Skoda van ?
Fra : Mogens...

Dato : 13-08-06 16:28

Skoda er relativ populær i DK, hører jeg - men Fabia/Octavia sælges
ikke som van. Med det kæmpesalg, der i disse dage er vedr. biler på
gule plader, må det vist betegnes som værende et stort selvmål.

Eller har jeg overset noget
www.skoda.dk/modeller/v2-priser.asp?strModel=Fabia Combi Tour
www.skoda.dk/modeller/v2-priser.asp?strModel=Octavia Combi

--
/Mogens
Alt om import -> http://bilimport.tkrath.dk

Fra : BJ

Dato : 13-08-06 16:31

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> ikke som van. Med det kæmpesalg, der i disse dage er vedr. biler på
> gule plader, må det vist betegnes som værende et stort selvmål.

Har det ikke noget at gøre med bilens vægt, hvis den ikke vejer over et
bestemt tal, så forsvinder fidusen?

PS: Jeg så i øvrigt forleden dag en sprit ny V50 på gule plader. Hvad koster
sådan en?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 13-08-06 16:40

> Har det ikke noget at gøre med bilens vægt, hvis den ikke vejer over et
> bestemt tal, så forsvinder fidusen?

En bil på gule plader vil vel altid være billigere?

> PS: Jeg så i øvrigt forleden dag en sprit ny V50 på gule plader. Hvad
> koster sådan en?

Det ved man ikke - den findes ikke endnu
www.volvocars.dk

Fra : BJ

Dato : 13-08-06 17:00

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det ved man ikke - den findes ikke endnu

Hvilke stationcars under 2 ton findes der priser på som Van?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 13-08-06 17:08

> Hvilke stationcars under 2 ton findes der priser på som Van?

De er hér - på nær V50
www.biltorvet.dk/erhverv/fabrikat.asp

Fra : BJ

Dato : 13-08-06 17:22

KLIP

> De er hér - på nær V50
> www.biltorvet.dk/erhverv/fabrikat.asp

O.k...

Der er vel rundt regnet 100.000 kr i forskel på en V70 Van og en V70.

For samme pris i Van, får du eks. en MB ML 280 CDI, Volvo XC90 2,5T/D5,
Subaru Forester eller en Land Rover Discovery 3. Altså dramatisk mere "bil"
for pengene (ikke mindst ved salg efter 5 år).

Hvad koster de nævnte Van-potter egentlig på hvide plader..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 13-08-06 17:26

> O.k...

Ja :)

> Der er vel rundt regnet 100.000 kr i forskel på en V70 Van og en V70.

Sikkert...

> For samme pris i Van, får du eks. en MB ML 280 CDI, Volvo XC90 2,5T/D5,
> Subaru Forester eller en Land Rover Discovery 3. Altså dramatisk mere
> "bil" for pengene (ikke mindst ved salg efter 5 år).

Klart - 2 tons reglen...

> Hvad koster de nævnte Van-potter egentlig på hvide plader..;)

Biltorvet giver svar på det - hvis man kigger

Fra : BJ

Dato : 14-08-06 16:38

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Biltorvet giver svar på det - hvis man kigger

Næsten..

En Skoda Fabia Combi Tour Ambiente 1.2 (64 Hk) koster 160.000 kr. på hvide
plader.

En Skoda Fabia Van Tour Ambiente 1.4 (64 Hk) koster 153.400 på gule plader.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus G.

Dato : 13-08-06 17:09

> Skoda er relativ populær i DK, hører jeg - men Fabia/Octavia sælges
> ikke som van. Med det kæmpesalg, der i disse dage er vedr. biler på
> gule plader, må det vist betegnes som værende et stort selvmål.

Det er vel VW, Audi, Seat som siger at det må de ikke?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : BJ

Dato : 13-08-06 17:23

KLIP

> Det er vel VW, Audi, Seat som siger at det må de ikke?

Det bestemmer de vel ikke. Du kan frit få ombygget en potte.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus G.

Dato : 13-08-06 20:05

> Det bestemmer de vel ikke. Du kan frit få ombygget en potte.

Normalt når man køber en Van, så er der fra fabrikken ikke monteret
bagsæder, airbags, seler, og blah blah blah. Køber man en octavia, bare for
at hive bagsæderne ud, bygge en mur bag forsæderne, osv.. Ja så går
økonomien da fuldstændig i fisk?

Derfor jeg siger, at for at Skoda ikke skal konkurrere mod de andre firmaers
Van's, så har de bare valgt ikke at lave f.eks. octavia som van. Vel lidt
det samme som når de begrænser motor programmet på skoda modellerne?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : BJ

Dato : 13-08-06 20:29

KLIP

> [...]
> for
> at hive bagsæderne ud, bygge en mur bag forsæderne, osv.. Ja så går

Man har da før hørt om 4x4, hvor sæder og hele pibetøjet var med og kunden
endda også fik dem med (for senere at sætte dem i, når turen gik til
Tyskland).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 13-08-06 20:32

> Normalt når man køber en Van, så er der fra fabrikken ikke monteret
> bagsæder, airbags, seler, og blah blah blah.

Jow jow - det er der da...

> Køber man en octavia, bare for at hive bagsæderne ud, bygge en mur
> bag forsæderne, osv.. Ja så går økonomien da fuldstændig i fisk?

Nope - that's the way to do it.

Fra : mugge

Dato : 13-08-06 23:19

Her i byen kører dre en octavia van rundt på sine gule
plader.................

mugge

Fra : Allan Jensen

Dato : 14-08-06 07:26

> [...]
> ikke som van. Med det kæmpesalg, der i disse dage er vedr. biler på
> gule plader, må det vist betegnes som værende et stort selvmål.

tja.... her kan man da købe de omtalte skoda som vans...
http://www.biltorvet.dk/erhverv/model.asp?fabID=50

Fra : Anders Majland

Dato : 14-08-06 09:37

> http://www.biltorvet.dk/erhverv/model.asp?fabID=50

Men til 300kkr for en Combi 2,0 TDI PD 140HK Van aut....Godt nok med moms,
men alligevel ...

Fra : BJ

Dato : 14-08-06 10:51

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:44e03cbd$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Men til 300kkr for en Combi 2,0 TDI PD 140HK Van aut....Godt nok med moms,
> men alligevel ...

Heller ikke noget for mig.

Så hellere en Subaru Forester:

http://www.subaru.dk/forester.shtml

Verden er af lave..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Anders Majland

Dato : 14-08-06 14:46

> Heller ikke noget for mig.
> Så hellere en Subaru Forester:

Når hun nu sidder fast i en snedrive i skoda'en er det jeg skal til at
læse højt fra reklamen "De som ved noget om fremkommelighed og dårlige
veje vælger hellere Subaru Forester. En bil med ekstrem fremkommelighed,
og samtidigt vidunderlige køreegenskaber" og "Frihøjde 205mm"

Så er det bare ærgeligt at det ikke er på hvide plader den koster
300kkr, om der er plads til en barnevogn - og så i det hele taget om vi
vil prioritere at bruge så meget på en "konebil" ...

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Skoda fabia Kombi 1,2 12v 64hk 2004 < der kostede ca det halve af en

Fra : BJ

Dato : 14-08-06 14:56

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:44e07f3c$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Så er det bare ærgeligt at det ikke er på hvide plader den koster 300kkr,
> om der er plads til en barnevogn - og så i det hele taget om vi vil
> prioritere at bruge så meget på en "konebil" ...

Gik snakken ikke på Van´s og er de ikke på gule plader og uden bagsæde?

Jeg ville aldrig give 300.000 kr for en Octavia, men helt sikkert for en
Subaru ... på gule plader.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 14-08-06 15:03

> [...]

KLIP

> og så i det hele taget om vi vil prioritere at bruge så meget på en

Her er en fin "konebil":
http://www.biltorvet.dk/erhverv/detail.asp?DAFID=188991&modID=1229&fabID=49

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 14-08-06 15:34

KLIP

> Her er en fin "konebil":
> http://www.biltorvet.dk/erhverv/detail.asp?DAFID=188991&modID=1229&fabID=49

UPSSSS ... Hr. Majland, det må du skú undskylde.

Den foreslåede potte er både større, hurtigere, billigere og mere
veludstyret end fatters.....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Anders Majland

Dato : 15-08-06 17:41

> UPSSSS ... Hr. Majland, det må du skú undskylde.
>
> Den foreslåede potte er både større, hurtigere, billigere og mere
> veludstyret end fatters.....

Hehe - Jeg klarer mig egenligt meget godt helt uden bil i det daglige -
men lånte den da til en et par hundrede km i søndags.

Og min nyeste (gamle) mc har da flere hk end hendes bil - og den er
noget hurtigere i acc. end den altea du linkede til. Så er nyttelasten
ringere, den har ingen trækkrog og hverken klima, airbags eller abs men
imho stadig sjovere at køre på..

http://www.tenere.dk/off-road-revy/Yamaha-XTZ-750.htm
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8079

Fra : BJ

Dato : 15-08-06 18:54

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:44e208b7$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> http://www.tenere.dk/off-road-revy/Yamaha-XTZ-750.htm
> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8079

Jeg ville gerne køre MC igen, da jeg har haft pap til både bil og MC i nu 34
år .... uafbrudt..

Konen vil ikke høre tale om det, så som den kylling jeg er, så bliver det
(heller) ikke til noget..;-(

Jeg er dybt misundelig på dig..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 15-08-06 19:06

> Konen vil ikke høre tale om det...

Hun kender nok din vildskab

Fra : BJ

Dato : 15-08-06 19:31

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hun kender nok din vildskab

De er skøre, de romere..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Anders Majland

Dato : 16-08-06 18:27

> Jeg ville gerne køre MC igen, da jeg har haft pap til både bil og MC i
> nu 34 år .... uafbrudt..
>
> Konen vil ikke høre tale om det, så som den kylling jeg er, så bliver
> det (heller) ikke til noget..;-(

Det er da bare at starte igen i det rolige hjørne - begynder at tale
varmt for en gammel nimbusm bsa eller lignende... Så kan man altid
udvide henad vejen ...

Langt hen ad vejen er det jo et spørgsmål om prioritering - men nogle
kompromier for husfreden må der jo også til ...

> Jeg er dybt misundelig på dig..

Så bare forestil dig mig kørende på tværs af landet en vinterdag i
2002/2003 i minus 5 grader og let snefald på en mc med 14hk (Ikke en
stavefejl). Det gik 1,5 år fra vi købte hus på landet med ~500km/ugen i
alt slags værd inden jeg fik prioriteret en upgrade højt nok ...

Fra : Mogens...

Dato : 14-08-06 20:01

"Allan Jensen" <aij@mail.dk> skrev i en meddelelse

> tja.... her kan man da købe de omtalte skoda som vans...

De må ha' genereret nogle sider i nattens løb

Fra : Dinovo

Dato : 14-08-06 07:31

Mogens... wrote:
> [...]
> ikke som van. Med det kæmpesalg, der i disse dage er vedr. biler på
> gule plader, må det vist betegnes som værende et stort selvmål.

Det er såmænd ikke så meget 2 tons reglen der spiller ind her, men
reglen om 'Personvogn's lignende køretøjer'. Dvs stort set alle
stationsvars på gule plader vil blive beskatet med 95%. Hvis du så
køber en SUV, 4x4 eller MPV istedet så er den åbenbart ikke
personvogns lignende længere og den bliver derfor kun beskattet med
30%. En Volvo V70 fx vejer lige akurart over 2 tons, men bliver
alligevel beskatet med 95% på gule plader.

Det er jo ikke for ingenting vi bor i kongeriget Danmark

/Dinovo