Er Autostadt en god oplevelse ?
Fra : Kim H

Dato : 12-08-06 07:28

Jeg skal næsten igennem wolfburg på vej til ferie på tirsdag , og ville så
lige høre om Autostadt var en god oplevelse, for dem der har set det

Mvh. Kim

Fra : Kent Glerup

Dato : 12-08-06 07:55

On Sat, 12 Aug 2006 08:27:34 +0200, "Kim H" <kim014@mail.dk> wrote:

>Jeg skal næsten igennem wolfburg på vej til ferie på tirsdag , og ville så
>lige høre om Autostadt var en god oplevelse, for dem der har set det

Det er ret fascinerende, selv om jeg synes de har lagt mere vægt på
imponadeeffekt end reel udstilling.

Men det er klart imponerende at se, specielt Bentley "huset" og
VW-museet.
Man kan også få sig en ret god pizza :)

/Kent Glerup

Fra : Claus DN

Dato : 12-08-06 09:17

"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
| Men det er klart imponerende at se, specielt Bentley "huset" og
| VW-museet.
| Man kan også få sig en ret god pizza :)
|
| /Kent Glerup

Jeps, og så kan man få min. en time til at gå med og se på folk der får
deres nye bil udleveret. Det synes jeg var en helt speciel oplevelse.

Vh. Claus

Fra : Kent Glerup

Dato : 12-08-06 09:20

On Sat, 12 Aug 2006 10:16:36 +0200, "Claus DN" <4xc@SLETmidtfyn.net>
wrote:

>"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

>Jeps, og så kan man få min. en time til at gå med og se på folk der får
>deres nye bil udleveret. Det synes jeg var en helt speciel oplevelse.

Sjovt nok egentlig.. "Udleveringsbygningen" var også det sted vi
brugte klart mest tid! Mest pga. alle de nye VW-vogne der var
udstillet der.

/Kent Glerup

Fra : N/A

Dato : 12-08-06 08:15

Fra : Kim H.

Dato : 12-08-06 08:15

> Hej!

> Well, hvis du allerede _har_ set det burde du jo vide besked

Hvor har han skrevet, at han har set det?
Er det ved at være tid til læsebriller?

K.H.

Fra : Kim H

Dato : 12-08-06 11:05

Kan man komme ind at se VW fabriken ,og se hvordan en bil samles ?
Jeg kan se at vi er 2 med navnet Kim H så der er lidt forviring, vil jeg tro

Mvh. Kim H

Fra : Kent Glerup

Dato : 12-08-06 12:58

On Sat, 12 Aug 2006 12:04:59 +0200, "Kim H" <kim014@mail.dk> wrote:

>Kan man komme ind at se VW fabriken ,og se hvordan en bil samles ?
>Jeg kan se at vi er 2 med navnet Kim H så der er lidt forviring, vil jeg tro

Det mener jeg!
ifølge www.autostadt.de er der "WerkTour" klokken 9.15 på
produktionsdage. Om det koster ekstra aner jeg ikke.

/Kent Glerup

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-08-06 11:51

Kim H wrote:
> Kan man komme ind at se VW fabriken ,og se hvordan en bil samles ?
> Jeg kan se at vi er 2 med navnet Kim H så der er lidt forviring, vil
> jeg tro

Jeg har i hvert fald været inde og se den, engang for ca. 25 år siden (det
var lige inden Golf II kom på markedet og der var derfor en del
hemmelighdskræmmeri dernede, men vi fik da set dyret).
Det er en gigantisk fabrik, dengang jeg var der dækkede den et område på
(svjh) 20 kvadrat kilometer. Det første sted vi kom ind, var i en laaaang
gang, den var så lang (og lige) at man ikke kunne se hverken den ene eller
den anden ende af den. Virkede meget imponerende på en stor knægt
Mener at de producerede ca. 9000 biler i døgnet, da jeg var der.
En tredjedel af byens (Wolfsburg) ca. 150000 indbyggere, arbejdede dengang
på fabrikken.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-06 12:28

> En tredjedel af byens (Wolfsburg) ca. 150000 indbyggere, arbejdede dengang
> på fabrikken.

Ja, det var tider dengang. I dag er det bare en tredjedel af byens
befolkning der er ANSAT der, (når de ikke fri)

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-08-06 21:15

"Kim H" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal næsten igennem wolfburg på vej til ferie på tirsdag , og ville så
> lige høre om Autostadt var en god oplevelse, for dem der har set det

Kan helt klart anbefales IMO.

Du kan finde info her:

http://www.autostadt.de/info/cda/main/0,3606,2~1,00.html

--