hvor finder jeg en gammel ford motor ?
Fra : martin

Dato : 15-08-06 08:34

Hej

jeg er på jagt efter en gammel ford kent motor 1600.
men, jeg er løbet tør for gode ideer. :-/.

Jeg har søgt på dataophug og den slags men der er ikke rigtigt noget..

Er her nogen der kender nogen på sjælland. eller ved noget om de gamle
ford'er..

bda kunne osse være sjov....( hvis den er billig )

Martin..

Fra : Zec

Dato : 15-08-06 09:35

Hvilken Mrk hører den til feks en MrkII. Fed bil
Er du sikker på at der ikke er nogle ophug som bare ikke har tastet den ind
i deres database pga alderen?
Hvor er du hen i verden?

Fra : martin

Dato : 15-08-06 10:09

"Zec" <dsl321502@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Hvilken Mrk hører den til feks en MrkII. Fed bil
> Er du sikker på at der ikke er nogle ophug som bare ikke har tastet den
> ind i deres database pga alderen?
> Hvor er du hen i verden?

Kbh / Hvidovre

Fra : martin

Dato : 15-08-06 12:29

jeg ved ikke lige hvad den ellers sidder i men et "711M" eller "120E" på
blokken ville være et plus

Fra : Steen Andersen

Dato : 15-08-06 16:38

> [...]
>
> Jeg har søgt på dataophug og den slags men der er ikke rigtigt noget..
>
> Er her nogen der kender nogen på sjælland. eller ved noget om de gamle

Ring til Nordjysk Autoophug og spørg efter Gert. Han ved meget om gamle
europæiske motorer. Jeg ved godt du spørger efter Sjælland, men hvis det nu
ikke lykkes, så.... I øvrigt sender alle de store huggere vist også bildele
landet rundt med fragtmand dagligt.

-Steen

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-06 16:44

On Tue, 15 Aug 2006 07:33:58 GMT, "martin" <nej@mail.dk> wrote:

> [...]
>ford'er..
>
>bda kunne osse være sjov....( hvis den er billig )

Min første tanke var om ikke du skulle prøve at søge efter
Ford-klubber, der findes så vidt jeg ved klubber for ejere af
forskellige modeller - Taunus, Capri, Escort osv. De kan måske hjælpe
dig.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Postal

Dato : 15-08-06 17:41

prøv på forumet
www.ford-klub-danmark.dk

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ford-klubber, der findes så vidt jeg ved klubber for ejere af
> forskellige modeller - Taunus, Capri, Escort osv. De kan måske hjælpe

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 15-08-06 18:54

"Postal" <postal@escort-cosworth.dk> skrev i en meddelelse
> prøv på forumet
> www.ford-klub-danmark.dk

Ja for der får alle jo bare svar på alt hvad man spørger om.....mage til
ringe forum skal man lede længe efter - måske er det kun mig der har haft
dårlig respons derinde?

--
Mvh Jacob
Tullende rundt i en bovlam Ford Mondeo 1,8 - '94.......

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-08-06 13:30

Jacob Bjørn wrote:

> [...]

> Ja for der får alle jo bare svar på alt hvad man spørger om.....mage
> til ringe forum skal man lede længe efter - måske er det kun mig der

Hvis der var en inde på forumet på www.clubgolf.dk der skrev at han kørte
rundt i en /bovlam/ Golf, så ville han nok også få meget lidt response af
mig :)

--
Per, Esbjerg
(tidligere medlem af www.ford-klub-danmark.dk :))

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 16-08-06 15:46

> Hvis der var en inde på forumet på www.clubgolf.dk der skrev at han kørte
> rundt i en /bovlam/ Golf, så ville han nok også få meget lidt response af
> mig :)

Se, det kan jeg så godt afsløre, at det har jeg _ikke_ skrevet derinde

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-08-06 15:54

Jacob Bjørn wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:44e30fc4$0$134$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Se, det kan jeg så godt afsløre, at det har jeg _ikke_ skrevet
> derinde

Dit rygte er måske løbet i forvejen ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 16-08-06 17:09

> Dit rygte er måske løbet i forvejen ;)

Hehe, åbenbart - men det er jo ikke løgn, det er et faktum, den _er_ jo
bovlam

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-08-06 18:03

martin wrote:
> Hej
>
> jeg er på jagt efter en gammel ford kent motor 1600.

Uha, det vækker minder om gamle dage

> men, jeg er løbet tør for gode ideer. :-/.
>
> Jeg har søgt på dataophug og den slags men der er ikke rigtigt noget..

Hvilke biler har du søgt efter ?
Motoren blev brugt i Escort Mk 1 + 2, Capri Mk 1, Cortina Mk 3 og vistnok
også nogle få stykker i Escort Mk 4.

> Er her nogen der kender nogen på sjælland.

http://hms.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=1918
Hel bil, men måske for dyrt ?

> eller ved noget om de gamle
> ford'er..

Hvad vil du vide ?

> bda kunne osse være sjov....( hvis den er billig )

BDA og billig i samme sætning, det rimer ikke

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Brian

Dato : 15-08-06 18:31

> Hvilke biler har du søgt efter ?
> Motoren blev brugt i Escort Mk 1 + 2, Capri Mk 1, Cortina Mk 3 og vistnok
> også nogle få stykker i Escort Mk 4.

Hvordan kan man kende motoren? Jeg har en kammerat, som har en 1.6l Escort
mk4 motor...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-08-06 18:37

Brian wrote:

> Hvordan kan man kende motoren? Jeg har en kammerat, som har en 1.6l
> Escort mk4 motor...

Er den med overliggende knast (og tandrem) ? I så fald er det en CVH.
Hvis den er en OHV maskine (stødstangsmotor), så er det sandsynligvis en
Kent maskine.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Brian

Dato : 15-08-06 18:50

> Er den med overliggende knast (og tandrem) ? I så fald er det en CVH.
> Hvis den er en OHV maskine (stødstangsmotor), så er det sandsynligvis en
> Kent maskine.

Det er en stødstang motor - det re 95% sikkert. Jeg kan nemlig huske at han
fortalte at om den var lidt speciel idet at knastakslerne ikke trykkde
direkte på ventiler, men via nogle stænger. Det må da være en stødstagmotor
så :)

Fra : Brian

Dato : 15-08-06 18:50

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Det må da være en stødstagmotor så :)

Jeg hører ham da lige ad...

Fra : Brian

Dato : 15-08-06 19:18

> Er den med overliggende knast (og tandrem) ? I så fald er det en CVH.
> Hvis den er en OHV maskine (stødstangsmotor), så er det sandsynligvis en
> Kent maskine.

Det var ikke en stødstangsmotor...

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-08-06 15:55

"martin" <nej@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> jeg er på jagt efter en gammel ford kent motor 1600.
> men, jeg er løbet tør for gode ideer. :-/.

www.fmcs.nu er din ven. (Ford Motorsport Club Sweden)

-M
'05 BMW 325i E90
'86 Ford Sierra RS Cosworth

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-08-06 15:56

> [...]
> ford'er..
>
> bda kunne osse være sjov....( hvis den er billig )

Hvad med en YB'er? Den passer stort set ned i hullet. :)

-M
'05 BMW 325i E90
'86 Ford Sierra RS Cosworth