|
| Forurening Fra : Ole N |
Dato : 15-08-06 12:37 |
|
Hej NG
Forleden da jeg var til syn med min Passat tdi årg 2000 lå den ret højt med
forureningen (dog indenfor grænsen).
Synsmanden sagde at jeg nok burde få justeret pumpen for at sænke niveauet.
Er det ikke noget vrøvl ? er det ikke noget med at dyserne styres
elektronisk, og at det nærmere er der der skal gøres noget ?
Har kørt en del "bedstefar" på det seneste, måske trænger den snarer til en
langtur.
mvh
Ole
| |
ena (15-08-2006)
| Kommentar Fra : ena |
Dato : 15-08-06 20:43 |
|
Hvis det er en 90/110 hk så er den med Bosch VP37 pumpe - den kan justeres,
hvis det er en med Pumpe Dyse kan intet justeres, det er først for nyligt at
VW har meddelt at de går over til commonrail med elektrisk aktiverede
injektorer .
Udover at checke løftehøjden på pumpen (hvis du har en med 90/110 hk) ville
jeg nok få renoveret dysserne (gælder såvel pumpe dysse som dem med VP37) -
det er som regel slidte dyser der medfører for høj opasitet
(partikkelforurening) dyserne kan fx renoveres af Kam Diesel i hedehusene
(bosch hedehusene) - dyserne tages ud og der monteres nye spidser og de
prøves i bænk hvorefter de er som nye'
"Ole N" <noname@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:44e1b1d6$0$139$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej NG
>
> Forleden da jeg var til syn med min Passat tdi årg 2000 lå den ret højt
> med forureningen (dog indenfor grænsen).
>
> Synsmanden sagde at jeg nok burde få justeret pumpen for at sænke
> niveauet.
>
> Er det ikke noget vrøvl ? er det ikke noget med at dyserne styres
> elektronisk, og at det nærmere er der der skal gøres noget ?
>
> Har kørt en del "bedstefar" på det seneste, måske trænger den snarer til
> en langtur.
>
> mvh
> Ole
>
>
>
| |
Ole N (16-08-2006)
| Kommentar Fra : Ole N |
Dato : 16-08-06 08:16 |
|
Hej
Det er en 115 HK med PD, som har kørt 250000,
Altså en renovering af dyserne.
Tak for hjælpen.
mvh
Ole Nielsen
"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse
news:44e223e7$0$84034$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hvis det er en 90/110 hk så er den med Bosch VP37 pumpe - den kan
> justeres, hvis det er en med Pumpe Dyse kan intet justeres, det er først
> for nyligt at VW har meddelt at de går over til commonrail med elektrisk
> aktiverede injektorer .
>
> Udover at checke løftehøjden på pumpen (hvis du har en med 90/110 hk)
> ville jeg nok få renoveret dysserne (gælder såvel pumpe dysse som dem med
> VP37) - det er som regel slidte dyser der medfører for høj opasitet
> (partikkelforurening) dyserne kan fx renoveres af Kam Diesel i hedehusene
> (bosch hedehusene) - dyserne tages ud og der monteres nye spidser og de
> prøves i bænk hvorefter de er som nye'
>
>
> "Ole N" <noname@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:44e1b1d6$0$139$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Hej NG
>>
>> Forleden da jeg var til syn med min Passat tdi årg 2000 lå den ret højt
>> med forureningen (dog indenfor grænsen).
>>
>> Synsmanden sagde at jeg nok burde få justeret pumpen for at sænke
>> niveauet.
>>
>> Er det ikke noget vrøvl ? er det ikke noget med at dyserne styres
>> elektronisk, og at det nærmere er der der skal gøres noget ?
>>
>> Har kørt en del "bedstefar" på det seneste, måske trænger den snarer til
>> en langtur.
>>
>> mvh
>> Ole
>>
>>
>>
>
>
| |
|
|