Første billeder af ny Skoda Fabia
Fra : Kent

Dato : 10-08-06 18:58

Hej

http://www.skoda-fabia.com/

Jeg ved ikke helt hvordan jeg har det med, at der nu kommer
en ny model Fabia, når jeg lige har bestilt netop en Skoda
Fabia Combi, som vi skulle få om et par måneder.

Det kan vel ikke andet end betyde et værditab m.m.

Kent.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-08-06 19:01

Kent skrev:

> Det kan vel ikke andet end betyde et værditab m.m.

Korrekt!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : C. Caspersen

Dato : 10-08-06 19:03

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan vel ikke andet end betyde et værditab m.m.

Ikke nødvendigvis.

Hvis den nye model stiger med 30.000 som Octaviaen gjorde udelukker det jo
også nogle købere til den nye model.

/Caspersen

Fra : Kent

Dato : 10-08-06 19:09

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ikke nødvendigvis.
>
> Hvis den nye model stiger med 30.000 som Octaviaen gjorde udelukker det jo

Ja, kunne godt forestille mig, at den nye model stiger betydeligt i pris.

Men hvad angår designet - at dømme ud fra de få billeder på sitet -
så synes jeg den nye model mister noget af sin charme. Jeg kan
bedre li' den nuværende model.

Kent.

Fra : Anders

Dato : 11-08-06 06:41

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in message

> [...]
>
> Men hvad angår designet - at dømme ud fra de få billeder på sitet -
> så synes jeg den nye model mister noget af sin charme. Jeg kan

Enig, dog ser hatchback'en mere sportslig ud, variant'en er den nuværende
kønere.

Anders

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-08-06 19:05

Kent skrev:

> Det kan vel ikke andet end betyde et værditab m.m.

Hvis det ka være dig en trøst synes jeg faktisk den gamle model - den
øverste - er den smukkeste
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Basil

Dato : 10-08-06 19:28

Hans Paulin (6310) tastede følgende:

> Hvis det ka være dig en trøst synes jeg faktisk den gamle model - den øverste
> - er den smukkeste

Den nye har da lige lånt lidt udseende fra Swift?
Kai

Fra : Brian

Dato : 10-08-06 19:43

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
> Hans Paulin (6310) tastede følgende:

> Den nye har da lige lånt lidt udseende fra Swift?

Det kan jeg overhovedet ikke se - hvilke 'linjer' mener du? Jeg synes mere
at forlygter ligner noget fra en Astra G...

Fra : Basil

Dato : 10-08-06 19:45

Brian forklarede den 10-08-2006:
> "Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse

> Det kan jeg overhovedet ikke se - hvilke 'linjer' mener du? Jeg synes mere at
> forlygter ligner noget fra en Astra G...

Det nederste billede, bagfra, den røde.
Jeg synes den ligner en Swift der lige er blevet trukket lidt længere.
Kai

Fra : Martin

Dato : 10-08-06 20:42

Ligefrem køn er den ikke blevet, men da i det mindste pænere end den gamle.

Bagenden har fået et meget tiltrængt løft synes jeg.

/martin

Fra : Kent

Dato : 11-08-06 09:42

> Brian forklarede den 10-08-2006:

> Det nederste billede, bagfra, den røde.
> Jeg synes den ligner en Swift der lige er blevet trukket lidt længere.
> Kai

Det har du ret i

Kent.

Fra : mohr

Dato : 11-08-06 01:51

> [...]

> en ny model Fabia, når jeg lige har bestilt netop en Skoda
> Fabia Combi, som vi skulle få om et par måneder.

Det ville jeg have det helt fint med

Du kan se et spion foto af Fabia her (ikke videre køn IMHO):
http://news.auto.cz/img/galleries/02_443133901002e.jpg

Og en fotomontage her, hvor fronten er taget fra Roomster (pænere):
http://www.stern.de/sport-motor/autowelt/erlkoenige/565124.html?nv=sb

Der kommer nye benzin motorer:

1.4 - TFSI 125 HK/ 200 Nm
1.4 - TSI 170 HK/ 240 Nm (Fabia RS)

Dieselmotoren skulle blive 1.9 TDI, men med 105 HK/ 250 Nm, som fra 2009
afløses af en 1.6 - Common Rail TDI på 105 HK.

Der ændres tilsyneladende ikke platform, da VW ikke råder over en sådan.

> Det kan vel ikke andet end betyde et værditab m.m.

Det tvivler jeg på. Fabia II bliver nok en del mere kostbar og Fabia Combi
diesel holder prisen utroligt godt.

\Morten

Fra : Anders Majland

Dato : 11-08-06 08:24

> Der ændres tilsyneladende ikke platform, da VW ikke råder over en sådan.

Fra billederne ligner det mere et facelift end end ny model - men derfor kan
der jo godt være sket meget under skindet ....

Mhs værditab - ja bør det da smitte af på gamle modeller . Men min vil være
3år og have gået halvlangt når den kommer på gaden... Og potentielle købere
til en 3år gammel bil med (for modellen) relativt højt kmtal er jo nok ikke
lige dem der kigger på en helt ny... Men for næsten nye fabia'er giver det
da nok et udslag...

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Skoda fabia Kombi 1,2 12v 64hk 2004 - ~55000km

Fra : Kent

Dato : 11-08-06 09:41

"mohr" <mohr.fjern-dette..@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det ville jeg have det helt fint med
>
> Du kan se et spion foto af Fabia her (ikke videre køn IMHO):
> http://news.auto.cz/img/galleries/02_443133901002e.jpg

Nej, jeg er enig. Fronten ligner meget Chevrolet Nubira, som jeg
IKKE synes er køn. Faktisk kommer den nye Fabia nok til at ligne
de fleste andre biler, og det er sgu en skam. Kan godt li', at de
bilmærkerne har hver deres særkende - designmæssigt som andet.
Bilerne ligner meget hinanden idag - og når så de fleste også har
kedelige lyse sølvgrå farver, er det da helt galt .

> [...]
>
> Dieselmotoren skulle blive 1.9 TDI, men med 105 HK/ 250 Nm, som fra 2009
> afløses af en 1.6 - Common Rail TDI på 105 HK.

Så er det jo det, om det er den nuværende 1,9 TDI, der er "skruet lidt op".

> Der ændres tilsyneladende ikke platform, da VW ikke råder over en sådan.

> Det tvivler jeg på. Fabia II bliver nok en del mere kostbar og Fabia Combi
> diesel holder prisen utroligt godt.

Det håber vi, den også vil gøre i fremtiden .

Men tror da, at den nuværende Fabia 1,9'er er den perfekte bil for os.
Jeg vil IKKE køre i en sløv bil, den skal være økonomisk, der skal være
fartpilot og klima (semi-), og den skal ligge virkelig godt på vejen - og så
må der gerne være nogle smarte løsninger indvendigt. Disse ønsker bliver
så rigeligt udfyldt - og mere til - i den nuværende model.

Glæder os til at få den .

Kent.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-08-06 19:28

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan vel ikke andet end betyde et værditab m.m.

That's life, glæd dig over din nye bil istedet. Biler er en dårlig
investering, glæd dig over Skoda er et af de mærke med det mindste tab, men
jeg tør slet ikke tænke på hvad, hvor lidt, min gl. Octi er værd
efterhånden.