En fiks lille sportsvogn - men hvilken
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-08-06 21:13

Jeg går og leger med tanken om at spare op til en lille sportsvogn.
Det bør være en coupe med enten 2 eller 2+2 sæder. Jeg kunne godt
tænke mig noget med omkring 200 HK. Den må gerne være brugt, men
ikke mere end max 2 år gammel.

Jeg har lidt kig på en Chrysler Crossfire, som jeg hernede i Spanien
kan få til omkring 25.000 euro fra 2004 og med 12 måneders garanti.
F.eks her: http://coches.segundamano.es/fichaI.cfm?id=13251138 . Jeg
har tjekket med forsikringen på sådan en fætter og det kommer til at
stå mig i omkring 1200 euro første år, så det er jo også ok.

Hvilke andre modeller i samme stil kan have interesse? Er der noget jeg
skal være specielt opmærksom på ved en Crossfire?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-08-06 21:22

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in

> skal være specielt opmærksom på ved en Crossfire?

Det er en amerikansk bil.........

Mazda MX5?
Porsche Boxter?

mvh/lars

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-08-06 21:30

Lars Knudsen wrote:
> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in

> Det er en amerikansk bil.........

Det er da en Mercer motor der sidder i den Crossfire? Men det er måske
et andet aspekt ved at det er en amerikaner jeg skal passe på med

> Mazda MX5?
Så vidt jeg kan se har den maks 140-160 heste og jeg leder efter en
der er lidt kvikkere.

> Porsche Boxter?
Jeg har også luret den, men til 25.000 euro skal jeg have en model fra
2000 og med omkring 100.000 på klokken og så er den måske lidt for
brugt til mig. Er sådan en Porsche ikke herredyr i reservedele?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 12-08-06 15:08

>Det er da en Mercer motor der sidder i den Crossfire? Men det er måske
>et andet aspekt ved at det er en amerikaner jeg skal passe på med

Jeg tror såmend ikke at der er noget du skal passe på - det er sikkert en ok
bil. Men kabinekvaliteten er ikke noget at skrive hjem om (den er fyldt med
sølvfarvet plastic), og bilen er bygget over den gamle SL(K) som heller ikke
fik de store roser som sportsvogn. Det er selvfølgelig en smagssag, men du
skal ikke købe den for at få en sportsvogn. Som mange andre også foreslår
ville jeg gå efter en S2000 - den har vundet Top Gears årlige
bilundersøgelse op til flere gange. Du skal for guds skyld bare huske at
give den over 5000 omdrejninger konstant :)

/Kasper Hansen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 11-08-06 21:47

[...]

Kender ikke det fjerneste til sådan en Krydsild eller bilpriserne på de
kanter, hvad koster en Honda S2000 i Spanien?

Med venlig hilsen Kim

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-08-06 21:53

Kim Kristensen wrote:

> Kender ikke det fjerneste til sådan en Krydsild eller bilpriserne på de
> kanter, hvad koster en Honda S2000 i Spanien?

Hondaen koster nogenlunde det samme. JEg kan se den har 240 HK, hvilket
jo er strållende, til gengæld er det jo sådan en stof-tag-cabriolet
ting, som ikke tiltrækker mig så meget. Udbuddet af S2000 er ikke så
stort hernede, så jeg kan ikke lige danne mig et overblik over den,
men jeg vil da holde øjnene åbne overfor den.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Kim Kristensen

Dato : 11-08-06 22:08

Kim Kristensen wrote:

> [...]

stort hernede, så jeg kan ikke lige danne mig et overblik over den,
men jeg vil da holde øjnene åbne overfor den.

Man kan jo sagtens få en "hardhat" til den.

http://www.handa-accessories.com/S2000/s2k-top.jpg

Med venlig hilsen Kim

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-08-06 21:55

Lars Hoffmann wrote:

> Hondaen koster nogenlunde det samme.

Ja det er så lidt løgn - Hondaen er en anelse dyrrere, Hvis jeg vil
betale 25.000 euro for den, skal jeg have mig en fra 2001.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Kim Kristensen

Dato : 11-08-06 22:14

Lars Hoffmann wrote:

> [...]

Ja det er så lidt løgn - Hondaen er en anelse dyrrere, Hvis jeg vil
betale 25.000 euro for den, skal jeg have mig en fra 2001.

Et år eller to ekstra er næppe et problem med den type biler.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Klaus G.

Dato : 11-08-06 22:03

> [...]
> Det bør være en coupe med enten 2 eller 2+2 sæder. Jeg kunne godt
> tænke mig noget med omkring 200 HK. Den må gerne være brugt, men
Audi TT? De kommer med 225hk så vidt jeg ved.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Mogens...

Dato : 11-08-06 22:13

> Hvilke andre modeller i samme stil kan have interesse?

De oplagte er BMW Z4 med en 3-liters maskine.
Eller en Alfa Romeo GTV med 3,2 liter. Du skal nok
ikke prøve en tur i Alfa'en, hvis du ikke er indstillet på
at købe den. Motoren er ALT for fed !

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-08-06 22:17

Klaus G. wrote:

> Audi TT? De kommer med 225hk så vidt jeg ved.

Den har jeg prøvet og jeg kan ikke lide den. Den har for hårde
støddæmpere og så syntes jeg ikke den er specielt pæn.

Prisen er ellers fornuftig nok, for 25.000 kan jeg få en bil der er
1½ år gammel og har kørt 15.000 km

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : BJ

Dato : 11-08-06 22:18

Buena dias senor.

> [...]
>Det bør være en coupe med enten 2 eller 2+2 sæder. Jeg kunne godt
>tænke mig noget med omkring 200 HK. Den må gerne være brugt, men

Sælger de ikke brugte MD SLK Kompressor i sixpacks i Spanien?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-08-06 22:25

Mogens... wrote:
> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse

> De oplagte er BMW Z4 med en 3-liters maskine.

Ja den kan jeg jo næsten få fra ny til dn pris!

> Eller en Alfa Romeo GTV med 3,2 liter. Du skal nok
> ikke prøve en tur i Alfa'en, hvis du ikke er indstillet på
> at købe den. Motoren er ALT for fed !

Men går den ikke i stykker hele tiden - jeg er lidt bange for Alfaer i
den henseende. Dens design er også mindre agressivt end nogle af de
andre bud.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Mogens...

Dato : 11-08-06 22:32

> Ja den kan jeg jo næsten få fra ny til dn pris!

Ja, det er ikke så ringe endda. Vælg en brugt og få den
med det rigtige M-udstyr (Jahreswagen)

> Men går den ikke i stykker hele tiden - jeg er lidt bange for Alfaer i
> den henseende. Dens design er også mindre agressivt end nogle af de
> andre bud.

Du er ikke til Alfa, kan jeg høre...
(jeg har haft 3 forskellige 3,0 24V - 2- og 4-hjulstræk)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-08-06 22:28

BJ wrote:

> Sælger de ikke brugte MD SLK Kompressor i sixpacks i Spanien?

Jo, men ligesom med en Audi TT er der så mange af dem at jeg ærlig
talt er lidt træt af at se på dem.

Fra : BJ

Dato : 11-08-06 22:30

KLIP

>Jo, men ligesom med en Audi TT er der så mange af dem at jeg ærlig
>talt er lidt træt af at se på dem.

I AMG-version ville jeg nu ikke bekymre mig særlig.

http://www2.mercedes-benz.es/content/media_library/spain/mpc_spain/passenger_cars/pdfs/lista_de_precios/clase_slk.object-Single-MEDIA.download.tmp/ClaseSLK_PVP.pdf

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 11-08-06 22:35

> I AMG-version ville jeg nu ikke bekymre mig særlig.

Sån en SLK 55 AMG står der ved min bagindgang - jeg er ikke
imponeret. Og så skal jeg køre åben for at være i den...

Fra : BJ

Dato : 11-08-06 22:38

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Sån en SLK 55 AMG står der ved min bagindgang - jeg er ikke
> imponeret. Og så skal jeg køre åben for at være i den...

Det skal jeg ligeså i en Porsche Boxter..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 11-08-06 22:38

> Det skal jeg ligeså i en Porsche Boxter..

Så er Boxter og Cayman altså yt?

Fra : BJ

Dato : 11-08-06 22:42

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så er Boxter og Cayman altså yt?

Boxter har altid været yt. Den er ganske simpel for lav.

Cayman har jeg kigget på.

Fin loftshøjde, men benplads elendig.

Tyskere må åbenbart være lavbenede og tykke..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 11-08-06 22:48

> Tyskere må åbenbart være lavbenede og tykke..

Jeg ved sgu ikke rigtigt, hvad de bygger bilerne efter.

Da jeg "forleden" fik mulighed for at sidde i en Enzo Ferrari, var det
sgu heldigt nok, at sælgeren ikke tilbød mig en tur bag rattet. Jeg ville
ikke kunne køre den - det samme med Lambo'erne

Fra : BJ

Dato : 11-08-06 22:52

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> sgu heldigt nok, at sælgeren ikke tilbød mig en tur bag rattet. Jeg ville
> ikke kunne køre den - det samme med Lambo'erne

Vi må så med et vist vemod erkende, vi ikke overholder rigmandsmålene.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Deaster

Dato : 11-08-06 23:59

Lars Hoffmann skrev:

> Jo, men ligesom med en Audi TT er der så mange af dem at jeg ærlig
> talt er lidt træt af at se på dem.

Hvad med noget BMW Z3M ? Kan de fåes for den pris?

Jesper
Lidt fotos:
http://www.pbase.com/jesper_juul

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-08-06 22:35

BJ wrote:

> I AMG-version ville jeg nu ikke bekymre mig særlig.

Nej, men det ville min bankrådgiver

Fra : BJ

Dato : 11-08-06 22:39

KLIP

>Nej, men det ville min bankrådgiver

LOL.

Hvad med en MGF, Opel GT eller en Lotus?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-08-06 22:43

Mogens... wrote:

> Du er ikke til Alfa, kan jeg høre...

Nej, deres design er ikke lige min stil omend en GT da er ganske pæn.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 11-08-06 22:49

Mogens... wrote:

> Du er ikke til Alfa, kan jeg høre...

Nej, deres design er ikke lige min stil omend en GT da er ganske pæn.

Måske en Lotus Elise. Dansk produceret undervogn (Hydro Tønder),
overfladebehandlig aluksering HAI Horsens.

En rigtig lille raket. Har prøvet prototypen inden den kom på markedet.

--
MVH Hans

Fra : Mogens...

Dato : 11-08-06 22:51

Hellere en Brera - http://www.brera.alfaromeo.com/

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-08-06 22:52

BJ wrote:

> Hvad med en MGF

Den er for 80er agtig. Det gør ikke noget at det er en lidt mere
agressivt designet og funky bil.

>, Opel GT
Jeg kan kun finde nogle halvgamle GT modeller. Jeg leder efter en
jeg-har-ikke-råd-til-at-købe-den-ny-men-næsten bil.

> eller en Lotus?
En Elise? Den er lidt for cart agtig. Det gør ikke noget at jeg kan
køre langt og komfortabelt i bilen. Aircondition er et must

Fra : BJ

Dato : 11-08-06 23:03

Nu er der efterhånden kun asiaterne tilbage.

Så hvad med en Mitsubishi 3000 GT.

Den har da alt komfortudstyret..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 11-08-06 23:06

> Så hvad med en Mitsubishi 3000 GT.

Jég vil tro, at den er for gammel

> Den har da alt komfortudstyret..

2 udstødningssystemer - hvilken bil har det...

Fra : BJ

Dato : 11-08-06 23:12

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jég vil tro, at den er for gammel

Jep, men vi er ved at løbe tør for ideer.

> 2 udstødningssystemer - hvilken bil har det...

Flot potte:

http://www.mobile.de/SIDP43dS33QjRjjORun77ydqw-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1155337772A1Iindex_cgiD1100CCarW-t-vctpLtt~BmPA1A1B20A1%81N-t-vCaMiMkQuSeUnVb_X_Y_x_yrd~BSRA6D1100A2E17700BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0D2001/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=1&id=11111111140453561&

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 12-08-06 05:53

> Jep, men vi er ved at løbe tør for ideer.

LOL

> Flot potte:

Jep, I know - jeg ser een hver dag, idet en beboer
her tlsyneladende har samme opfattelse :)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-08-06 22:56

Mogens... wrote:

> Hellere en Brera - http://www.brera.alfaromeo.com/

Den er nogenlunde pæn men forlygterne ligner noget de skulle have
designet for 10 år siden. Desuden er den for langsom. 200HK og
alligevel tager den over 8 sekunder fra 0 til 100. Så kan man købe
udgaven med 260 HK, men der skal en del flere penge til. Det er en
ommer!

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 12-08-06 00:09

Lars Hoffmann wrote:

> [...]
> alligevel tager den over 8 sekunder fra 0 til 100. Så kan man købe
> udgaven med 260 HK, men der skal en del flere penge til. Det er en

Nogenlunde pæn?? I mine øjne er det noget af det smukeste køretøj der
findes. Den er desværre lidt sløv, medmindre man får 3.2 V6 som ikke er
helt billig. Selvom man får den 3.2 V6 måtte den godt være lidt
hurtigere, men det kunne jeg nok godt undvære med det design. En skam at
den skal koste ~700.000 kr herhjemme. Det rækker min SU desværre ikke til.

mvh.
Rasmus

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-08-06 22:58

BJ wrote:

> Cayman har jeg kigget på.

Top gears anmeldelse af Cayman var totalt griner. De mente at det var
en Boxter Coupe og kaldte den derfor konsekvent for en Coxter

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Mogens...

Dato : 11-08-06 23:00

> Top gears anmeldelse af Cayman var totalt griner. De mente at det var
> en Boxter Coupe og kaldte den derfor konsekvent for en Coxter

Jeg ville hellere køw en brugt 911 m/300 hk så...

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 12-08-06 00:11

[...]

Det kunne jo også være noget lidt mere understated som en Maserati
men de er sikkert for dyre i forhold til de i forvejen nævnte

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : LarsZK

Dato : 12-08-06 02:19

Hvis det var mig, så ville jeg kigge på Nissan 350Z som har fået rigtig
meget ros i bilpressen. 280hk og rigtig gode køreegenskaber. (fås både i
coupe og cabrio)
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=106300262&page=10

Derudover husker jeg også Honda S2000, der også fik rigtig gode anmelderser.
Motoren i sådan en skulle være rigtig sjov og den fik et facelift og en
bedre undervogn omkring 2001 (såvidt jeg husker)! Hvad med Honda NXS (selvom
de nu har stoppet produktionen)?

Nissan Skyline, Toyota Celica/MR2, Audi Cabrio, Ford Mustang GT Coupe,
Jaguar XK8 cab., Dodge Viper, Opel Speedster (som Jeremy Clarkson fra Top
Gear kårer som den bedste bil på en af hans dvd'er) VW Eos, VW Beetle, BMW
Coupe?

Jeg aner ikke hvad bilerne koster i Spanien men du kan jo selv sotere.
Nissan 350Z må du næsten prøve. Den ville være min første prøvetur værdig

Held og lykke med den "svære" jagt. Jeg er da spændt på at høre hvad det
ender med.
LarsZK

_________

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-08-06 10:45

Rasmus Lauritsen wrote:

[Alfa Brera]
> Nogenlunde pæn?? I mine øjne er det noget af det smukeste køretøj der
> findes.

Sådan er smag og behag heldigvis så forskellig.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-08-06 11:09

LarsZK wrote:

> Hvis det var mig, så ville jeg kigge på Nissan 350Z som har fået rigtig
> meget ros i bilpressen.

Den ville også være med på listen men den er lige omkring 5-7000
euro for dyr til min pengepung

> Derudover husker jeg også Honda S2000, der også fik rigtig gode anmelderser.
Jepper, den skal prøves.

> Nissan Skyline,
Den kan jeg slet ikke finde hernede

> Toyota Celica
Det skal ikke være den - jeg kan ikke helt sige hvorfor, men den
mangler bare noget attidtude eller sjæl - jeg ved det ikke rigtigt.
Den er for meget

> /MR2,
Den mangler en hardtop og 60 heste - ellers ville den være med på
listen

> Audi Cabrio,
Er det ikke en A4 uden tag? Jeg leder efter noget lidt frækkere.

> Ford Mustang GT Coupe,
mmmm, nej.

> Jaguar XK8 cab
Hvis jeg havde været 48 og ikke 28 så havde jeg tilføjet den til
listen Træ hører ikke hjemme i en sportsbil.

>., Dodge Viper,

Koster desværre det tre-dobbelte af mit budget

> Opel Speedster
Det er jo en Kart med nummerplade. Ikke engang el-ruder. Og med de 40
grader vi har hernede om sommeren er aircon et must. Jeg kunne godt
tænke mig en med lidt elektronisk gejl i.

> VW Eos
For ny/dyr/fornuftig.

>, VW Beetle,
Det er til mig - ikke til konen

> BMW Coupe?
Z4 skal prøves.

> Jeg aner ikke hvad bilerne koster i Spanien men du kan jo selv sotere.

Tak for foreslag - jeg fortsætter jagten

> Held og lykke med den "svære" jagt. Jeg er da spændt på at høre hvad det
> ender med.

Jeg skal nok sige til, omend det stadig er et par måneder ude i
fremtiden.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-08-06 11:13

Hej!

Lars Hoffmann wrote:

> mmmm, nej.

Hvorfor i grunden ikke...?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : John Sahl

Dato : 12-08-06 11:15

Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!

> Hvorfor i grunden ikke...?

Amerikansk slæde og fiks lille sportsvogn i samme sætning?

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-08-06 11:26

Hej!

John Sahl wrote:
> Amerikansk slæde og fiks lille sportsvogn i samme sætning?

Biler skal sgu ikke være "fikse" - pånær når konen skal købe dem

For os andre, uden roterende håndled, skal biler være brutale og hurtige

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-08-06 11:10

BJ wrote:
> "Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Jep, men vi er ved at løbe tør for ideer.

Den er nemlig for gammel - men jeg har da fået masser af gode foreslag
i tråden.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-08-06 11:14

Frodo Nifinger wrote:

> Det kunne jo også være noget lidt mere understated som en Maserati
> men de er sikkert for dyre i forhold til de i forvejen nævnte

Understated er ikke lige mig. Bilen må gerne tiltrække et par blikke.
Desuden er de maseratier jeg kan få for 25.000 sipelthen for grimme.
Sådan en halvgammel quattroporte ligner jo en fiat fra firserne.
Ærgeligt jeg ikke har penge til denne:
http://coches.segundamano.es/fichaI.cfm?id=13393979

Fra : Mogens...

Dato : 12-08-06 11:25

> Sådan en halvgammel quattroporte ligner jo en fiat fra firserne.

Gå ud og vask din mund !

> Ærgeligt jeg ikke har penge til denne:
> http://coches.segundamano.es/fichaI.cfm?id=13393979

Du kunne jo vælge en lidt tidligere udgave Shamal.
Men Maserati er slet ikke noget for dig kva Alfa-udtalelsen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 12-08-06 19:40

Frodo Nifinger wrote:

> [...]

Desuden er de maseratier jeg kan få for 25.000 sipelthen for grimme.
Sådan en halvgammel quattroporte ligner jo en fiat fra firserne.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Hvor vil du hen mand? Maserati trækker da netop mange misundelige blikke!
De ligner bare ikke så meget viagra på hjul som Ferrari og Lamboghini.
Men ALLE ved, at man ikke skal race med dem, med mindre man vil tabe ansigt.

Hvad koster en brugt Maserati 3200 GT i Spanien? Fåes fra 1998 til 2002
årgang
370 Hk og 280 på toppen og 5,1 Sec om 0-100 km/t
http://www.preuss.dk/maserati/maserati_3200.htm

Og en halvgammel Ghibli ser sq da fed ud!! - Selvom den er lidt firkantet
http://www.preuss.dk/maserati/ghibli_20.htm
Eller Ghibli Cup
http://www.preuss.dk/maserati/ghibli_cup.htm

Maserati og Aston Martin er til en hver tid federe biler end de der "Jeg
banker mig i brystet og brøler som King Kong"køretøjer som er nødvendige for
for rige mænd, der ikke har tilstrækkeligt med manddom at vise frem ellers.
(Nu blir jeg vist slagtet

Ellers kan man lige så godt gå hele vejen og anskaffe sig en Ford GT40 (Tim
Allen Grunt big time) Det er da en mandebil, der vil noget.

MEn ellers skal det være mandebil, der er hyleskæg at køre hurtig og sporty
og ligner en mands toilettaske indeni, så er en Mazda RX8 sagen - Den må
også kunne købes i Spanien til de penge.
231 hk på en 1,3 L Wankel maskine 6,4 Sec. for 0-100 Km/t, Tager 8000 Rpm
som ingenting og har en akustisk alarm til at advare om gearskift, så fint
spinner den.
Og den klarer da 8,8 km/l.
De var vilde med den i "Top Gear"
http://www.biltorvet.dk/bilanmeldelser/bilanmeldelser.asp?itemID=170

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-08-06 11:22

Kim Voss Schrader wrote:

> Hvorfor i grunden ikke...?

Det er for meget bil. En Mustang GT er jo 300 HK i en 4,6 liters
motor. Den vil nok gøre ting og sager ved min privatøkonomi. selv
200HK versionen er en 4,0 liters motor.

Men fræk er den da at se på og den er sikkert super-sjov at køre.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-08-06 11:27

Hej!

Lars Hoffmann wrote:
> Det er for meget bil. En Mustang GT er jo 300 HK i en 4,6 liters
> motor. Den vil nok gøre ting og sager ved min privatøkonomi. selv
> 200HK versionen er en 4,0 liters motor.

Jow, men den vil skisme også gøre dit liv sjovere. Jeg havde ihvertfald svært
ved at slippe GT'en efter det døgn jeg havde lejet den i :)

> Men fræk er den da at se på og den er sikkert super-sjov at køre.

Godt så, vi er enige. Troede bare du dissede den pga. udseende e.lign

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mogens...

Dato : 12-08-06 11:29

> En Mustang GT er jo 300 HK i en 4,6 liters motor.
> Den vil nok gøre ting og sager ved min privatøkonomi.

Hva' mener du?

Jeg har tidligere ejet en '97 Camaro Z28 5,7 liters V8.
Den var da ikke alvorlig dyr at køre i, brændstoføkonomisk set.
Tværtimod oplevede vi faktisk at køre 11 km/l på den tyske motorvej
(målt over 500 km)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-08-06 11:26

Deaster wrote:

> Hvad med noget BMW Z3M ? Kan de fåes for den pris?

Ja, hvis jeg går tilbage til en model fra 1999. Så får jeg til
gengæld også 320 HK. Det skal da prøves. Jeg må dog indrømme at
hvis det blier en Z3 så skal det være roadster versionen, prøv lige
at tjekke hatten på coupøe modellen. Det ligner en Golf der voldtager
en Elise
http://fotosmotor.anuntis.com/cnet/2006/07/17/13371687//1831307.jpg

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : BJ

Dato : 12-08-06 12:11

KLIP

> http://fotosmotor.anuntis.com/cnet/2006/07/17/13371687//1831307.jpg

Der er lige så grim som arvesynden.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 12-08-06 12:16

> Der er lige så grim som arvesynden.

Blot fordi den er mindre end Boxter/Cayman - og dermed
udelukket for dig - behøver du da ikke at svine den til

Fra : BJ

Dato : 12-08-06 12:19

KLIP

> Blot fordi den er mindre end Boxter/Cayman - og dermed
> udelukket for dig - behøver du da ikke at svine den til

Det er min oprigtige mening. Magen til misfoster, skal man lede længe efter.

De burde skamme sig BMW..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 12-08-06 12:20

> Det er min oprigtige mening. Magen til misfoster, skal man lede længe
> efter. De burde skamme sig BMW..

Jeg er helt uenig - og du må huske (!) forkert.
Der kører næppe nogle af dem i Vejle

Fra : BJ

Dato : 12-08-06 12:37

KLIP

> Jeg er helt uenig - og du må huske (!) forkert.

Nope. Den ligner en rulleskøjte med fastmonteret støvle.

> Der kører næppe nogle af dem i Vejle

Om der stadig gør, det ved jeg ikke, men har da set bilen her og hisset
mange gange.

Jeg synes oprigtig, den er tudegrim.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-08-06 11:40

BJ wrote:

> Det er min oprigtige mening. Magen til misfoster, skal man lede længe efter.

Den bliver slået på stregen af den Saab 900 med påmonteret tagcamper jeg
så i går..

--
vh
Torben

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-08-06 11:28

Mogens... wrote:
> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse

> Gå ud og vask din mund !

LOL

> Du kunne jo vælge en lidt tidligere udgave Shamal.
> Men Maserati er slet ikke noget for dig kva Alfa-udtalelsen

Ja, skal vi ikke bare glemme Maserati igen?

Med venlig hilsen
Lars hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-08-06 11:30

Kim Voss Schrader wrote:

> Godt så, vi er enige. Troede bare du dissede den pga. udseende e.lign

Nej, nej - Jeg syntes netop den er tilstrækkeligt aggresiv at se på -
ligesom en Z4 eller en Crossfire.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-08-06 11:34

Mogens... wrote:

> Jeg har tidligere ejet en '97 Camaro Z28 5,7 liters V8.

Nice

> Den var da ikke alvorlig dyr at køre i, brændstoføkonomisk set.
> Tværtimod oplevede vi faktisk at køre 11 km/l på den tyske motorvej
> (målt over 500 km)

Officielle specs på den GT siger 7 KM/Liter og så er den jo også dyr
i indkøbspris. Jeg vil da kigge lidt på den, men tror ikke det er
realistisk.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Mogens...

Dato : 12-08-06 11:39

>Nice

Nu er jeg jo ikke helt ung mere, men bilen er/var så nice ateje,
at min kone taler om det endnu !
(vi havde den eet år og 45.000 km)

> Officielle specs på den GT siger 7 KM/Liter og så er den jo også dyr
> i indkøbspris. Jeg vil da kigge lidt på den, men tror ikke det er
> realistisk.

De andre biler, der nævnes, kører da ikke væsentligt mere literen end
en amerikansk V8 af moderne konstuktion. Det er en big block, der
er tørstig - ikke small block !

Hvis du skal bruge bilen til cruise, ville jeg købe en Corvette.
Den er ikke lille og fiks, men den er sgu damm nice!
(min næste bil bliver en Corvette C5)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-08-06 12:39

Hej!

Lars Hoffmann wrote:
> Officielle specs på den GT siger 7 KM/Liter og så er den jo også dyr
> i indkøbspris. Jeg vil da kigge lidt på den, men tror ikke det er
> realistisk.

Jeg kørte ca. 7km/L det døgn jeg havde den (over 300km) og det var ikke
morfar-kørsel :)

Men nu betyder bensinøkonomi vel mindre i en søndagsbil. Eller skal den også
fungere til dagligt?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-08-06 11:42

Mogens... wrote:

> De andre biler, der nævnes, kører da ikke væsentligt mere literen end
> en amerikansk V8 af moderne konstuktion. Det er en big block, der
> er tørstig - ikke small block !

Jojo, men nu skal det hele jo hænge sammen og med mange af de andre
kan jeg få bilen til 25.000 og køre 10 km/l, det er altså noget af
en forskel i forhold til en mustang hvor jeg kan få den til 40.000 og
køre 7 km/l

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-08-06 11:48

Mogens... wrote:

> (min næste bil bliver en Corvette C5)

Det er da en Citroen

Fra : Mogens...

Dato : 12-08-06 11:55

> Det er da en Citroen

Gå ud og vask din mund - igen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-08-06 13:17

Kim Voss Schrader wrote:

> Men nu betyder bensinøkonomi vel mindre i en søndagsbil. Eller skal den også
> fungere til dagligt?

Det betyder helt klart mindre, men kan da ikke ignoreres helt. 10 km/l
er stadig ikke meget når jeg er vandt til 16 km/l fra min Renault Gran
Scenic og tæt på 20 med Opel Astraen.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-08-06 22:48

Frodo Nifinger wrote:

> De ligner bare ikke så meget viagra på hjul som Ferrari og Lamboghini.

Jamen så leder jeg åbenbart mere efter viagra på hjul.

> Men ALLE ved, at man ikke skal race med dem, med mindre man vil tabe ansigt.
Jaja, men det nytter jo uikke noget at det ligner en tændstikske på
hjul

> Hvad koster en brugt Maserati 3200 GT i Spanien? Fåes fra 1998 til 2002
> årgang

Omkring 50,000 hvis vi snakker 2002, så den er disket på pris omend
den da er flot.

> Og en halvgammel Ghibli ser sq da fed ud!! - Selvom den er lidt firkantet
> http://www.preuss.dk/maserati/ghibli_20.htm

Hvad snakker du om! Den ligner da en tændstikæske på hjul.

> Maserati og Aston Martin er til en hver tid federe biler end de der

Aston Martin laver skam flotte biler og disse nyere Maserati er da helt
ok, men dem der er til min pengepung ligner da bare en gammel volvo på
speed.

> "Jeg
> banker mig i brystet og brøler som King Kong"køretøjer som er nødvendige for
> for rige mænd, der ikke har tilstrækkeligt med manddom at vise frem ellers.

Jeg syntes ikke det er det det handler om. Jeg vil gerne have en bil
der ikke ser ældre ud (jeg vil også have en der har mindst 12
måneders garanti, men det er så en hel anden snak). Og jeg mener at
Maseratis linier med de modeller der er tale om, simpelthen ligner
noget der er outdated.

> MEn ellers skal det være mandebil, der er hyleskæg at køre hurtig og sporty
> og ligner en mands toilettaske indeni, så er en Mazda RX8 sagen - Den må
> også kunne købes i Spanien til de penge.

Jepper RX8 skal også prøves.

Med venlig hilsen
Lars hoffmann

Fra : Lars Holst

Dato : 16-08-06 11:01

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> said in

> [...]
>
> Hvilke andre modeller i samme stil kan have interesse? Er der noget jeg
> skal være specielt opmærksom på ved en Crossfire?

Du skal da have en AC Cobra Replica.

Eksempel:
http://www.cobraclub.com/classifieds/showproduct.php?product=752
http://www.cobraclub.com/classifieds/showproduct.php?product=709

find selv flere

--
Lars Holst

Fra : BJ

Dato : 16-08-06 11:05

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du skal da have en AC Cobra Replica.

Den har vist heller i AC/Klima..

--
Bjørn J.
.... on the move

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-08-06 11:15

BJ wrote:

> Den har vist heller i AC/Klima..

Ja, jeg kunne forestille mig min svedige røv i de lædersæder ofter 5
minutter i varmen.

Ellers en sjov dyt.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : BJ

Dato : 16-08-06 11:21

KLIP

>Ja, jeg kunne forestille mig min svedige røv i de lædersæder ofter 5
>minutter i varmen.

....hvis den så er stor, á siger båre fy fassan..

>Ellers en sjov dyt.

Jep.

--
Bjørn J.