/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvorfor transportere vindmøllevinger i myl~
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 14-08-06 09:12

Hej NGs.

Er der nogen der kan sige mig hvorfor transportere man hele 4 lange,
langsomtkørende vindmøllevinger i myldretiden på motorvej E45
omkring Randers Hadsten og Århus ?
Trafikken var så langsom at vi fra stykket lige nord for Hadsten til
motorvejsfirkløveret mod Silkeborg kørte mellem 60 og 90 km/t,
hvilket resulterede i en del farlige opbremsninger og folk som ikke
kunne holde ordentlig afstand og trak ind og ud.
Kan det virkelig være rigtigt at man partou skal transportere sådanne
særtransporter lige i myldretiden ?
Hvis nu jeg ville klage, er det så politiet, Vejdirektoratet eller ?

X-Post: dk.politik.trafik, dk.fritid.bil
Fut: dk.politik.trafik
--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


 
 
Christian B. Andrese~ (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 14-08-06 14:45


Christian B. Andresen wrote:
> Hej NGs.
>
> Er der nogen der kan sige mig hvorfor transportere man hele 4 lange,
> langsomtkørende vindmøllevinger i myldretiden på motorvej E45
> omkring Randers Hadsten og Århus ?
> Trafikken var så langsom at vi fra stykket lige nord for Hadsten til
> motorvejsfirkløveret mod Silkeborg kørte mellem 60 og 90 km/t,
> hvilket resulterede i en del farlige opbremsninger og folk som ikke
> kunne holde ordentlig afstand og trak ind og ud.
> Kan det virkelig være rigtigt at man partou skal transportere sådanne
> særtransporter lige i myldretiden ?
> Hvis nu jeg ville klage, er det så politiet, Vejdirektoratet eller ?

Nu har jeg så fået svar fra Politiet:
Hej Christian.
Omhandlede transport er lovlig, idet der ikke er pålagt en spærretid
på denne vejstrækning.
Om spærretider kan du prøve www.trafikken.dk.
Med venlig hilsen
Færdselspolitiet i Århus
citat slut.

Stadig, hvorfor skal så mange mennesker generes ?


--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Daniel W Johansen (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Daniel W Johansen


Dato : 14-08-06 15:05

Tjaa jeg har nu aldrig døjet så meget med dem, færdes tit i aalborg og
ser dem rigtig tit køre afsted med dem og synes for det meste at de
vælger nogle fornuftige tidspunkter

(og nu vi er der henne omkring idiotiske personer.. hvorfor F******
vælger aalborg kommune så at starte vejarbejde op samme dag som størst
delen af danmarks befolkning starter på arbejde efter ferien, eller
ligeledes gå i gang med vejarbejde på de allervarmeste søndage hvor ALLE
skal til stranden.. Aalborg Kommunes vejvæsen er og bliver mig en gåde)

Christian B. Andresen skrev:
> Christian B. Andresen wrote:
>
>>Hej NGs.
>>
>>Er der nogen der kan sige mig hvorfor transportere man hele 4 lange,
>>langsomtkørende vindmøllevinger i myldretiden på motorvej E45
>>omkring Randers Hadsten og Århus ?
>>Trafikken var så langsom at vi fra stykket lige nord for Hadsten til
>>motorvejsfirkløveret mod Silkeborg kørte mellem 60 og 90 km/t,
>>hvilket resulterede i en del farlige opbremsninger og folk som ikke
>>kunne holde ordentlig afstand og trak ind og ud.
>>Kan det virkelig være rigtigt at man partou skal transportere sådanne
>>særtransporter lige i myldretiden ?
>>Hvis nu jeg ville klage, er det så politiet, Vejdirektoratet eller ?
>
>
> Nu har jeg så fået svar fra Politiet:
> Hej Christian.
> Omhandlede transport er lovlig, idet der ikke er pålagt en spærretid
> på denne vejstrækning.
> Om spærretider kan du prøve www.trafikken.dk.
> Med venlig hilsen
> Færdselspolitiet i Århus
> citat slut.
>
> Stadig, hvorfor skal så mange mennesker generes ?
>
>

Stig Sørensen (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Stig Sørensen


Dato : 14-08-06 15:51

Peter Dalgaard skrev bl.a.:
... hvorfor F******
> vælger aalborg kommune så at starte vejarbejde op samme dag som størst
> delen af danmarks befolkning starter på arbejde efter ferien, eller
> ligeledes gå i gang med vejarbejde på de allervarmeste søndage hvor ALLE
> skal til stranden.. Aalborg Kommunes vejvæsen er og bliver mig en gåde)

Hej Peter.

Den der udfører vejarbejdet har vel også ret til sommerferie.
Ang. søndagsarbejde så ville de sikkert også hellere være på stranden .

Hilsen Stig Sørensen



Peter Dalgaard (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 14-08-06 16:47

"Stig Sørensen" <ss@hamag.dk> writes:

> Peter Dalgaard skrev bl.a.:
> .. hvorfor F******
> > vælger aalborg kommune så at starte vejarbejde op samme dag som størst
> > delen af danmarks befolkning starter på arbejde efter ferien, eller
> > ligeledes gå i gang med vejarbejde på de allervarmeste søndage hvor ALLE
> > skal til stranden.. Aalborg Kommunes vejvæsen er og bliver mig en gåde)
>
> Hej Peter.
>
> Den der udfører vejarbejdet har vel også ret til sommerferie.
> Ang. søndagsarbejde så ville de sikkert også hellere være på stranden .
>
> Hilsen Stig Sørensen
>
>
Øhhhhhhh, Stig, det er altså ikke mig du citerer der! Mit navn er ikke
en gang nævnt i den post.

Aalborgs vejvæsen er mig i reglen ret underordnet da jeg bor i
Vanløse....

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Stig Sørensen (15-08-2006)
Kommentar
Fra : Stig Sørensen


Dato : 15-08-06 05:29

Hej Peter.

Det må du undskylde, det var jo pinligt.
Det er selvfølgelig Daniel jeg citerede.
Problemet er nok at han ikke underskriver sit indlæg

Hilsen Stig



Jesper Lauridsen (15-09-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Lauridsen


Dato : 15-09-06 21:53

On Tue, 15 Aug 2006 06:29:21 +0200, "Stig Sørensen" <ss@hamag.dk> wrote:

>Hej Peter.
>
>Det må du undskylde, det var jo pinligt.
>Det er selvfølgelig Daniel jeg citerede.
>Problemet er nok at han ikke underskriver sit indlæg

Problemet er snarere at du bruger Outlook Express.


Henrik Stidsen (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 14-08-06 18:04

Daniel W Johansen wrote on 14-08-2006 :
> hvorfor F****** vælger aalborg kommune så at starte vejarbejde op samme dag
> som størst delen af danmarks befolkning starter på arbejde efter ferien

Vejarbejderne har vel også holdt ferie ? ;)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Peter Dalgaard (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 14-08-06 15:11

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> writes:

> Christian B. Andresen wrote:
> > Hej NGs.
> >
> > Er der nogen der kan sige mig hvorfor transportere man hele 4 lange,
> > langsomtkørende vindmøllevinger i myldretiden på motorvej E45
> > omkring Randers Hadsten og Århus ?
> > Trafikken var så langsom at vi fra stykket lige nord for Hadsten til
> > motorvejsfirkløveret mod Silkeborg kørte mellem 60 og 90 km/t,
> > hvilket resulterede i en del farlige opbremsninger og folk som ikke
> > kunne holde ordentlig afstand og trak ind og ud.
> > Kan det virkelig være rigtigt at man partou skal transportere sådanne
> > særtransporter lige i myldretiden ?
> > Hvis nu jeg ville klage, er det så politiet, Vejdirektoratet eller ?
>
> Nu har jeg så fået svar fra Politiet:
> Hej Christian.
> Omhandlede transport er lovlig, idet der ikke er pålagt en spærretid
> på denne vejstrækning.
> Om spærretider kan du prøve www.trafikken.dk.
> Med venlig hilsen
> Færdselspolitiet i Århus
> citat slut.
>
> Stadig, hvorfor skal så mange mennesker generes ?

Fordi alt hvad der ikke er forbudt er tilladt... Hvis vindmøllefirmaet
har haft en økonomisk grund til at genere omverdenen (fx. undgå
overtid ved lastning, losning, eller kørsel), så er der ikke noget der
kan forhindre det.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Hans L. Jørgensen (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 14-08-06 15:31


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1155563099.597974.254580@h48g2000cwc.googlegroups.com...


Stadig, hvorfor skal så mange mennesker generes ?



Stadig ligså uforståeligt, folk går totalt i trance når de møder en
specieltransport, ja de jo nærmest parkerer på motorvejen noget i stil med
trafikbilledet ved trafikuheld på motorvejen.

Og så lige bestemt vingetransporter, de er jo ikke bredere end normal
lastbiltranporter.

Der er faktisk ikke nogen logisk grund til at folk ikke kan omkøre/overhale
sådanne transporter med normal hastighed på motorvejen.

Men - selvfølgelig er det nødvendigt at gøre noget ved problemet, det er dog
ikke så ligetil som nogle umiddelbart tror.


--
MVH Hans




ena (14-08-2006)
Kommentar
Fra : ena


Dato : 14-08-06 16:04


"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
news:3P%Dg.59$zw.32@news.get2net.dk...
>
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1155563099.597974.254580@h48g2000cwc.googlegroups.com...
>
>
> Stadig, hvorfor skal så mange mennesker generes ?
>
>
>
> Stadig ligså uforståeligt, folk går totalt i trance når de møder en
> specieltransport, ja de jo nærmest parkerer på motorvejen noget i stil med
> trafikbilledet ved trafikuheld på motorvejen.
>
> Og så lige bestemt vingetransporter, de er jo ikke bredere end normal
> lastbiltranporter.
>
> Der er faktisk ikke nogen logisk grund til at folk ikke kan
> omkøre/overhale
> sådanne transporter med normal hastighed på motorvejen.
>
> Men - selvfølgelig er det nødvendigt at gøre noget ved problemet, det er
> dog
> ikke så ligetil som nogle umiddelbart tror.
>
>
De fleste andre europæiske lande kræver special tilladelse til transport af
fx. møllevinger således at det ikke gererer unødvendigt, men åbenbart ikke
Danmark



alexbo (14-08-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 14-08-06 16:15


"ena" skrev

> De fleste andre europæiske lande kræver special tilladelse til transport
> af fx. møllevinger således at det ikke gererer unødvendigt, men åbenbart
> ikke Danmark

Mon ikke politiet har vurderet at denne vejstrækning er så lidt befærdet, at
man næsten ikke kan komme til at genere nogen,
og derfor ikke har pålagt den spærretid.

At skulle sætte hastigheden ned til 90 i myldretiden, kan da kun forskrække
bilister der er vant til at være helt alene på vejen.

mvh
Alex Christensen



Henrik Stidsen (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 14-08-06 18:05

It happens that alexbo formulated :
> At skulle sætte hastigheden ned til 90 i myldretiden, kan da kun forskrække
> bilister der er vant til at være helt alene på vejen.

Specialtransporterne må kun køre 60...

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Hans L. Jørgensen (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 14-08-06 18:14


"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.74797d68347718be.34878@news.hs235.dk...
>
> Specialtransporterne må kun køre 60...
>
Intet er mere forkert Henrik, det afhænger bl.a. af vægt og lasten
beskaffenhed længde og bredde. Mange må rent faktisk køre helt op til 80
km/t..



--
MVH Hans



Henrik Stidsen (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 14-08-06 18:56

It happens that Hans L. Jørgensen formulated :
>> Specialtransporterne må kun køre 60...

> Intet er mere forkert Henrik

Jo da, hvis jeg nu påstod at specialtransporter kun må køre 20km/t -
eller at Kina ligger på Fyn ;)

> , det afhænger bl.a. af vægt og lasten
> beskaffenhed længde og bredde. Mange må rent faktisk køre helt op til 80
> km/t..

Ok.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Hans L. Jørgensen (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 14-08-06 19:02


"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.74ab7d68b54dd120.34878@news.hs235.dk...
>
> Jo da, hvis jeg nu påstod at specialtransporter kun må køre 20km/t - eller
> at Kina ligger på Fyn ;)
>

Yak - Hmmm - så får du ret denne gang ;-/




--
MVH Hans



Hans L. Jørgensen (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 14-08-06 16:20


"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse
news:44e090f0$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:3P%Dg.59$zw.32@news.get2net.dk...
>
> De fleste andre europæiske lande kræver special tilladelse til transport
> af fx. møllevinger således at det ikke gererer unødvendigt, men åbenbart
> ikke Danmark
>

Det er ikke stort anderledes her i DK, men - naturligvis er det
nuanceforskelle som f.eks. hvor speciel en transport skal være før der skal
indhentes tilladelse til den pågældende transport.

I Danmark har man p.g.a. de mange specieltransporter med mølledele
formentlig forsøgt at lave det mindst muligt tidskrævende med tilladelser
o.s.v.. Hvilket jeg synes i det store hele fungerer fint.

Så mangler der blot at de andre bilister på motorvejen holder tungen lige i
munden og sørger for at komme omkring disse transporter, og ikke "parkerer"
i venstre spor og dermed sinker resten af trafikken.

Et er sikkert, de generelle tilladelser som ikke kræver specieltilladelse,
bør ikke rent trafikalt være noget problem, og det er _ikke_ selve
transporterne der er problemet men derimod den måde resten af trafikken
reagerer på.



--
MVH Hans
Som også til tider kører følgebil.



Jørgen M. Rasmussen (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 14-08-06 16:46


"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Stadig ligså uforståeligt, folk går totalt i trance når de møder en
> specieltransport, ja de jo nærmest parkerer på motorvejen noget i stil med
> trafikbilledet ved trafikuheld på motorvejen.
>
Elementært kære Watson, de ved somsædvanligt ikke hvad der er gang i, hvad
de selv har gang i, ser så nogle blinkende lygter og sætter det = politi,
Falck....., udrykning..



uffeb1@gmail.com (14-08-2006)
Kommentar
Fra : uffeb1@gmail.com


Dato : 14-08-06 16:11


Hans L. Jørgensen skrev:

> Stadig ligså uforståeligt, folk går totalt i trance når de møder en
> specieltransport, ja de jo nærmest parkerer på motorvejen noget i stil med
> trafikbilledet ved trafikuheld på motorvejen.

Måske fordi følgevognen mest af alt ligner et juletræ nytårsaften.
Mange kommuner ville sikkert gerne have det lysshow på deres lokale
juletræ.


> Og så lige bestemt vingetransporter, de er jo ikke bredere end normal
> lastbiltranporter.
>
> Der er faktisk ikke nogen logisk grund til at folk ikke kan omkøre/overhale
> sådanne transporter med normal hastighed på motorvejen.

Jo, nogle gange er der faktisk en meget logisk grund.
Igen den pokkers følgevogn.
Det er flere gange set at følgevognen lægger sig midt på striben
mellem de 2 baner på motorvejen.
Hvor føreren af følgevognen har lært dette ved jeg ikke,
men det er som sagt set flere gange (på Esbjerg-motorvejen).


> Men - selvfølgelig er det nødvendigt at gøre noget ved problemet, det er dog
> ikke så ligetil som nogle umiddelbart tror.

Måske skulle førerne på følgevognene på kursus.
De kunne så lære at dirrigere specialtransporten bedre.


--
mvh
Uffe Bærentsen


Henrik Stidsen (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 14-08-06 18:06

uffeb1@gmail.com submitted this idea :
> Det er flere gange set at følgevognen lægger sig midt på striben
> mellem de 2 baner på motorvejen.
> Hvor føreren af følgevognen har lært dette ved jeg ikke,
> men det er som sagt set flere gange (på Esbjerg-motorvejen).

Jeg har aldrig set dem overskride midterlinien men de ligger meget ofte
HELT ud til linien. Jeg tror det er for at tvinge folk til at holde
afstand til transporten.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Hans L. Jørgensen (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 14-08-06 18:36


<uffeb1@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1155568272.769604.84570@b28g2000cwb.googlegroups.com...


Jo, nogle gange er der faktisk en meget logisk grund.
Igen den pokkers følgevogn.
Det er flere gange set at følgevognen lægger sig midt på striben
mellem de 2 baner på motorvejen.
Hvor føreren af følgevognen har lært dette ved jeg ikke,
men det er som sagt set flere gange (på Esbjerg-motorvejen).

Du har så set noget som jeg ikke har set på noget tidspunkt,

Der hvor de gør det er det alene fordi de erfaringsmæssigt er tvunget til
det på almindelige veje med modgående trafik, hvor de i modsætning til på
motorveje skal køre foran transporten.

Og hvor de gør det er det alene fordi lasten også rager over i modsat
vejbane, og så er det vel ikke så underligt.

Jeg har selv været følgebil på bl.a. transporter fra Langeland og til
grænsen, på strækningen fra Rudkøbing til Nyborg var det tvingende
nødvendigt med følgevognen at gøre opmærksom på at der var tale om 5,5 meter
bredde transporter, og ja - det faldt ikke altid i god jord når man måtte
tvinge f.eks. en kassevogn ud i rabatten for at få ham til at nedsætte
hastigheden.

Måske skulle førerne på følgevognene på kursus.
De kunne så lære at dirrigere specialtransporten bedre.

Hmmm - hvor godt gennemtænkt synes du selv dit forslag er, følgebilen skal
kun være førerens ekstra øje og være behjælpsom.

På motorvejen er det kotyme at følgevognen via radio holder chauføren
orienteret om bagfrakommende trafik, og specielt andre lastbiler når man
kører 10-30 km/t langsommere end disse, derfor adviserer vi bagfra om
lastbiler, dette for at undgå at skulle "ride" på kanten af vigesporet,
hvilket ofte kan være en halsbrækkende affære

Nu er det jo sådan at chauføren på følgebilen skal være i besiddelse af
samme kategori kørekort som´chafutten på transporten.




--
MVH Hans



Uffe Bærentsen (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 14-08-06 22:21


"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
news:cw2Eg.93$Sw4.1@news.get2net.dk...

> Du har så set noget som jeg ikke har set på noget tidspunkt,

Så må jeg jo nok til at lege fotograf næste gang jeg er på vejen.


> Der hvor de gør det er det alene fordi de erfaringsmæssigt er tvunget til
> det på almindelige veje med modgående trafik, hvor de i modsætning til på
> motorveje skal køre foran transporten.
>
> Og hvor de gør det er det alene fordi lasten også rager over i modsat
> vejbane, og så er det vel ikke så underligt.

Hvis trækker+blokvogn holder sig i egen bane rager det jo netop ikke
udenfor.


> Jeg har selv været følgebil på bl.a. transporter fra Langeland og til
> grænsen, på strækningen fra Rudkøbing til Nyborg var det tvingende
> nødvendigt med følgevognen at gøre opmærksom på at der var tale om 5,5
> meter bredde transporter, og ja - det faldt ikke altid i god jord når man
> måtte tvinge f.eks. en kassevogn ud i rabatten for at få ham til at
> nedsætte hastigheden.
>
> Måske skulle førerne på følgevognene på kursus.
> De kunne så lære at dirrigere specialtransporten bedre.
>
> Hmmm - hvor godt gennemtænkt synes du selv dit forslag er, følgebilen
> skal kun være førerens ekstra øje og være behjælpsom.

Så burde de jo netop have øje for hvad føreren gør forkert.



--
mvh Uffe
Ikke længere Sierra 2,0i DOHC
Nu kun Tipo 1,6i (konebil)



Hans L. Jørgensen (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 14-08-06 22:41


"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44e0e94a$0$3464$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:cw2Eg.93$Sw4.1@news.get2net.dk...
>
> Så må jeg jo nok til at lege fotograf næste gang jeg er på vejen.
>
Jow da...
>
>
> Hvis trækker+blokvogn holder sig i egen bane rager det jo netop ikke
> udenfor.
>
Nej vel, men - når så lasten er eksempelvis 5,5 meter bred, så er det da
ofte vanskeligt i forbindelse med skilte o.s.v. i vejsiden ikke at skal over
i den modkørendes bane.
>
>
> Så burde de jo netop have øje for hvad føreren gør forkert.
>
Det er absolut også mit indtryk at der bliver snakket om det både under
kørslen og efterfølgende, altså - når vi mener noget kan gøres anderledes,
både af os og omgivelserne.


MVH Hans



Stefan (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Stefan


Dato : 14-08-06 17:07


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message
news:1155543098.780624.247640@p79g2000cwp.googlegroups.com...
Hej NGs.

-Er der nogen der kan sige mig hvorfor transportere man hele 4 lange,
-langsomtkørende vindmøllevinger i myldretiden på motorvej E45
-omkring Randers Hadsten og Århus ?

Og hvorfor er der så mange der kører 160 km/t på motorvejen og hvorfor er
landbrugsmaskiner ikke forbudt på offentlig vej, og hvorfor er der så mange
der kører med tåbelygter tændt ved højlys dag, hvorfor findes der cyklister
inde i byen når lastbilerne skal kunne komme rundt, hvorfor går alle
jernbaner ikke under vejene, hvorfor kører alle folk hjemmefra samtidigt som
mig, hvorfor skal folk absolut forbi en bil med trailer selvom den holder
hastighedsgrænserne etc. etc. etc.

Nææ det virkelige spørgsmål er hvorfor folk ikke slapper lidt mere af og
tager det stille og roligt, nyder ventetiden i køen ind i midtbyen med lidt
god musik, beundre den store møllevinge der laver energi fra vinden, holder
tilbage for den lille bil der også gerne vil forbi lastbilen etc....

Stef
Som hellere vil komme for sent i dette liv end for tidligt til det næste...




Ukendt (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-08-06 17:43


"Stefan" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
news:44e09fbc$0$143$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message
> news:1155543098.780624.247640@p79g2000cwp.googlegroups.com...
> Hej NGs.
>
> -Er der nogen der kan sige mig hvorfor transportere man hele 4 lange,
> -langsomtkørende vindmøllevinger i myldretiden på motorvej E45
> -omkring Randers Hadsten og Århus ?
>
> Og hvorfor er der så mange der kører 160 km/t på motorvejen og hvorfor er
> landbrugsmaskiner ikke forbudt på offentlig vej, og hvorfor er der så
> mange
> der kører med tåbelygter tændt ved højlys dag, hvorfor findes der
> cyklister
> inde i byen når lastbilerne skal kunne komme rundt, hvorfor går alle
> jernbaner ikke under vejene, hvorfor kører alle folk hjemmefra samtidigt
> som
> mig, hvorfor skal folk absolut forbi en bil med trailer selvom den holder
> hastighedsgrænserne etc. etc. etc.

enig.....men det VIRKELIG kriminelle er ...hvorfor vil folk ikke blænde ned
på motorvejen når de generer andre med det )

--
Tom



Henrik Stidsen (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 14-08-06 18:07

Tom expressed precisely :
> hvorfor vil folk ikke blænde ned på motorvejen når de generer andre med det
>

Fordi de så skulle sætte farten ganske meget ned...

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Stefan (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Stefan


Dato : 14-08-06 19:44

> Fordi de så skulle sætte farten ganske meget ned...
>
Ja de kunne jo faktisk risikere at komme under hastighedsgrænsen

Stef



Henrik Stidsen (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 14-08-06 20:22

Stefan explained :
>> Fordi de så skulle sætte farten ganske meget ned...

> Ja de kunne jo faktisk risikere at komme under hastighedsgrænsen

Nærlys skal oplyse 30 meter frem. Hvis du kører 110km/t bevæger du dig
ca. 30m i sekunder. Mao, hvis du kører 110km/t kun med nærlys vil du
sandsynligvis knap nok nå at reagere hvis der ligger noget på vejen.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Leonard (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 14-08-06 20:51

Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote:

>Nærlys skal oplyse 30 meter frem. Hvis du kører 110km/t bevæger du dig
>ca. 30m i sekunder. Mao, hvis du kører 110km/t kun med nærlys vil du
>sandsynligvis knap nok nå at reagere hvis der ligger noget på vejen.

Nu er der jo heldigvis forskel på skal og kan. Det er rigtigt at
nærlyset skal oplyse vejen mindst 30 m. foran bilen, men de fleste
biler er udstyret med nærlys der lyser mindst dobbelt så langt.
Det rækker dog stadig ikke til at kunne standse helt med en hastighed
ppå 110 eller 130 km/t.

--
Leonard

Aldrig mere holde i kø: http://oy-blu.dk/

Stefan (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Stefan


Dato : 14-08-06 21:41

> Nærlys skal oplyse 30 meter frem. Hvis du kører 110km/t bevæger du dig ca.
> 30m i sekunder. Mao, hvis du kører 110km/t kun med nærlys vil du
> sandsynligvis knap nok nå at reagere hvis der ligger noget på vejen.

I SpaceStar'en lyser den ca. 150 meter op og ca 800 meter på fjern, så det
er ikke et problem

Stef
Der ikke har behov for at køre med langt lys på motorvejen, jeg er ikke
mørkeræd. Og som heller ikke har behov for 60 lygter i snuden på vognen da
øjnene endnu ikke fejler noget videre.



jan@stevns.net (14-08-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 14-08-06 23:25

Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> skrev :

>Nærlys skal oplyse 30 meter frem. Hvis du kører 110km/t bevæger du dig
>ca. 30m i sekunder. Mao, hvis du kører 110km/t kun med nærlys vil du
>sandsynligvis knap nok nå at reagere hvis der ligger noget på vejen.

*skal mindst kunne*

At de fleste så lyser væsentligt længere er kun dejligt, så kan man
nemlig ofte opdage der ligger noget på vejen - selv ved
motorvejshastigheder ;)

(Jeg kører oftest kun med nærblus på - også på motorveje)


--
Jan_stevns

Koolberg (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Koolberg


Dato : 14-08-06 19:23



>
> Jeg har selv været følgebil på bl.a. transporter fra Langeland og til
> grænsen, på strækningen fra Rudkøbing til Nyborg var det tvingende
> nødvendigt med følgevognen at gøre opmærksom på at der var tale om 5,5 meter
> bredde transporter, og ja - det faldt ikke altid i god jord når man måtte
> tvinge f.eks. en kassevogn ud i rabatten for at få ham til at nedsætte
> hastigheden.
>
> Nu er det jo sådan at chauføren på følgebilen skal være i besiddelse af
> samme kategori kørekort som´chafutten på transporten.

> MVH Hans


Hmm, TVINGE en anden bil ud i rabatten for at han skal sætte farten
ned... vil du ikke godt gå ned og afleverer dit nok så store
kørekort, du er jo livsfarlig så...

Hele problemet er vel ikke special transporterne, men de folk der ikke
har erfaring nok i trafikken til at køre uden om disse. Bl.a. brian
som kommer i en kassevogn med for meget fart på, men derfor er der vel
ingen grund til at prøve på at få ham helt på spanden ved at tvinge
ham ud i rabaten.


Henrik Stidsen (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 14-08-06 19:27

Koolberg has brought this to us :
> Hele problemet er vel ikke special transporterne, men de folk der ikke
> har erfaring nok i trafikken til at køre uden om disse. Bl.a. brian
> som kommer i en kassevogn med for meget fart på, men derfor er der vel
> ingen grund til at prøve på at få ham helt på spanden ved at tvinge
> ham ud i rabaten.

Det er bedre at han smadrer sin bil mod specialtransportens gods ?

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Hans L. Jørgensen (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 14-08-06 19:34


"Koolberg" <j_koolberg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1155579805.488244.38620@i42g2000cwa.googlegroups.com...


Hmm, TVINGE en anden bil ud i rabatten for at han skal sætte farten
ned... vil du ikke godt gå ned og afleverer dit nok så store
kørekort, du er jo livsfarlig så...

Hele problemet er vel ikke special transporterne, men de folk der ikke
har erfaring nok i trafikken til at køre uden om disse. Bl.a. brian
som kommer i en kassevogn med for meget fart på, men derfor er der vel
ingen grund til at prøve på at få ham helt på spanden ved at tvinge
ham ud i rabaten.


Ser du Koolberg.

Nu er det jo ikke for min egen skyld jeg tvinger nogen

Men hvis "Brian" i kan bibringes forståelse på anden måde, er det for mig
alene et spørgsmål om sikkerhedrelaterede ting det handler om.

Hvis "Brian" uheldigvis kommer til at strejfe sådan et møllefundament kan
jeg forsikre dig om at det bliver ham der kommer til at flytte sig eller
rettere bliver flyttet, uden yderligere at tage stilling til Brian's
manglende lyst til at vige/give plads til den bredde transport, vil jeg
hellere sørge for at han forstår "budskabet" inden han selv eller andre som
han måtte ramme bliver slået til "lirekassemand", var jeg sikker på at det
kun var Brian det villle gå ud over - - - - - hmmm - nej det lader vi
ligge...



--
MVH Hans



Koolberg (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Koolberg


Dato : 14-08-06 19:49


Hans L. Jørgensen skrev:

>
> Nu er det jo ikke for min egen skyld jeg tvinger nogen
>
> Men hvis "Brian" i kan bibringes forståelse på anden måde, er det for mig
> alene et spørgsmål om sikkerhedrelaterede ting det handler om.
>
> Hvis "Brian" uheldigvis kommer til at strejfe sådan et møllefundament kan
> jeg forsikre dig om at det bliver ham der kommer til at flytte sig eller
> rettere bliver flyttet, uden yderligere at tage stilling til Brian's
> manglende lyst til at vige/give plads til den bredde transport, vil jeg
> hellere sørge for at han forstår "budskabet" inden han selv eller andre som
> han måtte ramme bliver slået til "lirekassemand", var jeg sikker på at det
> kun var Brian det villle gå ud over - - - - - hmmm - nej det lader vi
> ligge...
>
>
>
> --
> MVH Hans

Jo ser du Hans

Nu kører du jo der bag en transport for bl.a. at forhindre ulykker
ikke for at være skyld i dem. Nej det er da ikke bedre at han muligvis
brager op i godset, men hvis det skete vil jeg ikke tro at det vil gå
synderligt meget ud over transporten, men nok mest ud over ham selv.
Derimod hvis du tvinger manden ud i rabatten er der større
sansynlighed for han muligvis ender i modsat kørebane, hvor et frontal
sammenstød sansynligvis vil gøre mere skade på andre end hvis det
skete i egen bane.... mener bare ikke du på nogen måde kan
retfærdiggøre at tvinge en anden ud i en farlig situation, heller
ikke selvom han selv har startet en farlig situation ved ikke holde en
fornuftig fart.


Hans L. Jørgensen (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 14-08-06 19:59


"Koolberg" <j_koolberg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1155581358.020897.240540@75g2000cwc.googlegroups.com...


Jo ser du Hans

Nu kører du jo der bag en transport for bl.a. at forhindre ulykker
ikke for at være skyld i dem. Nej det er da ikke bedre at han muligvis
brager op i godset, men hvis det skete vil jeg ikke tro at det vil gå
synderligt meget ud over transporten, men nok mest ud over ham selv.
Derimod hvis du tvinger manden ud i rabatten er der større
sansynlighed for han muligvis ender i modsat kørebane, hvor et frontal
sammenstød sansynligvis vil gøre mere skade på andre end hvis det
skete i egen bane.... mener bare ikke du på nogen måde kan
retfærdiggøre at tvinge en anden ud i en farlig situation, heller
ikke selvom han selv har startet en farlig situation ved ikke holde en
fornuftig fart.

Pade :-/ tag dig nu sammen vi taler om modkørende trafik, her skal
følgevognen ligge foran, i modsætning til på motorvej.

En god øvelse er at læse inden du trækker hænderne ud fra rø,,n ;-/



--
MVH Hans




Christian B. Andrese~ (15-08-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 15-08-06 08:26


alexbo wrote:
> "ena" skrev
>
> > De fleste andre europæiske lande kræver special tilladelse til transport
> > af fx. møllevinger således at det ikke gererer unødvendigt, men åbenbart
> > ikke Danmark
>
> Mon ikke politiet har vurderet at denne vejstrækning er så lidt befærdet, at
> man næsten ikke kan komme til at genere nogen,
> og derfor ikke har pålagt den spærretid.

Tror du jyske motorveje er tomme for biler ?

> At skulle sætte hastigheden ned til 90 i myldretiden, kan da kun forskrække
> bilister der er vant til at være helt alene på vejen.

Tror du jyske motorveje er tomme for biler ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


alexbo (15-08-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 15-08-06 09:51


"Christian B. Andresen" skrev

>> At skulle sætte hastigheden ned til 90 i myldretiden, kan da kun
>> forskrække
>> bilister der er vant til at være helt alene på vejen.

>Tror du jyske motorveje er tomme for biler ?

Hvis jeg kører alene på en vej, er den så tom for biler?

Når man kan beklage sig over at man i myldretiden kun kan køre 90 km/t
p.g.a. nogle specialtransporter, må det betyde at man normalt, selv i
myldretiden kan køre for fuld skrue.
Så kan der uden for myldretiden ikke være mange biler på vejen, man er
selvfølgelig aldrig rigtigt alene, motorvejen er jo lang.

mvh
Alex Christensen



Christian B. Andrese~ (15-08-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 15-08-06 11:15


alexbo wrote:
> "Christian B. Andresen" skrev
>
> >> At skulle sætte hastigheden ned til 90 i myldretiden, kan da kun
> >> forskrække
> >> bilister der er vant til at være helt alene på vejen.
>
> >Tror du jyske motorveje er tomme for biler ?
>
> Hvis jeg kører alene på en vej, er den så tom for biler?
>
> Når man kan beklage sig over at man i myldretiden kun kan køre 90 km/t

60-90 var det nu.

> p.g.a. nogle specialtransporter, må det betyde at man normalt, selv i
> myldretiden kan køre for fuld skrue.

Det er også tit muligt at køre de fulde 130 km/t eller i hvert fald
110.

> Så kan der uden for myldretiden ikke være mange biler på vejen, man er
> selvfølgelig aldrig rigtigt alene, motorvejen er jo lang.

Der er altid mange biler på E45.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


alexbo (15-08-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 15-08-06 11:43


"Christian B. Andresen" > skrev

> Når man kan beklage sig over at man i myldretiden kun kan køre 90 km/t

60-90 var det nu.

Her gruppen bruger man det tal der passer bedst til ens synspunkt.
Hvis en bilist fart er blevet bedømt til mellem 115 og 156 km/t inden han
ramte et par fodgængere, så er det 156 der gælder hvis man synes han skal
aflives, og 115 hvis man synes det bare er et simpelt uheld.

mvh
Alex Christensen




Christian B. Andrese~ (15-08-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 15-08-06 13:20


alexbo wrote:
> "Christian B. Andresen" > skrev
>
> > Når man kan beklage sig over at man i myldretiden kun kan køre 90 km/t
>
> 60-90 var det nu.
>
> Her gruppen bruger man det tal der passer bedst til ens synspunkt.
> Hvis en bilist fart er blevet bedømt til mellem 115 og 156 km/t inden han
> ramte et par fodgængere, så er det 156 der gælder hvis man synes han skal
> aflives, og 115 hvis man synes det bare er et simpelt uheld.

Og hvor er det lige relevansen med vindmøllevinger kommer ind ?
Jeg har ikke ønsket at aflive chafførene af særtransporterne.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Hans L. Jørgensen (15-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 15-08-06 13:27


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1155644417.988752.63890@p79g2000cwp.googlegroups.com...

Og hvor er det lige relevansen med vindmøllevinger kommer ind ?

Godt ?

Jeg har ikke ønsket at aflive chafførene af særtransporterne.

Ahhhh - er det nu også helt rigtigt ;-//
Hvis det nu kunne lade sig gøre at irritere et par stykker, de' v' da it'
vær' så ring' endda. )))


--
MVH Hans



Christian B. Andrese~ (15-08-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 15-08-06 13:33


Hans L. Jørgensen wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1155644417.988752.63890@p79g2000cwp.googlegroups.com...
>
> Og hvor er det lige relevansen med vindmøllevinger kommer ind ?
>
> Godt ?

Din citatteknik har potentiale for at forbedre sig

> Jeg har ikke ønsket at aflive chafførene af særtransporterne.
>
> Ahhhh - er det nu også helt rigtigt ;-//
> Hvis det nu kunne lade sig gøre at irritere et par stykker, de' v' da it'
> vær' så ring' endda. )))

Hellere generer reglerne så.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408881
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste