Mitsubitshi Carisma 1.8 GDI
Fra : Bent

Dato : 09-08-06 12:24

Hej Gruppe.

Jeg ved at her sidder en masse kloge mennesker, så jeg beder lige om et
lille råd.
Jeg har bestemt mig til at min næste bil skal være en Mitsubitshi Carisma
1,8 GDI.
Jeg kan se at der både findes en LS og en LX model. Er der nogen der kan
fortælle mig om forskellen?
Jeg har bestemt mig til at den jeg skal have, skal være med klima anlæg.
Jeg ved ikke helt med alder, men den kan vel være fra 98 eller 99.
Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på når jeg går ud og kigger på
denne type bil?

Mvh.

Bent

Fra : TDN

Dato : 09-08-06 12:33

"Bent" <NO_SPAMschierff@NO_SPAMhotmail.comNO_SPAM> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg ved ikke helt med alder, men den kan vel være fra 98 eller 99.
> Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på når jeg går ud og kigger

Tag en uden GDI, motor medmindre der er fuld service historie fra aut.
værksted. De soder til og mister kræfter og skal derfor med mellemrum
afkokses og det koster. Mitsubitshi har vist bøldt og begyndt at lave
"afkoksningen" pr. kulance. men undersøg det inden du vælger en GDI. En
afkoksning kan koste 8-10.000 kr.

Vist ellers en ok brugtbil.

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/EE0A5700-9EC8-4C7E-9544-79732D965196/0/8083.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 09-08-06 13:14

TDN wrote:

> [...]
> afkokses og det koster. Mitsubitshi har vist bøldt og begyndt at lave
> "afkoksningen" pr. kulance. men undersøg det inden du vælger en GDI. En

Sjovt, min mekaniker er heller ikke begejstret for GDI motorene selvom
de giver ham masser af penge i kassen. Når de kører går det fint, men
når de går galt koster det kassen, hvilket der ikke er ret mange kunder
der er glade for :-| Da jeg kiggede på bil var jeg også inde over
Mitsubishi, men hans historier var mange og dyre, så det blev droppet
igen... (valge så en Nissan... de fås også til fornuftige penge)

Thomas

Fra : Bent

Dato : 09-08-06 13:15
Fra : MGJ

Dato : 09-08-06 17:52

Vælg en model efter 1999 der skulle der ingen problemer være.
Jeg har en fra 11/2000, har kørt 109000km
Det er en 1.8 GDI sport hvor der er flg.: el ruder, airc, læderrat/knop,
tågelygter, køre computer/info center, udv. temp, rds/cd, orig. nokia
håndfri med mute af
radio/cd, (telefon følger med) fartpilot og benzin fyr med fjernbetj.
originale tagbøjler med 600l. tagboks. Pava behandlet. Alu sommer (nye) /
stål vinter
Bilen kører med et forbrug der i snit hedder 14.7 km / litter men feks. en
tur til skagen og retur med en lille trailer rammer den snildt 16 - 18 km/l
Jeg regner med at skifte den ud i løbet af august da pladsen desværre er
blevet for trang med 3 unger.

Prisen bliver 120.000,-

Mvh

Morten G. Jensen

Hvis det ellers var noget

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 09-08-06 21:24

"MGJ" <REMOVEdrageflyver@msn.dkREMOVE> skrev i en meddelelse
> [...]
> km/l
> Jeg regner med at skifte den ud i løbet af august da pladsen desværre er

Fin bil.. Jeg har en 2000 GDI Sport 5d med alt i udstyr, den har gået 239000
km nu.. damn det går stærkt.
Den har alle krafter endnu den holder jo heller ikke i byen og os'er
Fuld service bog på aut. værksted frem til 11/2005
Jo Mitsubishi er dyre i reservedele, men det er Nissan, VW, Audi sgu også
(bin there.. done that)
Rust ser ikke ud til at være et problem endnu. Der er ikke engang en lille
plet.
Det eneste der pisser mig lidt af, er at det ikke er uden problemer, at
kører med større fælge end 15"

Eks.
Carisma:
Kat: 6000,-
Støddæmpere for: 2500,-
Knokkelled ydre: 1200,-
Topleje til støddæmpere: 47,-

Mvh
Leon

Fra : alexbo

Dato : 09-08-06 17:40

"Bent" skrev

> Jeg kan se at der både findes en LS og en LX model. Er der nogen der kan
> fortælle mig om forskellen?
LX er en lidt bedre udstyret, b.a. sædevarme.
> Jeg har bestemt mig til at den jeg skal have, skal være med klima anlæg.
De har alle samme aircon, jeg tror ikke nogen af dem har klima.

Jeg har sådan en 1998 og har flere gange skrevet om den, brug google til at
finde GDI tråde.
Det er ikke 2 uger siden det samme spørgsmål var oppe.

Netop p.g.a af de mange mere eller mindre velbegrundede fordomme kan man få
meget bil for pengene i en GDI.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens...

Dato : 09-08-06 21:29

Start med at læse denne side - http://home8.inet.tele.dk/tal/

Fra : Bent

Dato : 10-08-06 11:16

> Start med at læse denne side - http://home8.inet.tele.dk/tal/

Av, har lige læst hele din historie. Det får mig til at overveje om det nu
også skal være en GDI, eller om jeg istedet skal kigge på en uden GDI motor.
Tak for historien!

Bent

Fra : Mogens...

Dato : 10-08-06 18:32

?

> Det får mig til at overveje om det nu også skal være en GDI, eller om jeg
> istedet skal kigge på en uden GDI motor.

Uden IMO

> Tak for historien!

Your welcome :)