/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Gæt et forbrug, SAAB 9000CSt M94
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-08-06 23:37

Netop hjemvendt fra en tur til Frankrig vil jeg også med på
gæt-et-forbrug-vognen.. hehe.

Bilen:
SAAB 9000 2,3 Turbo, 225HK+, årgang 1994 kørt 290kkm, vægt 1400kg tør.

Turen:
Danmark-Sydfrankrig-Danmark, ialt 4200km ca.

Forhold:
90% motorvej, resten land og by.
Farten sat til ægte 120 km/t på fartpilot pånær steder hvor dette var
for højt pga. lokale begrænsninger.
Har holdt en del i lange køer i de 10% land og bykørsel.
2 personer, bagagerum fyldt med telt og habengut. Vægt anslået til
1650kg alt i alt inkl bil.
Klimaanlæg slået til konstant.

Har et par enkelte gange haft pedalen i bund for at køre hurtigt,
herunder et smut oppe og runde 267km/t, men ellers har det været
øko-morfarkørsel.

Andet jeg mangler?

Hvad har den monstro gået på literen...?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

 
 
LarsZK (12-08-2006)
Kommentar
Fra : LarsZK


Dato : 12-08-06 01:46

11,8 ???

--
Mvh
LarsZK

_________
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-8DF051.00362912082006@sunsite.dk...
> Netop hjemvendt fra en tur til Frankrig vil jeg også med på
> gæt-et-forbrug-vognen.. hehe.
>
> Bilen:
> SAAB 9000 2,3 Turbo, 225HK+, årgang 1994 kørt 290kkm, vægt 1400kg tør.
>
> Turen:
> Danmark-Sydfrankrig-Danmark, ialt 4200km ca.
>
> Forhold:
> 90% motorvej, resten land og by.
> Farten sat til ægte 120 km/t på fartpilot pånær steder hvor dette var
> for højt pga. lokale begrænsninger.
> Har holdt en del i lange køer i de 10% land og bykørsel.
> 2 personer, bagagerum fyldt med telt og habengut. Vægt anslået til
> 1650kg alt i alt inkl bil.
> Klimaanlæg slået til konstant.
>
> Har et par enkelte gange haft pedalen i bund for at køre hurtigt,
> herunder et smut oppe og runde 267km/t, men ellers har det været
> øko-morfarkørsel.
>
> Andet jeg mangler?
>
> Hvad har den monstro gået på literen...?
>
> --
> Med venlig hilsen,
> Martin Johansen, Kolding
> http://tuxx.dk/
> http://tuxx.dk/rodekassen.php



Martin Johansen [600~ (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 12-08-06 09:57

In article <44dd24ca$0$141$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
"LarsZK" <nogen@microsoft.com> wrote:

> 11,8 ???

Godt bud men ikke helt rigtigt.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Preben Riis Sørensen (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 12-08-06 02:24


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev
> Har et par enkelte gange haft pedalen i bund for at køre hurtigt,
> herunder et smut oppe og runde 267km/t,

Det må have været ned ad et meget stejlt bjerg så?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Martin Johansen [600~ (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 12-08-06 09:58

In article <44dd2dbc$0$12606$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote:

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev
> > Har et par enkelte gange haft pedalen i bund for at køre hurtigt,
> > herunder et smut oppe og runde 267km/t,
>
> Det må have været ned ad et meget stejlt bjerg så?

Næh.. det var ned af en let bakke. Husk på jeg har et meget langt 5.gear
og omkring de 250HK .. ;)

Speedonålen stod næsten helt lodret og jeg hoppede lige engang da jeg så
hvad GPS'en havde registreret... konen rystede bare på hovedet af mig


--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Lars Ehbling (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Lars Ehbling


Dato : 12-08-06 08:34

> Har et par enkelte gange haft pedalen i bund for at køre hurtigt,
> herunder et smut oppe og runde 267km/t

Dine oplysninger om den bil er så utroværdige, at jeg ikke kan forstå, der
overhovedet er nogen, der gider gætte om noget, som du skal være
sandheds-dommer over.

267 km/t..??

9,7 sekund fra 80 uden tilløb til 160...??

Vor Herre bevare os, mand.

--
Lars Ehbling



TDN (12-08-2006)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 12-08-06 08:50


"Lars Ehbling" <LE1972@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44dd83c6$0$141$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Har et par enkelte gange haft pedalen i bund for at køre hurtigt,
>> herunder et smut oppe og runde 267km/t
>
> Dine oplysninger om den bil er så utroværdige, at jeg ikke kan forstå, der
> overhovedet er nogen, der gider gætte om noget, som du skal være
> sandheds-dommer over.
>
> 267 km/t..??
>
> 9,7 sekund fra 80 uden tilløb til 160...??
>
> Vor Herre bevare os, mand.
>
> --
> Lars Ehbling
>

Ork det er da ingen ting, en fremtrædende person her i gruppen havde en Opel
Omega der kørte 270 km/t, det var en 3,0i 24v, 204 hk. 270 Nm. Så hvis
Henriks har 225+ Hk skulle det vel ikke være noget problem med 267 km/t
......

Mvh
Thomas



Kent Glerup (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 12-08-06 09:11

On Sat, 12 Aug 2006 09:50:29 +0200, "TDN"
<tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote:

>
>Ork det er da ingen ting, en fremtrædende person her i gruppen havde en Opel
>Omega der kørte 270 km/t, det var en 3,0i 24v, 204 hk. 270 Nm.

Vidste godt at nogle Opel'er har/havde heftig fejlvisning.. Men 40
km/t alligevel !!!

/Kent Glerup

Martin Johansen [600~ (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 12-08-06 10:01

In article <44dd8840$0$15781$14726298@news.sunsite.dk>,
"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote:

> Ork det er da ingen ting, en fremtrædende person her i gruppen havde en Opel
> Omega der kørte 270 km/t, det var en 3,0i 24v, 204 hk. 270 Nm. Så hvis
> Henriks har 225+ Hk skulle det vel ikke være noget problem med 267 km/t
> ......

I mit tilfælde taler vi jo ikke om ud af lige.. overhovedet.. som jeg
skriver andetsteds er det ned af en let stigning og med mit lange 5.gear
så lykkedes det jo.

Ud af lige er den god for ægte 250 ca.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Martin Johansen [600~ (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 12-08-06 10:00

In article <44dd83c6$0$141$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
"Lars Ehbling" <LE1972@hotmail.com> wrote:

> Dine oplysninger om den bil er så utroværdige,

Hvad mener du?

> at jeg ikke kan forstå, der
> overhovedet er nogen, der gider gætte om noget, som du skal være
> sandheds-dommer over.

Altså hvis du ikke forstår mine oplysninger så er der meget i livet du
ikke forstår

> 267 km/t..??

Ja?

> 9,7 sekund fra 80 uden tilløb til 160...??

Ja?

> Vor Herre bevare os, mand.

Ham behøver du ikke bringe ind i samtalen..

Men hvor i landet er du fra, for så kan du da selv få en tur i bilen og
så kan ejg måske blive fri for alle disse anklager....

Husk på den langt fra er standard...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Per Henneberg Kriste~ (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 12-08-06 14:48

Lars Ehbling wrote:
>> Har et par enkelte gange haft pedalen i bund for at køre hurtigt,
>> herunder et smut oppe og runde 267km/t
>
> Dine oplysninger om den bil er så utroværdige, at jeg ikke kan
> forstå, der overhovedet er nogen, der gider gætte om noget, som du
> skal være sandheds-dommer over.

Når du starter i en ny gruppe, så stik en finger i jorden før du lukker
gylle ud. Så er der ingen der sker skævt til dig længe efter du er startet.

Det /er/ selvfølgelig for sent nu ...

--
Per, Esbjerg



Lars Ehbling (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Lars Ehbling


Dato : 12-08-06 15:17

> Når du starter i en ny gruppe, så stik en finger i jorden før du lukker
> gylle ud. Så er der ingen der sker skævt til dig længe efter du er
> startet.

Det er jeg sådan set ligeglad med. Enhver der ved lidt om biler kan se,
tingene ikke hænger sammen, som knægten sidder og siger. Jeg kender en, der
har en ny Aero med 260 hk. Lån dog selv en bil med tilsvarende hestekræfter
og se, hvordan det går. Der må da være en nedre grænse for
lystfiskerhistorierne.

--
Lars Ehbling



Martin Johansen [600~ (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 12-08-06 16:11

In article <44dde24b$0$140$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
"Lars Ehbling" <LE1972@hotmail.com> wrote:

> Det er jeg sådan set ligeglad med. Enhver der ved lidt om biler kan se,
> tingene ikke hænger sammen, som knægten sidder og siger.

Okay du er bare ikke klogere.. fint nok. Du er "ude"...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Hans L. Jørgensen (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 12-08-06 16:42


"Lars Ehbling" <LE1972@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44dde24b$0$140$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Når du starter i en ny gruppe, så stik en finger i jorden før du lukker
>> gylle ud. Så er der ingen der sker skævt til dig længe efter du er
>> startet.
>
> Det er jeg sådan set ligeglad med.

Nej det ved du også godt selv ved lidt eftertænksomhed, i fald du var
ligeglad havde du jo slet ikke kommenteret denne tråd.



--
MVH Hans



Per Henneberg Kriste~ (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 12-08-06 18:09

Lars Ehbling wrote:

>> Når du starter i en ny gruppe, så stik en finger i jorden før du
>> lukker gylle ud. Så er der ingen der sker skævt til dig længe efter
>> du er startet.

> Det er jeg sådan set ligeglad med. Enhver der ved lidt om biler kan
> se, tingene ikke hænger sammen, som knægten sidder og siger. Jeg
> kender en, der har en ny Aero med 260 hk. Lån dog selv en bil med
> tilsvarende hestekræfter og se, hvordan det går. Der må da være en
> nedre grænse for lystfiskerhistorierne.

Jeg har personligt haft en Golf Diesel 54HK, som jeg har haft oppe på 190
km/t. Det tror du heller ikke på fordi du er så klog, men så længe at
bakkerne nok og udvekslingen er til det, er det ikke et problem at få
hastigheden op over hvad der normalt betegnes som tophastighed.

Jeg havde senere en 100 HK Golf GTD´er, som ikke kunne køre nær så stærkt
ned ad bakkerne ...

--
Per, Esbjerg



Lars Ehbling (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Lars Ehbling


Dato : 12-08-06 20:46

> Jeg har personligt haft en Golf Diesel 54HK, som jeg har haft oppe på 190
> km/t. Det tror du heller ikke på fordi du er så klog.

Hvad fa'en?! Er det tosseanstalten eller lystfiskerklubben det her? Eller
ved i ikke en skid om det som i taler om? Hvis der er nogen af jer der har
en bil med 250 hk, som kan prøve knægtens udsagn efter?

--
Lars Ehbling



Ukendt (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-08-06 21:09

On Sat, 12 Aug 2006 21:46:07 +0200, "Lars Ehbling"
<LE1972@hotmail.com> wrote:

>> Jeg har personligt haft en Golf Diesel 54HK, som jeg har haft oppe på 190
>> km/t. Det tror du heller ikke på fordi du er så klog.
>
>Hvad fa'en?! Er det tosseanstalten eller lystfiskerklubben det her? Eller
>ved i ikke en skid om det som i taler om? Hvis der er nogen af jer der har
>en bil med 250 hk, som kan prøve knægtens udsagn efter?

De fleste her ved hvad de taler om. Jeg tror også på, at Saab'en har
været i nærheden af de 267, jeg har føreren mistænkt for at bruge GPS.
Men hvis han kommer og fortæller, den har kørt 20 km/l råber jeg
lystfisker efter ham
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
kun hunden er chippet

Lars Ehbling (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Lars Ehbling


Dato : 12-08-06 21:18

> De fleste her ved hvad de taler om. Jeg tror også på, at Saab'en har
> været i nærheden af de 267, jeg har føreren mistænkt for at bruge GPS.
> Men hvis han kommer og fortæller, den har kørt 20 km/l råber jeg
> lystfisker efter ham

Det har jeg min tvivl om men han siger også at hans bil kan køre fra 80 til
160 på 9,5 sekund uden tilløb. Ordet lystfisker er ikke stærkt nok. Utroligt
at de såkaldte "eksperter" herinde ikke kan se det. Det må da være fordi
"eksperterne" kører Opel Rekord og tror, at "225+ hk" er helt vildt

--
Lars Ehbling



Mogens... (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 12-08-06 21:23

"Lars Ehbling" <LE1972@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44de36e0$0$147$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Det har jeg min tvivl om men han siger også at hans bil kan køre fra 80
> til 160 på 9,5 sekund uden tilløb. Ordet lystfisker er ikke stærkt nok.
> Utroligt at de såkaldte "eksperter" herinde ikke kan se det. Det må da
> være fordi "eksperterne" kører Opel Rekord og tror, at "225+ hk" er helt
> vildt

Prøv da liiige at geare en tand ned mand - der er jo ingen, der
har kommenteret ret meget om den hastighedsrekord. Står der
nævnt nogle steder, hvorledes/under hvilke forhold topfarten er nået !?!?



Martin Johansen [600~ (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 12-08-06 21:34

In article <xMqDg.12790$E02.4487@newsb.telia.net>,
"Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

> har kommenteret ret meget om den hastighedsrekord. Står der
> nævnt nogle steder, hvorledes/under hvilke forhold topfarten er nået !?!?

Jeg synes ellers jeg har forsøgt, men skal gerne ridse det op igen lidt
mere i detaljer ;)

1. En god strækning med 3 spor. Nat = kølig temp = god ladeluft.
2. Et dejligt langt 5.gear.
3. En 3" udstødning med godt riv oppe i omdrejningerne.
4. En let faldende strækning.
5. Oktan 100.
5. Strukkent højreben...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Mogens... (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 13-08-06 17:42

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-CD4660.22334112082006@sunsite.dk...

> Jeg synes ellers jeg har forsøgt, men skal gerne ridse det op igen lidt
> mere i detaljer ;)

Jeg synes ikke at have læst det...

> 1. En god strækning med 3 spor. Nat = kølig temp = god ladeluft.
> 2. Et dejligt langt 5.gear.
> 3. En 3" udstødning med godt riv oppe i omdrejningerne.
> 4. En let faldende strækning.
> 5. Oktan 100.
> 5. Strukkent højreben...

OK - fint billede du har af hastigheden. Kan din GPS gemme registreringen?
Hvilken GPS er der tale om?...



Benny R. Jakobsen (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Benny R. Jakobsen


Dato : 13-08-06 18:38

> OK - fint billede du har af hastigheden. Kan din GPS gemme registreringen?
> Hvilken GPS er der tale om?...

http://tuxx.dk/content/images/267.jpg

Hilsen Benny R. Jakobsen



Mogens... (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 13-08-06 19:09


"Benny R. Jakobsen" <BRJfjern@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:44df62bb$0$144$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

>> OK - fint billede du har af hastigheden. Kan din GPS gemme
>> registreringen?
>> Hvilken GPS er der tale om?...

> http://tuxx.dk/content/images/267.jpg

Jeg spurgte ikke om billedet - prøv at læse igen.



Benny R. Jakobsen (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Benny R. Jakobsen


Dato : 13-08-06 19:18

> Jeg spurgte ikke om billedet - prøv at læse igen.
Der står Garmin og på Garmin side kan man se det er en 320 og det kan man
også på Martins side.
Hilsen Benny R. Jakobsen



Martin Johansen [600~ (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 13-08-06 21:33

In article <DDIDg.12874$E02.4776@newsb.telia.net>,
"Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

> OK - fint billede du har af hastigheden. Kan din GPS gemme registreringen?
> Hvilken GPS er der tale om?...

Ja den logger informationer indtil de nulstilles. Den logger alt det som
billedet viser.

Det er en Garmin C320.

Havde den ikke logget så havde jeg intet billede haft..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Lars Ehbling (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Lars Ehbling


Dato : 13-08-06 08:24

> Prøv da liiige at geare en tand ned mand - der er jo ingen, der
> har kommenteret ret meget om den hastighedsrekord. Står der
> nævnt nogle steder, hvorledes/under hvilke forhold topfarten er nået !?!?

Alt kan lade sig gøre ned af en 5 km lang stejl bakke i Kassel. Vi skal lige
at vide om det også var der bilen med 225+ hk kørte på ni et halvt sekund.
Her var fremgangsmåde jo fastlagt. Jeg kan kun grine over at ingen af
eksperterne herinde fatter det. Prøv nu lige selv at køre ud og lav målingen
med biler der svarer til den saab. (medmindre de 225-250 hk ikke passer)
--
Lars Ehbling



Brian (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 13-08-06 08:53

Lars Ehbling skrev:

> Alt kan lade sig gøre ned af en 5 km lang stejl bakke i Kassel.

Nemlig, hvorfor betvivler du så at han har haft den oppe at vende på 267km/t
?

> skal lige at vide om det også var der bilen med 225+ hk kørte på ni
> et halvt sekund. Her var fremgangsmåde jo fastlagt. Jeg kan kun grine
> over at ingen af eksperterne herinde fatter det. Prøv nu lige selv at
> køre ud og lav målingen med biler der svarer til den saab. (medmindre
> de 225-250 hk ikke passer) --

Eftersom du har den enorme erfaring og viden omkring biler i den klasse, kan
du da lige gøre forsøget selv, og så melde tilbage.

Når Martin endda har tilbudt dig en tur, burde du måske bare tage ham op på
tilbuddet - hans udmeldinger omkring hans bil, plager dig åbenbart en del.

/Brian



Lars Ehbling (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Lars Ehbling


Dato : 13-08-06 09:15

> Nemlig, hvorfor betvivler du så at han har haft den oppe at vende på
> 267km/t ?

Man kan jo hælde kassen ud fra en flyver eller ned ad en lodret bakke. Men
de hestekræfter der opgives betvivler jeg mest de 9,5 sekund. Dem der ikke
gør det er til at grine af.

--
Lars Ehbling



Torben E (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 13-08-06 14:45


"Lars Ehbling" <LE1972@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44deded5$0$139$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Man kan jo hælde kassen ud fra en flyver eller ned ad en lodret bakke. Men
> de hestekræfter der opgives betvivler jeg mest de 9,5 sekund. Dem der ikke
> gør det er til at grine af.

Alt kan lade sig gøre med en 9000´ner, jeg er da sikker på
min kan gøre det lidt hurtigere end 9.5 sec, også på plan vej.


Torben E



Benny R. Jakobsen (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Benny R. Jakobsen


Dato : 13-08-06 15:12

> Alt kan lade sig gøre med en 9000´ner, jeg er da sikker på
> min kan gøre det lidt hurtigere end 9.5 sec, også på plan vej.

Jeg har læst med på sidelinjen før om din Saab der jo ikke er helt
almindelig. Hvornår skal vi have en tid på den..?

Hilsen Benny R. Jakobsen



Torben E (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 13-08-06 15:37


"Benny R. Jakobsen" <BRJfjern@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:44df326e$0$143$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Jeg har læst med på sidelinjen før om din Saab der jo ikke er helt
> almindelig. Hvornår skal vi have en tid på den..?

Jeg har med vilje ikke lavet en, for der er mange faktore
der er forskellige, tidstagning, hældning og ikke mindst
rigtigheden af kilometer visning, desuden er min nok lidt
handicappet af en større turbo, der ikke er så kvik i spool
som martins, så derfor vil den ikke gøre sig så godt som
man kunne forvente ved en "stående start" ellers skal jeg i
2. gear, og der er jo så et gearskifte mere, men den vil nok lave
ca. samme tid som en BMW M5 v8, hvad det så er

100-150 har jeg dog målt flyvende, der mener jeg det var
en lav 4 sec tid 4,2 eller såden noget

Torben E



Torben E (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 13-08-06 15:38


"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:44df38f9$0$84019$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> 100-150 har jeg dog målt flyvende, der mener jeg det var
> en lav 4 sec tid 4,2 eller såden noget

Og det var så på flad vej, med rigtige km.

Torben E



Martin Johansen [600~ (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 13-08-06 15:19

In article <44df2cef$0$84017$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> wrote:

> Alt kan lade sig gøre med en 9000´ner, jeg er da sikker på
> min kan gøre det lidt hurtigere end 9.5 sec, også på plan vej.

Selvfølgelig kan du gøre det hurtigere ;)

Nu skal vi jo også liiiige bemærke at alle de målinger der blev
foretaget blev foretaget med lige så mange fingre og lige så mange
forskellige stopure og personer....

Jeg har lavet min måling med min person, min finger og mit ur. Måske en
anden person i min bil vil få et andet resultat. Fakta er jeg har været
så ærlig som jeg kan være - andet har hverken jeg eller gavn af.

Og denne topfart jeg opnåede er 100% korrekt... den er målt på GPS så
der er ingen unøjagtigheder der.

En ting er at der stilles spørgsmål ved det, det kan jeg fint acceptere
og besvare, men når man fremturer på den måde som Lars har gjort så er
det ikke iorden.

Jeg skriver sq da ikke 267 for at lyve.. hvad helvede regner manden med?
Selvfølgelig har jeg kørt 267 ... og selvfølgelig er det ikke ud af lige
det siger jo sig selv, men så langt har Lars ikke kunne tænke...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Broegger (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 13-08-06 17:30

"Lars Ehbling" <LE1972@hotmail.com> skrev
news:44deded5$0$139$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

>> Nemlig, hvorfor betvivler du så at han har haft den oppe at vende på
>> 267km/t ?
>
> Man kan jo hælde kassen ud fra en flyver eller ned ad en lodret bakke.
> Men de hestekræfter der opgives betvivler jeg mest de 9,5 sekund. Dem
> der ikke gør det er til at grine af.
>

*PLONK*

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Benny R. Jakobsen (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Benny R. Jakobsen


Dato : 13-08-06 18:35

>> Man kan jo hælde kassen ud fra en flyver eller ned ad en lodret bakke.
>> Men de hestekræfter der opgives betvivler jeg mest de 9,5 sekund. Dem
>> der ikke gør det er til at grine af.
> *PLONK*
Er der nogen der ved om Lars har ret eller kan vi bare ikke lide ham
ha-ha...

Hilsen Benny R. Jakobsen



Broegger (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 13-08-06 20:48

"Benny R. Jakobsen" <BRJfjern@gmail.com> skrev
news:44df6226$0$144$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

>> *PLONK*
> Er der nogen der ved om Lars har ret eller kan vi bare ikke lide ham

Jeg syntes han fortsætter en ulidelig debat på et løst grundlag. Han er
blevet tilbudt en tur der kan bekræfte/afkræfte hans anelser, men det
ignorerer han totalt. Og nu blev det så for meget for mig. Derfor et
plonk.

> ha-ha...

Og om 4 måneder kan vi skrive Ho Ho Ho!

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Lars Ehbling (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Lars Ehbling


Dato : 13-08-06 21:47

> Jeg syntes han fortsætter en ulidelig debat på et løst grundlag. Han er
> blevet tilbudt en tur der kan bekræfte/afkræfte hans anelser, men det
> ignorerer han totalt.
Helt ærlig så gider jeg ikke tage op til Kolding for at prøve en tur. Men
lad mig fortælle dig lidt. Der skal meget mere end 225 hk til at sende sådan
en stor kasse ned på 9,5 sekund i den øvelse, som der er nogen af jer
herinde, der leger med. Det ved jeg. Det ved du ikke. Lad os bare sige at
jorden er flad og at vi ikke kan lide dem der siger den ikke er.--
Lars Ehbling



Martin Johansen [600~ (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 13-08-06 21:51

In article <44df8f1f$0$140$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
"Lars Ehbling" <LE1972@hotmail.com> wrote:

> Helt ærlig så gider jeg ikke tage op til Kolding for at prøve en tur.

Det er et frit land :)

> Men
> lad mig fortælle dig lidt. Der skal meget mere end 225 hk til at sende sådan
> en stor kasse ned på 9,5 sekund i den øvelse, som der er nogen af jer
> herinde, der leger med.

Havde du fuldt lidt med ville du vide jeg har mere end 225HK .. hvad jeg
har præcist ved jeg ikke selv, men det skal jeg fortælle dig til Oktober.

Og havde du fuldt lidt mere med igen så ville du vide at den test du
konstant omtaler er ret upræcis pga. en masse faktorer.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Henrik B. (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 13-08-06 22:09

"Lars Ehbling" <LE1972@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44df8f1f$0$140$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Jeg syntes han fortsætter en ulidelig debat på et løst grundlag. Han er
>> blevet tilbudt en tur der kan bekræfte/afkræfte hans anelser, men det
>> ignorerer han totalt.
> Helt ærlig så gider jeg ikke tage op til Kolding for at prøve en tur. Men
> lad mig fortælle dig lidt. Der skal meget mere end 225 hk til at sende
> sådan en stor kasse ned på 9,5 sekund i den øvelse, som der er nogen af
> jer herinde, der leger med. Det ved jeg. Det ved du ikke. Lad os bare sige
> at

Jeg har samme bil som Martin - dog et par kg. tungere p.g.a. mere udstyr.
Jeg har med 235 Hk (målt), kørt 80 - 160 km/t på 10,8 sek.

--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...



Martin Johansen [600~ (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 13-08-06 22:24

In article <44df94d6$0$20230$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg har samme bil som Martin - dog et par kg. tungere p.g.a. mere udstyr.

Hvad har du egenlig af mere udstyr efterhånden? Ved du har fyr (savle
savle), men efterhånden har jeg jo fået fyldt det hele i..

> Jeg har med 235 Hk (målt), kørt 80 - 160 km/t på 10,8 sek.

fin tid!

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Henrik B. (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 14-08-06 22:26

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-FC2FFE.23241913082006@sunsite.dk...

>> Jeg har samme bil som Martin - dog et par kg. tungere p.g.a. mere udstyr.
>
> Hvad har du egenlig af mere udstyr efterhånden? Ved du har fyr (savle
> savle), men efterhånden har jeg jo fået fyldt det hele i..

Fyr, Større I/C, Større trykrør, tykkere trækaksler, el-sæder, rullegardin
(ja, det vejer alt sammen), m.m.

--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...



Martin Johansen [600~ (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 14-08-06 22:35

In article <44e0ea68$0$822$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote:

> Fyr, Større I/C, Større trykrør, tykkere trækaksler, el-sæder, rullegardin
> (ja, det vejer alt sammen), m.m.

Hvilken IC har du i den? Har selv kig på en anden..

Og så leder jeg efter et solgardin men de hænger vist ikke på træerne...
:)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Henrik B. (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 14-08-06 23:04

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-7D9260.23352714082006@sunsite.dk...

> Hvilken IC har du i den? Har selv kig på en anden..

En JB-Cooler. Passer bolt-on, og er fuld-alu. Istedet for de standard 32 mm,
er denne 50 mm.

> Og så leder jeg efter et solgardin men de hænger vist ikke på træerne...

De kan bestilles originalt fra Saab (selvfølgelig).

--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...



Martin Johansen [600~ (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 14-08-06 23:07

In article <44e0f351$0$858$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote:

> En JB-Cooler. Passer bolt-on, og er fuld-alu. Istedet for de standard 32 mm,
> er denne 50 mm.

Cool - det er noget i den stil jeg leder efter - er ikke lige typen der
ombygger hele fronten.

Ved du om den med lethed vil kunne monteres helt i front?

> De kan bestilles originalt fra Saab (selvfølgelig).

Ja det er klart... men prisen Henrik... Prisen.. :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Hans L. Jørgensen (15-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 15-08-06 08:45


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-842F46.00063015082006@sunsite.dk...
>>
>> De kan bestilles originalt fra Saab (selvfølgelig).
>
> Ja det er klart... men prisen Henrik... Prisen.. :)
>

Nåååeee - er bankdamen ved at slå kasselåget i på dine fingre *LOL*



--
MVH Hans



Martin Johansen [600~ (15-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 15-08-06 10:52

In article <JXeEg.16$yC3.3@news.get2net.dk>,
"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

> Nåååeee - er bankdamen ved at slå kasselåget i på dine fingre *LOL*

ROFL

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Henrik B. (16-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 16-08-06 07:30

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-842F46.00063015082006@sunsite.dk...

> Ved du om den med lethed vil kunne monteres helt i front?

Kan den ikke. Men den er i forvejen effektiv nok, så den smalle A/C cooler
betyder ikke en skid.

--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...



Martin Johansen [600~ (16-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 16-08-06 10:35

In article <44e2bb52$0$20268$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote:

> Kan den ikke. Men den er i forvejen effektiv nok, så den smalle A/C cooler
> betyder ikke en skid.

Det var ikke pga. effektivtet.. men pga. en badass IC front.. :P

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Henrik B. (16-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 16-08-06 17:33

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-C80C59.11345916082006@sunsite.dk...

>> Kan den ikke. Men den er i forvejen effektiv nok, så den smalle A/C
>> cooler
>> betyder ikke en skid.
>
> Det var ikke pga. effektivtet.. men pga. en badass IC front.. :P

Du er ikke vokset fra at være en Brian endnu.

--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...



Martin Johansen [600~ (16-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 16-08-06 17:45

In article <44e348c5$0$935$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote:

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:martinlj-C80C59.11345916082006@sunsite.dk...
>
> >> Kan den ikke. Men den er i forvejen effektiv nok, så den smalle A/C
> >> cooler
> >> betyder ikke en skid.
> >
> > Det var ikke pga. effektivtet.. men pga. en badass IC front.. :P
>
> Du er ikke vokset fra at være en Brian endnu.

Nej jeg er jo ikke så gammel som dig... lol!

Men indrømmet.. det ser cool ud når man kan se en blank IC med
tilhørende rør, selv på en 9k..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Henrik B. (16-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 16-08-06 18:05

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-D2DE90.18451016082006@sunsite.dk...

> Men indrømmet.. det ser cool ud når man kan se en blank IC med
> tilhørende rør, selv på en 9k..

Gør det??

Så skal du vel også have et metalgitter i fronten, istedet for de originale
ribber??

--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...



Martin Johansen [600~ (16-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 16-08-06 18:19

In article <44e35026$0$867$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote:

> Gør det??

Ja?

> Så skal du vel også have et metalgitter i fronten, istedet for de originale
> ribber??

Nej for det ser ikke godt ud.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Mikael Hansen (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Mikael Hansen


Dato : 14-08-06 19:28

> Jeg har samme bil som Martin - dog et par kg. tungere p.g.a. mere udstyr.
> Jeg har med 235 Hk (målt), kørt 80 - 160 km/t på 10,8 sek.
>
> --
> Rigtige biler har over 420 Nm...
Så har Lars Ebling nok ret alligevel.
Mikael Hansen



Martin Johansen [600~ (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 14-08-06 21:25

In article <44e0bffd$0$147$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
"Mikael Hansen" <dasd@hotmail.com> wrote:

> > Jeg har samme bil som Martin - dog et par kg. tungere p.g.a. mere udstyr.
> > Jeg har med 235 Hk (målt), kørt 80 - 160 km/t på 10,8 sek.
> >
> > --
> > Rigtige biler har over 420 Nm...
> Så har Lars Ebling nok ret alligevel.
> Mikael Hansen

Forklar?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Mikael Hansen (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Mikael Hansen


Dato : 14-08-06 21:56

>> > Jeg har samme bil som Martin - dog et par kg. tungere p.g.a. mere
>> > udstyr.
>> > Jeg har med 235 Hk (målt), kørt 80 - 160 km/t på 10,8 sek.
>> >
>> > --
>> > Rigtige biler har over 420 Nm...
>> Så har Lars Ebling nok ret alligevel.
>> Mikael Hansen
>
> Forklar?
Kører du ikke med standard turbo og har i ikke den samme bil med nogenlunde
samme hk? Der er da stor forskel på 10,8 og det du siger uden at jeg ved
det. Det virker bare logisk.
Mikael Hansen



Martin Johansen [600~ (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 14-08-06 22:05

In article <44e0e2b6$0$140$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
"Mikael Hansen" <dasd@hotmail.com> wrote:

> Kører du ikke med standard turbo

Jo men hvad har den med min ydelse at gøre?

> og har i ikke den samme bil

Jo næsten.

> med nogenlunde
> samme hk?

Nej.

> Der er da stor forskel på 10,8 og det du siger uden at jeg ved
> det.

Det er 1,3 sekund. Læg her lidt til måleunøjagtighed samt forskelle i
HK. Synes du stadig der er stor forskel? :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Mikael Hansen (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Mikael Hansen


Dato : 14-08-06 22:13

>> Kører du ikke med standard turbo
> Jo men hvad har den med min ydelse at gøre?
Skal du ikke opgradere fra den almindelige turbo hvis du vi have mere end
235 hk?

>> Der er da stor forskel på 10,8 og det du siger uden at jeg ved
>> det.
> Det er 1,3 sekund. Læg her lidt til måleunøjagtighed samt forskelle i
> HK. Synes du stadig der er stor forskel? :)
Ja 9,5 er da meget hurtigere end de andre hvis man ser på de tider som Hans
L. Jørgensen skriver om Camaro, Vectra OPC etc. og HenrikBs 10,8. Det lyder
bare lidt smart.
Mikael Hansen



Martin Johansen [600~ (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 14-08-06 22:20

In article <44e0e6b3$0$138$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
"Mikael Hansen" <dasd@hotmail.com> wrote:

> Skal du ikke opgradere fra den almindelige turbo hvis du vi have mere end
> 235 hk?

Nope slet ikke.. en anden udstødning er nok samt ECU.

> Ja 9,5 er da meget hurtigere end de andre hvis man ser på de tider som Hans
> L. Jørgensen skriver om Camaro, Vectra OPC etc. og HenrikBs 10,8. Det lyder
> bare lidt smart.

Jamen herregud... måleunøjagtighed... det kan være hvis jeg går ud og
måler nu at jeg får 10,5... eller 11... eller 9,3 ... eller... den
måling er så upræcis at den slet ikke kan bruges til andet end sjov.

Jeg forstår ikke I går så højt op i det og endda lægger _det_ til grund
for at alt hvad jeg skriver om min bil er fusk....

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Hans L. Jørgensen (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 14-08-06 22:47


"Mikael Hansen" <dasd@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44e0e6b3$0$138$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Ja 9,5 er da meget hurtigere end de andre hvis man ser på de tider som
> Hans L. Jørgensen skriver om Camaro, Vectra OPC etc. og HenrikBs 10,8. Det
> lyder bare lidt smart.

Må det være mig tilladt at korrigere dig, jeg klippede blot blot fra Jan W.
Nielsens tidligere indlæg i denne tråd, uha nej, jeg er ikke så klog.;-/




--
MVH Hans



Mikael Hansen (15-08-2006)
Kommentar
Fra : Mikael Hansen


Dato : 15-08-06 19:13

> Må det være mig tilladt at korrigere dig, jeg klippede blot blot fra Jan
> W. Nielsens tidligere indlæg i denne tråd, uha nej, jeg er ikke så
> klog.;-/
Beklager. Mikael Hansen





N/A (15-08-2006)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 15-08-06 19:12



Mikael Hansen (15-08-2006)
Kommentar
Fra : Mikael Hansen


Dato : 15-08-06 19:12

>> Skal du ikke opgradere fra den almindelige turbo hvis du vi have mere end
>> 235 hk?
> Nope slet ikke.. en anden udstødning er nok samt ECU.
Hvor langt på siger du så, at den almindelige turbo og de almindelige dyser
er med før du enten mangler tryk eller blandingen bliver så mager at det
koster stempler?
Mikael Hansen



Martin Johansen [600~ (15-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 15-08-06 19:50

In article <44e20dce$0$139$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
"Mikael Hansen" <dasd@hotmail.com> wrote:

> Hvor langt på siger du så, at den almindelige turbo og de almindelige dyser
> er med før du enten mangler tryk eller blandingen bliver så mager at det
> koster stempler?

Med anden ECU (optimeret til 3") og luftfilter så er 280-290 HK tæt på.
Dette uden at stempler med videre giver op.

Det KAN være på min bil at jeg skal have større dyser i, men det er ikke
helt sikkert.

Stempler og ellers resten af motoren snurrer fint med det.

Turboen er god for max 280-290HK lidt efter hvor man spørger. Nogle
mener der skal en TD04 på for at være med deroppe, men det vil jeg nu
selv afprøve før jeg tror på det.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Mikael Hansen (15-08-2006)
Kommentar
Fra : Mikael Hansen


Dato : 15-08-06 20:38

> Med anden ECU (optimeret til 3") og luftfilter så er 280-290 HK tæt på.
> Dette uden at stempler med videre giver op.
Jeg tænkte mere på at de smelter, hvis dyserne ikke kan følge med. Men du
siger, at man kan få 280-290 hk uden at skifte dyser og turbo? Det lyder
heftigt.
Mikael Hansen



Martin Johansen [600~ (15-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 15-08-06 20:59

In article <44e221f1$0$143$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
"Mikael Hansen" <dasd@hotmail.com> wrote:

> Jeg tænkte mere på at de smelter, hvis dyserne ikke kan følge med. Men du
> siger, at man kan få 280-290 hk uden at skifte dyser og turbo? Det lyder
> heftigt.

Det er hvad de 3-4 førende tuningsfirmaer i Norden mener :)

Turboen giver ikke mere effekt som sådan (teoretisk set), men hvis den
nuværende ikke kan følge med så gør den jo.

Jeg skal ikke fremhæve SAAB som verdens orakel, men de er hamrende nemme
at tune, det koster meget lidt og det holder hele vejen igennem.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Henrik B. (16-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 16-08-06 07:33

"Mikael Hansen" <dasd@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44e221f1$0$143$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Med anden ECU (optimeret til 3") og luftfilter så er 280-290 HK tæt på.
>> Dette uden at stempler med videre giver op.
> Jeg tænkte mere på at de smelter, hvis dyserne ikke kan følge med. Men du
> siger, at man kan få 280-290 hk uden at skifte dyser og turbo? Det lyder
> heftigt.

Jeg vil sige, at Martin's dyser makes'er ved ca. 280 Hk. Personligt ville
jeg dog ikke gå helt derop. M.h.t. turbo'en, så er 270 - 280 Hk realistisk.
En Mitsu TD04, som Martin nævner, kan hænge med op til små 300 Hk.

M.h.t. motorens holdbarhed, så tag Torben E's, der med tilskudssprøjt, yder
400 Hk. ALT indeni motoren (blok+top) er originalt. Og den motor har trods
alt kørt et pænt stykke over 300.000 km.

--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...



N/A (15-08-2006)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 15-08-06 19:50



Per Henneberg Kriste~ (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 14-08-06 14:59

Lars Ehbling wrote:
>> Jeg syntes han fortsætter en ulidelig debat på et løst grundlag. Han
>> er blevet tilbudt en tur der kan bekræfte/afkræfte hans anelser, men
>> det ignorerer han totalt.

> Helt ærlig så gider jeg ikke tage op til Kolding for at prøve en tur.

Læg dine penge hvor din mund er. Du kan jo vædde et par tusinde med
vedkommende om det kan lade sig gøre, så er din tur jo så godt som betalt
....

Men du vil nok hellere føre dig frem her!



--
Per, Esbjerg



Per Henneberg Kriste~ (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 14-08-06 14:54

Lars Ehbling wrote:
>> Prøv da liiige at geare en tand ned mand - der er jo ingen, der
>> har kommenteret ret meget om den hastighedsrekord. Står der
>> nævnt nogle steder, hvorledes/under hvilke forhold topfarten er nået
>> !?!?
>
> Alt kan lade sig gøre ned af en 5 km lang stejl bakke i Kassel.

Det har næppe fundet sted i Kassel, dertil er svingene for mange og for
skarpe. Men ved du lige så meget om det som alt det andet du kører frem med,
så ved du ikke andet end en halv vind.

--
Per, Esbjerg



Hans L. Jørgensen (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 14-08-06 15:28


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:44e08095$0$3549$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Men ved du lige så meget om det som alt det andet du kører frem med, så
> ved du ikke andet end en halv vind.
>

Hva' så med Jan W. Nielsen's indlæg

[kopi start]
Jeg forstå nu godt, at Lars tvivler.

Det var der vist flere, der gjorde, da den tid kom frem til at begynde
med..? Blandt andet Henrik B, der i mine øjne er ret vidende om Saab, og som
selv ejer en Saab i omtrent samme trim.

Jeg kan oplyse, at en Vectra OPC årgang 2006 gør det på 10,6 sekund
(oficielle opgivelser: 255 hk, 6 gear og 260/kmt på toppen), og at en Camaro
årgang 97 (officielle opgivelser: 300 hk/254km/t) gør det på 11,00 sekund.
Dette når testen udføres, som det blev beskrevet her i gruppen.

9,5 sekund er mere end almindeligt hurtigt - og jeg tror, vi skal have fat i
omkring 300 hk på en god manuel gearkasse, før den tid er hjemme.
[kopi slut]

Ved ikke om jan's formål var at bakke op om Lars's påstande. Men - et eller
andet sted ser det for mig sådan ud.

Derudover har Lars's sprogblomster nok nok større andel i blokeringerne mod
han end hans faktuelle argumenter.



--
MVH Hans



Martin Johansen [600~ (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 12-08-06 21:32

In article <44de36e0$0$147$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
"Lars Ehbling" <LE1972@hotmail.com> wrote:

> Det har jeg min tvivl om men han siger også at hans bil kan køre fra 80 til
> 160 på 9,5 sekund uden tilløb. Ordet lystfisker er ikke stærkt nok. Utroligt
> at de såkaldte "eksperter" herinde ikke kan se det. Det må da være fordi
> "eksperterne" kører Opel Rekord og tror, at "225+ hk" er helt vildt

Tag dig nu sammen og tag imod tilbudet om en prøvetur... eller er du
bange for at tabe ansigt når du finder ud af jeg rent faktisk taler
sandt? ;)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Benny R. Jakobsen (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Benny R. Jakobsen


Dato : 13-08-06 18:50

> Tag dig nu sammen og tag imod tilbudet om en prøvetur... eller er du
> bange for at tabe ansigt når du finder ud af jeg rent faktisk taler
> sandt? ;)
http://tuxx.dk/9kcst.php
Godt nok en lækker bil som du har der hvilken turbo kører du med..?

Hilsen Benny R. Jakobsen



Martin Johansen [600~ (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 13-08-06 21:34

In article <44df65b2$0$140$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
"Benny R. Jakobsen" <BRJfjern@gmail.com> wrote:

> http://tuxx.dk/9kcst.php
> Godt nok en lækker bil som du har der hvilken turbo kører du med..?

Tak skal du have.

Det er en standardturbo, Garrett T(B?)25.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Martin Johansen [600~ (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 12-08-06 21:28

In article <39dsd29iuue6o665vfjelet68fqe70gmjt@4ax.com>, Ivan Madsen <>
wrote:

> De fleste her ved hvad de taler om. Jeg tror også på, at Saab'en har
> været i nærheden af de 267, jeg har føreren mistænkt for at bruge GPS.

Korrekt.

http://tuxx.dk/content/images/267.jpg

> Men hvis han kommer og fortæller, den har kørt 20 km/l råber jeg
> lystfisker efter ham

Den gik da 20.... altså liter pr. 100km ... lol

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Martin Johansen [600~ (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 12-08-06 21:28

In article <44de2f50$0$140$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
"Lars Ehbling" <LE1972@hotmail.com> wrote:

> > Jeg har personligt haft en Golf Diesel 54HK, som jeg har haft oppe på 190
> > km/t. Det tror du heller ikke på fordi du er så klog.
>
> Hvad fa'en?! Er det tosseanstalten eller lystfiskerklubben det her? Eller
> ved i ikke en skid om det som i taler om? Hvis der er nogen af jer der har
> en bil med 250 hk, som kan prøve knægtens udsagn efter?

Hvis jeg er knægt er du så en gammel knark som bare er pisse misundelig
eller hvad??

Har jeg ikke tilbudt dig en tur? Har jeg ikke forklaret hvordan det
hænger sammen? Vil du blive ved med at være dum eller tager du dig snart
sammen og accepterer tingenes tilstand?

LÆS igen under hvilke forhold det blev opnået og sæt dig ind i hvordan
en SAAB 9000 er bygget og konstrueret... du vil blive MEGET klogere og
en del mindre dum at høre på.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Broegger (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 12-08-06 21:38

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev
news:martinlj-E4B89B.22273312082006@sunsite.dk:

> Hvis jeg er knægt er du så en gammel knark som bare er pisse
> misundelig eller hvad??
>
> Har jeg ikke tilbudt dig en tur? Har jeg ikke forklaret hvordan det
> hænger sammen? Vil du blive ved med at være dum eller tager du dig
> snart sammen og accepterer tingenes tilstand?
>
> LÆS igen under hvilke forhold det blev opnået og sæt dig ind i hvordan
> en SAAB 9000 er bygget og konstrueret... du vil blive MEGET klogere og
> en del mindre dum at høre på.

Vel skrevet, og lad os så komme videre. Manden er jo tilsyneladende
faktresistent.

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Martin Johansen [600~ (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 12-08-06 21:41

In article <Xns981DE63E5F79Btbr@130.225.247.90>,
Broegger <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> wrote:

> Vel skrevet, og lad os så komme videre.

Den er jeg sq med på... :)

Nogle bud højere eller lavere end det ene bud der er kommet?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Broegger (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 13-08-06 09:12

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev news:martinlj-
F27140.22404312082006@sunsite.dk:

> In article <Xns981DE63E5F79Btbr@130.225.247.90>,
> Broegger <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> wrote:
>
>> Vel skrevet, og lad os så komme videre.
>
> Den er jeg sq med på... :)
>
> Nogle bud højere eller lavere end det ene bud der er kommet?

Du har garanteret ikke kørt over 12. Så mit bud er 11,5 km/l.

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Martin Johansen [600~ (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 13-08-06 11:42

In article <Xns981E67CA39D9Atbr@130.225.247.90>,
Broegger <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> wrote:

> Du har garanteret ikke kørt over 12. Så mit bud er 11,5 km/l.

12,8 på den ene tank, men totalt set 11,23 :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

ena (12-08-2006)
Kommentar
Fra : ena


Dato : 12-08-06 21:53



> LÆS igen under hvilke forhold det blev opnået og sæt dig ind i hvordan
> en SAAB 9000 er bygget og konstrueret...

tja den er vel bygget som en Fiat Croma som Saab købte platformen hos
Har haft en og det er vist en af de ringeste SAAB der er lavet (men den er
jo også bygget sammen med Fiat og en anden sydeuropæer), de ældre 900 og
nyere 93 og 95 føles mere som SAAB, dette siger jeg ikke for på nogen måde
at støde dig - men 9000 var ikke den mest vellykkede SAAB - og hvor meget
SAAB den så var er jo også et spørgsmål






Martin Johansen [600~ (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 12-08-06 22:03

In article <44de3fae$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"ena" <ekk@nomail.com> wrote:

> tja den er vel bygget som en Fiat Croma som Saab købte platformen hos

Ja tro gerne på det.. hehe. Prøv at tage en dør fra en Croma og en fra
en 9000 og sig den er bygget som sådan en :)

Den blev "opfundet" i samarbejde med Fiat og Lancia (så hut jeg
hvisker), men SAAB løsrev sig og udviklede videre på egen hånd.

Mange dele fra en Croma passer over på, fx. døre så vidt jeg er
orienteret.. men en dør til en 9000 vejer 3 gange så meget.

> Har haft en og det er vist en af de ringeste SAAB der er lavet (men den er
> jo også bygget sammen med Fiat og en anden sydeuropæer), de ældre 900 og
> nyere 93 og 95 føles mere som SAAB,

Du tager fejl. En 9000 er mere SAAB end en 9-5 og 9-3 er.. men ellers
har du ret de ældre er mere i SAAB ånd.

> dette siger jeg ikke for på nogen måde
> at støde dig

Tager det nu heller ikke sådan ;)

> - men 9000 var ikke den mest vellykkede SAAB

I mine øjne er det.

> - og hvor meget
> SAAB den så var er jo også et spørgsmål

Kan læse på din tekst at du misforstod det jeg opfordrede manden til..
jeg lagde ikke op til det var jordens guld og nummer et.. jeg lagde
såmend bare op til at han skulle sætte sig lidt ind i hvad det egentlig
er for en bil på godt og ondt ;)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Ukendt (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-08-06 21:46


"Lars Ehbling" <LE1972@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44de2f50$0$140$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Jeg har personligt haft en Golf Diesel 54HK, som jeg har haft oppe på 190
>> km/t. Det tror du heller ikke på fordi du er så klog.
>
> Hvad fa'en?! Er det tosseanstalten eller lystfiskerklubben det her? Eller
> ved i ikke en skid om det som i taler om? Hvis der er nogen af jer der har
> en bil med 250 hk, som kan prøve knægtens udsagn efter?

Vind forhold har temmelig meget at sige ved disse hastigheder. Det samme med
hvor meget bakke der er.
Den 170 HK Sierra jeg havde klarede med lethed 240 på speedometeret.
Den 325 HK porsche jeg kørte var på 275 Km/t og havde så rigelig overskud
til både de 285 som fabrikken opgiver og min fornemmelse var også at de 300
var mulige uden det store besvær.

267 er nok ikke så let at nå på lige vej uden hjælp af lidt bakke eller
kraftig medvind, men så vil jeg nu nok mere at det muligt hvis ovenstående
var til stede.

--
Tom



Martin Johansen [600~ (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 12-08-06 21:50

In article <44de3e04$0$84018$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> Vind forhold har temmelig meget at sige ved disse hastigheder.

Rigtig meget at sige endda... der er RIGTIG meget vind deroppe...

> 267 er nok ikke så let at nå på lige vej uden hjælp af lidt bakke eller
> kraftig medvind, men så vil jeg nu nok mere at det muligt hvis ovenstående
> var til stede.

Som skrevet andetsteds så havde jeg lidt hjælp af en bakke. Lagde ikke
lige mærke til vindforhold, men strid modvind har det nok ikke været..
hehe.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

jan@stevns.net (13-08-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 13-08-06 05:43

"Lars Ehbling" <LE1972@hotmail.com> skrev :

>Hvad fa'en?! Er det tosseanstalten eller lystfiskerklubben det her? Eller
>ved i ikke en skid om det som i taler om? Hvis der er nogen af jer der har
>en bil med 250 hk, som kan prøve knægtens udsagn efter?

Du er ude i en mission impossible .....

Med 145 hypper i bugen, render f.eks en Scorpio snildt 240, (*1) ned
af Kassel-bakken - så med endnu flere hypper, er 260+ sgu'da heller
ikke noget at snakke om

Det er blot et spørgsmål om aerodynamik, og ikke en disse andet

*1 GPS målt
--
Jan_stevns

Henrik B. (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 13-08-06 22:05

"Lars Ehbling" <LE1972@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44dde24b$0$140$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Det er jeg sådan set ligeglad med. Enhver der ved lidt om biler kan se,
> tingene ikke hænger sammen, som knægten sidder og siger. Jeg kender en,
> der har en ny Aero med 260 hk. Lån dog selv en bil med tilsvarende
> hestekræfter

Det må så være en 9-5 Aero, som vejer 200 - 300 kg mere, eller en 9-3 Aero.

--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...



Jan W Nielsen (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 13-08-06 09:42

> Når du starter i en ny gruppe, så stik en finger i jorden før du lukker
> gylle ud. Så er der ingen der sker skævt til dig længe efter du er
> startet.

(En kort kommentar - og nej, jeg er ikke på vej tilbage.)

Jeg forstå nu godt, at Lars tvivler.

Det var der vist flere, der gjorde, da den tid kom frem til at begynde
med..? Blandt andet Henrik B, der i mine øjne er ret vidende om Saab, og som
selv ejer en Saab i omtrent samme trim.

Jeg kan oplyse, at en Vectra OPC årgang 2006 gør det på 10,6 sekund
(oficielle opgivelser: 255 hk, 6 gear og 260/kmt på toppen), og at en Camaro
årgang 97 (officielle opgivelser: 300 hk/254km/t) gør det på 11,00 sekund.
Dette når testen udføres, som det blev beskrevet her i gruppen.

9,5 sekund er mere end almindeligt hurtigt - og jeg tror, vi skal have fat i
omkring 300 hk på en god manuel gearkasse, før den tid er hjemme.

--
Jan W Nielsen



Brian (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 13-08-06 09:00

Martin Johansen [6000] skrev:
> Netop hjemvendt fra en tur til Frankrig vil jeg også med på
> gæt-et-forbrug-vognen.. hehe.

> Har et par enkelte gange haft pedalen i bund for at køre hurtigt,
> herunder et smut oppe og runde 267km/t, men ellers har det været
> øko-morfarkørsel.

267Km/t og øko-morfarkørsel - den disciplin må du lige lære mig ved
lejlighed

> Andet jeg mangler?
>
> Hvad har den monstro gået på literen...?

11,2km/l - det er jo en Saab

/Brian



Martin Johansen [600~ (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 13-08-06 11:42

In article <44dedbe7$0$15791$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> 267Km/t og øko-morfarkørsel - den disciplin må du lige lære mig ved
> lejlighed

Kom forbi ;)

> 11,2km/l - det er jo en Saab

Ahh hold op... du er jo hele 0,03 forkert på den...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Brian (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 13-08-06 13:58

Martin Johansen [6000] skrev:

>> 11,2km/l - det er jo en Saab
>
> Ahh hold op... du er jo hele 0,03 forkert på den...

Jeg rundede ned for nemhedens skyld - hvad har jeg vundet ?

/Brian



Martin Johansen [600~ (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 13-08-06 14:11

In article <44df21c0$0$15792$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Jeg rundede ned for nemhedens skyld - hvad har jeg vundet ?

Du får fred for venskabelige drillerier i en heeeel uge...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408881
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste