Afgift Alpina
Fra : Ukendt

Dato : 12-08-06 19:29

Hej, Jeg har rodet mig ud i et Alpina eventyr.

Jeg ville lige høre om der var nogle der evt. havde nogle kopier af Alpina
"Fahrzugbrife" liggende som de tidligere havde spurgt på men ikke
indregistreret? Her tænkes specielt på B10,B11 og B12.

Sådan som jeg har forstået det så sletter Skat forespørgsler efter et år så
det kunne være spændende at se hvordan de takserer disse nu efterhånden
gamle E32/E34'er. Min plan var at sende forskeligt ind for at få et
sammenligningsgrundlag før jeg sender min egen ind!

Jeg ville sætte stor pris på hvis der var en der kunne hjælpe mig! - Evt. på
dsl151596(a)vip.cybercity.dk

/Morten

Fra : Mogens...

Dato : 12-08-06 19:51

"Petersen" <dsl151596(a)vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hej, Jeg har rodet mig ud i et Alpina eventyr.

Forståelig

> Jeg ville lige høre om der var nogle der evt. havde nogle kopier af Alpina
> "Fahrzugbrife" liggende som de tidligere havde spurgt på men ikke
> indregistreret? Her tænkes specielt på B10,B11 og B12.

Jep - jeg har det liggende på det hele...

> [...]
> gamle E32/E34'er. Min plan var at sende forskeligt ind for at få et
> sammenligningsgrundlag før jeg sender min egen ind!

Det er nu mit indtryk, at de gemmer det hele...

> Jeg ville sætte stor pris på hvis der var en der kunne hjælpe mig!

Vi må jo se på det. T&S takserer Alpina-modeller vanvittigt urimeligt
højt, IMO - måske det har ændret siden da...

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-06 21:52

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> "Petersen" <dsl151596(a)vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>

> Jep - jeg har det liggende på det hele...

Super! Lige hvad jeg mangler!

> Vi må jo se på det. T&S takserer Alpina-modeller vanvittigt urimeligt
> højt, IMO - måske det har ændret siden da...

Det er jeg næsten sikker på! Jeg kender efterhånden flere der har hentet
ældre Alpinaer uden at blive urimeligt slagtet!

Skal jeg læse det sådan at du vil hjælpe mig?

Fra : Mogens...

Dato : 13-08-06 07:11

> Det er jeg næsten sikker på! Jeg kender efterhånden flere der har hentet
> ældre Alpinaer uden at blive urimeligt slagtet! Skal jeg læse det sådan at
> du vil hjælpe mig?

Ja, jeg kan kopiere dem og sende det til dig.
Send din adresse til nyhedsgrupper (@) jubii.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-08-06 14:35

"Petersen" <dsl151596(a)vip.cybercity.dk> wrote in

> Jeg ville lige høre om der var nogle der evt. havde nogle kopier af
> Alpina "Fahrzugbrife" liggende som de tidligere havde spurgt på men
> ikke indregistreret? Her tænkes specielt på B10,B11 og B12.

Jeg kan ikke hjælpe dig med dit specifikke problem, men har lidt
kommentarer til de Alpina modeller du har i tankerne. Er selv stor fan af
diverse Alpina modeller og sidder inde med en ikke ubetydelig viden

B10 E34:
En rigtig god bil og investering. Gå efter 3.5'erene med katalysator og
254 heste, eller de sjældne 4.0 V8'ere. Personligt ville jeg gå efter en
3.5'er med manuelt gear.

B11 E32:
En nødløsning indtil Alpina kunne lancere B12'eren. Undgå de første
katalysatorvarianter med 240 heste. De er for sløve. Allerbedst er det
hvis du kan få fingrene i en af de sjældne (7 stk) B11 4.0'ere med V8
motor. Mange B11'ere er relativt dårligt udstyret.

B12 5.0:
Et brag af en bil! Ikke markant hurtigere end en standard 750i'er før
over 160-180 km/t, men en mere suveræn fornemmelse. Og så bliver den ved
til 275 km/t. B12'ere er oftest udstyret med ALT.

Som jeg ser det står valget mellem:

E34 B10 3.5 med 254 hk og manuelt gear hvis du er den lidt mere
sportslige type eller,

E32 B12 5.0 med alt i udstyr og komfort, hvis du er den lidt mere
magelige type.

Personligt havde jeg valgt en E24 B10 3.5 Coupé med manuelt gear. 6'er
coupén er bare tidsløst smuk.

Bare mit input. Er sgu' lidt misundelig

Fra : Mogens...

Dato : 13-08-06 15:58

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke hjælpe dig med dit specifikke problem, men har lidt
> kommentarer til de Alpina modeller du har i tankerne. Er selv stor fan af
> diverse Alpina modeller og sidder inde med en ikke ubetydelig viden

Er det ikke dig, der kører 2CV?

> B10 E34:
> B11 E32:
> B12 5.0:
> Personligt havde jeg valgt en E24 B10 3.5 Coupé med manuelt gear.

Hvor er den helt rigtige model i den perlerække henne ?!?
www.fantasycars.com/sedans/html/alpbiturbo.html

Jeg får min bil serviceret hér: www.jarlsbilservice.com
Ventiden fordriver jeg hér: www.jarlsbilservice.com/bilar.htm

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-06 16:27

> "Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke dig, der kører 2CV?

Deler de ikke også samme undervogn ?

--
Tom

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-08-06 17:50

Tom wrote:

> Deler de ikke også samme undervogn ?

Hjulstørrelsen er vist også ens :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-08-06 19:31

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in news:44df44c5$0$84020
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Deler de ikke også samme undervogn ?

Kører du i en bil med skivebremser der er monteret direkte på gearkasse for
at reducere den uaffjedrede del af hjulet?

Så luk liiige numsen indtil dit køretøj er ligeså fremsynet som en 2CV på
alle områder. Efterhånden er de fleste kommet med når vi snakker hjul
størrelse, men i årti'er var 2CV også på dette område toneangivende.

Og den totalt manglende sikkerhedsfeature, standard på alle 2CV'er:
Træklodsen der forhindrer at bilen triller ned når den er løftet op på
donkraften. Kom ikke her!

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-08-06 19:25

"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in

> Er det ikke dig, der kører 2CV?

Kørte. Den er desværre afgået ved døden

> Hvor er den helt rigtige model i den perlerække henne ?!?
> www.fantasycars.com/sedans/html/alpbiturbo.html

Jow... det er en drøm af en bil. Den ultimative Alpina sammen med en B8 4.6
.. For mig er 6er coupéen blot en af de smukkeste BMW'er der er lavet. Så
måske kan vi enes om en B7 Turbo Coupé? Altså en af de senere årgange med
katalysator, 320 hk og 520 Nm, forstås...

Fra : Mogens...

Dato : 13-08-06 19:37

> Jow... det er en drøm af en bil. Den ultimative Alpina sammen med en B8
> 4.6

Tak

> . For mig er 6er coupéen blot en af de smukkeste BMW'er der er lavet. Så
> måske kan vi enes om en B7 Turbo Coupé? Altså en af de senere årgange med
> katalysator, 320 hk og 520 Nm, forstås...

Jeg var lige nede og handle i Bauhaus - jeg parkerede ved siden af en
BMW 850i Alpina-udgaven - jeg husker ikke modelbetegnelsen, men
kender ejeren...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-08-06 21:14

"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in news:qjKDg.12930$E02.4758
@newsb.telia.net:

> Jeg var lige nede og handle i Bauhaus - jeg parkerede ved siden af en
> BMW 850i Alpina-udgaven - jeg husker ikke modelbetegnelsen, men
> kender ejeren...

B12 5.0 eller 5.7 Coupé. Også en lækker bil. Men jeg har aldrig brudt mig
om dens instrument layout og alene derfor har den aldrig været noget jeg
rigtig har vendt mig efter (sygt jeg ved det). Indtil jeg fik en 130 km
lang tur i passagersædet på en 840i'er. En Autobahn krydser af format. Tør
slet ikke tænke på hvordan den må være med en 5.7 liters V12 og 100 heste
mere.

Nu findes der en del wannabe Alpina'er. Er den ægte?

Fra : Mogens...

Dato : 13-08-06 21:22

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-06 18:22

> [...]

> magelige type.
>
> Personligt havde jeg valgt en E24 B10 3.5 Coupé med manuelt gear. 6'er

Jamen jeg kan ikke andet end give dig ret! Men jeg har efterhånden haft
flere E34'ere, E39 og E30 men ikke en E32. Så det er det blevet! Bilen skal
være nummer 3 her i huset og kun en sommervogn. Så Budgettet (konen) er en
stopklods!

Nu er det nok umuligt at komme i nærheden af en 4,0 dels pga af som du
skriver er kun 7 stk bygget! En er forresten i japan! Men prisen vil være
meget høj og det vil jo blive en årg 93-94 og det er budgettet slet ikke
til!

Jeg tør slet ikke spørge på en B12 - forsikringen samt vedligeholdelsen vil
dræbe projektet meget hurtigt! Derfor har jeg faktisk købt en ´87 metalsort
B11 uden udstyr andet end fuld aut. klima og soltag men heldigvis med
guldstafering og fravalgt Alpina undervogn (?)- med 240 hk..!! Måske lidt
riski den at have spurgt skat først men pludselig er bilen der og hvad kan
man gøre.. Og jeg har på fornemmelsen at den umuligt kan blive takseret
højere end en 750I. men det skal sku ikke undre mig at jeg bliver skuffet.
Derfor vil jeg sende flere ind med større motorer og lign så jeg har noget
at argumentere imod!

Jeg vil nu ikke give dig helt ret i at den er undermotoriseret! Jeg er meget
tilfreds med acceleration oppe i omdrejningerne. Jeg er vant til at køre en
Golf V TDI 2.0 med 140 hk og den synes jeg faktisk er ekstrem lam nu når jeg
har kørt i Alpinaen! Nu er golfen jo uden sammenligning med B11'eren men jeg
mener nu også at at have læst at B11'eren følger en 750I pænt!

Men følelsen af at eje en speciel bil om det så er en B12 eller andre så er
den fuldt til stede med B11'eren.. Den ser perfekt ud med sine bredde
alpinafælge, metalsorte lak og guldstateferinger!!

Vær ikke misundelig - Spring ud i det! (Med bankens og konens velsigende
først selvfølgelig!! )

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-08-06 19:45

Derfor har jeg
> faktisk købt en ´87 metalsort B11 uden udstyr andet end fuld aut.
> klima og soltag men heldigvis med guldstafering og fravalgt Alpina
> undervogn (?)- med 240 hk..!!

Altså manuelt gear? Det er trods alt et plus. Blot fordi det er en af de
ringeste Alpina'er, er det jo slet ikke det samme som at det er en ringe
bil! En manuel B11'er følger snildt en 750i'er til dørs, men er billigere
i drift.

Måske lidt riski den at have spurgt skat
> først men pludselig er bilen der og hvad kan man gøre..

Hvad har du givet? Hvad har den kørt? Har du billeder? Sort med
guldstafferinger... den må være flot!

> Jeg vil nu ikke give dig helt ret i at den er undermotoriseret!

Selv en sløv Alpina er en hurtig bil. B11'eren er bare en af de sløveste
Alpina'er. Men det skal nu ikke tage glæden ved et fremragende stykke
automobil, fra dig.

> Men følelsen af at eje en speciel bil om det så er en B12 eller andre
> så er den fuldt til stede med B11'eren.. Den ser perfekt ud med sine
> bredde alpinafælge, metalsorte lak og guldstateferinger!!

Vær ikke i tvivl: Om det så "kun" er en B11'er så er jeg ikke i tvivl om
at den rigtige følelse er tilstede. Og jeg er stadig misundelig

> Vær ikke misundelig - Spring ud i det! (Med bankens og konens
> velsigende først selvfølgelig!!

Lige i øjeblikket er mine prioriteringer et andet sted, men konen er
faktisk med på idéen hvis eller når lejligheden byder sig.

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-06 20:28

> [...]
> bil! En manuel B11'er følger snildt en 750i'er til dørs, men er billigere

Ja Manuel! Nu er B11 også rigeligt hurtig til mit brug.. Jeg synes det er
sjovt at køre bilen ud på Autobahn når muligheden er der men ellers er jeg
mere til "morfar" kørsel og her er den perfekt.. Måske et produkt af jeg i
dag kører som konsulent og lægger 60000 km på de danske og tyske veje
årligt.. Her er jeg sikker på at alpinaen vil give mig mange sjove timer når
afgiften engang er betalt!

> Hvad har du givet? Hvad har den kørt? Har du billeder? Sort med
> guldstafferinger... den må være flot!

Bilen har kørt 158 tkm (med service bog og som jeg kan finde ud af og ikke
skruet!) En ejers. Nu du spørger så har jeg givet lige under 30000,-

> Vær ikke i tvivl: Om det så "kun" er en B11'er så er jeg ikke i tvivl om
> at den rigtige følelse er tilstede. Og jeg er stadig misundelig

Tak!

Fra : Mogens...

Dato : 13-08-06 19:53

> [...]

> Derfor har jeg faktisk købt en ´87 metalsort B11 uden udstyr andet end
> fuld aut. klima og soltag men heldigvis med guldstafering og fravalgt
undervogn (?)- med 240 hk..!!

OK - så kan du jo selv klare ærterne !

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-06 20:07

> "Petersen" <dsl151596(a)vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> undervogn (?)- med 240 hk..!!
>
> OK - så kan du jo selv klare ærterne !

Hvad mener du Mogens?

Fra : Mogens...

Dato : 13-08-06 20:14

> Hvad mener du Mogens?

Så er det jo hip som hap med vurderinger, IMO...

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-06 20:33

> "Petersen" <dsl151596(a)vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Så er det jo hip som hap med vurderinger, IMO...

Nej da - netop vigtigt at have et sammenlignings grundlag men min Junior
Alpina.. de skal ikke kunne taksere den til samme pris som en 12 cyl Alpina!
Jeg mener at have hørt en en der spurgt på en C2 og en B12 og fik stort set
den samme vurdering! Så hvis du stadig vil have ulejligheden vil jeg sætte
stor pris på din hjælp!

Fra : Mogens...

Dato : 13-08-06 20:39

> Så hvis du stadig vil have ulejligheden vil jeg sætte stor pris på din
> hjælp!

OK - jeg sender det jeg har Kfz på. Det var mest B10 bi-turbo
jeg gik op i, men har også B12 mm. En tysk M635 Csi er det
også blevet til - den lånte vi en dag og hyggede os lidt
Nuvel - den var rådden, hvorfor jeg ikke købte den...