Anbefaling af "helårsdæk" til bil...
Fra : Mads Stetter

Dato : 17-08-06 14:24

Hej

Jeg står og skal indvestere i nogle nye dæk til min mors bil.

Dækkene skal sidde på bilen hele året rundt...

Har tænkt på at købe noge Turanza ER300, men er de kun gode som sommerdæk??

MVH Stetter

Fra : Christopher Stein

Dato : 17-08-06 14:32

Mads Stetter skrev:
> [...]
>
> Dækkene skal sidde på bilen hele året rundt...
>
> Har tænkt på at købe noge Turanza ER300, men er de kun gode som sommerdæk??

hvilket prisleje snakker vi om?

Fra : Mads Stetter

Dato : 17-08-06 14:57

Christopher Stein wrote:

> hvilket prisleje snakker vi om?

Det skal være gode dæk, og størrelsen er 165/65 R14 monteres på en punto!

Så prisen er ikke så vigtig, mere kvaliteten!

MVH Stetter

Fra : alten

Dato : 17-08-06 14:39

Goodyear Vecor 5 eller Goodyear Eagle Vector EV-2 skulle være gode.

se priser her:

http://daekonline.dk (her er også links til anmeldelser)

http://www.daekpriser.dk/

mvh,
Henrik

Fra : Mads Stetter

Dato : 17-08-06 15:02

alten wrote:
> Goodyear Vecor 5 eller Goodyear Eagle Vector EV-2 skulle være gode.

> [...]

Dem vil jeg lige kigge lidt på, tak for input...

MVH Stetter

Fra : Davidsen

Dato : 18-08-06 15:59

"alten" <antispam@edew.dk> skrev i en meddelelse
> Goodyear Vecor 5 eller Goodyear Eagle Vector EV-2 skulle være gode.

> [...]

Kørte et par år med Goodyear Vector 5 på min Citroen ZX. Glimrende både til
sommer- og vinterkørsel, men da det var en gl.dags diesel, og da jeg ikke
prøvede andre dæk i bilens levetid, kan jeg ikke udtale mig om dækstøj og
slidtage.
Men som sagt, glimrende dæk - og til en fornuftig pris (mener jeg gav ca.
kr. 300/stk.)

Mvh
Davidsen

Fra : Kent Glerup

Dato : 17-08-06 14:57

On Thu, 17 Aug 2006 15:23:47 +0200, "Mads Stetter" <stetter@gmail.com>
wrote:

>Har tænkt på at købe noge Turanza ER300, men er de kun gode som sommerdæk??

Det er rigtig gode sommerdæk!
Men jeg vil ikke anbefale dem til vinterbrug.. Vi fik hurtigt nogle
vinterdæk på da sneen kom! ER300'erne kunne slet ikke stå fast.

/Kent Glerup

Fra : Mads Stetter

Dato : 17-08-06 15:01

Kent Glerup wrote:

> Det er rigtig gode sommerdæk!
> Men jeg vil ikke anbefale dem til vinterbrug.. Vi fik hurtigt nogle
> vinterdæk på da sneen kom! ER300'erne kunne slet ikke stå fast.
>
> /Kent Glerup

Ok, de er hermed valgt fra...

Kan man evt. sætte en alternativ størrelse på fælgen (Er nu monteret med
165/65 R14), eller er den størrelse meget normal og tilgængelig i de fleste
mærker?

MVH Stetter

Fra : Hans Pedersen

Dato : 17-08-06 20:32

On Thu, 17 Aug 2006 16:01:10 +0200, "Mads Stetter" <stetter@gmail.com>
wrote:

>Kan man evt. sætte en alternativ størrelse på fælgen (Er nu monteret med
>165/65 R14), eller er den størrelse meget normal og tilgængelig i de fleste
>mærker

Du kan lege med størrelser her:
http://www.toyotaextreme.dk/daekregn.asp

Dog er den omtalte størrelse relativ normal, og det skulle da være til
at få et sæt dæk til fornuftige priser. :)

Tricker er, at bestille på www.daekonline.dk og så få monteret hos
Quickpot til lige under 100 kr. pr. hjul.
--
Hans Pedersen, Varde
Citroën Xantia 1.8 16V Limité Weekend

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-08-06 15:02

"Mads Stetter" <stetter@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg står og skal indvestere i nogle nye dæk til min mors bil.
>
> Dækkene skal sidde på bilen hele året rundt...

Vredestein Qatrack2 kan jeg anbefale, og de er i den billige ende hos
reifendireckt.de/ daekonline.dk. . Afh. af kursen kan der spares ved at
handle i DE. . Hvis de skal være noget værd i sne, sæt ikke bredere dæk på
end std., så hellere gå en "hastighedkode" op end nødvendigt, fx fra T. til
H., koderne er forklaret på siden- Kan ikke huske dem, kun at jeg kan nøjes
med H, men bruger V :).

Fra : Anders Majland

Dato : 18-08-06 09:48

> Jeg står og skal indvestere i nogle nye dæk til min mors bil.
> Dækkene skal sidde på bilen hele året rundt...

Hvor meget kører hun ?
Hvis hun ikke kører ret meget men har brug for bedst muligt greb om
vinteren så overvej vinterdæk - Om sommeren har de kun 80% af
slidstyrken af sommerdæk, men bedre gren om vinteren end helårsdæk