lille bil med rummeligt bagagerum?
Fra : cj

Dato : 15-08-06 16:49

Hej,

Jeg skriver herinde i håb om at en af jer kan hjælpe mig....

Jeg vil gerne forhører mig om I har nogle erfaringer med mindre biler der
har "store" bagagerum...? Med mindre biler tænker jeg en størrelse der
ligner Peugeot 206 eller 307.

Hvad kan sådan et bagagerum rumme så at sige? (en barnevogn f.eks?)

Håber I kan hjælpe

Venligst

Carina

Fra : C boy

Dato : 15-08-06 17:12

"cj" <cjrocksthehouse@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> ligner Peugeot 206 eller 307.
>
> Hvad kan sådan et bagagerum rumme så at sige? (en barnevogn f.eks?)

Skoda Fabia combi..den er større end 206 SW, og jeg kan have en lille
klapvogn (slået sammen), og en trille gigant barnevogn (slået sammen uden at
tage hjul af, kassen er ikke slået sammen) i bagagerummet.

Fra : Anders Majland

Dato : 15-08-06 17:28

> Skoda Fabia combi..den er større end 206 SW, og jeg kan have en lille
> klapvogn (slået sammen), og en trille gigant barnevogn (slået sammen
> uden at tage hjul af, kassen er ikke slået sammen) i bagagerummet.

Lige de 2 biler vi havde i slutspurten i 2004 - og skal man have lige så
stort et bagagerum som fabia'en i prisklassen er det vist kun suzuki
liana og et par koreanere der kan være med. Alternativt så give køb på
udseendet og se på "varevognene" som berlingo/partner/kangoo mf.

Men mhs til om en en kombination af bil/barnevogn lader sig gøre uden
for meget besvær er at det bare at prøve ad - Det kan være små forskelle
på geometrien i bagagerummet der afgør om det er nemt eller ej ...

Så Carina - hvis du allerede har barnevognen så tag den med ud og prøv
biler - alternativt så tag ud og prøv bilen og kør omkring en
barnevognsforhandler med den ...

Jeg har ikke prøvet at putte vores gamle (2000'er) skandia i fabia'en.
Den var Thomas vokset ud af inden vi fik bilen, men den kan ikke puttes
bag i en ford mondeo sedan uden at hjul og kasse skal, mens den var nemt
at smide i den maxda 626 st.car vi havde den gang.

Nu kiggede jeg så lige på babysam's hjemmesider. Der skrive de kun hvad
stellet fylder uden hjul... Jeg mener at det er meget meget interessant
hvad den fylder når den bare er klappet sammen, men stadig med kasse og
hjul på. Det er den øvelse der i det daglige skal gøres ved
dagpleje/børnehave (eller måske kun mandag/fredag - de færreste steder
kan den få lov at står der fast)

Fra : Deaster

Dato : 15-08-06 17:56

cj skrev:
> [...]
> ligner Peugeot 206 eller 307.
>
> Hvad kan sådan et bagagerum rumme så at sige? (en barnevogn f.eks?)

Skoda Octivia II stationcar.

Jesper
Lidt fotos:
http://www.pbase.com/jesper_juul

Fra : Kent Glerup

Dato : 15-08-06 19:41

On Tue, 15 Aug 2006 17:48:52 +0200, "cj" <cjrocksthehouse@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg vil gerne forhører mig om I har nogle erfaringer med mindre biler der
>har "store" bagagerum...? Med mindre biler tænker jeg en størrelse der

Tjah.. Fabia Combi..
Vores Emmaljunga klapvogn kan bare klappes ned og stilles ind.
Vores Odder barnevogn skal ha' kassen af, så ryger stellet ind med
hjulene påmonteret, og derefter kassen.
En 206SW kan ikke klare en Odder barnevogn på denne måde.

/Kent Glerup

Fra : Kent

Dato : 15-08-06 21:19

"cj" <cjrocksthehouse@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligner Peugeot 206 eller 307.
>
> Hvad kan sådan et bagagerum rumme så at sige? (en barnevogn f.eks?)

Æv - nu minder du mig jo mig om den dejlige Fabia Combi 1,9 TDI,
vi har bestilt og gerne skulle få om max 2 måneder .

Som de andre siger, så ville Combi'en være et rigtigt godt valg for
jer med de kriterier, I har. Desuden - hvis I køber en TDI'er, er den
også meget økonomisk at køre I - men samtidig særdeles kvik! Især
hvis du/I køber 1,9'eren selvfølgelig.

Vh
Kent

Fra : cj

Dato : 16-08-06 10:51

Hej Kent,

Beklager påmindelsen hehe
TDI ja det lyder mere økonomisk....i det lang løb med benzin/diesel osv.,
går jeg ud fra... for den er jo ikke ligefrem billig!?
Når vi skal udskifte vores lille AX, så har vi ikke lyst til at skulle af
med mere end 100.000 kr (jeg er studerende).
Men jeg kan jo kigge mig om på bilbasen eller andre brugtbil hjemmesider.

så tak for tippet :)

Fra : Hafnia

Dato : 16-08-06 13:54

> [...]
> med mere end 100.000 kr (jeg er studerende).
> Men jeg kan jo kigge mig om på bilbasen eller andre brugtbil hjemmesider.

tror nu ikke du går galt i byen med en skoda..

http://www.fdim.dk/?vis=pagepress&id=61&pid=529

Fra : Kent

Dato : 16-08-06 18:21

> [...]
> TDI ja det lyder mere økonomisk....i det lang løb med benzin/diesel osv.,
> går jeg ud fra... for den er jo ikke ligefrem billig!?

Hvis du sammenligner fx Fabia Combi TDI med andre biler med
samme plads og økonomi, så er Fabia'en faktisk direkte billig. Du får
rigtigt meget for skejserne .

> Når vi skal udskifte vores lille AX, så har vi ikke lyst til at skulle af
> med mere end 100.000 kr (jeg er studerende).

Nej, så er TDI selvfølgelig udelukket - men du skrev ikke noget om,
hvad bilen måtte koste.

> Men jeg kan jo kigge mig om på bilbasen eller andre brugtbil hjemmesider.
>
> så tak for tippet :)
>
> Venligst
> Carina

Ja, kig dig omkring. Som andre har skrevet, ville det nok ikke være
nogen dårlig ide at kigge jer om efter en brugt skoda.

Der er dog også andre muligheder.

Prøv at kigge disse links:

Seat st.car:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=632900143&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=209200373&page=2

Renault st. car:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=258801546&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=187500095&page=2

God jagt .

Kent.

Fra : cj

Dato : 15-08-06 21:21

Hej,

Mange tak for alle jeres svar... Jeg må gøre som foreslået, prøvekører bilen
(evt. en Skoda st.car af en art) og så teste (hos en Babysam evt.) om en
barnevogn(Odder) kan være i bagagerummet.

Igen, tak for jeres hjælp....det giver mig nu mulighed for at kigge hvad
sådan en Skoda mon koster brugt

Venligst

Carina

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 16-08-06 13:55

> [...]
> ligner Peugeot 206 eller 307.
>
> Hvad kan sådan et bagagerum rumme så at sige? (en barnevogn f.eks?)

I vores Mitsu SS, har vi ikke haft prob. med barnevogne, klapvogne og lign.
De kan endda have barnevognen og klapvognen på samme tid hvis de står oven
på hinanden. Vi har også haft en tvillinge barnevogn, den skulle godt nok
stå på højkant.

En ting du skal være obs. på er om der er en kant ned i baggagerummet, det
er et irritationsmoment hvis der er, så skal alt løftes ned i bagagerummet
og op ad bagaggerummet, det er rarere hvis man stiller tingene ind i og
tager ud af! De rigtige stationcars er dette ikke et problem.

Stef

Fra : cj

Dato : 17-08-06 16:22

Tak for tippet Stef, det problem har jeg godt set på andre bilen- min
søsters Ford Mondeo har sådan et åndsvagt bagagerum...det er da ekstra hårdt
for ryggen at løfte det over den kant.

Carina