Kørselsregnskab på en gammel svend i kroat~
Fra : Mads Stetter

Dato : 17-08-06 11:47

Hej Alle

Har lige været et smut i Kroatien med kæresten. Vi kørte i vores gamle Golf
TD fra '89 med 300.000km på bagen!

Turen blev kørt med 125km/t det meste af vejen, og indebar kø i 30+ grader i
3 timer!

Jeg har smidt regnskabet inde på dk.binaer.motor

Til orientering brugte bilen 400ml olie på turen hvilket man må sige er
acceptabelt!?

MVH Stetter

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-08-06 13:26

Mads Stetter wrote:
> Hej Alle

> Har lige været et smut i Kroatien med kæresten. Vi kørte i vores
> gamle Golf TD fra '89 med 300.000km på bagen!

Min havde kørt 415.000, da jeg solgte den ....

> Turen blev kørt med 125km/t det meste af vejen, og indebar kø i 30+
> grader i 3 timer!

Efter speedo?

Til sammenligning kører jeg 18,75 pr. liter ved ægte 120 km/t i minTDI G3.

> Jeg har smidt regnskabet inde på dk.binaer.motor

Mine målinger på min gamle GTD gav 20 km/l ved ægte 100 km/t.
På min G3 TDI kører jeg 23.5 km/l ved ægte 120 km/t.

> Til orientering brugte bilen 400ml olie på turen hvilket man må sige
> er acceptabelt!?

Det er det nok, men det er stadig mere end min den gamle brugte ;)

Det er en rigtig god maskine der er i GTD`eren. Vær sød ved den når den er
kold og den er sød ved dig.

Min havde iøvrigt 100 HK og kunne løbe 178 km/t efter stopur. Den var blevet
gearet i 5. gear, husker dog ikke hvor mange procent.

--
Per, Esbjerg

Fra : Mads Stetter

Dato : 17-08-06 14:53

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Min havde kørt 415.000, da jeg solgte den ....

> Efter speedo?

Kørte ægte 120km/t det meste af tiden (Efter GPS)

> Mine målinger på min gamle GTD gav 20 km/l ved ægte 100 km/t.
> På min G3 TDI kører jeg 23.5 km/l ved ægte 120 km/t.

Passer meget godt... Sidst jeg var i kroatien med den kørte den 19,7km/l i
snit, og der kørte vi ægte 100km/t

> Det er en rigtig god maskine der er i GTD`eren. Vær sød ved den når
> den er kold og den er sød ved dig.

Yes, den kører bare derud af!

MVH Stetter

Fra : Stefan

Dato : 17-08-06 17:00

> [...]
>
> Jeg har smidt regnskabet inde på dk.binaer.motor
>
> Til orientering brugte bilen 400ml olie på turen hvilket man må sige er

Syntes det er lavt med 16,7 km/l jeg skal da lige regne på min senere.

Stef

Fra : Stefan

Dato : 17-08-06 17:34

> Syntes det er lavt med 16,7 km/l jeg skal da lige regne på min senere.

Nææ det minder meget om min, kørsels mønster 120-140 km/t motorvej fra
Randers til Århus og kørsel gennem by i begge ender med hvad der nu er af kø
osv., i starten kørte jeg ad landevejen hjem. Gnm. snit 17,3 km/l over 4686
km, bilen har 540kkm på bagen, motoren ca 370kkm.

Det er en dejlig motor, lidt svag, men så er kørselsmønsteret jo også
derefter

Stef

Fra : Stefan

Dato : 17-08-06 17:36