israel
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 21-06-01 08:04

Jeg tillader mig at sende dette brev fra moses Hansen videre til de kristne
her.
Jeg håber i bære over med mig. da det er vigtig at alle beder for Israel.

Med kærlig hilsen fra Børge
www.nydheder.subnet.dk
se også www.kbc.dk
Nedenstående udsendes i hast for hurtigst muligt
at få forbønnen igang imod de dæmoniske kræfter,
der står bag demonstrationen i vor hovedstad på fredag.

Jeg takker min Gud for fire modige kvinder, der har været villige til at
starte dette forbønsinitiativ, som jeg 100% bakker op - og de samme kvinder
har udsendt nedenstående pressemeddelelse.

På Vægternes vegne, Moses Hansen
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

P r e s s e m e d d e l e l s e:

"STOP HETZEN MOD ISRAEL"

Undertegnede protesterer kraftigt imod den forestående anti-jødiske
demonstration, som afholdes

Fredag den 22. juni ml. kl. 17-20 på Rådhuspladsen med opfordringen:
"Stop Israels terror"

- idet demonstrationen giver signaler, der legaliserer de forbrydelser,
Arafat og hans folk daglig begår imod jøderne i Israel. Kun et fåtal af
forbrydelserne kommer til offentlighedens kendskab.
PLO¹s programerklæring er: Total udslettelse af Israel - som er det eneste
demokratiske land i Mellemøsten. Israel er et land med en størrelse på 2/3
af Jylland, som er på knap 30.000 kv.km.
Israel er på godt 20.000 kv.km. Til sammenligning ejer araberne ca. 650
gange mere land.

Omkring tidspunktet for Israels statsdannelse flygtede araberne i landet ud
på opfordring af nabolandene, da de ønskede frie hænder til tilintetgørelse
af den nye stat. Samtidig smed araberne et tilsvarende antal jøder ud af
deres lande. Disse flygtninge integrerede Israel i den nyoprettede stat,
mens araberne oprettede flygtningelejre til de arabere, som tidligere var
flygtet ud af Israel.

Vi vil derfor advare det danske folk mod på nogen måde at lade sig forføre
og vildlede af terroristen Arafat og hans sympatisører.

Danmark vågn op!
Kæmp for sandhed og ret!
Stop hetzen mod Israel!

Gruppe af kristne israelsvenner

www.israelupdate.org
under stiftelse

BED! BED! BED! BED! BED! BED!

Som kristne Israels-venner vil vi opfordre til, at så mange som muligt gør
den 22. juni til en særlig bededag for Israel og det jødiske folk.
Vi tror ikke, det vil være klogt at troppe op på Rådhuspladsen for at vise,
at vi er nogle, som har et helt andet syn på det, der sker i Mellemøsten, og
at vi elsker landet Israel og er på det jødiske folks side. Den slags
demonstrationer ender tit i vold og ballade, og vi vil ikke kunne komme til
orde der.

Derimod ­ medens mørkets og ondskabens magter samles til demonstration d.
22. juni for at dyrke løgnen og hadet til Guds udvalgte folk og deres
retmæssige land, som Gud har givet dem, vil vi gå i lønkammeret og bede.

Vi vil opfordre til, at dette spredes til så mange som muligt i jeres
menigheds- og vennekreds.
Grib telefonen og ring eller skriv en mail.
Det haster!
Lad os stå sammen i bøn for Israel og det jødiske folk.

Salme 121:1-4 og 122:6 samt 1. Mosebog 12:3.

Gud velsigne jer!

Yrsa Kristensen
Kirsten Nielsen
Kirsten Genach
Inger Bejstrup

Fra : Jens Hagemann

Dato : 21-06-01 09:17

Børge Højlund Jensen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>starte dette forbønsinitiativ, som jeg 100% bakker op - og de samme kvinder
>har udsendt nedenstående pressemeddelelse.

Kære Børge, Moses (og de underskrevne på pressemeddelensen på 'mail 1')
Vi bør vel bede for både det israelske og det palæstinensiske folk!
Vi må bede om fred i mellemøsten og ikke kun for ét land eller ét folk.
Det er vel mere i den kristne tro. For uanset hvilken tro, man bekender sig
til, er alle lige for Gud.
Kærlig hilsen
Jens Hagemann

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 21-06-01 09:48

Ja vi bør bede for fred i Jerusalem det siger Guds Ord. Men i øjeblikket er
der så mange der glemmer israel og fordømmer jøderne og kun Jøderne.
Dem der stifter fred skal kaldes Guds børn ikke dem der fordømmer Jøderne.
Vi er jo kun indpodet på vin træet.

--
Med kærlig hilsen fra Børge
www.nydheder.subnet.dk

Fra : Dan

Dato : 21-06-01 11:35

Jens Hagemann <JH@eogs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9gsajt$bnf$1@news.inet.tele.dk...

> [...]
> Vi må bede om fred i mellemøsten og ikke kun for ét land eller ét folk.
> Det er vel mere i den kristne tro. For uanset hvilken tro, man bekender

Amen - kærligst Dan

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 21-06-01 11:49

Hvor stå at vi alle er lige for Gud der finde kun frelste og ikke frelste
også Guds udvalgte folk Jødene.

--
Med kærlig hilsen fra Børge
www.nydheder.subnet.dk

Fra : Live4Him

Dato : 21-06-01 11:32

> [...]
> Arafat og hans folk daglig begår imod jøderne i Israel. Kun et fåtal af
> forbrydelserne kommer til offentlighedens kendskab.
~~~~~~~~~~~~
Hvad så med de forbrydelser Israel begår mod civile palæstinensere ? Jeg
tænker her bla. på de flere hundrede der er blevet dræbt de seneste år.
Mange af disse er teenagere, altså blot børn.

Mht. terror har Arafat selvfølgelig et stort ansvar, og disse
selvmordsbomber er afskyelige, men der er også terrorister på den Israelske
side. Jeg kommer i tanke om nedskydningen af 50 muslimer, mens de var i bøn,
begået af en sindssyg Israeler med en maskinpistol. En forfærdelig massakre.
Det forgik for nogen år siden, så hadet findes på begge sider af grænsen.

Jeg vil gerne bede for fred i Israel, med det skal også være en fred for
palæstinenserne, og ikke kun for jøderne. Iøvrigt er der blandt
palæsitnenserne også en del kristne - hvordan skal vi hjælpe dem og se til
at deres rettigheder bliver beskyttet ?

jørgen.

Fra : Dan

Dato : 21-06-01 11:37

> [...]
> palæstinenserne, og ikke kun for jøderne. Iøvrigt er der blandt
> palæsitnenserne også en del kristne - hvordan skal vi hjælpe dem og se til

Amen igen - hvorfor skyde, spytte på hinanden og kaste med sten
når vi omfatte hinanden med omsorg med foldede hænder, eller
hvordan du end beder din bøn i din verden. Israel i dag er begge
de to "stammer" - præcis som i GT tiden.

Fra : Dan

Dato : 21-06-01 12:03

I Radioavisen siger de, at der har været "krig" i Nordirland igen.
Skal vi ikke i løbet af dagen i dag samle alle de steder her i
gruppen, hvor der er krig og uro og lade en bøn omfatte alle
der lever i krig, nød og elendighed.

Så nu har vi Mellemøsten og Nordirland. Flere bud ? Lad os
få dem alle sammen med - det kan kun hjælpe.

Kærligst Dan

Dan <dan.kiving@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9gsj0k$e50$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 21-06-01 13:28

God ide lad os bede for fred og lad os bede for at Guds vilje sker.

--
Med kærlig hilsen fra Børge
www.nydheder.subnet.dk

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 21-06-01 14:52

"Børge Højlund Jensen" <migvibor@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> her.
> Jeg håber i bære over med mig. da det er vigtig at alle beder for Israel.

Denne forherligelse af Israel må da få en ende,
hvis man gad læse aviser/se TV/høre radio.
Dagligt hører vi om overgreb, mord, bombeattentater
osv., og israelerne og palæstinenserne har ikke noget at
lade hinanden høre af. De burde stoppe deres blodsudgydelser
begge parter. Desværre er det jo de militante på begge sider,
som kommer frem, ikke de almindelige fredelige mennesker.
Vi kan derfor ikke dømme dem som folk, men opfordre
alle til at forenes i bøn for begge de krigsførende lande,
for efter min mening er det, der foregår, virkelig krig.
Om hvem er ofrene: som altid, civilbefolkningen!

Nej, skam jer, Israel og Palæstina. Omvend jer,
og tilbed Herren Jesus Kristus!

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Niels Steg

Dato : 21-06-01 15:23

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post.8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:9gsu59$sv7$1@news.inet.tele.dk...

> [...]
> Om hvem er ofrene: som altid, civilbefolkningen!
>
> Nej, skam jer, Israel og Palæstina. Omvend jer,

Es 19,25

Hærskarers Herre skal velsigne dem og sige: "Velsignet være mit folk
Egypten, mine hænders værk Assyrien og min ejendom Israel."

Guds Ejendom Bodil, Guds ejendom

hvad enten de opfører sig på den ene eller den anden måde, er det stadig
Guds ejendom!

Niels

Fra : Erik Larsen

Dato : 21-06-01 21:51

"Niels Steg" <niels.steg@get2net.dk> wrote in message

> Es 19,25
>
> Hærskarers Herre skal velsigne dem og sige: "Velsignet være mit folk
> Egypten, mine hænders værk Assyrien og min ejendom Israel."
>
> Guds Ejendom Bodil, Guds ejendom

Hvem er så Guds ejendom, de der kalder sig jøder og bære våben som de
dræber med ??

Tror du virkligt Jøderne der jagter et land, er omskårne på hjertet Rom 2 v
28

Hvorfor tror du Gud har flyttet sit tempel væk fra Israel og ind i hjerterne
på sit nye hedningefolk ??

Hvorfor tror du vi i dag bliver omskåret på hjertet i dåben Kol 2 v9-15,
Rom 2 v 29

> hvad enten de opfører sig på den ene eller den anden måde, er det stadig
> Guds ejendom!

NEJ !

Erik

Fra : Niels Steg

Dato : 21-06-01 22:38

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> NEJ !

Lyver Gud?

Niels

Fra : Erik Larsen

Dato : 22-06-01 20:42

> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> stadig

> Lyver Gud?
>
> Niels

det var dog et egendommeligt spørgsmål ; ---

NEJ; Gud lyver ikke du skal fødes på ny af vand og ånd for at
komme ind i hans rige. ( Tit 3 v 5, Galaterne 3 v 28)

og læs Galaterne 3 v 29, men når i høre Kristus til, da er i
jo Abrahams afkom, averinger til forjættelsen. ( mig )

kan du finde en skriftsted, hvor de kødelige omskåret Jøder i Israel,
kan få syndernes forladelse og blive genfødt, ved at drive araber
ud af landet dernede og uden at omvende sig til Jesus.

Erik

Fra : Niels Steg

Dato : 23-06-01 06:00

> kan du finde en skriftsted, hvor de kødelige omskåret Jøder i Israel,
> kan få syndernes forladelse og blive genfødt, ved at drive araber
> ud af landet dernede og uden at omvende sig til Jesus.

Skriften siger intet om omskårne og uomskårne når Gud siger at Israel er
Hans Ejendom.

men vi er nogle stykker der venter spændt på resten af profetierne om
Israel bl.a. Zak 12, 10

Niels

Fra : Erik Larsen

Dato : 24-06-01 13:12

> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Skriften siger intet om omskårne og uomskårne når Gud siger at Israel er
> Hans Ejendom.

Hvem er da Israel, hvis det ikke er Guds menighed ???

> men vi er nogle stykker der venter spændt på resten af profetierne om
> Israel bl.a. Zak 12, 10

Hvad taler du om ???

Er jeg som blev salvet og omskåret af Helligånden, død og opstandet med
den Herren Jesus Kristus, genfødt til at arve riget. Har Gud ikke hentet mig
Ægypten mellem fremmede guder, ledt mig gennem trængselshave (dåben)
for at gøre mig stærk ved Helligånden ??? Gal 3 v 26-29

Jøderne har ikke engang et tempel hvor de kan offer til Gud, jeg er Guds
tempel.

Erik

Fra : Niels Steg

Dato : 24-06-01 16:31

> Hvem er da Israel, hvis det ikke er Guds menighed ???

Israel er efterkommere af Jacob, som fik navnet "Israel"!

at vi er medarvinger ændrer ikke ved dette!

> Hvad taler du om ???

Læs det 10, 20, 30, 40 gange, på et tidspunkt vil det åbenbares for dig.

> [...]
> Ægypten mellem fremmede guder, ledt mig gennem trængselshave (dåben)
> for at gøre mig stærk ved Helligånden ??? Gal 3 v 26-29

Øhh, det står der ikke i min bibel (gal 3 26-29), hvor har du det citat
fra?

> Jøderne har ikke engang et tempel hvor de kan offer til Gud, jeg er
Guds
> tempel.

Prøv at læse Esajas kap. 60

langsomt, tyg på hvert eneste ord.

Niels

Fra : Erik Larsen

Dato : 24-06-01 22:33

> [...]
> med
> hentet mig
>
> Øhh, det står der ikke i min bibel (gal 3 26-29), hvor har du det citat

Jeg er klar over du ikke læser bibelen i dens fulde uddrag, men Gal er i
alle
andres bibler.

> Guds
>
> Prøv at læse Esajas kap. 60

tager du pis på mig ?????

Erik

du svarede ikke på disse spørgsmål; -

Fra : Niels Steg

Dato : 26-06-01 06:25

> Hvem er så Guds ejendom, de der kalder sig jøder og bære våben som de
> dræber med ??

jo, jeg svarede

> Tror du virkligt Jøderne der jagter et land, er omskårne på hjertet
Rom 2 v
> 28

Hvilket land jagter de?

> [...]
hjerterne
> på sit nye hedningefolk ??
>
> Hvorfor tror du vi i dag bliver omskåret på hjertet i dåben Kol 2

Hvorfor tror du at Gud svigter sine løfter til Israel, blot fordi Han er
så stor og nådig at Han også inkluderer os i sin plan?

Niels