Peugeot 406?
Fra : qwert

Dato : 10-08-06 07:43

Er på udkig efter en ny bil, fx subj. - ikke ældre end årgang 2002. Men
hvorfor er de relativt billigere end andre mærker af samme størrelse og
stand. Er det blot udbudet, eller er de problematiske?

Mvh. Per J

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-06 07:58

On Thu, 10 Aug 2006 08:42:36 +0200, "qwert" <vandvarmer@hotmail.com>
wrote:

>Er på udkig efter en ny bil, fx subj. - ikke ældre end årgang 2002. Men
>hvorfor er de relativt billigere end andre mærker af samme størrelse og
>stand. Er det blot udbudet, eller er de problematiske?

Der er rigtig mange af dem og det store flertal har kørt som
firmabiler, hvilket ikke trækker prisen opad. Desuden har Peugeot ikke
haft særlig god presse - noget med forholdsvis mange fejl på bilerne,
brændende biler osv. osv.
Om de er problematiske, det er de måske nok. Du skal i hvert fald
sikre dig, at alt elektrisk virker. Et hurtigt kig i brugtrevyen
sladrer ikke om graverende fejl. Den skulle ligge på gennemsnittet.
Dog kan der forekomme raslelyde osv., og bremserne er ikke specielt
langtidsholdbare. Gå efter en 2.0 frem for en 1.8, der er lige i
underkanten til jobbet - siges der. Jeg har ikke prøvet bilen.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : qwert