag



 
 
Morten Fruergaard (17-08-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 17-08-06 21:47

Hans L. Jørgensen wrote:
> Som sagen i dag (to dage efter) står, fremstår Jesper Rainer som den
> absolut mest hæderlige i den sag


Umiddelbart ja.

Virker lidt som dengang de dømte alle synshaller til at være svindlere pga.
EEN medarbejder i EEN synshal, som modtog bestikkelse...


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Brian (18-08-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 18-08-06 08:31

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:44e4d5a6$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
> Hans L. Jørgensen wrote:
>> Som sagen i dag (to dage efter) står, fremstår Jesper Rainer som den
>> absolut mest hæderlige i den sag
>
>
> Umiddelbart ja.

Kan kun give dig ret, men det kunne alligevel være spændende at vide,
hvorfor det tog 8mdr. Det kan da umuligt alene være pga. nogle dele de ikke
kunne skaffe - SÅ lang tid tager det da heller ikke.



Torben Scheel (18-08-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 18-08-06 08:41

Brian wrote:

> Kan kun give dig ret, men det kunne alligevel være spændende at vide,
> hvorfor det tog 8mdr. Det kan da umuligt alene være pga. nogle dele de ikke
> kunne skaffe - SÅ lang tid tager det da heller ikke.
>
>
Har du læst Rainers forklaring/dokumentation? Det lugter lidt af
sammenblanding af at kunden ville skaffe nogle dele, og gerne ville
spare. Hvis Rainer bare skulle ringe til Porche og bestille, havde det
nok ikke taget så lang tid.

IMHO lader det til at Rainer ikke er gearet til restaurering af ældre
biler, men kan tilbyde billigere reparationer hvis det er en større
omgang man står overfor i en "almindelig" bil, eller man skal have lavet
et arbejdstungt standardjob som f.eks. saddelmagerarbejde.

Deres transporthistorie DK-PL er dog temmelig sjov, og vidner om et
firma der ikke er/var helt på skinner. At de accepterer at skulle køre
en defekt bil derned selv vidner dog om ret stor fleksibilitet.

--
vh
Torben

Per Henneberg Kriste~ (18-08-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 18-08-06 09:04

Torben Scheel wrote:
> Brian wrote:

> Deres transporthistorie DK-PL er dog temmelig sjov, og vidner om et
> firma der ikke er/var helt på skinner. At de accepterer at skulle køre
> en defekt bil derned selv vidner dog om ret stor fleksibilitet.

Nærmere mangel på erfaring.

--
Per, Esbjerg



Hans L. Jørgensen (18-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 18-08-06 08:49


"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:44e56cc3$0$4172$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> Kan kun give dig ret, men det kunne alligevel være spændende at vide,
> hvorfor det tog 8mdr. Det kan da umuligt alene være pga. nogle dele de
> ikke kunne skaffe - SÅ lang tid tager det da heller ikke.

Det Giver Jesper Rainers hjemmeside egentlig umiddelbart et fint billede af,
læs han gennemgang af brevveksling mellem ham og Finn Holm.

Jeg vil tro at Jesper i hans gennemgang af brevene, holder det faktuelle
absolut i højsædet, alt andet vil jo være et eklatant fodskud. Og så
uinteligent fremstår han nu ikke i mine øjne.

Kender ikke Jesper Rainer, men - på mig virkede det i udsendelsen nærmest
som om at han for enhver pris blot skulle "hænges ud", f.eks. afbrød
journalisten ham stort set hver gang han ville svare på stillede spørgsmål.

Men Brian - prøv nu at ta' et kig på hjemmesiden, for det ser jo ikke ud til
at komme yderligere fra TV2.



--
MVH Hans



KASO (18-08-2006)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 18-08-06 08:42

Tjah - det ser for mig ud til ikke at være "enten/eller" skyld - men snarere
"både/og".

Ihvertfald virker forklaringen med den såkaldte færdiggjorte lakering meget
søgt - en nylakeret bil behøver ingen polering for ikke at fremstå mat efter
en bilvask. Ydermere forklarede Rainer, at de jo bare skulle have poleret
den igen, hvis de havde poleret den nogle måneder før - derfor ventede de
til lige før udleveringen. Min bil behøver ikke polering med få måneders
mellemrum for ikke at fremstå mat.

Tilsvarende var der uafklarede spørgsmål ifht. FDM-testen - jeg synes, at
Rainer "glemmer" at besvare de kritikpunkter mht. toppakning m.m., der
fremkom her.

Omvendt virker det - hvis man skal tro mailkorrespondancen, som den
foreligger i stærkt redigeret form på hjemmesiden - som om der har været
tale om en kunde, der har været længe om at skaffe de ønskede
oplysninger/stumper.

Konklusion: Dårligt journalistisk arbejde - men omvendt ikke god reklame for
Rainer....



Torben Scheel (18-08-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 18-08-06 09:12

KASO wrote:
> Tjah - det ser for mig ud til ikke at være "enten/eller" skyld - men snarere
> "både/og".
>
> Ihvertfald virker forklaringen med den såkaldte færdiggjorte lakering meget
> søgt - en nylakeret bil behøver ingen polering for ikke at fremstå mat efter
> en bilvask. Ydermere forklarede Rainer, at de jo bare skulle have poleret
> den igen, hvis de havde poleret den nogle måneder før - derfor ventede de
> til lige før udleveringen. Min bil behøver ikke polering med få måneders
> mellemrum for ikke at fremstå mat.
>
Jeg er ret sikker på at FDM's dom er rigtig - at den har fået en
mellemslibning (af et lag klarlak) - måske før sidste omgang. Dok vil
man ikke normalt lade en bil stå efter mellemslibningen - det giver bare
ekstra arbejde. Enten skal den umiddelbart efter slibningen have sidste
gang klarlak, eller også skal den poleres. Hvis den kun har fået 1 gang
klarlak bør den ikke poleres - der bliver alt for lidt slidlag. På
billederne kan jeg ikke bedømme om den har fået flere lag klarlak.

Det eneste dar er klart udfra "facts" er at bilen ikke var færdig, men
at en del arbejde var udført. Resten er påstand mod påstand.

--
vh
Torben

Hans L. Jørgensen (18-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 18-08-06 12:21


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44e57667$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Jeg er ret sikker på at FDM's dom er rigtig - at den har fået en
> mellemslibning (af et lag klarlak) - måske før sidste omgang. Dok vil man
> ikke normalt lade en bil stå efter mellemslibningen - det giver bare
> ekstra arbejde. Enten skal den umiddelbart efter slibningen have sidste
> gang klarlak, eller også skal den poleres. Hvis den kun har fået 1 gang
> klarlak bør den ikke poleres - der bliver alt for lidt slidlag. På
> billederne kan jeg ikke bedømme om den har fået flere lag klarlak.
>

Det virker nu lige så meget som det er miljøet (værksted med støv) bilen har
stået i der er skyld i matheden i lakken, dog er det jo ikke til endegyldigt
at udlede af de viste billeder.


> Det eneste dar er klart udfra "facts" er at bilen ikke var færdig, men at
> en del arbejde var udført. Resten er påstand mod påstand.
>

Finn's klare udmelding er vel også i høj grad sammenholdt med manglende
dele, et ikke uvæsentlig argument til fordel for Jesper Rainer. Han fik jo
reelt set ikke chancen for at gøre arbejdet færdigt.



--
MVH Hans



Torben Scheel (18-08-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 18-08-06 12:33

Hans L. Jørgensen wrote:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:44e57667$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg er ret sikker på at FDM's dom er rigtig - at den har fået en
>> mellemslibning (af et lag klarlak) - måske før sidste omgang. Dok vil man
>> ikke normalt lade en bil stå efter mellemslibningen - det giver bare
>> ekstra arbejde. Enten skal den umiddelbart efter slibningen have sidste
>> gang klarlak, eller også skal den poleres. Hvis den kun har fået 1 gang
>> klarlak bør den ikke poleres - der bliver alt for lidt slidlag. På
>> billederne kan jeg ikke bedømme om den har fået flere lag klarlak.
>>
>
> Det virker nu lige så meget som det er miljøet (værksted med støv) bilen har
> stået i der er skyld i matheden i lakken, dog er det jo ikke til endegyldigt
> at udlede af de viste billeder.

Nej, du har ret - jeg gisner bare. Jeg synes dog at noget af det matte
lignede mellemslebet "appelsinhud" (lidt blanke punkter i det der var
bunden før slibningen, og jeg har aldrig set så meget støv på noget
værksted. Denne lak er lavet i min garage der bestemt ikke har et
optimalt miljø for autolakering : http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=989

>
>> Det eneste dar er klart udfra "facts" er at bilen ikke var færdig, men at
>> en del arbejde var udført. Resten er påstand mod påstand.
>>
>
> Finn's klare udmelding er vel også i høj grad sammenholdt med manglende
> dele, et ikke uvæsentlig argument til fordel for Jesper Rainer. Han fik jo
> reelt set ikke chancen for at gøre arbejdet færdigt.
>
Enig. En håbløs opgave, som var dårligt defineret fra starten. Klassisk
aftaleproblem, der intet har med Polen at gøre. Hvis jeg skal vælge den
der har fået færrest skrammer af historien bliver det Rainer efterfulgt
af Finn og som en sikker bundskraber Basta/TV2. Alle 3 parter har dog
tabt noget på misæren.

--
vh
Torben

KASO (18-08-2006)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 18-08-06 18:00


"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
news:fohFg.2852$4M7.761@news.get2net.dk...
>
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:44e57667$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Jeg er ret sikker på at FDM's dom er rigtig - at den har fået en
>> mellemslibning (af et lag klarlak) - måske før sidste omgang. Dok vil man
>> ikke normalt lade en bil stå efter mellemslibningen - det giver bare
>> ekstra arbejde. Enten skal den umiddelbart efter slibningen have sidste
>> gang klarlak, eller også skal den poleres. Hvis den kun har fået 1 gang
>> klarlak bør den ikke poleres - der bliver alt for lidt slidlag. På
>> billederne kan jeg ikke bedømme om den har fået flere lag klarlak.
>>
>
> Det virker nu lige så meget som det er miljøet (værksted med støv) bilen
> har stået i der er skyld i matheden i lakken, dog er det jo ikke til
> endegyldigt at udlede af de viste billeder.

FDM's dom var, at lakken var mat - og støv gør ikke bilen mat (når den er
vasket, som tilfældet var her).

>
>
>> Det eneste dar er klart udfra "facts" er at bilen ikke var færdig, men at
>> en del arbejde var udført. Resten er påstand mod påstand.
>>
>
> Finn's klare udmelding er vel også i høj grad sammenholdt med manglende
> dele, et ikke uvæsentlig argument til fordel for Jesper Rainer. Han fik jo
> reelt set ikke chancen for at gøre arbejdet færdigt.

Det kan vi ikke afgøre udfra det foreliggende - men det er et faktum, at
ting, som han påstod _var_ færdige, ikke var udført eller færdiggjort -
f.eks. lakering og toppakning. Så uanset hvad, var der faktuelle "fejl" i
hans påstande, hvilket ikke taler for hans troværdighed.



Hr. Jensen (18-08-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 18-08-06 08:59

Den Thu, 17 Aug 2006 22:27:53 +0200 sendte "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXget2net.dk> følgende røgsignaler:
>Det var noget af det værste journalistik jeg i lang tid har oplevet.
>
>På det nærmeste overfalder Jesper Rainer på hans kontor med kameraet i
>hovedet stiller spørgsmål, første gang Jesper åbner munden afryder Kahr ham
>med en ny byge af spørgsmål.

Jeg glemte at se programmet, men det lyder som en Tarantino
sci-fi-film, eller mangler der bare et bogstav og et komma hist og
her?

--
"Charlie.....?
Kunne du ikke tænke dig at købe din
kælemus tilbage, hva'?
Slangen var ikke sulten alligevel...."

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408881
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste