sirra kan ikke gå mere i tomgang, hvad er ~
Fra : Niels Bjerretoft Esp~

Dato : 10-08-06 20:25

kom hen til et lyskryds og slap spederen og bilen gik i stå, startet igen
uden problemer, og slap spederen igen og det samme gentager sig hele tiden,
hvad er galt ?, har sidenhen skruet lidt op på tomgangsskruen og nu står den
og hakker op og ned i omdrejninger og går ujævnt i tomgang, har også givet
den et nyt strømfordeler dæksel , der var også lidt olie ved det ene tændrør
som boblet lidt og tændrøret var kraftigt hvidt på kanten,da jeg pillet det
ud for lige at tørre det af for olie, så vil lige prøve imorgen at smide 4
nye i, bilen har ellers kørt uden motor problemer overhoved de sidste 30 000
km. bilen er en ford sirra 1,6 ohc, 1987/ motor 1984
nogle seriøse bud på problemet ?.
MHV. Niels Bjerretoft Espersen

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-06 21:21

"Niels Bjerretoft Espersen" <NBE@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> overhoved de sidste 30 000 km. bilen er en ford sirra 1,6 ohc, 1987/ motor

Få kaburatoren renset hos en forhandler og få det
hele justeret korrekt ind.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-08-06 19:12

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Få kaburatoren renset hos en forhandler og få det
> hele justeret korrekt ind.
Hvorfor køre i så gl. ..... når man alligevel ikke kan selv?. Lån/ køb en
GDS.bog, fx Haynes, hvis der ikke kommer bedre råd. Jeg forstår ikke det med
tændrørene, boblet?, et tændrør ka sgu' da ikk "boble" - det er
metal&porcelæn. Ca. sådan skal de se ud, men førstogfremmest skal de være
ens efter en længere køretur: http://www.screwielewies.com/howto_spark.asp

Fra : alexbo

Dato : 11-08-06 19:55

"Niels Bjerretoft Espersen" skrev i en

> kom hen til et lyskryds og slap spederen og bilen gik i stå, startet igen
> uden problemer, og slap spederen igen og det samme gentager sig hele
> tiden, hvad er galt ?,
Din tomgangsdyse er forstoppet, det bedste du kan gøre er at låne/købe en
Haynes, de har den på biblioteket.
Sierra kører med mange forskellelige karburatorer, så det første du skal
vide er hvilken een der sidder på din bil.

>der var også lidt olie ved det ene tændrør som boblet lidt.
En typisk Sierra-ting, den bruger store koniske tændrør, det tætner ikke
særlig godt, til gengæld kan de sidde så fast at de ikke er til at få ud.
Rens anlægsfladen, smør tændrørende med kobberfedt, spændes med ca. 30 Kn.

mvh
Alex Christensen