Hva' så Kim ?
Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-08-06 09:01

Hej rødder - og især Kim V

Har du set Challengeren ovre i markedsgruppen ?

Tid til en tudetur ?

Hehe ....

(Jeg må vist lige ud og klappe Spirilen kærligt på hjælmen)

--
Jan_stevns

Fra : Hr. Jensen

Dato : 14-08-06 10:45

Den Mon, 14 Aug 2006 10:01:10 +0200 sendte jan@stevns.net følgende
røgsignaler:

>Hej rødder - og især Kim V
>
>Har du set Challengeren ovre i markedsgruppen ?

Jeg er personligt mere til Dodge Charger fra '70 alternativt Chevrolet
Camaro fra '67, men banken er desværre ikke enig.

De synes at en Hyundai Getz er bedre, og det er den da også i det
daglige, men når solen skinner og det kribler i kroppen efter lidt
"sjov i gaden", så mangler Getz'en lige det sidste....

--
"Vi beklager afbrydelsen, men vi har i øjeblikket
et problem med....med....med....Altså hvad skal

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-08-06 10:57

In article <49h0e212adh0fl1qpjf1gmbp7t3mqt7qtb@4ax.com>,
Hr. Jensen <aage.er@musikalsk.invalid> wrote:

> De synes at en Hyundai Getz er bedre, og det er den da også i det
> daglige, men når solen skinner og det kribler i kroppen efter lidt
> "sjov i gaden", så mangler Getz'en lige det sidste....

Undskyld mig, men siden hvornår har en bank skulle bestemme den slags?

Den dag min bankdame begynder på det så ved hun godt hvad der sker..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-08-06 11:43

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev :

>Den dag min bankdame begynder på det så ved hun godt hvad der sker..

Får hun bank ?

(Den var sgu' forventelig ;)

--
Jan_stevns

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-08-06 13:43

In article <nsk0e21jsp1sgj8n36c7f79l8snbo5herq@dtext.news.tele.dk>,
jan@stevns.net wrote:

> Får hun bank ?

LOL

> (Den var sgu' forventelig ;)

Ja :)

Nej jeg flytter bare bank :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : John Sahl

Dato : 14-08-06 11:46

Martin Johansen [6000] wrote:
> Undskyld mig, men siden hvornår har en bank skulle bestemme den slags?

Gå du bare ned og sig til din bankrådgiver at du vil hæve 2-3 millioner til
en eller anden obskur bil. Jeg er ret sikker på du får et pænt nej.

> Den dag min bankdame begynder på det så ved hun godt hvad der sker..

Pjat med dig. sådan er det for de fleste i dagens Danmark, dig inklusive.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-08-06 13:44

In article <44e054da$0$141$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
"John Sahl" <spamtrap9@mandezonen.dk> wrote:

> Gå du bare ned og sig til din bankrådgiver at du vil hæve 2-3 millioner til
> en eller anden obskur bil. Jeg er ret sikker på du får et pænt nej.

Inden for rimelighedens grænser jo...

Jeg ønsker pt. at køre SAAB .. det skal hun ikke blande sig i. Så hvis
hun mener jeg skal bruge 300kkr på en spritny Hyundai istedet for en
lettere brugt SAAB... det skal hun sq ikke blande sig i.

> Pjat med dig. sådan er det for de fleste i dagens Danmark, dig inklusive.

Nope. Tro mig....

Så længe jeg har råd så skal de bare ordne papirene med et smil.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : John Sahl

Dato : 14-08-06 13:50

Martin Johansen [6000] wrote:
> Så længe jeg har råd så skal de bare ordne papirene med et smil.

Sådan er det jo for alle, det eneste der er forskelligt er hvor meget folk
har råd til. Så er ikke en skid unik på området, uanset hvor gerne du vil
være det

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-08-06 15:18

In article <44e071f3$0$145$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
"John Sahl" <spamtrap9@mandezonen.dk> wrote:

> Sådan er det jo for alle, det eneste der er forskelligt er hvor meget folk
> har råd til.

Ja. Men har jeg råd til en SAAB 9000 som den jeg har eller en nyere
"fornuftig" bil så vil banken til enhver tid anbefale den fornuftige..

> Så er ikke en skid unik på området, uanset hvor gerne du vil
> være det

Du misforstår mig.. igen ;)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 14-08-06 16:37

Martin Johansen [6000] skrev:

> Ja. Men har jeg råd til en SAAB 9000 som den jeg har eller en nyere
> "fornuftig" bil så vil banken til enhver tid anbefale den fornuftige..

Nææ, så længe en Saab 9000 ikke koster mere end den gør, er hun sgu nok
ligeglad. Hvis du evt. låner penge til en +10 år gammel bil, er det næppe
med pant i bilen alligevel.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-08-06 17:37

In article <44e098a4$0$15794$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Nææ, så længe en Saab 9000 ikke koster mere end den gør, er hun sgu nok
> ligeglad.

Hun var ved at "belære" mig om, om det nu også var en god idé med sådan
en "dyr" bil i vedligehold og drift og uha mange km jo...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 14-08-06 18:16

Martin Johansen [6000] skrev:

> Hun var ved at "belære" mig om, om det nu også var en god idé med
> sådan en "dyr" bil i vedligehold og drift og uha mange km jo...

Men det er stadig relativt få penge sådan en balje koster... Har jeg ret i
at banken ikke har pant i bilen, men det istedet er et forbrugslån af en
slags, du har ? Jeg forstår godt hvis du ikke vil svare på det, det rager
sådan set ikke andre...

Da jeg købte Golf'en, var jeg omkring banken for at få et alternativ til at
slagte sparegrisen og bruge alle sparepengene. Pga. alderen på bilen, kunne
jeg ikke få et decideret billån, men istedet et nyt seperat forbrugslån
(relativ høj rente) eller en kassekredit - i begge tilfælde uden pant i
bilen. Jeg fik at vide det var helt normalt at de ikke tager pant i så
gammel en bil, men istedet "tvinger" kunden til at tegne en livsforsikring,
så de er sikret deres penge. Jeg valgte så at slagte sparegrisen, da jeg
syntes renten var for høj, og kassekreditten skal gemmes til dårlige tider

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-08-06 18:27

In article <44e0afcc$0$15785$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Men det er stadig relativt få penge sådan en balje koster... Har jeg ret i
> at banken ikke har pant i bilen, men det istedet er et forbrugslån af en
> slags, du har ?

Nej den er betalt kontant. Men derfor var hun/de nu alligevel ikke helt
tryg ved det og skulle jeg have lånt hele baduljen så kan jeg godt
forestille mig de havde sagt nej til den type bil...

> Jeg forstår godt hvis du ikke vil svare på det, det rager
> sådan set ikke andre...

Ork det rager mig en høstblomst at svare på den slags ;) Jeg bliver ikke
mindre menneske af at du (og dermed andre) ved at jeg evt. har lånt
penge til en bil :)

> så de er sikret deres penge. Jeg valgte så at slagte sparegrisen, da jeg
> syntes renten var for høj, og kassekreditten skal gemmes til dårlige tider

Lyder helt fornuftigt.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 14-08-06 18:43

Martin Johansen [6000] skrev:

> Nej den er betalt kontant. Men derfor var hun/de nu alligevel ikke
> helt tryg ved det og skulle jeg have lånt hele baduljen så kan jeg
> godt forestille mig de havde sagt nej til den type bil...

Nåå... når den er betalt kontant, forstår jeg bedre din holdning til at de
skal blande sig udenom - alt andet ville også være sært. Var du omkring
banken for at spørge om lov til at burge din penge, siden i overhovedet
snakkede om det ?

> Ork det rager mig en høstblomst at svare på den slags ;) Jeg bliver
> ikke mindre menneske af at du (og dermed andre) ved at jeg evt. har
> lånt penge til en bil :)

For nogen er den slags et følsomt emne...

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-08-06 18:47

In article <44e0b60b$0$15782$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> [...]
> skal blande sig udenom - alt andet ville også være sært. Var du omkring
> banken for at spørge om lov til at burge din penge, siden i overhovedet

Nope, men hun troede jeg kom for at låne.. kom bare for at snakke om
noget heeelt andet

> For nogen er den slags et følsomt emne...

Ja og jeg har aldrig forstået det :) Man bliver jo ikke mindre menneske
af det..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Hr. Jensen

Dato : 14-08-06 12:47

Den Mon, 14 Aug 2006 11:56:34 +0200 sendte "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> følgende røgsignaler:

>Undskyld mig, men siden hvornår har en bank skulle bestemme den slags?

Så længe jeg ikke har 3-400.000 kr i likvide midler, så er banken nødt
til at træde hjælpende til, og de smider nok ikke deres penge i hvad
som helst (ikke at de to biler er hvad som helst, men alligevel...)

Men hvad, jeg har da allerede skrabet 20.000 kr. sammen, såå...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-08-06 17:44

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Hej rødder - og især Kim V

:)

> Har du set Challengeren ovre i markedsgruppen ?
>
> Tid til en tudetur ?
>
> Hehe ....

Den er da fin, men jeg er mere hooked på en '69 Charger R/T hvis jeg skulle
vælge

Nu må vi se (der kom lige et lejlighedskøb i vejen for mine bildrømme :().

> (Jeg må vist lige ud og klappe Spirilen kærligt på hjælmen)

God plan :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader