Lakkonservering?
Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 08-08-06 13:28

Hej NG

Er en lakkonservering af en ny bil en god idé? Jeg vil beholde bilen i 5-8
år, alt efter hvordan den holder sig gennem årene. Eller kan man spare de
penge, og omlakere bilen om f.eks. 8 år for de penge man har sparet på
årlige lakkonserveringer?
Det er en sort Mitsubishi Colt 1,3 Cash CP, som jeg får i uge 39.

Mvh

Emil

Fra : Christopher Stein

Dato : 08-08-06 13:43

Emil Jensen [2100] skrev:
> [...]
> årlige lakkonserveringer?
> Det er en sort Mitsubishi Colt 1,3 Cash CP, som jeg får i uge 39.

Tja..

du kan vælge at holde den pæn i hele den periode som du har tænkt dig at
beholde den.

eller du kan vælge at være "ligeglad" med den og så bruge 20Kkr på en
ordentlig omlakering om 8 år..

jeg havde gjort det første... :) Det vil også give en evt. køber indtryk
af at du har holdt den pæn, og ikke bare "lappet" på en dårlig lak, når
du skal til at sælge den..

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-06 20:42

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> årlige lakkonserveringer?
> Det er en sort Mitsubishi Colt 1,3 Cash CP, som jeg får i uge 39.

Jeg vil pleje den fra dag eet.
Det er der en stor tilfredsstillelse ved
og bilen ser godt ud længere.
Polêr med middel uden slibemiddel.
Slibemiddel er kun til gammel eller misligeholdt lak.

En 8 år gammel bil skal ikke omlakeres imho, medmindre
der er en næsten alvorlig årsag.
Tror ikke engang det er nødvendigt at omlakere for 20.000
om 8 år. Selv uden den største pleje bør den se OK ud og
kan 'reddes' til den tid.

Glem de dyre lakforseglingscentre og gør det selv - oftere.
Gerne 3 x årligt.

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-08-06 10:09

Emil Jensen [2100] wrote:

> [...]
> år, alt efter hvordan den holder sig gennem årene. Eller kan man spare de
> penge, og omlakere bilen om f.eks. 8 år for de penge man har sparet på

Mest et spørgsmål om din type.

Hvis du regelmæssigt køber møbelpolish er du typen der selv vasker og
vokser bilen. Har du rengøringshjælp hjemme er du typen der får den
konserveret fra starten, vasker den ugentligt og giver dem en
platinguldlakforseglingsvask hos shell engang imellem. Ser din bolig ud
som min får din bil en vask 2 gange årligt, uanset om den trænger eller
ej. Og når du har skændtes med konen/kæresten bliver den vokset
grundigt, så du ikke behøver være indendørs. ca. 1 gang årligt i mit
tilfælde.

--
vh
Torben - Audi 80 2,3 Avant 1992