?. Længden af hydraulikrør.?
Fra : Robert Larsen

Dato : 11-08-06 09:59

Hej.

Min Xantia er blevet utæt ved den højre side. Røret er revnet. Så skal en ny
i, men jeg kan ikke blive enig med mig selv om hvor lang den er. Mit gæt
efter div. målinger er enten 2000 eller 2200 eller 25000 mm., men er i
tvivl. Dog kan jeg se at det ikke bliver sjovt at skifte den.:(

Nogle der ved den præcise længde.?

Mvh
Robert

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 11-08-06 10:12

"Robert Larsen" <robert@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter div. målinger er enten 2000 eller 2200 eller 25000 mm., men er i
> tvivl. Dog kan jeg se at det ikke bliver sjovt at skifte den.:(

Åååååååårh hvaaaaad, en over 25m lang Xantia :) Så er det nok derfor der er
trykproblemer med hydraulikken nogle gange :)

Mvh
Jacob

Fra : Robert Larsen

Dato : 11-08-06 15:46

"Jacob Rungwald" <jacob*hest*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er
> trykproblemer med hydraulikken nogle gange :)

Ååååååååååårh for den. Så kan jeg sku godt forstå at det tager så lang tid
for den, inden den er hævet .:)

Det skulle have stået 2500 mm :)

Fra : alexbo

Dato : 11-08-06 16:05

"Robert Larsen" skrev

> Ååååååååååårh for den. Så kan jeg sku godt forstå at det tager så lang tid
> for den, inden den er hævet .:)

Til gengæld fik vi endnu en oplysning, nemlig at det er et hydralikrør der
er utæt, så nu ved vi det er en Xantia og det er et hydralikrør i højre
side,
Så er der lidt færre muligheder end før.
Hvilken Xantia og om det er for, bag eller midt imellem, kommer vel i løbet
af de næste indlæg.

Jeg tror det er nemmest du bare køber det rigtige rør hos Citroèn.
Så har det både den rigtige længde og den rigtige facon.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 11-08-06 17:01

> Jeg tror det er nemmest du bare køber det rigtige rør hos Citroèn.
> Så har det både den rigtige længde

Måske - har selv for at gøre det hurtigt købt (eller var doven) ved
forhandler 40 cm for kort.

> og den rigtige facon.

Har _aldrig_ fået hydralikrør der var i facon, derimod rullet op i radius
20-25 cm.

--
MVH Hans
(Som et eller andet sted har dobbeltkrave værktøj til Citroën

Fra : Robert Larsen

Dato : 11-08-06 19:41

> Til gengæld fik vi endnu en oplysning, nemlig at det er et hydralikrør der
> er utæt, så nu ved vi det er en Xantia og det er et hydralikrør i højre
> side,

Står altså også i Subj.( Hydraulikrør :)

> Så er der lidt færre muligheder end før.
> Hvilken Xantia og om det er for, bag eller midt imellem, kommer vel i
> løbet af de næste indlæg.

Tja.. det må jo så komme nu.. :)

Det er i for, højre side, og den går fra kuglen, hen mellem kabinen og motor
hen under hydraulik beholder.

Det jeg ikke kan se, er hvor meget rør der er under beholderen.

Vil bare købe det ved skovgård schmidt og deraf spørgsmålet ang. længden.:)

> Jeg tror det er nemmest du bare køber det rigtige rør hos Citroèn.
> Så har det både den rigtige længde og den rigtige facon.

Det må så blive enden på det og flere penge.:(

Mvh
Robert

Fra : alexbo

Dato : 11-08-06 19:54

"Robert Larsen" skrev i

> Det er i for, højre side, og den går fra kuglen, hen mellem kabinen og
> motor hen under hydraulik beholder.
> Vil bare købe det ved skovgård schmidt og deraf spørgsmålet ang.
> længden.:)
Skovgård sælger et forrørssæt til xantia med antisænk, måske det kan bruges.

> Det må så blive enden på det og flere penge.:(
Det er ikke sikkert, men prisen hos Skovgård står på hjemmesiden og Citroèn
har telefon.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 11-08-06 19:51

> Vil bare købe det ved skovgård schmidt og deraf spørgsmålet ang.
> længden.:)

Indtil jeg selv erhvervede dobbeltkraveværktøjet købte jeg færdige rør ved
franske autodele i Skejby.

PS.:Husk at rørene skal være med dobbeltkrave...

--
MVH Hans

Fra : alexbo

Dato : 11-08-06 21:25

"Hans L. Jørgensen" skrev

> Indtil jeg selv erhvervede dobbeltkraveværktøjet købte jeg færdige rør ved
> franske autodele i Skejby.

Jeg må indrømme at jeg aldrig har set et kraveværktøj der kan at lave krave
på Citroèns 3,5 mm rustfri rør.
Ikke alene er det røret ualmindeligt hårdt, men kraven skal jo sidde 15 mm
inde.

Og jeg kan slet ikke gennemskue hvad du mener med dobbeltkrave, kraven er jo
nærmest en fortykning på røret.
Umiddelbart lyder det af ganske alm. kobberbremserør, men du skriver jo selv
hydralikrør.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 11-08-06 22:08

> Jeg må indrømme at jeg aldrig har set et kraveværktøj der kan at lave
> krave på Citroèns 3,5 mm rustfri rør.

Nu skal jeg jo ikke kunne sige hvad du har set, men jeg har selv for ca. 8
år siden købt værktøjet i forbindelse med udskiftning af rør på min CX 2500
Familiale, så det findes og benævnes "dobbeltkrave" værktøj.

> Ikke alene er det røret ualmindeligt hårdt,

Stål er ikke hårdt men sejt, i modsætning til stål er kobber meget blødere
men dog også med en vis grad af sejhed.

> men kraven skal jo sidde 15 mm inde.

Ganske rigtigt

> Og jeg kan slet ikke gennemskue hvad du mener med dobbeltkrave, kraven er
> jo

Dobbeltkraven består af den runde udposning som man med værktøjetlaver ved
at spænde værktøjet sammen og presse matrialet sammen så "udposningen"
fremkommer

> nærmest en fortykning på røret.

Rigtigt i modsætning til den normale fremgangsmåde hvor man blot udvider
enderne.

Derudover er det da også fuldt lovligt at bruge kobber til Hydralikrørene..

--
MVH Hans

Fra : alexbo

Dato : 11-08-06 23:16

"Hans L. Jørgensen" skrev

> Derudover er det da også fuldt lovligt at bruge kobber til
> Hydralikrørene..

Det har jeg så heller ikke set,
men sådan er det jo, at jo mere man lærer jo mere opdager man hvor lidt man
ved.

mvh
Alex Christensen

Fra : Aksel

Dato : 11-08-06 16:19

> [...]
> gæt efter div. målinger er enten 2000 eller 2200 eller 25000 mm., men er i
> tvivl. Dog kan jeg se at det ikke bliver sjovt at skifte den.:(

Citroen ved nøjagtigt hvor langt røret skal være, hvis dine mål svinger en
halv meter er du bedre tjent med at få andre til at måle og udskifte røret.

Hilsen Aksel