Træk til Golf V - monteret i Sverige?
Fra : Lars Winther

Dato : 12-08-06 19:32

Skal have træk på en 2 år gammel Golf V, hvilket er en noget dyr affære som
eftermontering. Har fået oplyst priser fra kr. 9.500 helt op til 13.000 hos
autoriserede VW værksteder alt efter om det skal være fast eller aftageligt.

Jeg vil gerne have det foretaget hos en VW forhandler, men har nogle her
erfaringer med at få dette gjort i Sverige i stedet? Og hvor mange procent
vil man omtrent kunne spare?

På forhånd tak for hjælpen!

Lars Winther

Fra : claus b. p.

Dato : 13-08-06 22:54

"Lars Winther" <lars@winther.mail.dk> wrote in message
> [...]
> erfaringer med at få dette gjort i Sverige i stedet? Og hvor mange procent

Det sidste kan jeg ikke svare på, men jeg ville foreslå at du prøvede at
finde en autoelektriker. De kan ofte montere til en rimelig pris, og med den
nødvendige kompetence. Hvis du får det gjort i udlandet skal du lægge prisen
på et syn af køretøjet oveni, før du må bruge det. Ikke så stort et problem
hvis man kan lægge det sammen med et periodisk syn, men du har jo 2 år endnu
før...

/Claus

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-08-06 09:34

claus b. p. wrote:

> Det sidste kan jeg ikke svare på, men jeg ville foreslå at du prøvede
> at finde en autoelektriker. De kan ofte montere til en rimelig pris,
> og med den nødvendige kompetence.

Jeg ved ikke hvor klog en "autoelektriker" er, men Golf V er netop
kendetegnet ved at have et elektrisk system som er _meget_ utilgængeligt,
fordi det foregår populært sagt alt på en ledning. En computer fortæller
hvilken lygte der skal lyse og en trækkrog er ikke umiddelbart bare at
montere - hvis man også vil have trukket en ledning ud til den :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Benny Højvælde

Dato : 14-08-06 13:26

> [...]
> hvilken lygte der skal lyse og en trækkrog er ikke umiddelbart bare at
> montere - hvis man også vil have trukket en ledning ud til den :)

Can-bus?

Benny

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-08-06 13:42

Benny Højvælde wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:44e0357e$0$3448$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Can-bus?

Ja, jeg tror det hedder sådan.

Når jeg får råd til en Golf V om en 15-20 år kan jeg svare helt præcist på
det :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 16-08-06 14:22

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Ja, jeg tror det hedder sådan.
>
> Når jeg får råd til en Golf V om en 15-20 år kan jeg svare helt
> præcist på det :)

Til den tid hedder det sikkert noget andet - medmindre din ambition er at
køre i en 15-20 år gammel Golf

Ebbe